Geen elektrisch

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Vanaf 23 mei tot 6 juni word er in Java gewerkt aan de centrale voor elektrisch, dagelijks van 17.00 tot 21.00 dient er rekening mee te worden gehouden dat er geen elektriciteit is in heel Java en ook Bali.
Dit is geen grap!!
Denk er aan als je af reist naar Indonesie om een zaklamp en wat kaarsen mee te nemen, in grote hotels hebben ze generators en zal weinig te merken zijn van de storing.
Tuti & Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

De reden ?? Emoticon: Confused

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Dank je Jan,

Zit ik voor als nog zonder de computer. Waar zouden we zijn zoner onze laptop!!

Tot op heden (25 mei) nog niet veel last van gehad. Wel dat er op Bali elke maand de stroom afgezet wordt in bepaalde blokken. Bij ons is dit elke vrijdag 1 keer in de maand. Alles zonder stroom van 's morgens tot 5 uur 's middags.

Men zegt dat er ooit eens vier electrische kabels vanaf Java naar Bali gingen maar dat er nu nog maar 1 over is. Een paar schepen waren de oorzaak dat drie kabels zijn versneden.

Verder las ik gister in de krant dat de Indonesische regering op Java een kerncentrale wil beginnen. Ongelovelijk als je op een eiland zit met overbevolking, aardbevingen, niet capabel personeel, etc etc.

Sepp

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Volgens het nieuws op TV zal In Bali de overlast vandaag beginnen.
Erg triest is het feit dat deze week al 2 monteurs zijn verongelukt met werkzaamheden aan dit kolosaal project wat onder supervisie staat van een Duits bedrijf.
Het gaat niet alleen om de kabels tussen Java en Bali maar de vervanging van een complete centrale als ik het goed begrepen heb.
Dat de storing door werkzaamheden in het begin van de avond gebeurt is omdat dan het meeste elektrisch word gebruikt.
Te verwachten is natuurlijk dat we rekening moeten houden met ons favoriete JAM-KARET maar daar zijn we aan gewend!!
Groetjes,
Tuti en Jan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Jan,

Ik kan er nog bijzonder weinig van vinden op internet. Maar laat je het even weten als het zo is?

Yerun

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 25-05-2005 07:06 Tuti & Jan wrote:
Volgens het nieuws op TV zal In Bali de overlast vandaag beginnen.

Weer een voorbeeld van zeer gebrekkige informatie naar de bevolking toe. Een gigantisch project, dat naar het schijnt, als een donderslag bij heldere hemel wordt aangekondigd.
Het wordt tijd dat de tv wordt gebruikt voor educatieve doeleinden! Emoticon: Angry

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Een centrale voor een eiland welke vele malen groter is dan NL, laat me niet lachen. Emoticon: Laugh out loud

Gelukkig hebben wij bij Jepara onze eigen centrale (voor de hele stad dorp).
Emoticon: Worship

Enig idee wanneer heel Java een week zonderstroom zit wat dat wel niet mag kosten. Emoticon: Confused

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

In de jakarta post van vandaag staat een klein artikel. Maandag tot en met vrijdag zijn ze vanaf 17.00 uur tot 21.00 uur bezig met vernieuwingen van leidingen en kabel werk.

Er wordt aan de mensen gevraagd om de consumptie van electriciteit te verlagen, daar de vraag te groot is. Dit door middel van het uitdraaien van twee lampen per huishouding.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 25-05-2005 11:41 Albert wrote:

Enig idee waneer heel Java een week zonderstroom zit wat dat wel niet mag kosten. Emoticon: Confused

...en wie je er op aan kunt spreken. En hoe zit het met de stroomvoorziening van ziekenhuizen etc. Niemand weet iets. Men laat het maar gebeuren. Instanties minachten de bevolking door geen adequate inlichting te geven. Een trieste ongeorganiseerde chaos. Emoticon: Angry Gauw kaarsen kopen mensen, voordat de schappen leeg zijn. De detailhandel heeft daar ook niet op gerekend.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-05-2005 14:01 Jantje wrote:
[...]

Gauw kaarsen kopen mensen, voordat de schappen leeg zijn. De detailhandel heeft daar ook niet op gerekend.

Vergeet niet aandelen van de kaarsen fabriek want die schieten als een raket de lucht in.

Net zoals de aandelen van de kruisraketten, die zijn tijdens de 1ste Golfoorlog ook als een raket de lucht in geschoten (25% gestegen). Ja de raketten zelf ook, dat weet ik. Emoticon: Laugh out loud

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

We zijn de eerste avond en nacht door gekomen zonder uitval van het elektrisch, in Jawa met name in Jakarta schijnt meer problemen op te leveren.
In Sumatra op Samosir was het uitvallen van elektrisch een normale zaak, dat kon dagelijks gebeuren en dan vaak voor langere tijd.
Heel belangrijk is het voor mensen die hier wonen om spullen in de vriezer direct op te eten mocht het ontdooid zijn, VRIES NIET OPNIEUW IN, geef de etenswaar desnoods aan mensen die het niet zo royaal hebben, een paar dagen ziekenhuisopname aan het infuus is heel zeker duurder.
Verder proberen wij het gewoon van de positieve kant te bekijken, om je daar over op te winden is niet goed voor de rikke-tic.
Tuti & Jan

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

'' Lampu mati ''........gezellig een kaarsje aan ! vaak ga ik wel even bij de buren kijken ofdat deze hetzelfde probleem hebben....niet dat ik uren zit te wachten endat bij mijn eigen de stop er is uitgeploft Emoticon:
Laatst augustus waren de lampjes zo'n 7 uur uitgeschakelt...ach ik vind het een leuke sfeer op dat moment.

Zoals je ziet ...er wordt aan gewerkt Emoticon: Blush

Live life to the max.......

bassi
Gebruiker
spacer line

Ze hebben in de grote winkelcentra ook grote acculantaarns, daar zitten twee grote tl-lampen in en een gewone lamp op, de prijs ligt tussen de 10-15 euro met een ingebouwde accu.
Zodra de stroom uitvalt gaan deze vanzelf aan, je kunt ze ook handmatig aanzetten en is heel makkelijk in gebruik, bij het guesthouse (medan)maakten ze gebruik hiervan en ik heb samen met mijn vrouw er twee voor haar familie gekocht.
Ik had ook nog een converter (150-350 watt) hier in nederland gekocht, maar moest nog een goede accucharger en accu kopen in Medan, aangezien de familie hiervan niet zo'n grote technische kennis hierover beschikte, (bij storing of problemen met dit systeem) er van afgezien om dit aan te leggen.
Echter voor een vriezer is zoiets dus ideaal.
Voor mensen met een vriezer, kun je dus ook koelaccu's kopen, maar die heb ik niet gezien in Indonesie, daarmee kan de inhoud van een vriezer tot ongeveer 1 dag nog bevroren blijven.

bassi
Gebruiker
spacer line

On 26-05-2005 01:19 Tuti & Jan wrote:
We zijn de eerste avond en nacht door gekomen zonder uitval van het elektrisch, in Jawa met name in Jakarta schijnt meer problemen op te leveren.Tuti & Jan

Toen wij op vakantie waren in het gehucht waar de familie van vrouw woont, is maar een keer de stroom wat voor korte tijd uitgevallen, in tegenstelling tot de grote stad medan waar de stad dagelijks 3-6 uur de stroom, ook op de dag afgezet word.
Vreemd dat zo'n grote stad dus ook nu zo vaak zonder stroom gezet word als Jakarta, alsof men rellen wil creeren. (hogere brandstof ontevredenheid/geen stroom, brandstof voor koken.)

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Bij grotere steden heb je veeel luxe huizen met a.c. etc
Dus vaak overbelasting door veel te veel verbruik.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Vreemd dat zo'n grote stad dus ook nu zo vaak zonder stroom gezet word als Jakarta, alsof men rellen wil creeren. (hogere brandstof ontevredenheid/geen stroom, brandstof voor koken.)

Het kŠn gewoon niet altijd anders, de stroom is gewoon 'op' op zulke momenten. Als men de stroom aan zou laten, dan zou er een kettingreactie volgen waarbij een veel groter gebied zonder stroom komt te zitten. Bovendien kan er schade optreden door overbelasting, dus dat beperkt men liever.

Heeft niets met rellen creeren te maken, maar met economisch denken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,389,140 pageviews Een website van indahnesia.com