Warm weertje vandaag!

Subforum Andere praat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Tis dan n mooie dag om even de Bandungsche bergen in te gaan! De ciater is altijd een bezoekje waard als t regent. Is heerlijk zwemmen dan en je ziet de damp van t water komen als t regent.

From Dayeuhkolot with love

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Lekker weer in Den Haag, we zijn naar Scheveningen geweest, heerlijk de zeelucht, verder een flinke wandeling gemaakt door de duinen.
23 graden.
Lekker gekookt:pepesan met veel trassi en een sajur.
Fijne avond sobats! Emoticon: Bye bye

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Vandaag een zeer heldere ochtend in Jakarta. Ik ga direct naar de driving range hier op de hoek. even balletje slaan en zweten. het zal wel weer warm worden vandaag

Begin de details te vergeten

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Het was inderdaad lekker een balletje meppen, ik zal de volgende keer eerst een cursusje volgen in Yogya zodat ik ook raak kan slaan. Het is bewolkt nu trouwens hier in Jakarta.. maar ach.. warm is het toch wel he! Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat zijn nou net geen sporten, om in een warm land te doen.
Of je hebt daar AC binnen het gebouw, of buiten is het pas na zons ondergang.
Jahaha thannessen (tennis) is veel zweten, maar dat mag ook, luie zweet, is gouw gereed..
Het zegt dat het mooie vrouwen aantrekt.
Nou als ik zweet dan stink ik, en wil zo snel dan gaan mandiŽn.
Maar zo kan het ook ÖÖÖÖ Emoticon: Bye bye Emoticon: Devil

Bij dit weer nu In Holland is mijn enige sport de polsslag handje vingersomslag.
Lang uitgerekt in mijn ligstoel en maar genieten................. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Net ook even gegolfd, eerder deze week ook al. Heerlijk weer, begonnen om half acht 's ochtends en t was weer es genieten.
Gisteren dagje in Londen geweest voor een seminar, was net zulk weer als hier. I love Summer!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

God , ik zou niet durven naar een Golf club te gaan.
Ben bang dat ze me zullen zien als een potentiele caddy.

Als het een Kadi was is het niet erg .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Hahaha Emoticon: Laugh out loud
Golf is toch echt geen elitesport meer hoor. In IndonesiŽ zie je ook allerlei mensen op de baan, met allerlei huidskleuren, net als in MaleisiŽ.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Haha om Sid,
Nee Golf, ja je moet ervan houden:een pingpongballetje in een stuk gras te Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry slaan.
Niet mn favoriete sport!
Er hangt toch nog steeds een raar elite sfeertje rond die sport en milieu onvriendelijk.
In Wassenaar [Villawijk] worden prachtige eeuwenoude iepen gekapt omdat er zonodig een grote golfbaan moet komen, voor de zeer welgestelden.
Geen enkel protest heeft tegen het kappen geholpen.
Bah, ik denk dan: wegwezen,ga tafeltennissen!

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 09-05-2008 18:37 merapi wrote:
Haha om Sid,
Nee Golf, ja je moet ervan houden:een pingpongballetje in een stuk gras te Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry slaan.
Niet mn favoriete sport!
Er hangt toch nog steeds een raar elite sfeertje rond die sport en milieu onvriendelijk.
In Wassenaar [Villawijk] worden prachtige eeuwenoude iepen gekapt omdat er zonodig een grote golfbaan moet komen, voor de zeer welgestelden.
Geen enkel protest heeft tegen het kappen geholpen.
Bah, ik denk dan: wegwezen,ga tafeltennissen!

Helemaal mee eens Merapi,

Die zo'n balletje slaan zijn toch in de meesten gevallen van die sijkers met een wat kak houding....maarja met zo'n weertje is het natuulijk fun voor deze op het veld...wel de juiste pantelon aandoen he !! Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Live life to the max.......

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-05-2008 13:54 monyet wrote:
Golf is toch echt geen elitesport meer hoor. In IndonesiŽ zie je ook allerlei mensen op de baan, met allerlei huidskleuren, net als in MaleisiŽ.

nee hoor, het is gewoon knikkeren met een stokje voor volwassenen Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-05-2008 13:54 monyet wrote:

Hoe bedoelt je met geen elite sport meer.
Ik heb altijd gedacht dat je geintroduceerd moet worden , je moet ook tot de netwerk moeten behoren. (tenminste in mijn tijd)
En je moet poen hebben om een balletje te mogen slaan.

Kijk er er is natuurlijk een groot verschil of je een gelegenheidsspeler ben , of een verdwaalde en verveelde orang turis.
Of dat je door " iemand" uitgenodigd wordt.

Nee hoor , ik blijf gewoon bij mijn mini golf bij Centerparks .
Kan ik ook een balletje slaan.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Dat je er niets aan vindt is heel persoonlijk en daar kan ik niemand op bekritiseren maar dat golf milieu-onvriendelijk is is wel de grootste onzin die ik gehoord heb. Je kan je mening ook niet baseren op je eigen vierkante meter van deze planeet.
Bijna overal ter wereld wordt juist dŠt stukje natuur enorm goed onderhouden. Ik ken niemand die iedere ochtend zn grasveldje sproeit, maar bij golfbanen gebeurt dat dus wel. Overigens kan iedereen negen holes spelen voor 15 euro, dus lidmaatschap zeker niet nodig!
In AziŽ beslaan golfbanen vaak enorme oppervlakten en er worden ongetwijfeld wat bomen gekapt, maar er worden er ook weer veel geplant, alleen dan niet op t midden van de baan natuurlijk.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Monyet, lekker blijven golfen hoor. Ik heb het zelf nog nooit gedaan (tot mijn 34-ste gehockeyed), het heeft me nooit getrokken, maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd.Het is wel opvallend dat ik nog nooit iemand heb gesproken die het niet leuk vindt (behalve al die lui die het nooit geprobeerd hebben). Toen ik een jaar in Sumatra woonde, tenniste ik 3 x per week om 6.00 s'ochtends. Ik herinner me de eerste dat ik opgehaald zou worden nog goed. Ik vond het zo'n idioot tijdstip en keek om 5.40 vanuit mijn bed uit het raam, pikkedonker en doorknorren dus. 20 minuten later werd er op de deur geklopt (voor tennis geen jam karet) en stond de Indonesische arts met wie ik speelde in badend zonlicht voor de deur. Even niet in de gaten dat er dichtbij de evenaar nauwlijks schermertijd is.
Groet Elsbeth

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-05-2008 20:41 monyet wrote:
Overigens kan iedereen negen holes spelen voor 15 euro, dus lidmaatschap zeker niet nodig!

Iedereen ? Iedereen ????
Ook plebs ?
Dus ik kan ook daar komen ballen slaan i.p.v alleen maar oprapen ?
Ooh , dan ga ik 30 april 2009 (Rommelmarkt Konningedag zo'n golftas met inhoud zoeken..Kan ik best gebruiken als ik op mijn oude dag gaat golfen .

Piepeltjes , opzij opzij , Ome Sid een rentenier uit Ollanda wil ook erbij .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Elsbeth: golf, hockey, tennis, allemaal sporten met een labeltje "elite" erop. Als je ervaring met hockey en tennis hebt, dan zul je ook wel een balletje kunnen raken op de golfbaan. Tis gewoon heerlijk om heel vroeg in de ochtend te genieten van de rust, de natuur, de vogeltjes, noem maar op. heb n drukke baan en ik ga dus vaak voor t werken even golfen, kleed me dan om en ga naar kantoor (erg zweten doe je meestal niet Emoticon: Smile ).
Sidia, gewoon doen! Mn eerste golfset kocht ik voor een eurootje of 100, was een volle tas met alle clubs erin. Lessen nemen kan al voor 60 euro per uur en als je met wat vrienden gaat deel je de kosten. Kan t iedereen aanraden.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Monyet, Golf is gewoon een echte kakkersport, alleen al die dress code, merkschoenen en shirts en flink zuipen en brallen naar afloop.
Zeker bij de nog grotere kakkers heb je een ballotage commissie, betoel Om Sid.
Ik schreef al over die prachtige iepen die plaats moeten maken voor een speelveldje voor de rich.
En waarom: omdat vlakbij het oudste zoontje van tante Trix woont, op Eikenhorst te Wassenaar: Alex en Maxima
Gelukkig mag de drijfjacht niet meer in Nederland, maar dat wordt gewoon voortgezet tijdens hun vakanties[op kosten van de staat]
monyet, haha 60 euro per uur golfles om een grasveld te slopen, tidak, die 60 eurtjes weet ik wel beter besteed.
Maar ik begrijp dat je posting ludiek en niet serieus bedoeld is, zo vat ik dit ook op Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Merapi, ik begrijp niet helemaal waarom jij denkt dat de postings van Monyet niet seriues bedoeld zijn, waar maak je dat uit op??? Ballottagecommissies zijn volgens mij uit de tijd, maar dat weet ik niet zeker. Ik ben een aantal jaren lid geweest van een tennisclub, waar het duidelijk was dat tennis nu voor iedereen toegankelijk, betaalbaar, gebruikelijk was. Laat ik zeggen, de meeste leden waren mensen van wie je op straat niet zou zeggen dat ze op tennis zouden zitten. Nou, ik heb daar heel wat groffere dingen meegemaakt dan op mijn oude "kakkersclub" Laren. Dat iemand er als een kakker uitziet of met een golf/hockey/tennisracket rondloopt, zegt niks over hoe hij met andere mensen omgaat. En gaat het daar niet uiteindelijk om? Beoordeel iemand niet om de sport die hij beoefent, maar om hoe hij omgaat met anderen.

groetjes Elsbeth

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 09-05-2008 22:59 elsbeth wrote:
Merapi, ik begrijp niet helemaal waarom jij denkt dat de postings van Monyet niet seriues bedoeld zijn, waar maak je dat uit op??? Ballottagecommissies zijn volgens mij uit de tijd, maar dat weet ik niet zeker.

Ik denk dat Merapi en Monyet ook gelijk hebben in hun verhalen.

Ik weet ook niet of ze nu echt streng zijn qua toelating van nwe leden.
Je moet op een bepaalde "level" zijn om te kunnen tennisen , en zeker als je wil golfen.Daarom schrijf ik ook over mijn "tijd".
Gelukkig zijn die sporten al gedemokratiseerd.

Je moet eerst via de ballotagecommissie komen .
Geld is niet echt belangrijk .
Ik weet dat je in Indonesia (van familie en vrienden , een paar jaar geleden )nog steeds de ongeschreven mores bestaan .
Ik maak ook een verschil of je een vaste lid wordt of je een gelegenheids speler ben .
Ik dacht dat je in bepaalde clubs ook veel geld moet neertellen om lid te kunnen worden , en daarnaast moet je ook "geaccepteerd" worden om tot een bepaalde (selecte) groep toegelaten kan worden.
Er wordt ook flink geld betaald om lid te kunnen worden , en dat doet men graag.
Het is een investering , die dubbel en dwars terugbetaald.
Je kan namelijk netwerken opbouwen.
Komt je de juiste personen tegen.

Monyet : Ik zie me al dat ik probeert te melden als lid , zonder geld en zonder de "goede papieren" .

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Natuurlijk Elsbeth, dit soort sporten zijn nu wel toegankelijk voor de gewone man.Ik heb het over Den Haag:
Hockeyclub, rond de 2000 per jaar, vooral Klein Zwitserland[arrogante club]
Golf: onder de 2000 kom je niet binnen, zelfde arrogante club.
Natuurlijk kun je als niet-lid een balletje slaan, maar hier zijn het brallers uit de villawijken.
En betoel, Om sid: om lid te worden moet je flink betalen en dan moet je nog "goedgekeurd"" worden, wat afhangt van status,titel en inkomen.
Nee Om Sid en Elsbeth, ben best hoog opgeleid, maar in dit soort zeepbelkringen voel ik mij niet thuis!
Zoals Ike al zei, wees blij dat je Ned.Indie niet hebt meegemaakt, nog afgezien van de Japanse invasie, maar je had je niet in dat sfeertje kunnen vinden, als totok

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Merapi, wat bedoel je met hockeyclub Klein Zwitserland: 2000 per jaar. je suggereert daarmee dat de contributie Ä2000 per jaar is???? Ik heb het even opgezocht. de contributie is, afhankelijk of je mini/junior of senior bent tussen de 250 en 365 euro per jaar. Wat bedoel je dan met die 2000.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Zeg Dames , in dit topic hebben we het over het WEER....! en dat heeft niets temaken met ''' BALLEN '''..... Emoticon: Wink

Live life to the max.......

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Inderdaad dwalen we af, laten we t weer over t weer hebben. Daar kunnen tenminste geen vooroordelen over uitgesproken worden.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Sorry, heren, jullie hebben helemaal gelijk, we dwalen af.
Fijne dagen nog, in de tuin, op de glofbaan, in de mandibak al dan niet met ikan mas.
groet Elsbeth

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

We dwalen af,
Heerlijk weer in het Haagje, rond 25 graden.
In de tuin gezeten met de buren en met zn allen gegeten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,597,862 pageviews Een website van indahnesia.com