Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer

forum.indonesiepagina.nl 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

8 uur tussenstop? Is het dan niet prettiger om even een nachtje te boeken in KL zodat je wat meer tijd hebt aldaar? Wordt anders echt een slopende reis, lijkt me.

Overigens zijn wij aan het zoeken naar AMS-CGK vluchten voor dec/jan. Vier weken incl peuter van dan net geen 2. Turkish Airlines is goedkoopste met 1420 euro maar dan zit je ook met een wachttijd van 8 uur, zie ik niet zitten dus. Dus waarschijnlijk weer KLM of Malaysia Airlines (allebei net geen 2000 euro). Wellicht is schipperen met de datum nog een uitkomst...

From Dayeuhkolot with love

pierre
Gebruiker
spacer line

Hallo Monyet

Ik arriveer 6.05 am plaatselijke tijd in KUL , en vlieg naar MES ( medan) om 15.00 pm plaatselijke tijd,dus een overnachting lijkt me niet handig, daar ik ook dingen wil zien, tja slopend zal het wel worden, maar ik wil ook veel zien ipv slapen. en om in het ritme van de jetlag te komen zou vrijdag nacht in Medan mijn eerste slaapnacht worden.
Dus vandaar mijn vraag of ik het vliegveld kan en mag verlaten en de bagaga achter te laten. zo niet dan op het vliegveld van KL verblijven en mijn vraag is: is daar dan wel enige voorziening om je te vermaken?.

btw.. om te reageren op jou zoektocht?
Ik heb rechtstreeks geboekt via Malaysia airway ( eind januari) kosten Ä 540,-
retourtje ams-kul-mes ( medan) maar inderdaad een beetje schuivelen met de datum.
mijn truukje was de terug vlucht op een bepaalde datum wat deze goedkope oplossing gaf( btw ik ga maar 2 weken) dit gedaan om mijn reis te proberen

In ieder geval zijn mijn vraagjes en verzoekjes nog niet beantwoord .

heeft iemand enige tips voor mijn reis? zie mijn eerder geplaatste bericht.

groeten

Pierre

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Pierre, om je vraag over het vervoer en andere tips overt Sumatra te kunnen beantwoorden (zal vooral door anderen worden, voor mij is het te lang geleden), is het belangrijk dat je even vermeldt of de terugvlucht na 2 weken ook weer vanuit Medan is, of vanuit een andere plaats. Dit i.v.m. de afstanden. Had je in je hoofd om omgeveer tot Padang te gaan, of was je plan om ook nog iets zuidelijker te gaan?
Laat even horen hoeveel tijd je prcies hebt en vanaf waar je terugvlucht is.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Pierre,ik neem even zonder meer aan dat je bagage bij je vertrek uit Nederland gewoon doorgelabeld word,dus daar heb je geen last meer van in KL.

De transit tijd is lang genoeg om de luchthaven van KL te verlaten voor een trip naar de stad, gewoon door de douane,je krijgt een visa stempel in je paspoort.

Er rijdt een express trein van de airport naar de stad, reistijd zo'n 30 / 35 minuten, kost weinig. Of een taxi, maar dan ben je meer kwijt aan geld en het duurt ruim een uur voor je in de stad bent.

In KL kan je bv even de Petronas towers bezoeken of rondstruinen in een van de grote winkelcentra, of Chinatown bezoeken voor een lekkere hap en een koud biertje.

hati hati, pelan pelan

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Hoi Monyet,

als je goed wil vliegen voor niet te veel geld naar indonesie een soort of first class
dan moet je eva air evergreen pakken die vliegen naar thailand en vandaar pak je een vlucht naar indonesie is allemaal eenvoudig te boeken bij eva air
kosten zijn dan kompleet hetzefde als economie bij een ander maatschappij maar dan vlieg je het lange gedeelte wel effe first class
dit doen mensen die regelmatig naar hier komen altijd en het bevalt ze uitstekend
gr,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-04-2010 08:48 pierre wrote:

wat is de procedure in Medan voor het verkrijgen van een visa?
Hebben jullie enige tips aangaande hotels en restaurants in sumatra?
voornamelijk de eerste dagen in Medan?

Wat is handiger? het huren van een auto om het eiland te doorkruizen of het nemen van bussen?
Wat kost het huren van een auto?
Ik twijfel nog om met de auto/ bus naar padang te reizen of om vanaf Medan een binnenlandse vlucht naar Padang te nemen en daar weer een auto te huren en hiermee de omgeving te bezoeken /bekijken?

Hebben jullie algemene tips waar ik zeker op moet letten en/of wat ik kan verwachten?
met name het eten? vriendelijkheid van de bewoners? pinnen van geld? het bezoeken van de omgeving?
Pierre,

Bij aankomst in Medan kun je een VOA kopen voor 25 US dollar. Dit gaat net zoals op andere internationale luchthavens in Indonesie.
Sumatera echter is een groot eiland. Waar ga je allemaal naar toe? (voordat ik hier tig hotels ga opschrijven)
Wat handiger is lijkt me voor de hand liggen. Een gehuurde auto met chauffeur brengt je overal waar je wil, stopt en rijdt weer op jouw commando, je bent niet afhankelijk van vertrektijden.

Hert huren van een auto is uiteraard duurder. Wat het precies kost is afhankelijk van hoe je route eruit ziet. Een auto huren en binnen Noord Sumatera blijven heeft een andere prijs dan bijvoorbeeld van Medan naar Padang (of nog verder) rijden. Ik ben er afgelopen december achtergekomen dat Sumatera tegenwoordig pittige prijzen aan toeristen vraagt, prijzen die mijns inziens ontstaan zijn doordat er te vaak teveel betaald wordt en niet in de buurt komen wat een Indonesier betaalt, tot meer dan het dubbele toe! Je moet dus sowieso pittig onderhandelen. Gaat het je puur om vervoer van A naar B dan kun je zo goed een bus of travel nemen. Een tip, vergis je niet in de grootte en afstanden op Sumatera ze zijn gigantisch. De wegen zijn soms goed, soms slecht afhankelijk van het weer. Als het zwaar heeft geregend kunnen er landverschuivingen onstaan met alle gevolgen van dien. Op Sumatera is de regentijd niet zo afgebakend als op Java of Bali. Eigenlijk heb je er altijd wel kans op regen met name op West Sumatera of tegen het oerwoud (Bukit Lawang) en rond het Tobameer. Neem voldoende reistijd en calculeer pechdagen in zodat je niet aan een te strak programma vastzit.
Ik ben tot nu toe een keer of 10 (?) op Sumatera geweest, diverse malen van noord naar zuid. Over 3,5 week weer.
Eten op Sumatera? In elk geval de bekende Indonesische gerechten die overal verkrijgbaar zijn dus nasi goreng, gado2, bakso maar specialiteit is oa Nasi Padang en ikan pepesan (Palembang)
Je vragen zijn nogal algemeen want ik kan hier wel een paar kantjes opschrijven. Misschien kun je iets explicieter zijn?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-04-2010 11:46 pierre wrote:

Ik arriveer 6.05 am plaatselijke tijd in KUL , en vlieg naar MES ( medan) om 15.00 pm plaatselijke tijd,...........
6.05 klinkt als Malaysia Ailrines. Waarom vlieg je pas ,s middags door terwijl er een aansluitende vlucht is? Ik kom tenminste zelf om 8.30 in Medan aan. (met MAS)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jeroen,

Moeten we onderhand niet een aparte afdeling voor Sumatera gaan maken? (ik zal vele steentjes bijdragen...!)

En sowieso moet dit in een ander topic.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Pierre,

Open even een nieuw onderwerp, want dat kan het beste apart, zodat dit onderwerp niet verwatert.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; inderdaad veel vragen over Sumatra. Het staat inmiddels op mijn lijstje. Als ik terug kom van Bali dan ga ik aan de slag met een apart subforum.

Vanaf nu hier weer ontopic dus. Emoticon: Puh!

pierre
Gebruiker
spacer line

Monyet, Elsbeth, Senior, Bali-style, Anne mieke,Jeroen

Allereerst wil ik jullie alle bedanken voor de snelle en uitgebreide informatie,
Ik ben hier echt mee geholpen.
En met deze informatie kan ik dus ook echt iets mee.
Het is voor mij de eerste keer dat ik naar indonesie reis.
En dit Forum is met recht een geweldig initiatief en geeft hele goede bronnen van informatie.

Aan alle,
Het feit dat ik maar twee weken ga, is mede om eerst deze onderneming uit te proberen, hierdoor wilde ik express starten op sumatra, het eerste en grootste eiland, mocht dit bevallen dan ga ik straks meerdere malen en langer.
De reden dat ik zo lang moet wachten op KL heeft te maken dat ik rechtstreeks ( in januari) bij MAL hebt geboekt en dat de prijs hierdoor vrij goedkoop kon blijven ( Ä 580,- destijds een leuke aanbieding) en dat er tevens geen snellere aansluiting was te boeken ( op dat moment)

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. AM
ik heb nu inderdaad een goed overzicht hoe te reizen op sumatra, mijn dank hiervoor
en zal jou adviezen heel goed in het oog houden en toepassen en inderdaad overwegen om een huur auto met chauffeur te nemen om het noordelijke gedeelte te bereizen, ( ongeveer een dag of 5) daarna lijkt het me handig om via een binnenlandse vlucht van Medan naar Padang te vliegen en van daaruit hetzelfde te doen als in het noordelijke gedeelte. namelijk met auto en chauffeur de omgeving te bezien en te ontdekken.
Inderdaad geen slecht idee om de tijd wat ruimer te nemen om tegenvalletjes in te dekken. Wellicht kan deze (huur ) chauffeur me ook enige tips geven (mochten deze heren eerlijk in hun bedoelingen zijn)

Ik was van plan om een dag of 2 in Medan te verblijven en daar uitzoeken welk verhuur instanties beschikbaar zijn.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Jeroen, ik ben pas zeer recent gebruiker van dit fantastische forum, en weet nog niet helemaal precies hoe het werkt.
Maar na mijn terugkomst zal ik hier zeker even induiken,
Waarschijnlijk is er dan reeds een apart sumatra subforum aangemaakt, zodat ik mijn opgedane ervaringen kan delen met anderen.

Ik heb nog 1 vraag, hoe te doen met geld wisselen, is het handig om te pinnen ( gezien het actuele skimmen activiteiten! ) of cash euro's omwisselen?

nogmaals dank voor alle verkregen informatie.

Vriendelijke groet

Pierre

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 05-04-2010 01:56 schreef Jeroen:
Pierre,

Open even een nieuw onderwerp, want dat kan het beste apart, zodat dit onderwerp niet verwatert.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; inderdaad veel vragen over Sumatra. Het staat inmiddels op mijn lijstje. Als ik terug kom van Bali dan ga ik aan de slag met een apart subforum.

Vanaf nu hier weer ontopic dus. Emoticon: Puh!

En dan maak je Anne Mieke er opperlid van weet je zeker dat er de juiste informatie komt !!!

greets angel Emoticon: Party!

bouw3
Gebruiker
spacer line

Ik vlieg 8 April met KLM

peterr
Gebruiker
spacer line

hoi,

ik vlieg 2 juni met Garuda naar Jakarta en daarna verder met Lion Air naar Bali

Peter

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

ik vertrek 6 juni naar singapore, eerst anderhalve week tokyo, dan terug naar singapore en van daar uit op 18 juni naar surabaya met silkair

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

trouwens, voor de mensen die tussen 1 mei en 30 juni naar indonesie willen VERTREKKEN....550 EURO naar Jakarta via Frankfurt/Munchen met Lufthansa!!!! Het boeken van de ticket dient wel vandaag (t/m 6 april) te gebeuren, aangezien het hier om een speciale pasen deal gaat. Het betreft hier overigens een 7 dagen t/m 3 maanden ticket, dus voor iedereen ideaal!!! Wees wel flexibel met de dagen dat je vertrekt en terugkomt indien je aan 't zoeken bent, want de goedkope tickets zijn er nog wel degelijk!!!

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Remon
Gebruiker
User icon of Remon
spacer line

21 mei met Malaysian Airlines richting Bali

En dan twee en halve week bijkomen in het centraal gelegen maar toch decadente Hard Rock Hotel... mmmmm

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Op 28 april gaat Anne Mieke op reis naar Sumatra om een grote stap in haar leven te maken, zoals iedereen wel weet gaat ze trouwen.

Zullen we haar allemaal even uitzwaaien, een goede reis en veel geluk voor de toekomst wensen ?

Anne Mieke selamat jalan, veel geluk in je huwelijk en een behouden terugkeer in Nederland.
Salam dari Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Makasih mbak.
Morgen om 12.00 uur met MAS naar Kuala Lumpur, overstappen en ben donderdag lekker vroeg in Medan al om 8.25! Da,s nog eens een aansluiting. Ben nu mijn bagage aan het herinrichten Emoticon: Angry ...... en briefjes aan opplakken dat ik morgenvroeg de kaas en de chocola niet vergeet......
Ben helaas over 4 weken alweer terug en ik hoop dat mijn dan inmiddels geworden echtgenoot begin juli op Schiphol staat om de 6 wittebroodsweken alsnog vol te maken. Visumaanvraag ligt deze week wel in Jakarta denk ik.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 04-04-2010 08:44 bali-style wrote:
Hoi Monyet,

als je goed wil vliegen voor niet te veel geld naar indonesie een soort of first class
dan moet je eva air evergreen pakken die vliegen naar thailand en vandaar pak je een vlucht naar indonesie is allemaal eenvoudig te boeken bij eva air
kosten zijn dan kompleet hetzefde als economie bij een ander maatschappij maar dan vlieg je het lange gedeelte wel effe first class
dit doen mensen die regelmatig naar hier komen altijd en het bevalt ze uitstekend
gr,
Frank

Sorry voor de late reactie, zie het nu pas. Ben even aan het kijken via de Eva Air website en vlucht van Bangkok naar JKT gaat wel via Taipeh, klopt dat? Ik kan dan beter een directe vlucht met een andere airline boeken neem ik aan, maar dat idee van jou klinkt zo gek nog niet, vooral omdat we met een peutertje reizen. Die moet toch een beetje kunnen slapen.

Edit: voor een retourtje Bangkok met vrouw en de kleine kom ik met Evergreen uit op dik EUR 3800 en dan moet ik nog naar JKT, dat wordt wel wat prijzig dan. Is wel dec/jan, dus een dure periode. Met KLM naar JKT is EUR 2100 meen ik in die tijd.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 27-04-2010 18:31 4yoke4 wrote:

Zullen we haar allemaal even uitzwaaien, een goede reis en veel geluk voor de toekomst wensen ?

Bij deze dus,,,, Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye nice trip and a very good wedding

hati hati, pelan pelan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 27-04-2010 21:10 Anne Mieke wrote:

Ben helaas over 4 weken alweer terug

Niet om het een of ander,maar ik wou dat die 4 weken al om waren, dan mag ik weer die richting op voor een tripje van 14 weken Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

2 juni met garuda naar Jakarta. Aansluitend door naar Ambon en, ja heerlijk, alles business class...
Spicy Special ...

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 29-04-2010 01:19 flipse wrote:
2 juni met garuda naar Jakarta. Aansluitend door naar Ambon en, ja heerlijk, alles business class...
Spicy Special ...

salam dari Flip

Flipse, wat betaal je nou voor een BC flight naar JKT als ik vragen mag?

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Monyet,
Ä 2.150. zie www.merapi.nl/reis_onderdeel/a(...)siness_class&tabnr=2

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

witmond
Gebruiker
spacer line

op 30 oktober vliegen we naar sumatra en een paar dagen later door naar jakarta en ten slotte naar denpasar

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,156,553 pageviews Een website van indahnesia.com