'Houdoe' mooiste Brabantse woord

Subforum Andere praat 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

De afscheidsgroet 'Houdoe' in Brabant is het mooiste woord, vinden lezers van de regionale kranten BN/De Stem, het Brabants Dagblad en het Eindhovens Dagblad. Dat bleek zondagmiddag tijdens de finale van de verkiezing van het mooiste Brabantse woord in het Tilburgse popcentrum 013.

'Houdoe' mooiste Brabantse woord

Wat zou dit in IndonesiŽ zijn? En zouden de regionale verschillen ook zo groot zijn als in Nederland?

Hee mensen.. houdoe he! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

sahabat
Gebruiker
spacer line

hahahahaha yerun,tidak tahu.houdoe dan houdoei is unique.
ik weet van onze fam.die woont in prinsbeek.houdoe zegt oom nol hahah Emoticon: Bye bye
sahabat

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Tja het Houdoe-gebeuren! balinesen vrienden van me zeggen ook voort houdoe tegen me bij gaan...leuk zoals zij dit uitspreken! een tikkie brabants in hartje bali Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

In Limburg zeggen ze hou dich. dat hoorde ik ook al in de zestiger-jaren toen ik nog met een bel onder mijn neus daar rondliep.

De chinese patat-verkoper in de stad hoorde ik ooit eens doei roepen, goed inburgerd hoor.

In Indonesie zeggen ze zoiets als "babay "of "dada " meen ik

Ed

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 23-12-2005 11:49 maseddi wrote:

In Indonesie zeggen ze zoiets als "babay "of "dada " meen ik

Ed

Inderdaad of 'daaah', ook 'kisbay' (kushandje) of 'ayo, kemon'. Als ik 'daah' zeg wordt er gelachen, is voor de kinderen bedoeld. Maar als ik vraag "minta permisi dulu" wordt er raar gekeken, ben ik misschien te "hoog' voor. Emoticon: Confused

Gruces

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Daah,Dahaan.
Is een oud gezegde maar kan ook.
Umberto

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Volgens mij is het een verbastering van het Amerikaanse How Do ing Man,dus toen die Branbantse emigrant weer terugkeerde naar zijn stekske,riep hij,HOU DUUU MANNEKE, DUS VANDAAR .........OF Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,509,638 pageviews Een website van indahnesia.com