Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
126 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Dat vroeg ik me dus af. Ik krijg op Schiphol twee boardingpasses voor AMS-SIN en SIN-CGK (Jakarta), en dan sta ik bij de imigrasi en heb ik geen retourticket, toch? Of krijg ik op de heenreis al mijn boardingpasses al? Dat lijkt me sterk, want dan kun je ze weer kwijt maken.

Er zijn vast al mensen die, in tegenstelling tot mij, al gevlogen hebben met een e-ticket die me hierop het antwoord weten te geven. Reisburo bellen kan ook, maar ik hoor liever ervaringen dan 'zo zou het moeten zijn', het is tenslotte IndonesiŽ Emoticon: Wink

Jantje
Gebruiker
spacer line

Jeroen,
Zowel op de heen- als op de terugreis toon je je E-ticket en je krijgt je instapkaart(en) Op je E-ticket staat vermeld dat het een retour betreft.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Jantje, dat snap ik, dat is bij de incheckbali, maar hoe kom ik de imigrasi dan door? Dan heb ik dus geen retourticket namelijk. Wellicht lukt het met het boekingsbewijs ook, want daarmee krijg je tenslotte toch ook een visum.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Jeroen,
Zowel op de heen- als op de terugreis toon je je E-ticket en je krijgt je instapkaart(en) Op je E-ticket staat vermeld dat het een retour betreft.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi Jeroen,
Je kunt de E-ticket toch gewoon uitprinten, overigens hebben zij bij binnenkomst nog nooit om een ticket gevraagd. Dat je dat ding uitprint is om een andere reden makkelijk t.w. de boekingscodes staan erop en via deze codes kan je dan 48 u voor depart. per poeter een stoel blokken en in ieder geval bekijken waar ze je in het vliegtuig neergepoot hebben. In mijn geval kon ik zo van het midden naar een raamkant verhuizen (steuntje voor het hoofd !).
Have fun Rob

zavio
Gebruiker
spacer line

Jeroen,

Jantje heeft gelijk ik heb al 4 retourtrips naar Jakarta gedaan met e-ticket. van af schiphol.

Geen problemen gehad.

greetz.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Rob,

Je moet bij de imigrasi (in IndonesiŽ) een retourticket hebben, want dat probeer ik altijd bij me te houden, en steevast hebben ze er al altijd naar gevraagd. Uiteraard heb ik een e-ticket geprint, ik raak soms nog wel eens mijn telefoon o.i.d. kwijt, dus codes komen daar niet in te staan Emoticon: Wink

Jantje
Gebruiker
spacer line

Jeroen,
Oeps, er ging eerder iets fout. Dat heb je met zo'n primitieve verbinding. Je uitgeprinte E-ticket is toch voldoende voor de immigrasi. Daarin staat je boekingscode. Je kunt die code ook in je hp opslaan. Even versleutelen. Als je ooit in Semarang komt (wat moet je in zo'n stinkstad) zal ik het uitleggen onder het genot van birbintang en kunnen we even over het leven praten Emoticon: Nice

Anbrie
Gebruiker
spacer line

He Yerun,
Op het formulier van je eticket staat je terugreis toch ook bevestigd?
En wij kregen afgelopen december bij het inchecken ook 2 (tja hoe zal ik het noemen.............) instapkaarten/papieren tickets. Geen enkel probleem bij imigrasie (die er trouwens OOK niet om vroegen).
Groetjes en een fijne reis Emoticon: Bye bye

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Jantje/Anbrie,

Dank, daarmee doe ik het wel. Emoticon: Wink

Jantje, ik ben over 11 dagen in Yogya voor drie weken en wil een weekeinde (1/2 nachten) naar Semarang om de stad eens te bekijken, ben er nog niet eerder geweest namelijk. Maar ik moet kijken of ik het haal.

Yerun

august
Gebruiker
User icon of august
spacer line

Jeroen,

Ik heb vorig jaar een e-ticket gehad van SIngapore Airlines.
Bij het inchecken op Schiphol krijg je al de retourticket overhandigd. Lekker makkelijk denk je dan. Maar een van ons had zijn ticket tijdens de reis in Indoland verloren. Emoticon: Nooo
In Den Pasar bij de Singapore balie een nieuwe gevraagd. Klaar. Kost wel geld. Emoticon: Smile

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 31-05-2005 12:51 Jeroen wrote:
Jantje, ik ben over 11 dagen in Yogya voor drie weken en wil een weekeinde (1/2 nachten) naar Semarang om de stad eens te bekijken, ben er nog niet eerder geweest namelijk. Maar ik moet kijken of ik het haal.
Yerun

Je bent al aan het aftellen he he. Tegen die tijd mail ik je wel.

esgerrits
Gebruiker
spacer line

On 31-05-2005 13:58 august wrote:
Jeroen,

Ik heb vorig jaar een e-ticket gehad van SIngapore Airlines.
Bij het inchecken op Schiphol krijg je al de retourticket overhandigd. Lekker makkelijk denk je dan. Maar een van ons had zijn ticket tijdens de reis in Indoland verloren. Emoticon: Nooo
In Den Pasar bij de Singapore balie een nieuwe gevraagd. Klaar. Kost wel geld. Emoticon: Smile

Geldt het voor alle maatschappijen dat je dan zowel heenticket ťn retourticket krijgt?

Hitami
Gebruiker
spacer line

paar maanden geleden vroegen ze me ook mijn retour tickets, ik kon het niet vinden en zei, je denk toch niet dat ik hier zou blijven, hij kijk me boos aan en liet me gaan !

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi,
Dit jaar, door het wegvallen van Garuda, weer sinds vele jaren met SQ gegaan en ook gebruik gemaakt van het E-systeem. Via een kode die je autom. krijgt kan je het ticket vanuit de SQsite printen, uiteraard heen en terug. Dat je dus een ticket kwijt kan raken begrijp ik niet, als je de kode opnieuw invoert kan je opnieuw een printje maken, buitendien krijg je ook het ticketnr mee, als je dit opschrijft en dat nummer aan de balie laat zien is er ook al geen probleem.Wat ik ook een groot voordeel vind is dat je ruim tevoren via Internet de stoelen kan blocken,heb je ook niets meer te maken met de drukte bij de balie.
Bij de ingang v.d. terminal zowel als bij de immigratie vraagt men een ticket, echter het laten zien van het eerder genoemd papiertje was in alle gevallen
voldoende.
Kortom ik herken de hierboven genoemde problemen totaal niet, ik vind het systeem juist een enorme vooruitgang.
Rob

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Niks aan de hand , ben ingevlogen e ticket van SQ.
Over 1 week terug naar Mokkum.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

E-tickets gaan inderdaad gewoon goed. De imigrasi keek dit maal wat langer, maar wellicht komt dat omdat er mensen achter me stonden te jengelen. Die hoorden alleen niet bij mij.

Dreiziger
Gebruiker
spacer line

Ik ben vast niet de eerste die via D-Reizen heeft geboekt, dus zal wel goed komen. Maar bij D-Reizen krijg je geen email met je ticket in PDF vorm. Je hebt in dat geval alleen het boekinsformulier (bevestiging) en de e-ticket nummers (die je zelf per telefoon bij D-Rezien moet opvragen). Is dat in combinatie met je paspoort en visum (want visum gaat zo wel lukken volgens de ambassade) voldoende om het land in en weer uit te komen?

Is er al iemand van dit forum zo via D-Rezien van en naar Jakarta geweest, dat moet toch haast wel... wat zijn je ervaringen met het e-ticket?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik ben afgelopen week zonder daadwerkelijk uitgeprint retour-ticket het land binnengekomen. Ik had echter al wel bij de aanvraag van mijn visum die papieren achtergelaten. Wellicht kun je voor de zekerheid dat PDF-je afdrukken.. dan heb je het altijd bij de hand. Kost je een paar cent en ze kunnen niet klagen dat je het niet hebt, al zullen ze dat wellicht dus niet doen. Ik houd wel van zekerheid, zeker als je het zelf eenvoudig kunt regelen.

Yerun

johanw
Gebruiker
spacer line

Beste DReiziger,

Dinsdag morgen via Internet bij D-Reizen een boeking gemaakt voor eind Oktober. Binnen 2 uur kreeg ik van D-Reizen een e-mail met daarin het nummer van mijn E-Ticket van Singapore Airlines. Meteen de volgende dag lagen alle gegevens compleet op de mat, inclusief mijn vluchtschema.
In Indonesie heb ik hiermee nog nooit problemen gehad met de immigratie.

Dus wees niet bang, alles gaat goed.

Succes
Jan

RIS_72
Gebruiker
User icon of RIS_72
spacer line

Inmiddels in immigrasi jkt gewend aan e-tickets

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Inderdaad geen enkel probleem, ook niet op andere vliegvelden als Yogya en Solo.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,447,258 pageviews Een website van indahnesia.com