Wat ik mij af vroeg..

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Zou een Indonesische man hier een redelijk baan kunnen krijgen?

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Als Hairstyler?
Medewerker Indonesisch Restaurant?
Catering bij jou in de buurt?
Warung Kliling? ( Indonesische Toko op wielen,het verkopen van snacks?) Emoticon: Yeah right! :
Zo maar tips die in jouw buurt eventueel te verwezelijken is.
Doch dan dat papierwerk: verblijfsvergunning e.d. Emoticon: Yes! Informeer eerst even,dan werkt dat makkelijker. Emoticon: Bye bye
Umberto

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Marianne,

Ik vermoed dat dat geen probleem hoeft te zijn. Echter als ie geen Nederlands wil leren bijvoorbeeld, dan wordt het al een stuk moeilijker. Het is volgens mij dan ook meer de vraag of ie het zelf ook wil.

Yerun

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Hey bedankt voor jullie reacties.

Ik zit heel erg met twijfels wat betreft de toekomst van mijn vriend en van mij.. Ik heb er voorlopig een punt achter gezet, omdat ik eerst wil nadenken over alles.. Ik kan me niet voorstellen dat ze hier werk kunnen krijgen.. Ik bedoel bij ah achter de kassa heb je al havo nodig.. om maar even een voorbeeld te noemen! Ik vind het allemaal maar moeilijk.. Was indonesie maar wat dichterbij en de reis goedkoper! haha Emoticon: Smile

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Marianne,

Wat denk je van een baan als Huisman, dan blijf jij altijd werken en hij doet het huishouden, eten, etc.

Of je stuurt hem eerst naar school, voor 4 jaar, maar dan wel naar de universiteit op Bali want lager dan dat is in Nederland niet veel waard.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Huisman.. Ja dat zie ik helemaal niet zitten! Als kapster verdien je niet zoveel dat je er met man en kids van kan leven..

Als hij daar naar school gaat wat kan hij hier dan voor werk gaan doen?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Waarom ga jij dan niet verder studeren op b.v de Kappersacademie?

Ik weet niet wat voor een soort opleiding hij daar heeft genoten, maar al is het op LBO/VMBO niveau en hij is intelligent genoeg dan kan hij altijd via certificaten hier verder leren in de avonduren.

Doch, voordat hij hier is en de kosten van al het papier werk (geen idee), dat kost je al veel centjes.
En net wat je zegt het levensonderhoud is hier ook niet weining.

Wanneer jullie getrouwd zijn en hij daar nog woont en b.v. studeert en je kunt aantonen dat je regelmatig eurotjes overmaakt voor b.v. zijn studie en tevens zijn levensonderhoud dan is dat aftrekbaar v/d belasting hier in NL.

Maar dat moet je wel kunnen opbrengen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Lieve Marianne,

Even het berichtje completteren:Kappersacademie wil toch heel wat zeggen?
Ik heb een hele goede vriend en hij heeft een Kapsalon voor dames heren en kinderen.Hij is gehuwd en heeft drie kinderen waarvan een tweeling.Als je wilt mag je hem om raad vragen.Hij heeft een Kapsalon in het Schuttershof. Je moet zelf aan de telefoon en informeren.Hij is een deskundige en heeft ook in de Jury gezeten om mensen te kwalificeren --Het R.O.C.-Ik weet me te herinneren hoe hij is begonnen en wat er geworden is.Vraag naar Jeroen als je het adres gevonden hebt .Je moet niks maar dat is mijn advies.
Umberto

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Ik ben nog steeds aan het leren voor kapster. Ik ben nog niet zo heel lang bezig en het duurt nog zeker wel 1,5 jaar voordat ik daar klaar mee. Verder heb ik sinds van de week een bijbaantje waar ik wel wat mee verdien, maar ja niet genoeg voor alles. Ik heb al zitten twijfelen om toch mijn studie assurantie B te gaan doen en dan bij m'n vader te gaan werken.. Ik weet niet wat mijn vriend gestudeerd heeft.. ik zal het is vragen aan hem. Volgens mij is hij best slim, maar qua leren weet ik natuurlijk niet. Het zijn op zich wel ideeen..
Weten jullie wat een goede studie in Indonesie kost ?

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

+ ben.

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Hoi Marianne,

Op de universitas Indonesia zijn goede studies en deze universiteit staat hoog aangeschreven. De kosten varieren wel. Zie website Universitas Indonesia: http://www.ui.ac.id/ (Jakarta).
Nog een vraagje, komt jouw vriend uit Java?

groetjes, sandra

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 05-05-2005 16:27 Mariannegls wrote:
Ik weet niet wat mijn vriend gestudeerd heeft.. ik zal het is vragen aan hem. Volgens mij is hij best slim, maar qua leren weet ik natuurlijk niet. Het zijn op zich wel ideeen..
Weten jullie wat een goede studie in Indonesie kost ?

Domme vraag misschien maar hoe lang ken jij je vriend al... dat je dit nog niet weet en hem al deze kant op haalt Emoticon: Confused ??? Meen me te herinneren dat een studie aan de trisakti in JKT zo'n 5000 euries per jaar kost... zowiezo heeft kwaliteit een prijs... en laat je goed informeren wat je er in NL mee kunt want anders zou ik er niet eens aan beginnen...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Ik ken mijn vriend al 2 jaar. Dus lang zat. Ik ben niet helemaal achterlijk.. het is er gewoon nooit van gekomen om het over school te hebben. Wie heeft er nou een goede schoolopleiding gevolgd in Indonesie..

Mijn vriend is op Lombok geboren, maar heeft balinese ouders en is gewoon hindoe.

Groetjes

p.s hij woont nu op bali

Bogor
Gebruiker
User icon of Bogor
spacer line

Universitas Indonesia is een van the best in Indonesia ook in zuid oost Asiť.
Het is erg moilijk om daar je te studeren. Je moet gewoon examen doen met so veel concurentie erg pitig hoor. De beste middelbaar school gaan graag naar deze Universitas..... Emoticon: Yes!

je zoekt maar universitas/Hbo particuleer. het is niet moilijk zolang wij kunen betalen Emoticon: Yes!
sukses

putri
Gebruiker
spacer line

Hi Marianne,

Het is inderdaad heel moeilijk om een baan te vinden voor "fresh -indonesian", behalve als je rondom Amsterdam woont. Eerst Nederlands kunnen praten, dan is het veel makkelijker. Het duurt meestal een jaar. Als hij met cijfer goed kan omgaan, de makkelijkste is boekhouding cursus gaan volgen, of administratief mederwerker, dan kun je bijv.over twee jaar aan de slag gaan. Deze soort cursussen zijn aangeboden door de ROC, in inburgering trajects. Meestal op maat gemaakt, met de bedoeling dat je meteen kan werken na de opleiding. Inderdaad zijn vorige opleiding moet minimal SMA zijn, het wordt vertaald in NL diploma als HAVO niveau (diploma zijn wel waard, hoor ) Na de cursussen, moet hij beschikt over doorzettingermorgen capaciteit, want dit is de moeilijkste periode, je moet zelf achteraan en blijf doorgaan met solliciteren. (Soms met veel tranen en heimwee naar mijn vorige baan). Echter, als een man, (vanuit Bali) misschien kan hij wat klussen,wordt ook goed betaald, of een opleiding volgen die veel met je hand gaan werken. Er zijn genoeg mogelijkheden. De vraag is : na Indonesia, dat alles heel makkelijk is voor een man , wil hij wel opnieuw beginnen, helemaal onderaan, (physical en mentally) , daar moet hij rekening mee houden en heel goed voorbereiden.
Ik spreek naar mijn eigen ervaring, dus ik weet precies hoe moeilijk het is.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 07-05-2005 10:32 Mariannegls wrote:
Ik ken mijn vriend al 2 jaar. Dus lang zat. Ik ben niet helemaal achterlijk.. het is er gewoon nooit van gekomen om het over school te hebben. Wie heeft er nou een goede schoolopleiding gevolgd in Indonesie..

Mijn vraag was niet aanvallend bedoelt naar jouw zijde... moet zeggen dat ik zelf ook nog steeds niet onthouden heb welk opleiding mijn vriendin specifiek heeft gedaan... ze heeft het al al wel tig keer verteld...
Ze is nu directiesecrateresse voor een grote airline... zo'n baan zal ze nooit meer in NL krijgen... voor mij des te moeilijker om te beslissen wanneer ze deze kant op kan komen... ze zal nl in een groot gat vallen... zeker als je zelf nog vol ambities zit. Ik spoor haar nu wel aan om een naaicursus te volgen... kun je altijd wel wat geld mee verdienen in NL. Cursus Nederlands volgt ze al sinds 2 jaar in Erasmus... ik vind de opleiding van slechte kwaliteit... maar alle beetjes helpen...
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Putri... goed om jouw persoonlijke verhaal te lezen!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hoi Richy,
Jij schreef dat je vriendin een cursus Nederlands volgt op het Erasmus huis in Jakarta, ik ken daar een dame die Nederlands geeft aan doktoren hoger opgeleide studenten die naar nederland gaan om op de universiteit in Leiden te studeren. De desbetreffende dame is lerares Nederlands sind 1 januari is zij met pensioen gegaan misschien dat zij thuis wel Nederlands wil geven de dame is 70 jaar maar is geboren en getogen in Indonesie. Interesse dan kun je mij mailen

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

nou ik heb even gevraagd wat mijn vriend voor school gedaan heeft en hij zei highschool... Emoticon: Wink

farrahdian
Gebruiker
spacer line

Wie heeft er nou een goede schoolopleiding gevolgd in Indonesie........

Sorry hoor Marianne, maar ik vind dit een uiterst denigrerende opmerking! Ik kan je verzekeren dat er een heleboel mensen in Indonesie een goede opleiding gehad hebben.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,373 pageviews Een website van indahnesia.com