|
|
|
|
|
Ruud,
Prijzen schommelen, met de reden dat als het vliegtuig voller raakt, er meer betaald moet worden voor de laatste stoelen. Dit is in Europa ook een normale zaak, kijk maar bij Ryan Air.
Als ik een ticket moet hebben, dan doe ik niet moeilijk over 5 euro verschil. Ze komen het ticket bovendien bij me aan de deur brengen, dan betaal ik ook pas. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik her en der wat mensen ken
|
|
|
|
|
Wanneer gooit AdamAir eindelijk zijn online toko open????????????? Er staat al sinds september een online booking module op de site www.adamair.co.id , maar daar zit nog een spanduk overheen met "coming soon". Is dit weer een typisch Indonesisch voorbeeld van aan het lijntje houden??
Trouwens Batavia's website heeft ook al last van het "coming soon spanduk" virus: http://www.batavia-air.co.id/sched.php
|
Gracias. Sama sama
|
|
|
|
Hi Kimi,
Deze geeft ook niet de berichten die je wilt zien (no flight available)
http://www.airefata.com/home.p(...)odul=schedule&lg=eng
Deze staat ergens in 2004 "vast":
http://www.merpati.co.id/
En hier gebeuren er ook vreemde dingen:
http://www.lionair.co.id/Default.asp
Een luchtvaartmaatschappij in Indo moet een website hebben, want dat is moderen.De werking van het geheel is iets anders, Oooh Misss komputer sedang heng... is een veelgehoord excuse in Indonesia. Een website voor boekingen heeft nauwelijks zin, want wie gebruikt er nou echt een komputer in dit land. SMS boekingen schijnen in te zijn, dat heb ik gisteren eens bij Airefata geprobeerd, maar tot op heden geen konfirmasi ontvangen. Misschien een ouderwetsch telefoontje ? Meestal ga ik gewoon naar een reisburo.
Gruces
|
|
|
|
Meestal ga ik gewoon naar een reisburo
Dat is gewoon de beste optie, iets via internet regelen is er (nog) niet bij in Indonesie.
Er zijn bedrijven die echt heel leuke ogende websites hebben maar een mail beantwoorden lukt helaas voor de meeste niet.
Als je vertelt dat het in Nederland al mogelijk is iemand een bos bloemen op de verjaardag te sturen zonder daarvoor het huis uit hoeven kijken de mensen je aan alsof ze je niet voor vol aanzien.
Jan
|
|
|
|
On 11-01-2006 03:30 Tuti & Jan wrote: Als je vertelt dat het in Nederland al mogelijk is iemand een bos bloemen op de verjaardag te sturen zonder daarvoor het huis uit hoeven kijken de mensen je aan alsof ze je niet voor vol aanzien.Jan
|
Dat is een verkeerde inschatting Jan, want als je bloemen in Indonesia stuurt ister iemand de pijp uit, dus "niet vol" is gewoon "duka cita"
Gruces
|
|
|
|
On 11-01-2006 03:30 Tuti & Jan wrote: Er zijn bedrijven die echt heel leuke ogende websites hebben maar een mail beantwoorden lukt helaas voor de meeste niet.
|
Hi Jan, toch niet helemaal waar. Ik moest van Bandung naar Yogya vliegen en heb een kijkje genomen op de website van Deraya Air. Stond de schedule voor BDG-JOG nog niet op, maar na een emailtje naar hen, kreeg ik de volgende dag al netjes antwoord:
Dear Sir,
thx for your email, we here with send you the time table regular flight by DERAYA
DRY 550 ETD Bandung : 0730 LT ETA Jogjakarta : 0835 LT
DRY 551 ETD Jogjakarta : 1000 LT ETA Bandung : 1105 LT
Ecery Wednesday, Friday and Sunday, Price Ticket Rp 425.000 one way
Regards,
Basuki
Kan dus blijkbaar wel, en schedule klopte ook nog.
|
|
|
|
Beste Basuki,
Dit is geen verwijt richting Indonesie of de mensen, internet is een proces wat tijd nodig heeft om te wennen, de kennis is er vast en zeker, de technische middelen vaak (nog) niet.
De bazen moeten natuurlijk ook resultaat zien, zien ze dat iemand met een website wel klanten heeft en zelf niet zal de stap eerder gezet worden om ook een website te maken.
De nazorg van een website hoort daar ook bij en dat is het volgende grote obstakel.
Verder is een Indonesier erg bang om fouten te maken, iedereen die hier wat langer verblijft weet dat het een onderdeel van de cultuur is, een gezegde van waar gewerkt word vallen splinters kennen ze hier zeer zeker niet.
Jan
|
|
|
|
Veel luchtvaartmaatschappijen hebben ook een GRATIS 08xx nummer,  dus wat wil je nog meer. Slechts 4-5% van de bevolking in Indo maakt gebruik van het internet, vaak nog voor de lol, even een blanke kut bekijken ed.(dat is gezond want des Islams) dus er is geen markt. Wat in Nederland heel gewoon is kan hier geheel omgekeerd zijn. Dat kan je blijven zeggen, maar er zijn toch nog heel wat mensen met een plak kaas voor hun kop. (Maaf  )
|
|
|
|
On 11-01-2006 07:13 londoh wrote:[/B Wat in Nederland heel gewoon is kan hier geheel omgekeerd zijn.
|
"Kan"???
Zeg maar rustig in 99% van de gevallen is alles 180 graden omgekeerd evenredig. Bij Javanen dan wel te verstaan, want de mening van vele andere Indonesiers is hetzelfde als: "Wat in de rest van Indonesia heel gewoon is kan op Java geheel omgekeerd zijn".
|
|
|
|
On 11-01-2006 05:10 Yogya-Bali wrote: ...
Ik moest van Bandung naar Yogya vliegen en heb een kijkje genomen op de website van Deraya Air.
|
Y-B :
Is dat die vliegende broodrooster ?
Zo te zien stikt het daar van diverse airlines.
|
|
|
|
|
Hi SId, neem een kijkje op www.boedihardjogroup.com/aviation/deraya.htm
Kan je lezen welke planes ze gebruiken (ben niet zo'n kenner van pesawat terbang).
By the way, ben uiteindelijk met Merpati (met een CN-235) gegaan want was op een beter tijdstip (en goedkoper).
|
|
|
|
Hallo,
Heeft er iemand hier ervaring met boeken bij Skyways.de?
Zijn ze te vertrouwen ?
Ik ben een beetje huiverig om geld over te maken, zonder te weten of ik de e-tickets ook echt wel krijg.
Heb net geboekt voor Bali voor E 806,00 p.p. met Eva Air vanaf Amsterdam voor vertrek juli 2006.
Selamat Jenny
|
|
|
|
hallo ervaren indonesie gangers.
Een vraag van een leek die voor de eerste keer naar bali wil. Ik ga eind april of begin mei voor een maand.
Nu vind ik een aanbieding bij selamat jalan tours voor 695 voor 3 weken inclusief hotel.
Mijn vragen:
Heeft er iemand ervaring met het reisburo: selamat jalan tours?
Kent iemand het hotel bakungs beach in tuban. Moet een eenvoudig maar goed hotel zijn.
Er komen nogal wat kosten bij (zou anders ook te mooi zijn) maar het zijn er zo veel klopt dit?
• Luchthavenbelasting € 18,00 p.p.
• Veiligheidstoeslag € 30,60 p.p.
• Brandstoftoeslag € 140,00 p.p. (onder voorbehoud)
• Reserveringskosten € 25,00 per boeking
• Calamiteitenfonds € 3,40 per boeking
• Visumkosten
Groetjes Ria
|
Ria
|
|
|
|
En daarom ook adviseren wij Dewi Sri Travel uit Vught.
* Geen dure boekingskosten.
* Regelt zelf in Den Haag de Visa
* Heeft eigen Agency in Sanur.
* Vragen naar Mw.Irene Daamen.
www.dewisritravel.nl
www.meideninbali.tk ( gaan binnenkort via Dewi Sri Travel naar Bali voor 3 maanden stage.Kijk maar even.)
Umberto.
sidhi.astu.1  planet.nl
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|