Geld pinnen

Subforum Bali, het godeneiland 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Geschiere
Gebruiker
spacer line

Is het raadzaam als je naar Bali gaat wat rupia van thuis mee te nemen of kun je gelijk bij aankomst makkelijk geld opnemen.

gr. Elma

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Breng niet te veel contant geld mee en koop zeker geen Rupiah's in Nederland.
Je kan overal in IndonesiŽ geld opnemen met de normale Europas die je thuis ook gebruikt, kijk wel even naar het embleem van CIRRUS.
Geldopname met de creditkaart is behoorlijk prijzig, gebruik die creditkaart alleen voor noodgevallen.
Afhankelijk van de bank en automaat kan je IDR600.000 tot IDR2.000.000 pinnen in een keer, vaak wel meerdere keren achter elkaar tot een maximum van 5 miljoen per dag, afhankelijk van je eigen bankkaart.
Zorg dat je niet alleen biljetten van IDR100.000 pint of wisselt, in de kleinere plaatsen is dit vaak een drama om te wisselen, zelfs in de kleinere restaurants in de toeristenplaatsen is dit vaak al lastig.
De koers die op je bankrekening word ingehouden is ongeveer 1,5 Š 2 % boven de koers die je in de krant en internet hier leest.
BCA geeft een goede koers, Bank Lippo is een stuk ongunstiger zijn wij achtergekomen na een tijde de koersen bij hebben gehouden.

Info van: http://parpulo.com/wonen/financieel.htm

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 06-07-2005 13:00 Tuti & Jan wrote:
Afhankelijk van de bank en automaat kan je IDR600.000 tot IDR2.000.000 pinnen in een keer, vaak wel meerdere keren achter elkaar tot een maximum van 5 miljoen per dag, afhankelijk van je eigen bankkaart.

Bij een aantal Nederlandse banken betaal je dus wel iedere keer voor dat je weer geld opneemt. Ondanks dat je pas in de automaat blijft. Dit kan dus behoorlijk in de papieren lopen. Maar zelfs de Postbank heeft nu een "gratis" pinnen mogelijkheid... natuurlijk moet je hier wel eerst een abonnoment afsluiten... tja het blijven geldtrekkers...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Dank jullie voor het advies. We moeten natuurlijk als we aankomen wel gelijk die taxi kunnen betalen vanaf de luchthaven. Kun je meteen pinnen als je aankomt. ??

gr. Elma

Jeanette
Gebruiker
spacer line

Ja hoor. Er zijn altijd pinautomaten aanwezig. Pin gelijk een goed bedrag, want elke keer pinnen kost geld.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Zijn ze eigenlijk blij met euro's of hebben ze die liever niet ???

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hoi Geschiere,

Volgens mij zijn de Euro's tegenwoordig meer in trek dan de Dollars ! de euro
is zeer gewild in Indonesie/ bali, en de dollar heeft zijn beste tijd gehad !

En als je een Rabobank-rekening hebt! dan zit je goed met pinnen want dat kost 0,0 per opname !

Succes,

M-Solo.

Live life to the max.......

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Betaal trouwens nooit met Euro's, dan betaal je wellicht de hoofdprijs. Emoticon: Smile

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Als je er echt moeite mee hebt om op het laatste moment te pinnen ! dan zal het echt geen kwaad kunnen als je voor 10 a '20,- euri ff wisseld op schiphol ! kost je misschien 2 euro ach...wat heb je nog voor 2 euro hiero !

M-Solo.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Is misschien nog niet zoīn slecht idee hoef je niet gelijk bij aankomst op zoek naar een pinautomaat. bedankt voor de tip.

Elma

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Op zoek hoef je niet bij aankomst... je struikeld vanzelf wel over die ATM's... en je komt ze op iedere hoek van de straat tegen... Als ik me het goed herinner heb je er op Soekarno-Hatta er direct 1 bij de baggage claim... tevens zit daar een money changer... Verder kun je wanneer je naar buiten loopt naar de departure hall gaan... daar heb je tig van die automaten... ik meen zelfs dat de wisselkoers daar een stuk gunstiger is dan binnen. Zelf zou ik nooit geld wisselen in Nederland... kun je het nog beter cash meenemen en op de luchthaven wisselen.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Hoi Richy,

Ik pin ook nooit op schiphol en ook niet bij aankomst op bali...omdat ik elke keer per toeval nog wat geld heb overgehouden bij die reis daarvoor Emoticon: Nice .
Maar ik kan me wel indenken voor mensen die voor de eerste keer op een plaats komen! dat zij al genoeg te doen hebben met de koffer zoeken en dan ook nog eens moeten gaan wisselen...wat voor hen dan ook nog in een vreemd land is.

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Oeps ik bedoel wissel nooit op schiphol...pinnen wel Emoticon: Wink

M-Solo.

Geschiere
Gebruiker
spacer line

M-Solo jij snapt het helemaal. Ik zie ons daar al aankomen op Bali met 2 kinderen achter ons aan en dan moeten papa en mama eerst even op zoek naar een pinapparaat. Aan de andere kant hoort dat ook bij het reizen en als we dat niet willen kunnen we beter thuis blijven.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 07-07-2005 23:36 Geschiere wrote:
... aan de andere kant hoort dat ook bij het reizen en als we dat niet willen kunnen we beter thuis blijven.

Ja als ik dat af en toe zie hoe paniekerig sommige mensen reizen tijdens hun vakantie dan denk ik idd dat ze beter kunnen thuisblijven... Qua geldwisselen moet je gewoon doen wat voor jou het beste is... er zijn adviezen genoeg gegeven dus doe je voordeel ermee...

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

hoef je niet gelijk bij aankomst op zoek naar een pinautomaat
Die Euro's die je dan in het begin uitgeeft zullen meteen een erg goede koers opleveren als de moneychanger merkt dat er nog geen Rupia's in de portemonnee zitten!
Pinnen op de luchthaven in Bali stelt niets voor, ook niet met 2 kinderen in de buurt.
Tuti & Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Menir 'Wij' Jan

Op de biljetten die ik gebruik staat Rupia H , een woord uit het Sanskriet afkomstig en betekent 'zilver'. Overigens als ik bij de BCA geld haal krijg ik altijd een maximum van 2,5 juta bij de 100.000 Rp tap, in sommige plaatsen bijv. Kediri - Jatim (maar daar komt een 'normale' toerist niet) 1,25 juta, want daaro hebben ze nog geen otomaten voor 100.000 Rp. Dus (namens ons' Jan) effies opletten of er 50.000 dan wel 100.000 Rp op de ATM staat.

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Londoh,

In Yogya kom ik vaak niet verder als 1 miljoen. Er zit er 1 van de BCA waar 1.2 uit komt, biljetten van 50.000. Op de Kampus UGM staat een hele serie automaten, Rp 20.000 (kun je ook een miljoen mee pinnen Emoticon: So funny ), Rp 50.000 en Rp. 100.000. Die laatste is vaak direct doorlopen, alleen moet ik dan wel weten dat ik grote aankopen ga doen, want nog altijd kom ik soms moeilijk van groot geld af.

Haal jij die 2.5 miljoen uit een ATM Ūn de bank of uit de ATM buiten 'op straat'? Nieuwsgierigheid hoor, want ik loop eigenlijk nooit de bank binnen om geld te halen.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Yerun,

Goed dat je dit even noemt. Ik kan me ook herinneren van die automaten in Yogya "aan de kant van de weg" die alleen maar 50.000 Rp geven, dus max. 1/1,25 jt. toen ik eens acuut geld nodig had. Ik ga altijd naar kantoren van de BCA daar staan die 100.000 Rp ATM, die 24 uur per dag toegankelijk zijn. 20.000 Rp heb ik nog nooit getrokken, das geen geld. Emoticon: Bye bye

Dat probleem met "groot geld" begrijp ik niet. Ik wil niet anders, want neemt weinig ruimte in. Het is inderdaad zo dat dit volk altijd om "receh" zit te zeuren, ik trek me daar nooit wat van aan en maak dan een opmerking als " kijk es onder je matras Bu" of "het wordt tijd dat Uw volk eens een liefhebber van groot geld wordt, dan zou het ook wel beter met de ekonomie gaan en wordt iedereen rijk".

Plus een beetje bevelend, maar beleefd toontje, daar houden ze van die Javanen Emoticon: Shiny Het is namelijk de gewoonte van dit volk om anderen te laten doen wat ze eigenlijk zelf zouden moeten doen (in mijn simpele logica hoor) dus zet ze voor het blok. Uiteraard moet je wel je uitgaven met de juiste biljetten betalen, dus in een supermarkt, hotel of zo met 100.000 Rp betalen, en je utgaven een beetje in de peiling houden, bij een warung of aan pengamen je kleine geld storten.Thuis maak ik regelmatig mn zakken leeg van munten en eens in het half jaar mag mijn pembantu dat tellen en in zakkies doen, vinden ze heerlijk om te doen Emoticon: Nice i.p.v sapu en pel. Wat niet in een zakkie past mag ze houwe.

Gruces

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik betaal met het grootste biljet om mijn benzine (in de brommer-tank) te betalen, die hebben altijd geld zat, supermarkten net eender, maar bij de warung om de hoek doe ik juist mijn best mijn muntgeld te lozen. Zo kom ik altijd wel uit eigenlijk. Mijn geleegde zakken gaan ook in een potje, voor de parkir en af en toe heb ik een stapel 1,000 en 5,000 teveel... tja, dan maar eens wat lekkers kopen van de tukang lewat want ze komen met vanalles voorbij... kan ik een nieuwe sapu kopen Emoticon: Wink

Ik heb 1 keer per ongeluk 1 miljoen in biljetten van 20.000 gehaald. Ik kan je zeggen dat ik me dan behoorlijk dom voel. Er zit nota bene een sticker op de automaat of op de deur over het algemeen, maar nee, die eigenwijze Hollander moet weer de kortste rij hebben. Emoticon: Talk to the hand

Yerun

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 12-07-2005 19:54 Jeroen wrote:
Ik heb 1 keer per ongeluk 1 miljoen in biljetten van 20.000 gehaald. Ik kan je zeggen dat ik me dan behoorlijk dom voel. Er zit nota bene een sticker op de automaat of op de deur over het algemeen, maar nee, die eigenwijze Hollander moet weer de kortste rij hebben. Emoticon: Talk to the hand

Yerun

Hahaha... Hoe meer van die flappen... hoe leuker ik dat vind... eindelijk kan ik mij als een miljonair voelen en ongelimiteerd mijn knikkers spenderen... Emoticon: I love it

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 12-07-2005 21:43 Richy wrote:
[...]

Hahaha... Hoe meer van die flappen... hoe leuker ik dat vind... eindelijk kan ik mij als een miljonair voelen en ongelimiteerd mijn knikkers spenderen... Emoticon: I love it

Ik heb de eigenaardige tik om die muntjes te sparen. Hier in Nederland gaat het niet hard, maar in IndonesiŽ heb ik binnen enkele weken een flinke bak vol als ik overal het kleingeld in mijn zak stop. En ja, in Nederland wil ik die vijf cent wisselgeld, dus in IndonesiŽ wil ik die Rp 500 ook terug van de tukang parkir of ibu bij de warung Emoticon: Clown

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Jaha... hoe langer ik in Indonesie bent des te meer ik mij altijd druk maak over het terug krijgen van uang kecil. Vooral in de Metro Mini in JKT als de conducteur weer eens weg loopt met mijn flappen om wisselgeld te gaan zoeken... tja je blijft toch echt een echte Nederlander...

Bij de Hero krijg ik altijd een snoepje als extraatje wanneer ze geen 50 rps als wisselgeld meer hebben... hahaha ok er zijn grenzen om op je principes te staan Emoticon: Smile

ariyanti
Gebruiker
spacer line

Hoi jeroen..je kun 2,5 miljoen bij de BCA jl solo of BCA pusat depan RS BETHESDA, zelf bij LIPPOBANK je kun gerust 3,5 miljoen pinnen. Hoe was het jou vakantie jeroen? ik heb mis jogja nu al,maar ja ik moet nog tot desember wachten dan blijf ik zoals altijd tot pebruari. Ben je er weer jeroen in deze periode?het zouden wij leuk vinden..dan kunnen wij weer afspreken.

Salam hangat dari pulau kecil
Ariyanti

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ariyanti,

Ik zal de volgende keer eens goed kijken, want ik ga meestal pinnen in Jakal/Sagan, maar als Jl. Solo meer geeft is dat vooral handig voor grote betalingen. Voorlopig heb ik trouwens geen geld meer... haha...

De vakantie was erg goed. Ik heb natuurlijk tijd tekort. Begin volgend jaar ben ik mogelijk weer in Indonesia, maar ik weet het nog niet, ik ben net terug! Emoticon: Wink

Yerun

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,128 pageviews Een website van indahnesia.com