bloemen/ cadeautjes bezorgen in Jakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Hoi allemaal! Emoticon: Smile

Ik vraag me af of iemand weet hoe ik in omgeving Jakarta een mooie bos bloemen kan laten bezorgen bij mijn vriend. Voor zijn verjaardag wil ik graag dat doen, maar omdat ik nu in Nederland ben, kan dit helaas niet.
Weet iemand misschien een adres waar ik dit kan laten doen?
Alvast hartelijk dank! Groetjes van Sandra Emoticon: Bye bye

robbert
Gebruiker
spacer line

Ha die Sandra,
Ik zag dat je nog geen reactie had gekregen dus geef ik maar een voorzet.
Het is voor een Indonesier volkomen ongebruikeljik om een bos bloemen te geven/ontvangen, de div. bloemisten die je ook in Jkt. hebt zijn voorn. ingeschoten op het vervaardigen van zg. bloemenarrangementen voor trouwerijen, recepties ed..Als je zo'n arr. bekijkt dan zal je ook zien dat de bloemen extreem kort worden afgesneden, het. arr. dient nl. mooi te zijn op de dag dat het wordt gegeven,dat het een dag later al verwelkt is, is iedereen een zorg. Kortom een bos bloemen bestellen lijkt mij handenvol geld te kosten met denkelijk een triest resultaat, wil je desondanks toch iets doen kijk dan in de Yellow Pages Jkt. en uiteraad kan je om info. vragen bij Fleurop.
Suk6 Rob

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Je kunt altijd nog de Fleurop dinest gebruiken. Die zitten over de hele wereld en zijn met elkaar verbonden. Je besteld dan een bloemetje in Nederlnad met een bepaalde samenstelling, die wordt dan met een code doorgegeven aan betreffende bloemist aan de andere kant van de wereld en die verstuurdt dat weer per koerier naar betreffend persoon.

Aangezien wij niet weten of dat sandra haar vriendje een nederlander is of een allochtoon kunnen wij niet spreken over het feit dat het wel of niet gewaardeerd wordt.

Sepp

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Volgens mijn worden er in Indonesia alleen bloemen gestuurd als je de pijp uitgaat (Chinezen) je kan beter een bos plastic bloemen sturen, blijven ook langer goed, dan zo een bos levende, die hiero binnen een dag fleurdown zijn.

Neem vaker een bloemetje mee is een omzetverhogende uitvinding van de Nederlands bloemisten, als ik daar ben en zie al die mensen met van die grote bossen in trein, bus of tram denk Ik altijd: het gaat slecht in NL

"Zeg het met bloemen" Chinese dodenwake in Tasikmalaya Jabar
(foto © 2005 londoh)

Gruces

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Sorry! Ik wist dat echt niet hoor...Ja, wel dat men niet zo vaak bloemen aan elkaar geeft. Maar goed, ik wou iets leuks geven op zijn verjaardag..ik probeer nog wel iets anders te verzinnen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties en nog een fijne dag verder! :-) groetjes, san

nona
Gebruiker
spacer line

je kunnen ook mooi cd, zijn lieveling song, of liedje toen jullie eerste leren kennen ha....ha.....misschien mooi herinering, bloemen lijk me niet zo handig, omdat ik weet indonesische mensen als bloemen krijgt ze denk gewoon, als wij in nederland bloemen krijgt dan we zijn heel erg blij toch. ik weet het niet iedereen heel anders.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 30-05-2005 11:09 londoh wrote:
Nederlands bloemisten, als ik daar ben en zie al die mensen met van die grote bossen in trein, bus of tram denk Ik altijd: het gaat slecht in N
Gruces

Ha ha Het gaat slecht in Nederland. Emoticon: Laugh out loud

Als ik er over nadenk, geen gek idee. Een soort boodschappen service in IndonesiŽ. Bestellen op Internet, bezorgen in IndonesiŽ. Een gat in de markt? Emoticon: Smile

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Dit vinden ze in het algemeen het allerleukste kadootje. Ik heb me wel eens in dit land afgevraagd wat nou het Ware Geloof is : Allah of Rupiah. Je zou dr leuke bloemetjes van kunnen vouwen (van Rp natuurlijk Emoticon: Worship ), vast een doorslaand succes.

Verschillende keren heb ik aan speciale verzoeken van mensen voldaan, zoals horloges meebrengen, of een mobieltje, om in een paar gevallen er niet veel later achter te komen dat het kado verkocht was om toch maar vooral contanten te hebben om deze om te zetten in onzin.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de man van de vraag ook zo is, ik schets een algemeen beeld.

Gruces

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Hahahaha....

Tijd geleden dat ik je gezien heb londoh. Emoticon: Bye bye

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

hahaha Emoticon: Smile Ja, geld! Maar ik wil wel wat romantischer kopen voor mijn vriend Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,637,394 pageviews Een website van indahnesia.com