Verblijfs- en werkvergunning

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Maudi
Gebruiker
spacer line

Selamat!

Wie oh wie kan mij duidelijkheid geven met betrekking van het aanvragen van een verblijfs- en werkvergunning. Ik heb een baan aangeboden gekregen door een Indonesisch bedrijf Bali (Toeristische sector) en wil mij dus definitief gaan vestigen. Maar welke stappen dien ik te ondernemen?

* Bedrijf moet mij registreren bij het Ministery of Labour in Jakarta
* Zij geven toestemming d.m.v. een brief af en deze moet het bedrijf
doorsturen naar de Indonesische Ambassade in DenHaag
* Ik ga met een kopie van deze brief, pasfotoīs, sponsorbrief en
benodigde visumbedrag naar Den Haag
* Na ongeveer 10 dagen kan ik mijn visum ophalen
* Ik reis af naar Indonesie
* Ter plaatse kan er een KITAS (verblijfsvergunning 1 jaar) en een
RPTKA (werkvergunning) worden aangevraagd

Vragen:

* Klopt de bovenstaande procedure?
* Heb ik meerdere vergunningen nodig om mij definitief te vestigen?
* Wie moet de aanvraag voor KITAS en RPTKA doen en waar?
* Wat zijn hier de kosten van?
* Wat is het tijdsduur ongeveer van deze aanvraag?
* Wat is de geldigheidsduur van beide vergunningen?
* Welk soort visum zal er door de Ind. amassade worden afgegeven?
* Wat zijn evt. de maandelijkse verleningskosten voor het visum?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen zodat dit voor onnodig vertraging zal zorgen. Alvast heel erg bedankt!

Dan Maudi

kleinsmann
Gebruiker
User icon of kleinsmann
spacer line

Hi,

Nou ik denk dat je Engels wel ok is dus klik op de link en lees zou ik zeggen. Op deze pag staat eigenlijk alles.
http://www.expat.or.id/info/docs.html
Leuk man dat je werk hebt gevonden, wanneer ga je?
Ikzelf ga asap is Jakarta aan de slag, hoop zelf eind April begin mei daar te zijn...

greets,

Martijn

KleinsmannEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.tomaatnet.nl

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

Maudi
Gebruiker
spacer line

Martijn, helemaal goed bedankt voor de tip! Nu maar hopen dat het enigzins snel geregeld kan worden..heb er zin in!

markus
Gebruiker
User icon of markus
spacer line

Hi Maudi en Martijn,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met jullie aanstellingen in Jakarta. Ik ben er eigenlijk wel jaloers op omdat ik ook graag in IndonesiŽ wil gaan werken. Ik heb ook op de site info gevraagd maar tot op heden helaas nog geen reactie. Ik ben al 27 jaar werkzaam bij de overheid in Nederland, maar wil eigenlijk graag mijn laatste carrieremaanden afronden op Java. Hebben jullie tips of kunnen jullie mij ergens aanbevelen? Ik beheers de Engelse, Duitse taal goed in woord en geschrift en daarnaast spreek ik nog de bahasa redelijk goed. Reageer eens op mijn eigen mailadres mand8651Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.home.nl

Groetjes en alvast bedankt.

Ans H
Gebruiker
spacer line

Oficieel kan je in Indonesie alleen werken als je meer kan dan Indonesiers. Wel logisch met zoveel werkelozen.
Succes Ans

kleinsmann
Gebruiker
User icon of kleinsmann
spacer line

Het woord officieel heeft in Indonesie geen betekenis vind ik.De corruptie is te erg voor een woord als officieel.
Markus, ik kan je een tip geven:Zoekt en gij zult vinden.
Houd er wel rekening mee dat dat zoeken lang kan duren,veel frustratie op kan leveren en niet altijd resultaat opleverd.

Succes!

Martijn

Just because you're paranoid don't mean there're not after you...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 20-04-2004 19:13 kleinsmann wrote:
Het woord officieel heeft in Indonesie geen betekenis vind ik.De corruptie is te erg voor een woord als officieel.
Markus, ik kan je een tip geven:Zoekt en gij zult vinden.
Houd er wel rekening mee dat dat zoeken lang kan duren,veel frustratie op kan leveren en niet altijd resultaat opleverd.

Succes!

Martijn

welliucht nog het beste advies ... raar maar waar en als je zoeken en frustratie NIET leuk vind, ga dan maar niet aan IndonesiŽ beginnen Emoticon: Puh!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,015 pageviews Een website van indahnesia.com