Druggebruik in Indonesie. Kijk uit!!

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Jan,

Volgens mij bent u zo gepreoccupeerd met frustratie en blinde woede jegens Nederland dat u geen gelegenheid onbenut laat om Nederland in diskrediet te brengen en fictie en werkelijkheid lopen bij u maar al te vaak door elkaar. Uw claim dat er structureel in Nederland drugs worden verkocht aan tien-jarigen is volslagen op hersenspinsels gebasseerd laat staan dat de Indonesische overheid daarmee bekend zou zijn, en het feit dat uw eigen zoon aan de drugs raakte is toch met name de verantwoordelijkheid van ouders en kind zelf. Feit is dat het Nederlandse drugsbeleid gezien het dalende aantal harddrugsverslaafden zeer succesvol genoemd mag worden en steeds meer navolging verdient in andere landen. Die theorieen van u over lijfstraffen zijn eveneens onzinnig en onbewezen, er wordt geen mens beter van lijfstraffen en de Indonesische overheid zou eens werkelijk moeten zorgdragen voor het creeren van grootschalige werkgelegenheid, de enige echte structurele oplossing van problemen, en zou zich wat minder bezig moeten houden met het bevoordelen van zichzelf.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

sahabat
Gebruiker
spacer line

Mister Richard,
Laat ik beginne met U te zeggen dat ik U manier van schrijven agressiv vind.Laat ik ook zeggen dat ik U berichten op andere forum heb gezien en die zyn vanzelfde soort.Vergeef mij ,als ik dit zeg maar U lijk mij geen nice person.
Bent U soms iemand van de club I take the freedom of speech ,Ik zeg wat ik wil?
Richard:dia tipe seorang guru
Emoticon: Nooo
Sahabat

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Geachte Heer RichardFV
Dat mijn zoon eerder een tijdje die rotzooi heeft gebruikt is duidelijk geen tekortkoming als ouders, je kan alleen machteloos toekijken hoe je eigen kind naar de afgrond glijd.
Dat het ons toen is gelukt om hem van die troep af te krijgen is meer geluk dan wijsheid en ik mag me gelukkig prijzen dat hij nu nog steeds clean is.
Dat dealers actief zijn bij scholen heb ik met eigen ogen mogen aanschouwen, mijn ouders woonden in een wijk met bejaardenwoningen, vanuit de woonkamer hadden wij uitzicht op de straat naar een school waar volop gedeald werd, de politie in aantocht en de mannen waren in een mum verdwenen, de politie weer weg ging de handel vrolijk verder.
De handphone blijkt een uitstekend communicatiemiddel te zijn bij die aktiviteiten.
Ik schrijf hier niet over een grote stad maar over een dorp van 10.000 inwoners.
Dit was een dagelijks tafereel en in Nederland echt geen uitzondering.
Jij denkt dat de politici in Indonesie achterlijk zijn en niet weten wat er zich met name op het gebied van drugs zich in Nederland afspeelt??

Waarom ik behoorlijk kritisch ben over Nederland wil ik je haarfijn uitleggen als je een keer een middagje tijd hebt als je in Bali bent, tenmiste als je al bent bijgekomen van je nachtje stappen en niet te druk bezig bent om te zoeken met een plekje waar je een joint kan opsteken.

Na het referendum was ik heel even trots om Nederlander te zijn,
het Nederlandse volk had overduidelijk laten blijken het niets eens te zijn met de (Europesche) politiek en zeker niet met de Euro.
Den Haag gaat echter vrolijk verder of er niets is gebeurd.
Met name Zalm blijft maar opscheppen hoe laag hij de inflatie heeft kunnen houden na invoering van de Euro.
Uit gesprekken met Nederlanders hier blijkt het in de praktijk echter heel anders te zijn.

Toen ik moest lezen hoe Balkende als een kwajong duidelijk wou maken dat Nederland korting wil bedingen op de royale jaarlijkse bijdrage aan de Europesche pot schaamde ik me weer diep!!
Jan

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Beste Jan,

Uw aanhef begon symphatiek en even dacht ik dat u met valide argumenten aan zou komen, maar nee, wederom komt u weer met uw bekende gespeculeer, u suggereert zelfs dat ik mij al drinkend en druggebruikend een weg baan op Bali, volgens mij zijn die leugenachtige Balinezen, ook al zou ik dronken en stoned zijn nog steeds onuitstaanbaar, maar dat terzijde.

Verder verbaas ik mij erover dat u zich diept schaamt als Nederland, namens de Nederlandse belastingbetaler een terechte korting vraagt op de Nederlandse bijdrage, helemaal als ik dat hoor uit de mond van iemand die zich als dood gewicht van de Nederlandse samenleving heeft verscholen op Bali, u heeft persoonlijk vast veel om u voor te schamen maar niet hiervoor.
En wat het druggebruik van een kind betreft denk ik dat u last heeft van een schromelijke overreaktie en uit onderzoek blijkt dat het gros de experimenteerfase nimmer zel overstijgen en volgens mijn bescheiden mening denk ik dat je als ouder beter een kind kan hebben die in z'n jeugd af en toe een joint rookt dan een kind die op latere leeftijd, geknakt, z'n vaderland ontvlucht en zich als klap op de vuurpijl ook nog eens tot de Islam bekeert, want daar komt een ouder echt nooit meer overheen.

Gr,

R.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Geachte heer RichardFV,
Het topic ging over drugsgebruik, U bent een meester om te omzeilen waar het in feite om gaat, ik haal een voorbeeld aan wat ik zelf in Nederland heb mogen aanschouwen, ik vraag me af of ik nu iets bijzonders heb mogen aanschouwen met die drugsdealers bij de school of niet.
De opmerking dat ik mij tot de Islam heb bekeert neem ik U zeer kwalijk en het lijkt me beter dat we elkaar niet in levende lijve ontmoeten.
Advies: ga in de politiek in Nederland als U daar al geen baantje hebt met een riant salaris, of misschien nog beter steek de oceaan over in westelijke richting waar u veel vrienden zal maken met Uw opmerkingen.
Hoogachtend,
Zaenal (alias Johannes)

http://www.nu.nl/news/548421/1(...)Fne_verstrekken.html

Amsterdamse wethouder wil cocaïne verstrekken

Uitgegeven: 28 juni 2005 22:24

AMSTERDAM - De Amsterdamse wethouder Belliot (Zorg) wil kijken of het in de toekomst mogelijk is behalve heroïne ook cocaïne op medisch voorschrift te verstrekken.

Volgens haar begint dit najaar een speciale commissie van het Rijk met een onderzoek naar de mogelijkheden hiervan. "Ik sta er in ieder geval 100 procent achter", zei Belliot dinsdag in het politieke televisieprogramma De Voorkamer van RTV Noord-Holland.

Heroïne

In Amsterdam en een aantal andere plaatsen in Nederland loopt al een experiment voor verstrekking van heroïne aan verslaafden die niet meer kunnen afkicken. Het kabinet stemde vorige week in met de voortzetting en uitbreiding van dit project. De hoofdstad krijgt nog eens 75 extra plaatsen bovenop de huidige zeventig.
Belliot heeft de vrije verstrekking van cocaïne de afgelopen drie jaar al diverse keren in Den Haag aan de orde gesteld. Het verkrijgen van drugs op medische grond is een laatste redmiddel voor deze groep verslaafden. "Deze mensen zijn ziek, dan moet je een medicijn krijgen."
Volgens de wethouder komen in Amsterdam ongeveer 250 verslaafden in aanmerking voor vrije verstrekking van cocaïne.

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Beste,

Wat dat onderstaande artikel van u betreft, ten eerste niets nieuws en ten tweede voel ik de bui alweer hangen en zult u wel weer te pas en te onpas en tegen iedereen die het horen en ook niet horen wil gaan verkondigen dat iedereen in Nederland behalve gratis heroine nu ook cocaine kan krijgen en zelfs op lagere scholen zal het witte goud rijkelijk worden uitgedeeld als vervanging van de schoolmelk en al die onnozele wereldvreemde Indonesiers zullen meewarig het hoofd schudden en u, messias van de onwaarheid, sippend aan een teh botel en genietend van een overheerlijke nasi Puti kunt blij zijn dat u tijdig dat vermaledijde Nederland, dat Sodom en Gomorra, dat onmenselijke land
dat landgenoten de helft of meer van hun leven op staatskosten laat verkommeren op het tropische eiland Bali, heeft verlaten en bent aangekomen in het paradijs, ook wel Indonesie genaamd en waar Nederland volgens Sepp, een apostel van bovengenoemde messias, een voorbeeld aan kan nemen, maar waar het volgens hem op de Molukken niet helemaal kosher is maar dankzij de moslimbroeders van Jan, sorry Zaenal inmiddels wel behoorlijk halal is en waar zelfs Kristelijke babys en kleine kinderen niet veilig waren voor de machettes van Allah, ja inderdaad, Indonesie een voorbeeld voor ons allen, een land van melk en honing, een land waar alles eerlijk verdeeld is, waar geen ongelijkheid bestaat, waar democratie nog met een hoofdletter wordt geschreven, waar geen mensenrechten worden geschonden en waar emancipatie van man en vrouw geen vraag maar een vanzelfsprekendheid is en weet dat ik vannacht, Inshalah, vredig zal slapen als kersverse maar vrome moslim en hopen dat het morgen weer net zo’n produktieve dag wordt als vandaag.

Gr,

Richard (alias Rachid

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

op staatskosten
Zijne Excelentie,
U en met U veel poltici in Den Haag zullen waarschijnlijk te jong zijn om te hebben meegemaakt dat er voor de WAO 23% premie ingehouden werd over elk gemaakt overuur, vakantiegeld en verdiensten boven een bepaald bedrag.
Dit hebben met mij velen zonder morren betaald in de veronderstelling dat dit ten goede kwam aan de minder gelukkige medemens.
Met de inhoudingen voor AOW was dat idem.
Waarom dan iemand die door een door zijn baas opgejaagde truckchaufeur in de vernieling gereden word niet gewoon betalen waarvoor hij premie heeft afgedragen.
Met de uitkering die voor velen overblijft worden we in feite weggejaagd naar een ver land als Indonesie om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven.
Toch menen sommige personen te mogen schrijven dat wij hier op staatskosten zitten.
Er is een troost voor mensen die niet rond kunnen komen van hun uitkering, er is nog heel veel paats voor Nederlanders in het verre Indonesie en mocht iemand hier komen wonen hopen wij dat deze personen begrip en respect hebben voor het gegeven dat ongeveer 90% van de inwoners in Indonesie het Islam geloof hebben.
Verder is het natuurlijk ook heel erg belangrijk om te weten als je hier komt wonen dat het gebruik van NARKOBA ten strengste is verboden en dat de straffen flink zijn, dat is precies waar het topic over gaat.
Kan je met die zaken niet leven blijf dan lekker in Nederland.
Jan

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 29-06-2005 01:15 Tuti & Jan wrote:
Met de uitkering die voor velen overblijft worden we in feite weggejaagd naar een ver land als Indonesie om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven.
Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Beste Jan (alias Zaenal)

Op zich zal het mijn een biet wezen als mensen van de mazen in de Nederlandse wet gebruik maken om een beter leven te leiden. In het algemeen kan ik hier zelfs een zekere bewondering voor opbrengen. Doch van de manier waarop jij altijd maar jezelf als slachtoffer hiero presenteert wordt ik persoonlijk een beetje onpasselijk. Je krijgt maandelijks je geld op je rekening gestort, hebt inmiddels als "Tuan Besar" en juist door dat vaste inkomen (!!) een willig jong Indonesisch ding kunnen trouwen, leeft spotgoedkoop op Bali. Daarbij ontplooi je nog allerlei activiteiten die Rp het huishouden binnenbrengen. In Indonesia kan je verdienen wat je wil zonder dat de belasting onmiddelijk achter je aan zit, op ze Nederlands : een 'zwart' inkomen dr bij. Maar bovenal: In Nederland wordt er niemand weggejaagd, integendeel zelfs men probeert daar met horden tegelijk binnen te komen. Een uitgeproduceerde asielzoeker wordt wel eens weggestuurd, met een ticket betaald door de regering, een pakkie brood en een paar koffers met kleren.

Als ik al dat zelfbeklag lees dan denk ik : zou die Jan een Indootje wezen?? Die mensen hebben ook al zo een cultuur van slachtoffertje uithangen. Al met al vind ik je houding zeer "munafik" dat is een Arabisch woord uit Al Koran en Zaenal je andere Ik zal dat woordje vast wel kennen.

Dus Jan stop met dat gesijk en wees een "kerel", niet dat ouwe zeurwijf dat je zo graag speelt.

Gruces

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Mas Londoh,
Ik wil beginnen met te schrijven dat ik mezelf zeker niet zielig vind, dat ben ik zeer zeker niet.

Verder wil ik stellen dat ik geen enkel aktiviteit heb in Bali die me ook maar één Rupiah in het laatje brengt, ik ben er ook stellig van overtuigd dat mijnheer Londoh of wie dan ook niet met één bewijs daarvoor kan komen.
Eerder had ik inderdaad plannen om commercieel bezig te houden, waarom die plannen zijn gewijzigd ga ik echt niet uit de doeken doen op dit forum.
Het juiste visa heb ik echter wel om iets te mogen ondernemen omdat dat visa de enigste manier is om hier officieel te kunnen wonen.

Ik weet ook dat U al erg lang weg bent uit Nederland en zich misschien niet meer voor kan stellen hoe daar de actuele situatie is, ik heb nog regelmatig contact met het thuisfront en daar hoor ik echt niet veel goeds van.
Het nieuws wat ik van internet meekrijg is ook niet om trots te zijn dat je Nederlander bent.

Blijven de Nederlanders kritiek leveren naar alles wat in Indonesië gebeurt ga ik achter elkaar in de aanval met wat er zich in Nederland allemaal afspeelt.
Met voorbeelden over drugsgebruik hoef je niet ver te zoeken om met voorbeelden te komen en ik kan me ook heel goed voorstellen waarom sommige politici in Jakarta liever hebben dat de Nederlanders wegblijven dan dat ze komen.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Toetje uit de Nederlandse pers:

Uitgegeven: 29 juni 2005 10:03
Laatst gewijzigd: 29 juni 2005 10:04

LEEUWARDEN - Acht zwervers uit Leeuwarden krijgen vanaf 1 januari 2006 een huis en een dagbesteding. De zwervers die aan de een jaar durende proef meedoen hoeven maar aan één eis te voldoen, tijdens de dagbesteding mag er geen drugs worden gebruikt of gedronken worden.

"We hopen op deze manier in één klap alle problemen aan te pakken. We denken dat ze zich niet meer druk hoeven maken en vastigheid krijgen en er daardoor rust in hun leven komt dat tot een structurele oplossing leidt", aldus coördinator Fred Voet van Skrep, een samenwerking van daklozenorganisaties in Leeuwarden.

Probeer dit eens een Indonesier uit leggen, veel kans dat hij meteen een ambulance belt.
Die coördinator zal echt geen cambuk (zweep) gebruiken, die zit weer 1 jaar onder de pannen tegen een royale beloning.
Jan

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Jan,

Een Indonesier iets uitleggen en een ambulance bellen in Indonesie bellen klinkt als science fiction en wat betreft uzelf: U heeft niets van een man; zit vol kleinzielige verbittering jegens alle mannelijke geesten. Dwaalt maar wat rond, verveeld tot het bot, speelt de luistervink, in de grond een vrouwpersoon, met een vrouwelijke wraakzucht en een vrouwelijke zinnelijkheid, als geen ander in staat alles met gif te mengen, plebejisch in zijn laagste instincten en door het ressentiment van de slavenklasse waar u uit voort komt aangestoken, verbitterd tegen alles wat sterk is aan mens en ding, tegen alles wat nog wel in zichzelf gelooft; voortdurend kronkelend, als de spreekwoordelijke worm, omdat u zich voortdurend vertrapt voelt. Een criticus zonder enige maatstaf, zonder houvast en zonder ruggengraat voortvegeterend in een toestand van lafhartige afhankelijkheid van medemens en samenleving die grote verachting oproept en ze zouden u niet alleen maandelijks een som geld moeten overmaken maar ook een verse dosis afschuw. God verhoede dat u zich nog verder voortplant want welk een depreciatie van het menselijk ras zal dat geven.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Beste Mensen,

Ook al mag je de ander niet of totaal niet, maar laten we AUB niet starten met elkaar te beledigen op het forum. Houd de eer bij jezelf, als je die tenminste hebt.

Groetjes,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een Indonesier iets uitleggen en een ambulance bellen in Indonesie bellen klinkt als science fiction
Daar ligt de basis van deze kleine rel, ik hou van dit land en de mensen en doe mijn uiterste best om met deze mensen prettig om te gaan en in ieder geval begrip te tonen voor ieders religie.
Jij doet je uiterste best om op allerlei manieren dit land met zijn mensen voor schut te zetten.
En kom alstublieft niet aan de beste leerling van de klas van mijnheer ..... want dan beginnen ze met woorden te gooien waar een leek nog nooit van heeft gehoord.

Discussie tussen ons twee gesloten wat mij betreft en jij hebt dan de eer een van de weinige op dit forum te zijn die ik nooit in Indonesie hoop te ontmoeten!!
Groetjes aan DE ZEUG,
Jan
P.S. dat je mij voor schut probeert te zetten deert me niet, ik heb een brede rug en kan tegen een stootje!!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Kom Albert niet zo zeuren, als je de berichten goed leest zit er hiero iemand op een misseljke manier op NL af te geven.

Menir Jan, ik heb er totaal geen behoefte aan om iets te bewijzen, ik veronderstelde dat U een of ander adviesburootje voor Nederlanders die wat op Bali gingen doen uitbaatte. Ik volg verder niet wat U daar uitvoert, ayam sori.

Dus als U niets hoeft uit te voeren, m.a.w. eeuwig vakantie vieren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler, dan zou U wat meer ingetogen over uw vaderland mogen schrijven, want wat U nu allemaal uitkraamt is toch wel een beetje schunnig vind ik, voor iemand in Uw positie. Kom niet aan boord met het verhaal :Ik heb er toch krom voor gelegen. Overigens vind ik dus wel dat U het "bekeken" heeft, U doet zich zielig voor, maar ondertussen.

Ik kom nog regelmatig in NL en hoewel ik daar veranderingen zie (diezelfde veranderingen vinden overigens ook in Indonesia plaats, meer agressie en criminaliteit) kom ik daar nog erg graag. Bijv. voor een haring met daarna een kopstoot, een bruin broodje met boeren belegen, goeie televisie en eens een goed gesprek met vrienden die ik al lang niet ontmoet heb, liefst met de fles Jonge Van Wees onder handbereik, stukkie leverworst met mosterd dr bij, blokkies kaas, augurkie van Kesbeke... mmmm ik krijg al weer zin.

Gruces

RichardFvV
Gebruiker
User icon of RichardFvV
spacer line

Jan,

Volgens mij is deze discussie ietwat verhit, nadat ik enige objectieve woorden had geschreven over het Indonesische drugsprobleem en u gelijk weer op de proppen kwam met een Nederlandse connectie, zoals gewoonlijk.
Wat dat tweede punt betreft over die ontmoeting , moet ik u helaas teleurstellen want die hoop om mij niet te ontmoeten, is helaas voor u al door de historie ingehaald en ik heb u enige jaren terug als eens mogen aanschouwen en u verkeerde toen in een erbarmelijke toestand want u was even daarvoor ernstig belazerd door zo'n "ayam kampung", ik zie u daar nog zitten als een doodgeslagen vogeltje, maar u zult toen nog wel een goed Kristen zijn geweest, of Hindoe, of zoiets, en u had toen de poetische bijnaam Jan sleutelmoer, had iets met uw oren te maken geloof ik, maar Albert heeft gelijk, zand erover, en Jan u krijgt het laatste woord.

Gr,

Richard.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 29-06-2005 13:16 londoh wrote:
Kom Albert niet zo zeuren, als je de berichten goed leest zit er hiero iemand op een misseljke manier op NL af te geven.Gruces

On 29-06-2005 13:12 RichardFvV wrote:
God verhoede dat u zich nog verder voortplant want welk een depreciatie van het menselijk ras zal dat geven.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sahabat
Gebruiker
spacer line

On 29-06-2005 12:45 Albert wrote:
Beste Mensen,

Ook al mag je de ander niet of totaal niet, maar laten we AUB niet starten met elkaar te beledigen op het forum. Houd de eer bij jezelf, als je die tenminste hebt.

Groetjes,

Albert

Hello Albert,
Elk forum heeft terreur en wetten.Hier ook..
Ik had na dageleks niks te doen sinds na onze bezoek in mei in belanda.Elke dag kon ik zien hier ,dezelfde mensen.ze willen allemaal gelijk .Weet je wat wij hier zeggen.Van een belanda raak je nooit verlos.
Of ze zijn terug als handelaar,of als turis met mulut besar,maar altijd met critic,altijd.en als je vraag ,waarom niet terug naar belanda ?

Emoticon: Yes!
belanda for ever ya toch.
sahabat

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ......
Ik ken de uitdrukking: HOGE BOMEN VANGEN VEEL WIND, ik ben me er ook terdege van bewust dat ik door mijn manier van schrijven reacties krijg die af en toe erg heftig zijn.
Zijn die reacties van personen die vaak laten blijken erg kundig te zijn over alles wat met Indonesie van doen heeft kan ik dat accepteren en probeer ik daar zeer zeker iets positiefs mee te doen.
Maar als zijne excelentie met argumenten komt om mij als persoon regelrecht de grond in te boren vraag ik me af of hij ooit serieus over het onderwerp heeft willen discuseren.
De reden daarvoor is mij onbekend hoewel ik een vermoeden heb in welke richting ik het moet zoeken.
Ik heb maar een antwoord naar zijne excelentie: LAUP NAO DE KLOETE!!!
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Beste Vrienden YTH.

Er word gezegd : Zelf'kennis en soms selsf'spot is goed voor iedereen.

Dat geldt ook zeer zeker voor Sidia
Want in Indonesia kent men 2 gezegden :
1.Tong kosong nyaring bunyinya ( holle vat -------)
2.Mulutmu harimaumu , mengerkah kepalamu ( je mond is je tijger------ )

Missschien kan een andere natieve speaker mij helpen voor de juiste vertaling , wah al vergeten sech, te veel salju op mijn kop.

Y.M.H.
Yang Meng Hormat

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 29-06-2005 13:16 londoh wrote:
Ik kom nog regelmatig in NL en hoewel ik daar veranderingen zie (diezelfde veranderingen vinden overigens ook in Indonesia plaats, meer agressie en criminaliteit) kom ik daar nog erg graag. Bijv. voor een haring met daarna een kopstoot, een bruin broodje met boeren belegen, goeie televisie en eens een goed gesprek met vrienden die ik al lang niet ontmoet heb, liefst met de fles Jonge Van Wees onder handbereik, stukkie leverworst met mosterd dr bij, blokkies kaas, augurkie van Kesbeke... mmmm ik krijg al weer zin.

Gruces

...rijdend in gepoetste blikkies
vreemde vogels met hun stikkies
uit hun monden wolken rook
als reden zij op oliestook
speedy kauwend met hun tanden
geen parkeerplaats meer voor handen

De haringman staat op zijn stekkie
met een bleek vertrokken bekkie
eet ém nou maar op meneer
bij de walmen van't verkeer
'kneem u echt niet in de maling
is het zo gerookte paling

mmm, ik krijg trek. Kan je een emmertje voor mij meenemen? Emoticon: Nice

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik moest toch wel erg lachen om de manier waarop onze Indovrienden alhiero hun afkeuring over het partijtje Oud-Hollands bekvechten hierboven gepleegd, laten blijken. Vind ik typerend. In mijn ogen is er wat mij persoonlijk betreft niets aan de hand, ik ben het niet eens met een bepaalde denkwijze, heel erg niet eens zelfs en dat laat ik blijken. Daar gebruiken wij in NL de taal voor. Gelukkig ben je op een forum als dit aan regels gebonden, want in Amsterdam lopen scheldspecialisten rond, daar is schelden zoiets als je bezig houden met poezie, mooie combinaties van geslachtdelen en vreselijke ziektes verzinnen, het liefst met de zelfde letter beginnend, touw-takke-tering, pest-pokke-pleuris en zo. Emoticon: Shut up! Gelukkig hoeven wij niet alles in het hart op te zouten omdat de adat ons voorschrijft dat kwaad worden, schelden en zo niet "halus" is. Kritiek moet je ook mee uitkijken in dit land, is not done. Kan in Nederland en ik persoonlijk vind dat een hele goeie zaak. Lucht lekker op. Als men in Indo genoeg heeft opgezouten dan wordt men mata gelap en veranderd de bangsa in een grote vernietigingsmachine, alles wat op hun weg komt wordt vernield, in de brand gestoken, verkracht en vermoord. Ik heb dit in 1998 mogen aanschouwen en wist niet wat ik zag, heel eng. Op kleinere schaal gebeurd dit regelmatig, twee kampungs die elkaar niet kunnen uitstaan en zo. Daarom gewoon het hart luchten met taal, is veel gezonder.

Voor Jantje,

Leuk dat je die Tol Hanse met ze vervelende stem even terug in herinnering bracht. Ik ben hier behoorlijk aangepast en eet wat de Javaanse pot schaft, en vind dat uitstekend, ik ben ook een liefhebber van Makanan Padang. Gezien mijn leeftijd en het vele zitten dat ik doe heb ik ook niet zoveel eten nodig en houdt het meestal op vegetarisch en vis. Een goeie haan is niet vet toh. Maar straks in NL, ik ga half augustus, dan haal k al vlug een heel gesneden grof volkoren een pakkie echte boter om te plamuren en een stuk belegen. Rijst ister niet bij. Echter in Nederland wordt het eten ook steeds vreemder hoor. Vet mag niet, dus ham met een rand vet van een centimeter zie je niet meer. Ik kom wel eens in Yogya, vaak om Westerlingen te ontmoeten, die hebben dan 3 dagen rijst moeten eten en snacken dan naar "echt' eten. Nou ik vind het vaak maar imitasi, of je moet bereid zijn 100 x meer uit te geven dan voor een Indonesische maaltijd. Nou dan ben ik een typische Nederlander begin ik niet aan.

Gruces

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,052 pageviews Een website van indahnesia.com