Paspoort ingenomen

Subforum Het visumgebeuren 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yzawinn
Gebruiker
spacer line

Ik heb zojuist op de ambasade in Amsterdam een visum aangevraagd. Daar hebben ze mijn paspoort ingenomen. Is dit gebruikelijk? Het is namelijk mijn enige vorm van legitimatie en die is mij dus afgenomen. Ik voel me er helemaal niet gemakkelijk bij. Emoticon: Eerie

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ze moeten dr toch een vium in plakken, je hebt toch een bewijsje gekregen dat je paspoort daar legt. Niet zo paranoia hoor. Emoticon: Clown Normale procedure.

Gruces

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hey Yzawinn,

Zoals londoh hier al schrijft....no need to worry ! ik snap dat het een beetje raar overkomt...ik doe altijd mijn paspoort (voor het visum) in een envelop aangetekend bij het postkantoor achter laten...werkt ook prima Emoticon: Nice

M-solo.

Live life to the max.......

Yzawinn
Gebruiker
spacer line

Hm, als jullie het zeggen zal het wel kloppen. Ik krijg hem pas de 30ste terug tot die tijd ben ik dus niet in staat mij te legitimeren. En ik ga regelmatig naar Belgie en Duitsland. Daar loop ik nu dus ook een risico.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Altijd zorgen dat je een kopietje hebt hŤ. Emoticon: Yes!

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Tja Yzawinn,

Handig is het niet ! ook in nl is het verplicht te legitimeren...gewoon tegek voor woorden! mijn zul je niet opzak zien lopen met paspoort of rijbewijs....want het zal me een worstje wezen hier...verder is het natuurlijk wereldwijd verplicht ook in indonesie.
In iedergeval zonder dat papiertje in nl kost je gauw 30 a 40 euro en daarna even melden op het buro met je paspoort Emoticon: Clown

Het is net wat Jantje zegt!....een kopietje doet wonderen !!

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Je mag niet voor niks een id kaart en een paspoort bezitten. Waar zou dat nou voor zijn he ? Emoticon: Wink

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

... of een dubbel paspoort voor dit soort gevallen... by the way rijbewijs is geen geldig legitimatiemiddel

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Richy
Als oud rijksambtenaar Emoticon: Yes! en beedigd opsporingsambtenaar Emoticon: Worship kan ik je mededelen dat zowel het paspoort en rijbewijs een geldig legitimatiebewijs is. Waarom zul je je afvragen omdat op beide documenten door de staat der Nederlanden zijn afgegeven met een gelijk lijkende foto van den houder van deze documenten. Dit is niet hattelijk bedoeld begrijp mij maar dit is de ware realiteit. Een documant wat is afgegeven door de gemeente denk aan een ouderpas geldt niet of het paspoort of het rijbewijs andere documenten met een ge;lijklijkende foto bestaat er in Nederland niet.
latex

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Hey Latex...

Weer wat geleerd Emoticon: Worship Wanneer ik op m'n werk luchthavenpassen aan moet vragen wordt een rijbewijs als ID nl niet geaccepteerd... vandaar dat ik dus dacht Emoticon: Blush

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Amadeus
Gebruiker
spacer line

On 16-06-2005 21:51 Mariannegls wrote:
Je mag niet voor niks een id kaart en een paspoort bezitten. Waar zou dat nou voor zijn he ? Emoticon: Wink

Een beetje van de zotte om mocht je geen rijbewijs hebben een id kaart aan te schaffen voor aanvraag visum. Een copy paspoort lijkt me dan toch wel voldoende voor identificatie in nederland.

Martin ik heb gehoord dat de boete voor niet kunnen identificeren in nl. verhoogd wordt per 1 juli van 30 naar 50 euro. Dit heb ik gehoord van iemand die recent bekeurd is en hem werd verteld dat hij "geluk" heeft gehad.

groet (echtgenoot van) Amadeus

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Een id kaart is goedkoper als een boete voor niet kunnen legitimeren Emoticon: Wink

Mijn vader zei laatst ook dat het rijbewijs niet meer overal voor gebruikt kan worden...

sahabat
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Ik ben Onny,kleine broer van sahabat.
Ik zal het maar plat zeggen,spreek iets beter nl dan Sahabat Emoticon: Yes!
maar wat wordt er vreselijk slap geouwehoerd over visa hier en op al die indonesia forums.Bij mij is het net andersom,ik ben maar 2 maand per jaar in Indonesia en de rest in belanda ,door omstandigh. maar jeeses ,d'r wordt wat afgeluld op die forums over zaken die iedereen met een klein beetje "crea" gevoel zelf kan uitzoeken.Maar ik snap het wel.t u u r l e k,We willen over van alles weten maar moeite ervoordoen ...?Forumpies gluren is makkelijker!!
Geef mij die ouwe amsterdamse eigewijze londoh maar:pionieren,alles zelf uitvinden,en op tijd terug voor z'n nieuwe haring met een ijskoude ketel+bintang
Zeiken jullie allemaal niet zo slap,het lijkt gvd wel alsof ik een op een afdeling
-ikkanwelmaarikwilniet- rondloop.
Don't worry ik draag de pen weer over aan batje,het beleefde broertje van de fam.Het zal mijn tijdverdrijf niet zijn zeg zo'n takke pc met elke dag dat geklaag en gezever .
Wees het maar lekker met me oneens,koop een ticket naar Indonesia en maak er wat van

doeg
Onny

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

On 17-06-2005 18:35 sahabat wrote:
Hallo,
Ik ben Onny,kleine broer van sahabat.
Onny

Emoticon: Clown

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Hey Eduard,

Ben je nooit meer online ? Emoticon: Confused

Fijn weekend allemaal... Emoticon: Bye bye

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Hoi Marianne,

Heb wat minder tijd gehad ! maar ik ben er nog steeds Emoticon: Yeah right! , ben wel iets minder on-line in mijn vrije tijd...met dat lekkere weertje!

Verder om niet off-topic tegaan ! ik wacht nog steeds op mijn paspoort wat nog terug moet komen van mijn Ticketserver te amsterdam Emoticon: Wink

Groetjes,

Eduard.

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

oh oh! Emoticon: Smile ik heb het ook drukjes nu..

Ben wel toe aan vakantie! kan haast niet lopen nu.. zo vermoeid denk ik... haha! Emoticon: Smile

Me paps gaat volgende week naar Bali... ben echt jaloers! Wou dat ik toch mee was gegaan!

griffo
Gebruiker
spacer line

Marianneke,

Jouw pappie heeft gelijk, een rijbewijs geldt lang niet in alle gevallen als een geldig ID bewijs!
Griffo

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Griffo

Jij mailt naar Marianneke dat haar vader gelijk heeft dat een rijbewijs niet
geldt als een geldig iDENTITATIE BEWIJS, fout nochmaals fout. een
rijbewijs afgegeven door de staat der Nederlanden is noch altijd een geldig
idententietatie bewijs, met een daarbij gelijk lijkende foto van de houder
van het rijbewijs. Foto en handtekening moeten up to date zijn;. Als mijn
paspoort voor aanvraag voor een visum naar dan haag is verstuurd is mijn
rijbewijs een geldig identitatie bewijs, niemand die hier aan kan tornen geen
rechter geen advocaat niemand. Het is een document afgegeven door de
Staat der Nederlander met een stempel en al hopende zo duidelijk te zijn
geweest.

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Tja Latex,

Leg je er maar bij neer want het is in sommige gevallen niet voldoende om je te legitimeren met een rijbewijs ! bijv bij een bank hoef je echt niet aan te komen met dat rij-papiertje Emoticon: Talk to the hand

M-Solo.

esgerrits
Gebruiker
spacer line

On 24-06-2005 16:57 Martin-Solo. wrote:
Tja Latex,

Leg je er maar bij neer want het is in sommige gevallen niet voldoende om je te legitimeren met een rijbewijs ! bijv bij een bank hoef je echt niet aan te komen met dat rij-papiertje Emoticon: Talk to the hand

M-Solo.

M-Solo, je hebt wel gelijk hoor dat het in sommige gevallen niet geldig is, maar het geldt in de meeste gevallen dat je iets nieuws wilt aanvragen. Als je al bankrek. hebt, no problemo.. maar wil je echt iets nieuws aanvragen.. een rekening/financiering/uitkering dan wordt het niet geaccepteerd nee. Ik heb zelf gewerkt bij de ABN en zo was de procedure.

Maar een rijbewijs geldt wel als geldig legitimatiebewijs inzake de identificatieplicht.

Hieronder de informatie gepaste van de officiŽle justitie site
Wanneer iemand geen geldig identiteitsbewijs kan of wil tonen wanneer politie of toezichouder daar om vragen, kan hij meegenomen worden naar het politiebureau. Daar wordt vervolgens onderzoek gedaan naar zijn identiteit. Ook kan hij bestraft worden met een boete van maximaal 2250 euro. Mensen met de Nederlandse nationaliteit kunnen zich identificeren met het paspoort, het rijbewijs en de Nederlandse identiteitskaart (voorheen Europese identiteitskaart) . Vreemdelingen kunnen zich identificeren met een vreemdelingendocument.

te vinden op:
http://www.justitie.nl/themas/(...)6&SourcePageID=25186

griffo
Gebruiker
spacer line

Ja, sorry mr. Latex, ik zou zeggen probeer je a.s. maandag maar eens in te laten schrijven bij het CWI met een rijbewijs als identificatie middel (ik hoop niet dat dat nodig is natuurlijk!), gegarandeerd dat je weer onverrichter zake naar huis keert, hetzelfde geldt bij een uitkeringsaanvraag! Het waarom......het schijnt omdat je nationaliteit niet op het rijbewijs vermeld staat.
Maar goed waar maken we ons eigen druk over, het is goei weer dus genieten maar!!! Prettig weekend.
Griffo

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Wat een discussie Emoticon: Wink wat maakt het inderdaad uit! Je ziet het vanzelf als je rijbewijs een keer niet goed is.. Ik heb daarom altijd voor de zekerheid paspoort of id bij me.. Kleine moeite ! past toch in m'n portemonnee Emoticon: Smile

Martin-Solo.
Gebruiker
spacer line

Hoi Marianne,

Inderdaad wat maakt het uit ! jij gaat lekker onverwacht naar Bali toe Emoticon: Nice door dit onverwachte heeft pa misschien wel ff je paspoort moeten tjoepen voor het visum.....want je bent al bijna foetsie Emoticon: Wink

Grt,

M-Solo.

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Nee! ik heb gisteren mijn paspoort bij de visumdienst gebracht... spoedvisum dus! haha.. Kan alle paspoorten vrijdag ophalen.. Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,756 pageviews Een website van indahnesia.com