visum voor Indonesia by arrival gaat voorlopig niet door

Subforum Bali, het godeneiland 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Vandaag in de Telegraaf
Indonesie: geen versoepeling visa.
Den Haag wordt bestraft na diplomatieke ruzie, Nederland is buiten de boot gevallen bij het nieuwe soepeler visumbeleid van Indonesie. Hoewel Jakarta onlangs 8 maart 2005 beloofde de visumplicht op te heffen, besloten de autoriteiten dat de versoepoling toch nog niet geldt voor 2 landen te weten Zweden en Nederland.
Jakarta gaf geen reden voor de uitzondering, de minister van cultuur en toerisme Jero Wacik zei dat " er nog aan gewerkt wordt " aan een regeling voor deze twee landen. De andere 14 landen kunnen hun visum bij aankomst in Indonesie terplaatse regelen.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Misschien moeten we eens met alle forumleden wat geld bij elkaar sprokkelen en een blonde Nederlandse cewek nakal met blauwe ogen op die gast (Jero Wacik) afsturen in Jakarta. Dan zul je zien dat Nederlanders over een paar maanden helemaal geen visum meer nodig hebben Emoticon: Wink

Zo werkt het ook in Indonesie..

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als ik op dit forum af en toe lees wat er geschreven word kan ik er mij iets bij voorstellen waarom het voor de Nederlanders moeilijker is om Indonesie binnen te komen.
Ik denk dan ook aan het topic "VERVUILEN DE HORIZON MET HUN MOSKEňEN"
Volgens mij denken de Nederlanders echt dat ze kunnen schrijven en schreeuwen wat ze willen, dat word door die Jero Wacik heel zeker niet op prijs gesteld, neem van ons aan dat die heus wel personen in dienst heeft die forums volgen.
Als ik zo dacht over IndonesiŽ zou ik er zeker niet naar toe gaan voor vakantie, laat staan gaan wonen!!
Tuti & Jan

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Beste Tuti en Jan,
Ik begrijp dat jullie je ergeren aan mijn reactie op het forum. Was het inderdaad maar een flauwe grap van mij, maar ik ben van mening dat het helaas bittere realiteit is binnen bepaalde Indonesische machtsstructuren om door middel van "cadeautjes" (geld, vrouwen) politici te beinvloeden. Lees eventueel maar eens een aantal biografieen over Suharto en tel daarin het aantal keren dat het woord "vrouw" voor komt.. Emoticon: Wink

Ik ken een aantal politieke bobo's in het Daerah Istimewa Yogyakarta (DIY) en neem maar van mij aan dat politieke besluiten (zoals het aanstellen van bouwbedrijven voor het verbeteren van de Yogya Ring Road) niet altijd even "rationeel" genomen worden!!

Niet dat wij het in Nederland zo goed hebben hier met Bak Ellende & Co... Maar daar maken we toch ook grapjes over (Harry Potter etc). Ik zou het nog helemaal niet verkeerd vinden als de Indonesiers ook eens wat luchtiger over hun politici zouden denken!

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Een vriendschappelijke relatie tussen 2 volkeren moet gebaseerd worden op wederzijdse respect en en elkaar als gelijken zien en behandelen.
Indonesia zal wel reden hebben om een strengere visumplicht in te stellen . Ze willen misschien eventuele elementen weren (moeilijker maken) om zo maar in Indonesia binnen te komen.
Soms schrik ik wel als ik de meningen van mensen leest hoe ze over Indonesia denken , en zeker van mensen die denken dat ze met dollar of euri alles kan krijgen inclussief mensen omkopen.
Nederland stelt ook bepaalde extra eisen om de toestroom van ongewenste vreemdelingen een beetje af te remmen.

groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Wat een drukte toch steeds om dat visum. Als er mensen nou massaal een visum werd geweigerd dan was er reden tot klagen, maar ik heb zelden gehoord dat een Nederlander geen visum voor Indonesia kreeg, de eisen die gesteld worden zijn "vederlicht". indien een visum wordt geweigerd heeft de persoon iets op z'n kerfstok. Anders in Indonesia, de Ambassade van het Kon.der Ned. (Korned) weigert Indonesiers aan de lopende band. Maar ja is altijd lekker om wat te sijken te hebben, lucht op..pffffff Emoticon: Shut up!

Gruces

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Uit de Jakarta Post van 15 juni

"While the minister refused to explain why the two European countries were not included on the list of countries eligible for the VOA facility, a source said the government was worried about the possible entry of South Maluku Republic (RMS) separatist members living in the Netherlands.
Exiled leaders of the Free Aceh Movement (GAM) rebel group are living in Sweden as asylum seekers. Indonesia has left Sweden's ambassadorial post vacant since last year."

Bang voor terroristen dus....... Emoticon: Confused

Het hele artikel:

http://www.thejakartapost.com/(...)asp?fileid=20050615.Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.03&irec=2

Gruces

sahabat
Gebruiker
spacer line

[quote] On 15-06-2005 14:38 londoh wrote:
Wat een drukte toch steeds om dat visum. Als er mensen nou massaal een visum werd geweigerd dan was er reden tot klagen, maar ik heb zelden gehoord dat een Nederlander geen visum voor Indonesia kreeg, de eisen die gesteld worden zijn "vederlicht". indien een visum wordt geweigerd heeft de persoon iets op zn kerfstok. Anders in Indonesia, de Ambassade van het Kon.der Ned. (Korned) weigert Indonesiers aan de lopende band. Maar ja is altijd lekker om wat te sijken te hebben, lucht op..pffffff Emoticon: Shut up!

Gruces

Yth,
Londoh,
Ik ben helemaal eens .Visa topic is wel ,een beetje overdreven,beetje erg mischien.Ik weet zelf niks van en hoef geen visum,daarom zo'n bericht van jouw is ok.
Hormat saya
Sahabat

[quote]

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Sahabat Yth.,

Ik denk dat er geen onderwerp op de Indonesia fora is dat zo uitgemolken en hergekauwd is dan het visum. En wat stelt het voor, je levert je paspoort, boekingsbewijs,ingevuld formulier en wat verder gevraagd wordt in, betaald wat geld en een paar dagen later heb je een visum, dat is alles, geen ondervragingen, nog es terugkomen, garantiebrieven, bankafschriften, vele verklaringen en evt. nog geweigerd worden. Je moet toch ook een ticket kopen, en geld wisselen. En sommigen laten zich volspuiten met allerlei ziektes, wat volgens mij nog veel erger is dan dat hele visum gebeuren. Trouwens in Malaysia krijgt een Nedelander een stempel voor 3 maanden bij binnenkomst, Malaysia is een soort imitasi Indonesia, maar veel schoner, geregelder en veel minder gezellig.

Ik heb geloof ik 8 oude paspoorten vol gestampt met visa van Indonesia sinds 1991, elk denkbaar soort zit er in. Als ik oud en der dagen meer dan zat ben ga ik daar naar zitten staren, maar voorlopig heb ik er nog niet genoeg Emoticon: Yeah right!

Gruces

sahabat
Gebruiker
spacer line

Yth,
Londoh,jij schrijft in knalstijl Emoticon: Nice Geeft niks toch.
Ik schrijf maar wat en zo doen we allemaal wat ya toch.Maar jij bereisd veel ya.
Overal onderzoeken en foto maken.Jouw site is veel werk en ok toch.
Indonesia forums zijn wel leuk maar veel ook fun toch
sahabt .

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Is toch niet zo erg? Dan wachten we gewoon...Nederland doet trouwens moeilijk om mensen uit buitenland zelfs voor een aantal dagen te laten blijven, wij hoeven alleen even een reisje te maken (of te laten maken) naar Den Haag, en alles gaat z'n gang....

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Toch vind ik het makkelijk praten wat betreft het visum. Het is niet puur dat visum aanvragen, nee het is dan ook nog "technisch onmogelijk" om het paspoort+visum in een aan mijzelf geadresseerde en door mijzelf gefrankeerde aangetekende envelop te sturen, kortom, je moet het ook zelf ahalen (of door iemand anders). Of er zitten daar een paar ongelofelijke leeghoofden die nog leven in de tijd dat PTT Post nog niet was opgericht (pakweg 150 jaar geleden) oftewel is dit weer een mooi voorbeeld van Belanda bashing.. En dan heb ik het nog niet over andere zaken, zoals de extra documenten (bewijs van financieel vermogen, kopie cijferlijst universiteit) die je moet meenemen naar de ambassade als je een sosial/budaya visum wil aanvragen om in indonesie stage te lopen, en waarvan ik bij de ambassade opeens hoorde dat ik al die documenten toch niet nodig bleek te hebben (7 documenten voor niets verzameld). Of dat ze je een visum weigeren als je heenvliegt naar CGK, maar terugvliegt vanuit Singapore (wat zou hun redenatie zijn: dat die boottocht van Batam naar Singapore onbetaalbaar is voor een Nederlander?).

Ik moet 3 uur naar Den Haag treinen en ben op deze manier toch 2 volle dagen aan de aanvraag van het visum kwijt.

Ach volgende maand moet ik weer eens naar dat gebouwtje aan de Tobias Asserlaan met die typische Durianlucht en Tante Lien achter het glazen loket die alles van je wilt weten nadat je 1,5u in de rij hebt gestaan.

Een ding weet ik wel: als de visumafdeling van de indonesische ambassade een commercieel bedrijf zou zijn, zou dat bedrijf al 10x over de kop zijn gegaan. Bij de meeste ambassades gaat alles traag en langzaam, maar zo inefficient als bij de Indonesische ambassade heb ik het nog nooit eerder gezien. Overheidsbedrijven in Indonesie hebben wel een bepaalde reputatie. Ik hoorde dat Pertamina in de jaren 70 ook een keer failliet ging. Een oliebedrijf (dat toch geld hoort op te brengen) dat failliet gaat!!! Dat kan ook alleen maar in Indonesie.

Indonesie is een schitterend land, maar politieke zaken: zorg dat je er zo min mogelijk mee te maken krijgt!!

Nou nu heb ik weer ff met gal mogen spugen...dat lucht weer lekker op! Is deze topic toch nog ergens goed voor! Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Waarom altijd naar den haag om visum te halen.
je kan ook in amsterdam halen(brachthuyzerstraat- amsterdam oud zuid), bij de oude gebouw van waar vroeger de indonesiesche consulaat is gevestigd..Openingstijden etc kan je vragen via de KBRI .
Heb 1 maand geleden visa aangevraagd , moet ongeveer 30 min wachten en
voor het afhalen ongeveer 5 minuten.
Kan je ook tegelijk een dagje amsterdam gaan maken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Wat een lachertje zeg die reden in de Jakarta Post. Alsof de RMS pas van de laatste jaren is.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Ga binnenkort lekker een dagje met mijn vrouw naar A'dam om mijn visum aan te vragen en daarna even de stad bekijken (is al weer enkele jaren geleden). 2 weken later breng ik mijn ind. vrouw naar Schiphol waarna zij haar reis vervolgd naar IndonesiŽ en ik mijn reis vervolg naar de Ind. ambassade om mijn visum op te halen. Soms kun je dingen mooi combineren. Wij wonen in Hengelo en dat is ongeveer 150 km van Amsterdam (1 1/2 uur rijden). Ik snap al dat gezeur over dat visum niet. Vorig jaar heb ik het visum aangevraagd in Den Haag toen hebben we het gecombineerd met een bezoekje aan het strand van Scheveningen en Madurodam. Moet alleen 2 verlofdagen opnemen, maar heb op deze manier toch het idee van een leuk uitje. Zo kan mijn vrouw ook Nederland leren kennen. Moet helaas nog 2 maanden wachten voor ik naar Indahnesia ga.

We moesten voor het visum van mijn vrouw naar Nederland destijds 4 x met het vliegtuig om het te krijgen. Sub - Jak - Sub - Jak. We hadden ook 7 dagen in een hotel kunnen verblijven, maar geen zin om zo lang in Jakarta te verblijven.

Ik wil met dit verhaal eigenlijk zeggen dat de reisafstanden in Nederland zo klein zijn, dat het niet echt veel moeite en geld kost om een visum op te halen.
Heb je geen zin of tijd om het visum zelf op te halen dan bestaat er nog de zeer goede optie van het visumburo.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

The citizens of 21 countries and territories already eligible to purchase visas on arrival are: the United States, Australia, South Africa, Argentina, Brazil, Denmark, United Arab Emirates, Finland, Hungary, United Kingdom, Italy, Japan, Germany, Canada, South Korea, Norway, France, Poland, Switzerland, New Zealand, and Taiwan.

When officially implemented, the total number of countries eligible to purchase a visa at an Indonesian gateway will become 34.

Minister Wacik has also told the press that Sweden and the Netherlands are still under active review as possible later additions to the VOA eligability list.

11 countries and territories remain eligible for a "Visa Free" facility, they are: Thailand, Malaysia, Singapore, Brunei Darussalam, Philippines, Hong Kong SAR, Macau SAR, Chile, Morocco, Peru and Vietnam.

Tja...Misschien komt het er toch nog van !? Ikzelf zou het fijn vinden als het visum on arrival er door zou komen voor nl ! al is het alleen al als je van de ene dag op de anderen wilt vertrekken...dat scheelt een hoop gedoe! zonder dat je daarvoor alles uit de kast moet halen om je visum optijd in je paspoort te hebben.

M-Solo.

Live life to the max.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,254,948 pageviews Een website van indahnesia.com