|
|
|
|
|
elang-biru ,
lijkt me wel vreemd , juist daarom moeten indonesiers met de mas gaan.
en gewoon protesteren wegens diskriminasi ( een nette/ andere woord met rel schoppen).
ze moeten afgeleerd worden , en de indonesiers moeten ook weten wie ze zijn , trots zijn dat je een indonesier ben.
Zet maar in de krant .
voor de nederlandse vrienden die geen indonesische kranten/site lezen , het klopt wel , de laatste tijd zijn er "spanningen" iv.m. de ilegale TKI (indon. gastarbeiders) in malaysia.En hoe hardhandig ze aangepakt worden.
Daar tegen overgestelde worden illegale malaysiers ook aangepakt in indonesia.
( principe of recopri of recipro = of wederkerigheid) .
groetjes
|
|
|
|
|
Om Sid Yth,
Spanningen tussen Malaysia en Indonesia bestaan al sinds de tijd van de konfrontasi door Sukarno, de laatste vond dat er delen van Malaysia eigenlijk bij Indonesia moesten behoren. Eigenlijk wordt er vandaag de dag in Indonesia nog zo gedacht, want je weet hoe het gedachtengoed van Bung Karno in hoge ere wordt gehouden in Indonesia. Malaysia en Indonesia kennen erg veel overeenkomsten, het gaat om dezelfde soort volkeren die bijna dezelfde taal spreken vgl Nederland en Vlaanderen, De laatste 10 jaar heeft Malaysia zich echter ontwikkeld tot een modern land waar het voor de bevolking goed toeven is, dat laatste kunnen we van Indonesia niet zeggen.Ik hoef je niet gaan uit te leggen hoezeer kecemburuan (jaloezie) met het karakter van de Indonesier verweven is, soms denk ik wel eens dat ze het hebben uitgevonden. Volgens mij is dat de basis van de strubbelingen tussen beide landen. Komt nog bij dat Indonesia zich door grootte van hun gebied en bevolkingsaantal superieur voelt niet alleen t/o Malaysia maar bijv. ook in de Asean en af en toe zelfs op wereldniveau. Een beetje naief in een wereld waarin alleen het geld telt. We hebben niet alleen het probleem van de illegalen, maar ook nog eens de bosbranden waarvan de verstikkende rook regelmatig over Malaysia trekt, het gesoebat over het bezit van allerlei eilandjes in de buurt waar de beide landen aan elkaar grenzen. De criminaliteit van Indonesiers in Malaysia. Omgekeerd zijn er ook voldoende problemen met Malaysiers in Indonesia, illegale houtkap en meer van dat soort activiteit door orang Malaysia uitgevoerd. Langzaam maar zeker dringen veel hoogwaardige producten vanuit Malaysia de Indonesische markt binnen, wat ook al niet bevorderlijk is voor het inferieuriteitsgevoel van de Indonesier. Indonesia zal toch eerst orde op zaken moeten stellen in eigen land en daarvan niet de aandacht afleiden door naar de buurlanden te wijzen. Het laatste komt ook uit de trucendoos van Bung Karno.
Gruces
Lon
|
|
|
|
Vrienden ,
ik weet zeker dat ik MAS gaat kiezen voor volgende reis , tenminste als de prijs niet te duur is.
Ben benieuwd of de verhaal van elang biru waar is .
En vwb de prestasi van malaysia als land , het is waar maar geen kunst als 30% van je bevolking uit kei hard werkende chinezen bestaat. En niet vergeten de ongeveer 10 % Tamils /Indiers.Dat is een feit , heb resensi gelezen over het boekje van Mister M , de vorige Leider ,The Malay Dilemma .
Andere commentaar is niet nodig.
Maar als KLM goedkoper is , dan kies ik KLM , onze nationale trots.
groetjes
|
|
|
|
|
On 23-09-2005 18:01 sidia wrote:
En vwb de prestasi van malaysia als land , het is waar maar geen kunst als 30% van je bevolking uit kei hard werkende chinezen bestaat.
|
Geen kunst wat een gelul zeg, in Indonesia hakken ze de chinezen bij het minste en geringste de kop in, met als reden, zie mijn eerdere bericht (kecemburuan). Ik heb het al eerder over het latente racisme van dat volk gehad, maar als ze iets haten dan is het wel "keturunan"
Gruces
|
|
|
|
We gaan het hier weer hebben over vliegdatums e.d., zoals het topic oorspronkelijk bedoeld was. Het overige kan in een ander/nieuw topic.
|
|
|
|
|
Kom Yerun niet lullen, die "zijwegen" maken de discussie interessant, we zitten hiero niet in een strafkamp  Het is toevallig niet interessant wie er op een bepaalde datum naar Indo vliegt, van bekenden weet je het toch wel
Het mag niet zo zijn dat het modereren belangrijker wordt dan de discussie, je hebt met hardwerkende onbetaalde vrijwilligers van doen, dus toon een beetje respect voor deze mensen
Een zijweg is toch een prima kans om een nieuw topic te maken? Dan vinden meer mensen hun weg er naartoe ook nog eens, nu denk men dat het alleen om die vliegdatums gaat, terwijl er dus heel andere discussie gestart is. Dat was mijn motivatie.
|
|
|
|
On 23-09-2005 19:38 londoh wrote:
Een zijweg is toch een prima kans om een nieuw topic te maken? Dan vinden meer mensen hun weg er naartoe ook nog eens, nu denk men dat het alleen om die vliegdatums gaat, terwijl er dus heel andere discussie gestart is. Dat was mijn motivatie.
|
Daar heb je gelijk in Mas, maar dit topic is zo verdomde oninteressant, het uitsteken van elkaars ogen in mijn ogen. Ik gaan en jullie blijven lekker thuis, kinderachtig. Tevens als er werkelijk gebeurde wat jij wil steeg het aantal oninteressante topics met 100%. wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt.
Uiteraard is dit OT, maar een nieuwe topic openen voor 1 bericht tussendoor ?
Gruces
|
|
|
|
Terima kasih Pak Martin
Ik ben inmiddels al in Yogya en bevalt me super hier..!
|
|
|
|
|
1 december richting Hong-kong.....met eind bestemming Bali met Cathay pacific
Zijn er nog forum-gangers die ook in die vlucht zitten ?
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
1 december lukt me niet helaas, hoe graag ik ook zou willen
|
|
|
|
|
Op 6 December met S.A. naar Bali en daar een korte vakantie en dan de 11de terug vliegen naar Jogya en dan met de auto naar Semarang.
|
|
|
|
|
Hoi Albert,
Zou jij mij op hagen763  planet.nl willen mailen?
Ik zou graag wat willen bestellen
Umberto
|
|
|
|
|
Namelijk:
Een magazine van Singapore Airlines.
Maar ik wacht op je mailtje.
Umberto
|
|
|
|
|
Yesss...
17 December met SIA naar JKT... en de 16 Januari weer terug (dacht ik). Mochten er Indahnesiagangers zijn die op de 23e op een huwelijksreceptie in JKT willen komen van ondergetekende... dan kun je dit aan mij laten weten... jullie zijn welkom uiteraard!!!
|
"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".
|
|
|
|
Richty
Lijkt me leuk, maar ik kan nog niets beloven. Moet even kijken of de buisiness een tussen uitje toestaat. Ik kom dan met vrouw lief natuurlijk. Lees je je Yahoo ook in Ind. Zodat ik je alsnog kan mailen voor een adres, e.d..
Albert
|
|
|
|
|
Ik vlieg met twee kinderen (13 en 18) op 19/2, 20.25, KL 809 naar Jakarta. Wie nog meer?
Johan
|
|
|
|
Ik ga 26 Januari met Singapore air naar Jakarta. Daarna naar Sumatra, na eerst familie bezocht te hebben in Jakarta en Lembang voor 60 dagen.
Pardi
|
|
|
|
PARDI,ik dacht dat Singapore air niet meer vloog vanaf Schiphol
Johan
|
|
|
|
Oh ja, sedekit in de war: Garuda vliegt niet meer vanaf Amsterdam. Goede reis Pardi en veel plezier!
|
|
|
|
Wij vliegen op 25mei met Singapore Airlines naar Jakarta, daarna zo vlug mogelijk door (2uur) naar Yogyakarta. Hier rusten we voor een paar daagjes uit om van de vlucht bij te komen voordat we naar Ambarawa (Brongkol) vertrekken.
In totaal verblijven we hier 4 weken, waarvan ook nog een paar dagen Malang, Yogyakarta en een week Lombok.
Al met al een mooie vakantie om naar uit te kijken.
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|