Visum in september beeindigt

Subforum Het visumgebeuren 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

In de telegraaf van vandaag 29 mei 2005 een droomresort in Javaans hoogland, wodt door de jurist Bakker, werkzaam bij het kantoor White & Case in Jakarta sinds `1984 medegedeeld, dat de visumplicht in september wordt beeindigt. We zijn benieuwd???

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ik hoop net als velen dat aan dit onzinnige visumbeleid zo snel mogelijk een einde komt. Ik woon zelf in het zuiden des lands, moet 3 uur met de trein naar de ambassade in Den Haag reizen, dan nog 2 uur in de rij staan en dan mag ik 14 dagen erna nog eens terug komen om mijn simpele toeristenvisum op te halen.

Als de "knappe koppen" binnen de Indonesische regering nu eens iets meer realiteitszin hadden, zouden ze beseffen dat dit soort Belanda-bashing hen vele touristen (lees: broodnodig inkomen) per jaar kost. Indonesie is een prachtig land, en echt niet alleen vanwege de mooie vrouwen, maar dit soort flauwekul ingesteld door een of andere gefrustreerde malloot uit de vorige regering leidt er wel toe dat veel toeristen vooralsnog zullen kiezen voor concurrerende vakantielanden als Maleisie of Thailand.

Gracias. Sama sama

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Kiwimave,

Ik woon in Eindhoven, maar stuur mijn visum-aanvraag gewoon op naar een visumdienst. Dat scheelt me twee vrije dagen en twee dagen met ergernis en stress. Prima geregeld op deze manier.

Het 'Belanda-bashing' zoals jij het noemt is gebaseerd op reciprociteit. Dit heb ik al vaker aangegeven, maar dat wil de gemiddelde Nederlander natuurlijk niet zien, die wil zonder moeite op vakantie. Tja, dan kun je inderdaad beter naar Thailand of MaleisiŽ gaan, maar ik vind de moeite die ik moet doen zo minimaal dat het me een zorg zal zijn of ik een visum moet hebben of niet.

Een Visa on Arrival hoeft van mij al helemaal niet, want dan ben je bijna in IndonesiŽ, sta je nog twee uur in de rij, maar dat terzijde.

Ontopic: Ik denk dat die meneer in het Javaanse hoogland het leuk vind om wat Nederlanders te spreken. Tot op heden zijn er alleen geruchten geweest, en mijn vermoeden dat dit er wederom ťťn is, is behoorlijk sterk.

Yerun

sahabat
Gebruiker
spacer line

Jeroen,
Sorry ya maar de visum kwestie is helemaal geen issue in Indonesia.
Ik gluur hier pas een paar weken rond maar visa kwestie staat hoog genoteerd in de ergernis top 10.Daarom mijn tip voor Ind.travellers.Kijk naar ( mister Emoticon: Yes! ) jeroen en anderen die hun visa per post regelen.Waarom moeilijk toch als makkelijk
kan.Take Ind.as it is and enjoy it
baik baik ya
Sahabat

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Sahabat,

Je hebt gelijk. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wil. Zo kan ik ook een koffer met drugs meenemen om het spannend te maken. Dat doe ik dan maar gewoon niet, omdat ik geen risico wil op 20 jaar gevangenisstraf. Ook het visum kan gewoon gemakkelijk. Da's toch heerlijk dat andere mensen werken voor me? Ik betaal ze er natuurlijk wel voor.

Yerun

emield
Gebruiker
spacer line

Laten we hopen dat we na September niet meer naar Den Haag hoeven.
Wat ik vertrek 10 September, dus 't wordt kritisch!
Emoticon: Worship
Anders zal ik begin Augustus toch weer naar Den Haag moeten, als er geen file's staan, ivm de vakantie.

emield

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Emield: Je hoeft niet naar Den Haag hoor, zie ook mijn post hierboven.

emield
Gebruiker
spacer line

Nee, maar als je in Rotterdam woont/werkt, dan kan je gewoon wat regelen met je werkgever. Want ik heb een bloedhekel aan Visumburo`tjes`. Errug kostbaar.

En in de vakantie zit ik binnen 25 min bij de Indonesische Ambassade, dat hoef ik nu nog niet te proberen!

emield

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Vanuit Rotterdam is het wellicht wel te doen, maar voor mij zijn de kosten van een visumburo totaal niet te vergelijken met twee vrije dagen en twee retourtjes Den Haag. En als je geen visumburo wil, dan wordt het wel moeten ja... da's wel waar natuurlijk.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Je ticketserver/reisburo doet ook wonderen....stuur je spul gewoon ff op Emoticon: Nice

M-Solo.

Live life to the max.......

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Want ik heb een bloedhekel aan Visumburo`tjes`. Errug kostbaar.

Ik vraag me af wat er mis is aan de service van het VisumBuro, wij horen van mensen die we hier ontmoeten dat ze erg tevreden zijn over deze service, ze hoeven geen vrij te nemen van hun werk en ik dacht dat benzine of openbaar vervoer in Nedrland niet gratis was een ritje naar Den Haag is niet goedkoop en helemaal niet nodig, spaar die vrije dag om een dag meer van Indonesie te genieten.
Je bent je paspoort een stel dagen kwijt, dat is natuurlijk minder maar dat heeft niets met het VisumBuro van doen.
Ik denk dat veel Indonesiers blij zouden zijn om op zo'n gemakkelijke manier een visum konden krijgen voor de Schengenlanden.
Jan

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Geen visum meer nodig voor Nederlnaders. Zijn dit toeristen, gepensioeneerden woon en werkzaam hier in Indonesie. Lijkt me stug. Zolang de Nederlandse regering teveel regels heeft verbonden met het visum voor Indonesiers die naar Nederland willen komen zal de Indonesische regering net zo moeilijk blijven doen.

sepp

emield
Gebruiker
spacer line

Brandstof is gratis, zolang je maar de auto van de zaak neemt.
Emoticon: Laugh out loud En vanaf Rotterdam naar Den Haag is goed te doen in de zomervakantie! Zou 't niet vanaf Eindhoven doen!

emield

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ernfield,
Niet iedereen heeft een auto van de zaak en dan nog is de benzine niet gratis.
De kosten van het VisumBuro zijn Ä30 voor een persoon en voor iedere persoon meer Ä15, daar komen de kosten voor aangeteketend versturen 2 keer bij.
Voor die kosten lijkt het me sterk te zijn dat iemand een bloedhekel kan krijgen aan die VisumBuroís.
Tuti & Jan

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

= mod-edit: dan reageer je toch niet? =

nona
Gebruiker
spacer line

ik vind het heel super als geen visum meer nodig voor indonesia, is goed voor economisch ontwikkeling, omdat het laaste tijd zoveel dingen gebeuren, toch we moeten als indonesische hebber weer proberen terug en genieten met indonesische smaragd en sfeer.
laat we maar hopen alles goed gaat, want wil ik ook terug. ik weet jullie allemaal van jeroen forum jullie zijn gek op indonesia.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Nona,
Hoe zo geen visum meer nodig, de Nederlanders mogen straks netjes aansluiten bij het visa on arrival, zal ons benieuwen hoe daar op word gerageerd.
Tuti & Jan

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 31-05-2005 09:21 sayang wrote:
= mod-edit: dan reageer je toch niet? =

Vreemd dat mín reactie is verwijderd; Ďt was ontopic en enkel een uiting van ongenoegen, ik lees namelijk dat zelfs een visumburo die ít makkelijk maakt, moeilijk over wordt gedaan, evenals een reactie daarop. Emoticon: Yeah right!

mleeuwen
Gebruiker
User icon of mleeuwen
spacer line

Hallo allemaal,
we gaan toch op vakantie?! Emoticon: Yes! Dus, waarom moeilijk doen over een visum bureautje, welke U een geringe vergoeding vraagt en U kunt thuis blijven zitten! Zelf laat ik het door mijn reisbureau doen tegen een geringe vergoeding; dit is altijd nog goedkoper dan bijvoorbeeld: 2 snipperdagen; extra reiskosten Den Haag of Amsterdam v.v.
En, ik ga net als Emield in september naar Bali, maar zal zeker niet het risico lopen of het wel of niet doorgaat in september. De voordelen bij aankomst (sneller inchecken e.d.) wegen niet op tegen de nadelen!
Mar van Leeuwen

august
Gebruiker
User icon of august
spacer line

Mijn visum laat ik door DEVATRAVEL regelen in Utrecht. Goedkoper dan het Visumburo. http://www.devagroup.nl De baas heet Wiewiek, een Balinese vrouw uit Singaraja. Heel aardig.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Verleden jaar voor het eerst gebruik gemaakt van Het Visumburo te ASD en was daar zeer te spreken over. Scheelde me twee reisjes naar Den Haag, plus dat ik al die sjacharijnige koppen, die over een snipperdag tobben, op de KBRI niet hoefde te zien. Echter de voornaamste afweging was dat Indonesische ambtenaren liever met een tussenpersoon werken. Ga je dit soort dingen zelf doen dan nemen ze altijd de gelegenheid te baat om het de persoonaan de andere kant van het loket even lekker moeilijk te maken. (Iya Tuan U moet wel Uw hele paspor kopieren...Iya ook de lege pagina's.......... Waarom, nou dat zijn de regels hiero etc.).

De dag voor vertrek bel ik Het Visumburo, blijkt dat er een fout te zijn gemaakt, voordat de vloed aan GVD's die op het puntje van mn tong lagen er keihard uit rolden, werd ik verzocht om over een uurtje terug te bellen, ze zouden doen wat ze konden doen. Toen ik na een uur belde werd mij medegedeeld : Geregeld meneer, het paspoort en visum zouden de volgende dag op Schiphol klaar leggen, en lagen daar ook. Kosten werden bij wijze van compensatie niet in rekening gebracht. Mensen die zo werken kunnen ten alle tijden op mijn klandizie rekenen.

Ik ben nu ook een aantal keren voor een nieuw visum naar de KBRI in Kuala Lumpur geweest, het is daar rustig,veel rustiger dan in Singapore en snel, gewone service 3-4 dagen, bij extra betalen binnen 1 dag.

Gruces

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi Lionel,
Nu val je me toch tegen! Als je van jouw huis door het Vondelpark wandelt dan ben je zo bij de Brachthuyzerstraat (denk een wandeling van een kwartier). Dus 2x een kwartier, zie je ook nog wat v.d. Vondelparknatuur.
Groetjes Rob

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Rob,

Het lijkt alsof ik hier met een bekende van doen heb ?? Er staat me iets bij van dat in Sept. afgelopen jaar dit consulaat nog niet geopend was. Mocht dit wel zo zijn, ja dan volg ik wat er in NL gebeurd niet zo erreg meer. Want voor mij is een wandeling door het Vondelpark altijd genieten. Ik heb daar de 1tjes leren voeren, toen ik nog een kleintje was zwommen er nog geen 1tjes in de grachten, veels te druk op het water toen nog. Ook die boom vol papagaaien en parkieten is een lust voor oog en oor. Maar bedank voor de tip, in aug/sept ben ik weer in Mokum en zal oud brood meenemen. Misschien ben ik intussen wel een ouwe lul geworden, zo pikun as de pest, hersens vroegtijdig gesmolten door de tropenzon, nooit een petje op, ken toh ?

Gruces

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.londoh
kom nog elke dag 3 a 4 keer door t vondelpark vanwege m'n werk aan de oostzijde ervan, de papegaaien zijn er nog!
Emoticon: Yes!

robbert
Gebruiker
spacer line

Toch wel grappig, zegt een nederlander op Java tijdens een interview wat,wordt dat gelijk vertaalt als zou er geen visum meer nodig zijn. Onzin natuurlijk, de inkomstenbron is nu ontdekt en die zal heus niet door Ind. worden losgelaten. Ik ben er bijna zeker van dat de bew. man bedoelde dat waarsch. ergens in Sept. ook voor Nederlanders het VOA systeem zal kunnen gelden.

Lionel; een tijd geleden hadden wij vastgesteld dat ik in de Wilhelminastraat
gewoond had,weet uwes het nog ?! Het geheugen zal je wel in de steek gelaten hebben, kan toch niet door de leeftijd komen want ik ben ouder, dus zal het inderdaad door de tropenkolder moeten komen en dat is nu net de reden dat ik het in Ind. jaarlijks niet langer volhoudt dan 3 maanden.
PS Ik heb nooit papa of zijn het papegaaien gezien, steeds naar de verkeerde kant gekeken denk ik.
Groeten Rob

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,733 pageviews Een website van indahnesia.com