Voor de allereerste keer.........

Subforum Bali, het godeneiland 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeannette
Gebruiker
spacer line

Tijdens de voorpret van onze vakantie op Bali (we gaan weg op 7 juli) zit je natuurlijk als een beest achter de PC. Zo kwam ik op deze website en ben blij verrast...... wat heerlijk om zoveel mensen te horen over Bali en (over het algemeen) zo positief! Als ik het allemaal zo lees gaat iedereen er minstens voor de derde of vierde keer heen. Wij dus voor de eerste. Alle tips, meningen, visies en noem het maar op zijn van harte welkom van zulke ervaren Baligangers. Ik hoop nog vaak op deze site te komen en misschien, in jullie ervaren ogen, hele domme vragen te stellen. Dus bij deze........ goedemorgen. Ik ben Jeannette, 46 jaar en ik ga voor de 1e keer naar Bali!!!
Met vriendelijke groet, Jeannette Emoticon: Bye bye

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Jeanette veel plezier op Bali !!

We kunnen je wel honderden tips geven maar ik zou als eerste eens lekker een zooitje pagina's afstruinen hier.. je komt teveel tegen om in 1 onderwerp te zetten Emoticon: Nice

Mocht je nog vragen hebben, geef dan aan wat voor type persoon je bent. Een toeristische benidorm/salou/strandganger of een avontuurlijk en opstaand voor de cultuur persoon. Emoticon: Wink

Groeten..

Jeannette
Gebruiker
spacer line

Hoi Robert. Ik ben al zo aan het struinen op internet. En kom zulke prachtige verhalen tegen dat ik bijna niet meer kan wachten om voor de eerste keer deze reis te maken. Ik blijf helaas maar 10 dagen. Met een ieigen zaak is dat op dit moment niet haalbaar. Mijn man en ik gaan voor de eerste keer in 22 jaar samen...... zonder kinderen. Hij ziet er als een berg tegenop en ik ben een globetrotter. Kind van een zeeman die niets liever doet dat cultuur snuiven. Dat was ook de reden dat ik naar Bali wilde. We moeten dus een balans vinden tussen ontstressen en zien........ veel zien. Lange dagen maken. Vroeg op, redelijk laat plat. Kortom.. het wordt een reis om nooit te vergeten. Daar ben ik wel van overtuigd. En trouwens ik ben nog nooit van m'n leven in Benidorm, Salou geweest en stranden......... heeft z'n bekoring, als de maan hoog aan de hemel staat en geen toerist te vinden. Dat type mens ben ik. Dus we zullen er ons zeker vermaken maar ik vind het enig om deze forum te lezen als voorbereiding op deze reis. Ik heb al heel wat info over cremetjes, pinnen, chauffeurs e.d. van deze site afgehaald. Waar kan ik wat doen. Wat moét ik gezien hebben? Vragen, vragen, vragen......... maar we hebben nog tot 7 juli. Dus de antwoorden komen wel.
Groetjes,
Jeannette

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

... maar Bali toch het Salou/ Benidorm van Indonesie... hahahaha inkopper Emoticon: Frustrated

Kijk eens ook op deze site... http://groups.msn.com/VriendenvanBali/welkom2.msnw

Veel plezier!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 23-05-2005 00:53 Richy wrote:
... maar Bali toch het Salou/ Benidorm van Indonesie... hahahaha inkopper Emoticon: Frustrated

Hahahahaa... ja ach voor sommigen wel ja. Gelukkig zit ik nooit in die gebieden en verkies ik de rust in de kampongs en indien mogelijk zo weinig mogelijk orang bule Emoticon: Yes!

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Vanaf Kuta zit je binnen een half uur in de kampong, en Salou dat valt wel mee met maar 1 disco aan het strand. Een disco die verder open is tot 3 uur, noem ik een bar. Alle afstanden in Indonesie zijn zo betrekkelijk, op Java duurt het twee uur om 100 kilometer verder te komen en op Bali zit je binnen 20 minuten in Salou tot dorp.

sepp

Jeannette
Gebruiker
spacer line

Sorry hoor, ik dacht dat jullie het over Salou in Spanje hadden. Eerste keer Bali.... dus sorry als ik zo dom overkom.
Emoticon: Blush

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 23-05-2005 13:08 Jeannette wrote:
Sorry hoor, ik dacht dat jullie het over Salou in Spanje hadden. Eerste keer Bali.... dus sorry als ik zo dom overkom.
Emoticon: Blush

Hahahaha... ik wel Jeanette.
Wat ik met Salou bedoelde is om te informeren wat voor type je bent. Salou spanje wel te verstaan. Zoals iedereen weet is het type volk dat naar Salou en Benidorm (spanje) op vakantie gaat niet echt cultuur gericht en eet het liefste patat met een kroket en ligt alleen maar aan het strand.
Als je zo'n type bent zou ik je aanraden om jezelf middenin Kuta te parkeren en daar te blijven rondwandelen.

Mocht je meer van cultuur houden en wat van de locals en het eiland zien raadt ik je aan om eens rond te vragen over een tripje over het eiland.
Zoek eens op trefwoorden zoals: ubud, besakih, padangbai, batur, agung en noem maar op.

Over transport hoef je niet in te zitten maar dat merk je wel als je het vliegtuig uitstapt Emoticon: Nice

Jeannette
Gebruiker
spacer line

Hoi Robert, dank je wel voor je reply. We zitten wel in een luxe resort in Benoa maar dat komt juist omdat het voor ons de allereerste keer is. We wilden op safe spelen juist omdat we nog weinig of niets van Bali afweten. Nee, we zijn dus geen Benidormgangers en mijn gezin werd in het verleden altijd al stapelgek van mij omdat ik altijd met iedereen aan het praten was. Juist met de plaatselijke bevolking. Dat is voor mij vakantie. Geuren snuiven, hot curries uit een palmblad en de plaatselijke bevolking onder de tafel "zuipen" met de Arak tijdens een spelletje waarvan ik niet eens meer weet hoe het heet. We zijn in Sri Lanka geweest en daar stond ik bekend als "the white queen of arak". Nou ben ik in de loop van de jaren wel wat gekalmeerd hoor dus ze zullen me niet iedere avond aan de arak vinden maar ik wil juist die lokale dingen zien, horen, voelen, ruiken. Daar kan ik me zo op verheugen. Maar er staan bepaalde dingen gewoon niet in de boekjes. En die vind ik zo belangrijk. Ik kan de gewoonten van een land wel uit een boekje halen maar het waarom wil ik altijd weten.
Voor vervoer hebben we al een adresje en de toeristische hoogtepunten kan ik ook wel vinden in de marco polo en andere reisgidsen maar waar gaan de echte balikenners heen? Wat zijn jullie plaatsen? En daarom zit ik dus op dit forum (en op andere) om daar achter te komen. Emoticon: Shiny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,815 pageviews Een website van indahnesia.com