Het luchtkasteel dat 'reisbubbel Bali' heet

Subforum In het nieuws 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik vlieg vannacht met Emirates. In Dubai is een speciale ruimte voor de transit passagiers: "All passengers who have started their journey in Afghanistan or Indonesia and are transiting through Dubai must have a negative COVID‑19 Polymerase Chain Reaction (PCR) test certificate for a test taken no more than 48 hours before departure. The test certificate must include a QR code."

jstar
Gebruiker
spacer line

On 12-06-2021 06:50 jstar wrote:
En op Bali FB groepen zijn ze nog flink aan het adverteren voor de B211a

Minister van Justitie en Mensenrechten Yasonna Laoly heeft officieel de beperkingen uitgebreid voor buitenlanders die het Indonesische grondgebied mogen betreden.

“In Permenkumham nummer 27 van 2021 zijn buitenlanders die het Indonesische grondgebied mogen betreden alleen houders van diplomatieke visa en verblijfsvergunningen, houders van tijdelijke en permanente verblijfsvergunningen, buitenlanders onder gezondheids- en humanitaire uitzonderingen, en de bemanning van transportmiddelen die daarmee aankwamen", zei Yasonna in een schriftelijke verklaring.

Door deze verordening, die officieel van kracht is vanaf vandaag 21 juli 2021, zijn buitenlandse werknemers die eerder naar Indonesië kwamen als onderdeel van een nationaal strategisch project, niet meer in staat om Indonesië binnen te komen.

Het lijkt er dus op dat het Business Visa achterpoortje volledig gesloten wordt. Het zijn alleen nog KITAS/P houders en diplomaten die worden toegelaten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zo,deze even uit de mottenballen.
Het luchtkasteel is inmiddels een versie van het zandkasteel van Klaas Vaak a la Efteling geworden waarbij reizigers nu zand in de oogjes gestrooid wordt.
Wat een soap. Emoticon: Laugh out loud

Na een maand algehele chaos mbt het B211 visum, dan weer een VOG dan weer niet, dan weer een gezondheidsverklaring, dan weer niet, max 90 passagiers of na 5 dagen toch maar niet werd de focus sinds 10 dagen gelegd naar de heropening van Bali.
Er zouden nationaliteiten van 5 landen mogen komen. Of, waren het er nou 6, oh nee, misschien 18, of 19? De US en Rusland werden genoemd.En Nederland ook.
Maar, er waren nog geen slots gereserveerd op Ngurah Rai airport. Nee, dat lijkt me ook niet als er nog niks duidelijk is. Visum, hoe dan?

Het verlossende woord kwam gisteravond, een lijst van 19 landen die volgens advies van WHO zou zijn. Geen US, geen Rusland, ook geen Nederland.

Opvallend veel (5) landen uit het middenoosten waarvan het eerste dat in me opkomt dat dat misschien gedaan is om de TKI beter te verdelen? (die tot nu alleen via Jakarta mogen komen) verder 9 x Europa. 4 x Azie plus Nieuw Zeeland. Bijzonder is India waarvoor je als reiziger uit andere landen tot voor kort de laatste weken zelfs niet eens geweest mochten zijn om Indonesie binnen te komen. Hieronder het rijtje.

Bahrain
Kuwait
Saudi Arabia
Qatar
UAE

Italy
France
Hungary
Liechtenstein
Norway
Poland
Portugal
Spain
Sweden

China
India
Japan
South Korea

New Zealand

Quarantaine
Deze is met onmiddellijke ingang, ook voor Jakarta en Manado teruggebracht naar 5 dagen/4nachten, ook voor degene die eerder deze week aan de quarantaine begonnen.Van Bali is nog steeds geen formele hotellijst a la Jakarta, die van Manado of Batam ken ik ook niet.
De link hieronder is voor Jakarta, al aangepast naar 5 dagen - 4nachten.
https://quarantinehotelsjakart(...)b4Cxo0qXZQ-vym-rTgzk

Visa
Geen stempel bij aankomst, geen VOA, geen visum via ambassade of consulaat. Vooralsnog B211A en via een agent; kosten ?; ik ga ervan uit dat deze kosten minder zijn omdat sponsor niet vereist is, maar het zou me ook niet verbazen als de prijzen blijven zoals ze nu zijn. Tenslotte moet er ook al verdiend worden voordat iemand uberhaupt komt. Ik heb websites van een aantal agenten gecheckt maar ik heb het passende visum in dit geval Visit visa B211 maar voor toerisme nog niet kunnen ontdekken. Waarschijnlijk weten ze zelf ook nog niet wat ze ermee moeten.

Vluchten
Ik heb voor de komende 3 weken eea geprobeerd maar nog geen enkele rechtstreekse vlucht kunnen ontdekken voor bv Doha-Denpasar of Dubai-Denpasar gezien, die iig belangrijk kunnen zijn voor de Europese landen.Voor oost Azie lijkt vooralsnog SQ de enige mogelijkheid.Voor Garuda lijken er vanuit het westen ook geen mogelijkheden te zijn omdat die allemaal op Jakarta vliegen.
Kan ook niet; je kunt niet verwachten dat passagiers en luchtvaartmaatschappijen direct in de houding gaan staan als er nog geen fatsoenlijke communicatie is geweest.
Naar Indonesie is vooralsnog “reizen voor gevorderden”.

Verder
Voor het Bali of Batam-”visum” (want die dreigt onder te sneeuwen)en schijnbaar ook een aansluitende (aan de quarantaine) boeking vereist. Geen idee of dit idd op Bali of Batam moet zijn of ook ergens anders mag.
Zorgverzekering die US$ 100.000 dekt

Al met al lijkt het erop dat Indonesië een onderscheid tussen toeristen en niet toeristen wil maken door er een bijbehorende airport aan te hangen en/of reizigers komend uit het buitenland wil verspreiden over diverse luchthavens (capaciteit luchthaven mbt testen? Capaciteit quarantainehotels?) maar dat ze niet goed weten hoe dat in te richten.

Met andere woorden: tot zover is het theorie dat Bali en Batam open zijn voor de 19 genoemde landen. Niemand is er klaar voor. Dan nog de vraag of dit uberhaupt gaat werken al helemaal in deze tijd van het jaar.
Herfstvakantie is niet overal ter wereld en als het al zo was dan is tegen de tijd dat er gevlogen kan worden die al voorbij. We zitten aan de verkeerde kant van het jaar en zou hooguit rond kerstmis druk kunnen worden. Maar ook dan is het de vraag of mensen dit voor een vakantie van een paar weken gaan doen = 5 dagen extra voor quarantaine, plus toch nog een aardig bedrag voor visum en quarantaine. Steeds meer landen buiten Europa accepteren reizigers zonder quarantaineplicht dus de vraag is wie dit wil. Daarnaast is het goed mogelijk dat de uitverkoren landen zelf voor hun burgers een quarantaineplicht opleggen en dan is het niet altijd zo vrijblijvend als hier.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.anne mieke ..... omdat alles echt nog onduidelijk is ...heb ik mijn vertrek voor de maand november gecanceld ... vinden ze thuis niet leuk ... ik heb geen zin meer in dat quarantaine gedoe 1x keer dat gedoe is genoeg voor mij .. ook al is het naar 5 dagen terug gebracht .... ik ben hierdoor veel vrije dagen verlof kwijt en ook het geld .... ik hoop een beetje .. dat het quarantaine gedoe in feb/mrt voorbij is en zoniet dan maar wachten tot volgende zomer ...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-10-2021 20:22 Henri bogor wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.anne mieke ..... omdat alles echt nog onduidelijk is ...heb ik mijn vertrek voor de maand november gecanceld ... vinden ze thuis niet leuk ... ik heb geen zin meer in dat quarantaine gedoe 1x keer dat gedoe is genoeg voor mij .. ook al is het naar 5 dagen terug gebracht .... ik ben hierdoor veel vrije dagen verlof kwijt en ook het geld .... ik hoop een beetje .. dat het quarantaine gedoe in feb/mrt voorbij is en zoniet dan maar wachten tot volgende zomer ...
Precies dat is de reden dat ik me afvraag of die bubbletoeristen wel gaan komen.
Te zot voor woorden om dit bijna letterlijk om vijf voor twaalf te bedenken. Het is half oktober, de komkommertijd komt eraan en voor een kort verblijf gaat dit "niemand" doen maar je weet nooit wat de beweegredenen zijn van mensen.
Ik ben er klaar mee hier en ik heb gisteren even een vreugdedansje gedaan. Niet omdat Nederland er bij zit want ik vind die eisen zoals 100.000 US$ bizar en als het inderdaad zo is dat er ook nog verwacht wordt dat er een aansluitende hotelboeking is en dan ook nog op Bali dan heb ik er niet eens iets aan (niet 100% zeker). Ik ben al blij met die 5 dagen/4 nachten.

Ik begrijp dat de situatie voor iedereen anders is en dat als je verplichtingen hebt voor werk, verlof en inderdaad het equivalent aan geld daarin. Maar, ik ben hier juist mijn tijd aan het verdoen, hoef niet meer te werken.
Hopelijk gaat het hoe dan ook voor iedereen wat beter gaat binnenkort.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

ja klopt ... voor jou is het extra zuur ... jij stond al op punt daarheen te gaan ... en verdoe je tijd nu hier ... ik moet nog ff wachten eer ik mijn koffers voor altijd ga inpakken om daarheen te gaan. .. ik besteed nu veel tijd aan onderzoek .. veel weet ik al .. maar belasting technisch nog niet ... teveel gelezen ... dan zie je bomen door het bos niet meer.

Maargoed ... hoop snel op betere tijden .. mis de vrouw en kids wel

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Henri,
Zorg wel dat je een contact adres in Nederland achter laat bij deze of gene.

Shalom

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bokito ... tuurlijk zal ik daaraan denken ... ik ben nu al oriënterend . omdat ik het financieel goed geregeld wil hebben. .. maar helaas wetten en regels en ook verdragen kunnen wijzigen. enja tzt een goede internationaal financieel adviseur behoorrd daarbij.

Maar voor nu .. belangrijk om weer naar huis te kunnen .. zonder rompslomp

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-10-2021 16:10 Henri bogor wrote:

Maar voor nu .. belangrijk om weer naar huis te kunnen .. zonder rompslomp
Ik heb gisteren ergens gelezen dat nagedacht wordt om de quarantaine nog verder in te perken tot 2 dagen of zelfs helemaal weg.

Die toeristen naar Bali is nog maar zeer de vraag of ze dat allemaal willen.
Voor de Oost Aziaten geldt dat ze normaal gesproken er maar kort zijn (een week of zo?) dus dat gaat niet opschieten. En Europeanen zijn gewend dat ze binnen Europa bijna overal naar toe kunnen zonder veel gedoe en meestal ook zonder quarantaine, als ik het goed zelfs nu ook Marokko en Israel (die allebei de Coronacheck app zouden accepteren).
Blijft over India, Nieuw Zeeland en het Midden Oosten.

Als quarantaine voor die groep beperkter wordt of verdwijnt dan kunnen ze dat natuurlijk niet eisen voor Jakarta of Manado (nou ja, daar kan alles natuurlijk).
Maar, zie nog niks bewegen die kant op. Bali open en geen toeristen....

Het zal er ook aan liggen wat de omringende landen gaan doen (als ze slim zijn)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Maar, er is nog een ding dat te denken geeft.
Mensen die alsnog positief getest worden worden verplicht naar het ziekenhuis gebracht, ook als iemand lichte of zelfs geen klachten heeft of, voor behandeling. En niemand weet wat die behandeling inhoudt.
Ik ben in februari ziek geweest, en goed ziek maar zonder medicijnen of wat dan ook, gewoon uitzieken. Je moet er toch niet aan denken dat ze je verplicht met allerlei troep volstoppen terwijl dat helemaal niet nodig is.
En, zoals je weet kunnen testen daar "spontaan" van negatief naar positief veranderen (om omgekeerd).... Emoticon: Confused

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

klopt anne mieke .. situaties kunnen veranderen met de dag ... en je kent het systeem .. van een kale kip kun je niet plukken ... maar van bule kun je profiteren ... alles wat je ingespoten krijgt ... moet je betalen .. je ziet al het verschil als je met een b112 visum binnenkomt of met een kitap/kitas visum .. wbt de controle op invoer.

Enja ik sta er ook niet op te wachten dat ik volgespoten wordt met troep.
wbt die 2 dagen quarantaine of zelfs helemaal weg ... heb ik nog niet gelezen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-10-2021 17:19 Henri bogor wrote:
....
wbt die 2 dagen quarantaine of zelfs helemaal weg ... heb ik nog niet gelezen
Dan moet ik echt gaan graven. Ik lees alles wat los en vast zit.
Even nadenken waar....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hebbes. Toch nog snel gedaan.

Het is geen trouwens 2 maar 3 dagen en dus 2 nachten en daarmee de helft van de huidige quarantaine, het schijnt om het aantal nachten te gaan.
https://www.bbc.com/news/world-asia-58907525
In het midden ongeveer
“But he said the government was considering the possibility of reducing the quarantine period to three days, and eventually doing away with the quarantine requirement altogether. ”

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

het word steeds mooier .. nog ff wachten en het is nul

totto
Gebruiker
spacer line

Gouverneur van Bali, I Wayan Koster, heeft beweerd dat meer dan 20.000 hotelkamers op Bali zijn gereserveerd door internationale bezoekers voor november 2021.
Ambtenaren van de internationale luchthaven Bali Ngurah Rai hebben besloten kortingen te geven op landingsrechten voor internationale luchtvaartmaatschappijen.
Als een van de inspanningen om de economie van Bali nieuw leven in te blazen, besloot de directeur van Angkasa Pura I Ltd, Faik Fahmi, een stimuleringsprogramma op zijn landingsgeld toe te kennen om meer nationale en internationale luchtvaartmaatschappijen aan te trekken om op zijn internationale terminal te landen nu de grens officieel is heropend op 14 oktober th 2021 voor bezoekers uit een totaal van 19 verschillende landen.
Tijdens de eerste periode van dit programma, dat loopt van oktober 14 e tot 31 december st 2021 heeft Angkasa Pura ik een 100% landing fee korting gegeven, en voor de tweede periode die loopt van 1 januari st 30 juni th 2022, hij verleende 50% korting voor internationale aankomsten.

Fahmi legde echter uit dat dit programma alleen gericht is op verschillende specifieke luchtdiensten, zoals reguliere passagiersvluchten en internationale luchtmachtmaatschappijen, terwijl andere luchtreisdiensten zoals vrachtvluchten, chartervluchten en algemene luchtvaart niet in dit programma aan bod kwamen. "Naast het ontvangen van dit voordeel, zullen in aanmerking komende luchtvaartdiensten ook worden gepromoot door een speciaal team via onze sociale media." concludeerde Fahmi.

Naar mijn mening zal er niet veel verbeteren indien de verplichte quarantaine dagen niet worden afgeschaft?

Toto Travel.com

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-10-2021 11:58 totto wrote:
Gouverneur van Bali, I Wayan Koster, heeft beweerd dat meer dan 20.000 hotelkamers op Bali zijn gereserveerd door internationale bezoekers voor november 2021.
...
Oh, dat kan heel goed kloppen. Ik ben ook actief op Tripadvisor en wat FB pagina’s en daar kom ik regelmatig mensen tegen die via Booking.com of een andere aanbieder accomodatie geregeld hebben.Maar.... dat gaat bijna altijd over mensen die een voordelige vlucht te pakken hebben gekregen én in de hoop dat Bali snel open gaat (al dan niet onder enigszins normale voorwaarden). Die reserveringen zeggen in mijn ogen niets; ze kunnen bijna allemaal weer geannuleerd worden.

On 17-10-2021 11:58 totto wrote:
...
Naar mijn mening zal er niet veel verbeteren indien de verplichte quarantaine dagen niet worden afgeschaft?
Bedoel je verbeteren in de zin van dat de mensen komen? Nee, dat denk ik ook niet. Tenzij dat ik ergens iets over het hoofd zie kan ik mij niet voorstellen dat gasten in november komen; komkommertijd, herfstvakantie is al voorbij, gedoe met visumaanvraag, hoge kosten voor zowel visum als quarantaine vooral irt de tijd die men heeft. Je gaat voor 2 weken Bali toch niet eerst 5 dagen in quarantaine plus extra kosten van, wat zal het zijn, ik schat minimaal zo'n 700, 800 euro extra wat qua kosten zelfs meer dan de prijs van een ticket is.

Ik zie nog steeds, ook in november geen vluchten met bv Qatar of Emirates vanuit Doha of Dubai rechtstreeks (en dat is een vereiste) en die gaan er ook niet komen als er geen passagiers zijn. Die zijn er overigens wel; genoeg mensen met een B211 (non tourist) die nu verplicht zijn om via Jakarta te vliegen maar liever naar Denpasar vliegen maar dat wordt niet geaccepteerd. Men wil toeristen en niet toeristen scheiden. Wat de reden daarvan is ontgaat mij maar het is een feit dat Indonesie het allemaal zo ingewikkeld maakt dat mensen terughoudend zijn.

Er is geen enkel land dat zo moeilijk doet en tegelijkertijd allerlei "achterdeurpraktijken" heeft.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 14-10-2021 18:10 Anne Mieke wrote:
Zo,deze even uit de mottenballen.
Het luchtkasteel is inmiddels een versie van het zandkasteel van Klaas Vaak a la Efteling geworden waarbij reizigers nu zand in de oogjes gestrooid wordt.
Wat een soap. Emoticon: Laugh out loud

Na een maand algehele chaos mbt het B211 visum, dan weer een VOG dan weer niet, dan weer een gezondheidsverklaring, dan weer niet, max 90 passagiers of na 5 dagen toch maar niet werd de focus sinds 10 dagen gelegd naar de heropening van Bali.
Er zouden nationaliteiten van 5 landen mogen komen. Of, waren het er nou 6, oh nee, misschien 18, of 19? De US en Rusland werden genoemd.En Nederland ook.
Maar, er waren nog geen slots gereserveerd op Ngurah Rai airport. Nee, dat lijkt me ook niet als er nog niks duidelijk is. Visum, hoe dan?

Het verlossende woord kwam gisteravond, een lijst van 19 landen die volgens advies van WHO zou zijn. Geen US, geen Rusland, ook geen Nederland.

Opvallend veel (5) landen uit het middenoosten waarvan het eerste dat in me opkomt dat dat misschien gedaan is om de TKI beter te verdelen? (die tot nu alleen via Jakarta mogen komen) verder 9 x Europa. 4 x Azie plus Nieuw Zeeland. Bijzonder is India waarvoor je als reiziger uit andere landen tot voor kort de laatste weken zelfs niet eens geweest mochten zijn om Indonesie binnen te komen. Hieronder het rijtje.

Bahrain
Kuwait
Saudi Arabia
Qatar
UAE

Italy
France
Hungary
Liechtenstein
Norway
Poland
Portugal
Spain
Sweden

China
India
Japan
South Korea

New Zealand

Quarantaine
Deze is met onmiddellijke ingang, ook voor Jakarta en Manado teruggebracht naar 5 dagen/4nachten, ook voor degene die eerder deze week aan de quarantaine begonnen.Van Bali is nog steeds geen formele hotellijst a la Jakarta, die van Manado of Batam ken ik ook niet.
De link hieronder is voor Jakarta, al aangepast naar 5 dagen - 4nachten.
https://quarantinehotelsjakart(...)b4Cxo0qXZQ-vym-rTgzk

Visa
Geen stempel bij aankomst, geen VOA, geen visum via ambassade of consulaat. Vooralsnog B211A en via een agent; kosten ?; ik ga ervan uit dat deze kosten minder zijn omdat sponsor niet vereist is, maar het zou me ook niet verbazen als de prijzen blijven zoals ze nu zijn. Tenslotte moet er ook al verdiend worden voordat iemand uberhaupt komt. Ik heb websites van een aantal agenten gecheckt maar ik heb het passende visum in dit geval Visit visa B211 maar voor toerisme nog niet kunnen ontdekken. Waarschijnlijk weten ze zelf ook nog niet wat ze ermee moeten.

Vluchten
Ik heb voor de komende 3 weken eea geprobeerd maar nog geen enkele rechtstreekse vlucht kunnen ontdekken voor bv Doha-Denpasar of Dubai-Denpasar gezien, die iig belangrijk kunnen zijn voor de Europese landen.Voor oost Azie lijkt vooralsnog SQ de enige mogelijkheid.Voor Garuda lijken er vanuit het westen ook geen mogelijkheden te zijn omdat die allemaal op Jakarta vliegen.
Kan ook niet; je kunt niet verwachten dat passagiers en luchtvaartmaatschappijen direct in de houding gaan staan als er nog geen fatsoenlijke communicatie is geweest.
Naar Indonesie is vooralsnog “reizen voor gevorderden”.

Verder
Voor het Bali of Batam-”visum” (want die dreigt onder te sneeuwen)en schijnbaar ook een aansluitende (aan de quarantaine) boeking vereist. Geen idee of dit idd op Bali of Batam moet zijn of ook ergens anders mag.
Zorgverzekering die US$ 100.000 dekt

Al met al lijkt het erop dat Indonesië een onderscheid tussen toeristen en niet toeristen wil maken door er een bijbehorende airport aan te hangen en/of reizigers komend uit het buitenland wil verspreiden over diverse luchthavens (capaciteit luchthaven mbt testen? Capaciteit quarantainehotels?) maar dat ze niet goed weten hoe dat in te richten.

Met andere woorden: tot zover is het theorie dat Bali en Batam open zijn voor de 19 genoemde landen. Niemand is er klaar voor. Dan nog de vraag of dit uberhaupt gaat werken al helemaal in deze tijd van het jaar.
Herfstvakantie is niet overal ter wereld en als het al zo was dan is tegen de tijd dat er gevlogen kan worden die al voorbij. We zitten aan de verkeerde kant van het jaar en zou hooguit rond kerstmis druk kunnen worden. Maar ook dan is het de vraag of mensen dit voor een vakantie van een paar weken gaan doen = 5 dagen extra voor quarantaine, plus toch nog een aardig bedrag voor visum en quarantaine. Steeds meer landen buiten Europa accepteren reizigers zonder quarantaineplicht dus de vraag is wie dit wil. Daarnaast is het goed mogelijk dat de uitverkoren landen zelf voor hun burgers een quarantaineplicht opleggen en dan is het niet altijd zo vrijblijvend als hier.

Vooral Liechtenstein, dat gaat echt zoden aan de dijk zetten, al die hordes toeristen uit Liechtenstein. Niet Zwitserland, niet Oostenrijk, maar Liechtenstein. Of kun je als Zwitser ook in Liechtenstein op het vliegtuig stappen, dat het als vertrekpunt wordt gezien? Heel logisch allemaal.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 18-10-2021 08:28 schreef koming:

[quote verwijderd]

...Of kun je als Zwitser ook in Liechtenstein op het vliegtuig stappen, dat het als vertrekpunt wordt gezien? ...

Denk het niet, want Liechtenstein heeft geen eens een eigen vliegveld.
Voor die Zwitsers is dat dan meestal Kloten (het vliegveld van Zürich).

it's good to touch the green, green grass of home

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 18-10-2021 08:28 schreef koming:

[quote verwijderd]

Vooral Liechtenstein, dat gaat echt zoden aan de dijk zetten, al die hordes toeristen uit Liechtenstein ....

Misschien kunnen ze er ook nog San Marino, Luxemburg, Faoröer, Monaco, Yersey, Guernsey, Island of Man, Andorra, Malta, Gibraltar en Vaticaanstad bij zetten, dat staat ook leuk op het lijstje, en levert tevens weer een massa toeristen op.

it's good to touch the green, green grass of home

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

On 18-10-2021 11:14 jupje wrote:

[quote removed]

Misschien kunnen ze er ook nog San Marino, Luxemburg, Faoröer, Monaco, Yersey, Guernsey, Island of Man, Andorra, Malta, Gibraltar en Vaticaanstad bij zetten, dat staat ook leuk op het lijstje, en levert tevens weer een massa toeristen op.

Het lijkt meer dan! En zoals we allemaal weten zijn meer en lijken zeer belangrijk daar Emoticon: Shut up!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

Helemaal met je eens Anne Mieke. En fijn dat dat hier op dit forum wel gezegd kan worden zonder door zo'n eikel van een Gerard Spikkert van FB Vrienden van Bali gewipt te worden. Wat een gezeik daar op die groep zeg. En ik zeg 't nog maar een keer; wat een betweterige nare navelstarende pensionado is die Gerard Spikkert zeg. De tandjes.
Zo, dat lucht op. Emoticon: Smile

[/quote] Er is geen enkel land dat zo moeilijk doet en tegelijkertijd allerlei "achterdeurpraktijken" heeft. [/quote]

matur suksama

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

[quote] On 18-10-2021 14:38 becik becik wrote:
Helemaal met je eens Anne Mieke. En fijn dat dat hier op dit forum wel gezegd kan worden zonder door zo'n eikel van een Gerard Spikkert van FB Vrienden van Bali gewipt te worden. Wat een gezeik daar op die groep zeg. En ik zeg 't nog maar een keer; wat een betweterige nare navelstarende pensionado is die Gerard Spikkert zeg. De tandjes.
Zo, dat lucht op. Emoticon: Smile

[/quote] Er is geen enkel land dat zo moeilijk doet en tegelijkertijd allerlei "achterdeurpraktijken" heeft. [/quote] [/quote]
______

Oeps, ik heb wel wat veroorzaakt geloof ik. Emoticon: Devil
Het is overigens niet alleen GS maar ook het beheer snapt het niet.
Zit jij al in de nieuwe groep?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

BTW: quoten lukt niet meer met een venster eromheen....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-10-2021 08:28 koming wrote:

[quote removed]

Vooral Liechtenstein, dat gaat echt zoden aan de dijk zetten, al die hordes toeristen uit Liechtenstein. Niet Zwitserland, niet Oostenrijk, maar Liechtenstein. Of kun je als Zwitser ook in Liechtenstein op het vliegtuig stappen, dat het als vertrekpunt wordt gezien? Heel logisch allemaal.
"Warga Negara Asing dengan status wisatawan dari 19 negara sebagaimana dimaksud dalam diktum KEDUA diperbolehkan datang dan masuk hanya ke Pulau Bali dan ke Kepulauan Riau dengan menggunakan penerbangan langsung dari negaranya "

Ik lees hieruit dat het om rechtstreekse vluchten gaat uit het land van herkomst: negaraNYA
Liechtenstein heeft geen vliegveld.... Emoticon: Laugh out loud en volgens heeft geen enkel land uit Europa een rechtstreekse verbinding met Denpasar.
Alleen KLM via Singapore, maar dat mag niet als ik het goed lees (en ik lees het toch goed?). Misschien als ze Singapore als stop laten schieten. Maar, dan moet eerst Nederland op de greenlist komen.

Maar ik kan nog wel andere voorbeelden geven.
Indonesie snapt blijkbaar niet dat er vrij verkeer binnen de EU is. Dat betekent dat mijn (denkbeeldige) Poolse buurman met de auto naar Warschau rijdt en daar op het vliegtuig stapt.
Vooralsnog is alleen de nationaliteit nl. van belang.... Emoticon: Frustrated

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-10-2021 11:14 jupje wrote:

[quote removed]

Ze zouden dit met het WHO (...) afgestemd hebben.
En waarom geloof ik dat niet?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

101,942,066 pageviews Een website van indahnesia.com