taxi taxi

Subforum Java 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
djattiman
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Eigenlijk heb ik geen ervaring met het nemen van een taxi van S.H.Airport naar Jakarta. Wat is een 'normale' prijs? Of kan ik met de bus net zo snel? Ik arriveer tegen het van de middag op vliegveld....

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zou gewoon de DAMRI bus pakken. Kostte 1.5 jaar geleden Rp. 10.000 tot in centraal Jakarta (Stasiun Gambir), en volgens mij rijdt er ook eentje helemaal naar Bogor als je dat wenst. Dat zie je bij de terminal ter plekke.

Taxi-prijzen weet ik niet, maar zorg dat je een taxi pakt waar taxi op staat en geen zwart busje. Volgens mij is dat trouwens al een groot deel teruggedrongen, maar ben op je hoede, voor je het weet betaal je een euro per kilometer, en dat is toch altijd nog zo'n 88 cent meer dan het normaal geldende tarief.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Jeroen zijn optie is gewoon de goedkoopste, maar als je gemakzuchtig bent, of gewoon gebroken door de lange vlucht, kijk dan uit naat een "Blue Bird" taxi en kijk of de chauffeur de meter aan heeft. Anders gewoon vragen, in het Indonesch is dit ook ''meter''. Je moet wel klein geld bij de hand hebben voor de tolweg. Als ik mij naar mijn vaste adres nabij Menteng laat rijden ben ik nooit meer kwijt dan Rp. 80.000, dus als je naar bijvoorbeeld Jl. Jaksa down town laat rijden zou ik niet meer dan Rp. 100.000 betalen.

sahabat
Gebruiker
spacer line

Jeroen dan dangdude,
over prijzen weet ik niets(we worden altijd afgehaald)dus
jullie zijn beter informed maar dear guys, als je in Menteng booked dan is 7 euro voor taksi toch niet veel?ik denk , in belanda betaal je voor afstand suk-hatta naar menteng 3 x zoveel.
sahabat

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Bluebirds zijn haast niet te krijgen op Soekarno-Hatta... dit heeft te maken dat zij geen vergunningen hebben om op de luchthaven mensen op te pikken... wanneer je bij de officiele taxi standplaatsen gaat staan kom je 9 van de 10 keer in een andere taxi terecht... vaak dus (ondanks dat ik de weg zo goed ken) bij een grappenmaker die altijd wel weer iets nieuws weet te verzinnen...

Om toch een Bluebird te krijgen kun je naar arrivals gaan... daar een hit en run uitvoeren... dus wachten tot een BB aankomt deze aanhouden... koffers erin gooien en maken dat je wegkomt... heb al een aantal keer meegemaakt dat ik met koffers en al in de taxi zat en door de bewaking weer uit de taxi werd gevist...

Silverbirds zijn er wel in overvloed beschikbaar... zeker wanneer je met meerdere mensen bent... erg comfortabel...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

djattiman
Gebruiker
spacer line

Ja ja bedankt allemaal. Dus max. 100.000 ...
Jaren geleden ben ik wel met een zwart busje gegaan. Maar ik was toen zo op en jetlagged, en voor het eerst in de tropen en overrompled door mijn eerste indrukken, dat ik de prijs niet meer weet die ik toen betaalde. Het enige wat ik mij kan herinneren van het busje : de chauffeur zei op een gegeven moment tegen mij : you see these towers sir ? Indonesia Bank ! From the Soeharto family...... Dat was mijn Indonesia-entree....
Ik zal eens letten op die blauwe en zilveren vogels...
Thank you all !

emield
Gebruiker
spacer line

Ik zou ook adviseren de Damri naar Gambir te nemen, en daarvandaan een taxi naar je hotel. 3 tips: - reken op een staanplaats.
- houd je bagage goed in de gaten, want als de bus van het vliegveld af is, stopt ie aan de zijkant van de weg om 10.000 rp per persoon op te halen. Ook komen er straatverkopers in de bus!
- Op Gambir naar de taxidesk IN de stationshal, om een taxiticket te halen + bestemming te melden. Dan wordt je niet opgelicht!

Een taxi vanaf Soekarno Hatta kost, als je "Bulleh" bent 150.000 rp!
Dus OOK de Silverbird, die je bij de balie binnen kunt bestellen.

Las wel dat je tegenwoordig niet meer de voorste taxi hoeft te nemen, maar je kan een andere (BlueBird) kiezen.

emield

djattiman
Gebruiker
spacer line

Emield,
Waar is die Damri dan te vinden? In de buurt van de Arrivals? Departures?
Of moet ik eerst achterop een brommer?

En wat me nu echt aantrekkelijk lijkt, is de Silverbird. De enige omschrijving ervan die ik kon vinden: ' erg comfortabel' . Maar wat is het nu voor vehikel?

emield
Gebruiker
spacer line

De Damribus vertrekt vanaf de Arrivalshal, buiten staat een desk.

En voor info over de SilverBird:

http://www.bluebirdgroup.com/executive_taxi.html

emield

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 30-05-2005 21:17 emield wrote:

Een taxi vanaf Soekarno Hatta kost, als je "Bulleh" bent 150.000 rp!
Dus OOK de Silverbird, die je bij de balie binnen kunt bestellen.

Ik zou dat nooit doen. Gewoon je eigen Blue - of Silver Bird taxi uitzoeken en met de chauffeur een prijs afspreken, of te eisen dat hij de meter gebruikt (max tot Rp. 100.000 down town). Bij die balie ben ik ook een keer genaaid, dus denk niet dat alles dan save is geregeld.

En die Silverbird is een normale personen taxi met AC, inderdaad erg comfortabel.

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

de silverbird is een oude zwarte toyota (meen ik) uit de jaren 80...
starttarief en km prijs is iets hoger
meer ruimte maar de bluebird is nieuwer
eenmaal uit airport staan ze ongeveer in 't midden aan de stoep...lange wachtrij
damri staat helemaal links

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,206,083 pageviews Een website van indahnesia.com