Vaccins, waarom ze moeilijk te vergelijken zijn...

Subforum Andere praat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jstar
Gebruiker
spacer line

Da’s vervelend ja. Ze hebben blijkbaar in NL al wel de termijn voor AZ teruggedraaid naar 8-10 weken? Hier wordt nog halsstarrig aan een termijn van 12 weken tussen de twee prikken vastgehouden.

Ondertussen: Zoon is in Europa, hij belt tig keer om in het speciale programma te geraken en krijgt uiteindelijk iemand aan de lijn, 2 dagen later heeft ie de (enkele) J&J spuit te pakken. Geen bijwerkingen en hij is er van af. Perfect.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik belde gisteren en de termijn hier tussen de 2 prikken is 14 weken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jstar als ik het Indonesische nieuws bekijk lijkt het wel of er nu echt een explosie van covid is met heel veel besmettingen en doden, wellicht heb jij daar beter zicht op. Emoticon: Confused

Dina81
Gebruiker
spacer line

Op 23-06-2021 19:44 schreef jstar:
Tja, als je zoiets als dit van datzelfde kanaal ziet, dan zeg ik ook “geef mijn portie maar aan Fikkie”.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Er zijn zo’n 157 medewerkers van een Amerikaans ziekenhuis die ontslag hebben genomen/gekregen omdat ze door de rechter in het ongelijk werden gesteld toen ze de vaccinatieplicht tegen Covid-19 van het ziekenhuis aanvochten.

Dan besef je toch dat zelfs mensen die ‘het zouden moeten weten’ totaal achterlijk handelen en elke realiteitszin en het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben verloren. En dan ook nog eens zoiets vergelijken met Nazisme en Jodenvervolging ….. Emoticon: Nooo

Misschien weten de medewerkers van het ziekenhuis meer?

CDC safety group says there’s a likely link between rare heart inflammation in young people after Covid shot

https://www.cnbc.com/2021/06/2(...)d-vaccine-shots.html

jstar
Gebruiker
spacer line

Het grappige (of beter: schrijnende) is dat bijna niemand van de werknemers die je bij het ziekenhuis ziet protesteren, in de groep ‘jonge mannen tussen 18 en 26 jaar’ valt. De zeer zeldzame bijwerkingen zijn voor de demonstranten dus helemaal niet van toepassing!

Zou de zwaarlijvige vrouw in het zwarte t-shirt nu echt niet beseffen dat ze een gigantische kans heeft te overlijden als ze de ziekte oploopt? En denkt ze nu echt dat de kans op een probleem na de vaccinatie groter is? En beseft ze niet dat ze de patiënten in het ziekenhuis kan besmetten of is dat niet belangrijk?

Deze informatie komt van Fox (zodat niemand me nu kan beschuldigen dat ik cijfers van de ‘fake news’ pers gebruik): Dr. Tom Shimabukuro, adjunct-directeur bij de CDC, noteerde op 11 juni 484 voorlopige rapporten van myocarditis en pericarditis bij gevaccineerde mensen onder de 30 jaar op een totaal van meer dan 27 miljoen toegediende doses. Van het totaal voldeden 323 aan de definities van de CDC voor myocarditis en/of pericarditis, van wie er 309 in het ziekenhuis werden opgenomen, 295 werden ontslagen op het moment van analyse en ten minste 79% herstelde van symptomen. Negen bleven in het ziekenhuis, twee op de intensive care en 14 werden niet opgenomen in het ziekenhuis.

Dus waar hebben we het over? Hmmmmmmmm……. de cijfers spreken elkaar wat tegen maar laten we het houden op 64, de 21% die niet met zekerheid waren hersteld.

Er zijn in totaal 138 miljoen mensen gevaccineerd daar in de VS met een mRNA vaccin (van Pfizer of Moderna). En 64 op 27 miljoen jongeren, dat is 1 op 428.000 personen. Dus 0,00023%. De kans voor diezelfde groep om te sterven aan Covid-19 is 0,7%; dat zijn 7 personen op 1.000 jongeren.

In mensentaal, vertaald naar de realiteit om het even in perspectief te plaatsen:
Dus 2 mensen in Den Haag en Utrecht gecombineerd, krijgen zware hartklachten na de tweede vaccinatie.
En 6.300 personen sterven in die twee steden door Covid als je ze niet vaccineert.
Als je móet kiezen; wat heb je liever?

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

On 24-06-2021 17:27 Malam wrote:
Ik belde gisteren en de termijn hier tussen de 2 prikken is 14 weken.

Er zit sowieso een stuk meer tijd tussen dan met Pfizer inderdaad. Ik heb 18 mei de eerste gehad en afgelopen woensdag (23-6) de tweede. Mijn collega die weken eerder was (AZ), krijgt volgende week de tweede.

Zo beroerd als het op gang kwam - en dat eigenlijk vooral door de leveronbetrouwbaarheid van AZ - zo vloeiend loopt het nu. Ik lees op FB regelmatig dat we nu zo snel naar steeds jongere leeftijden gingen omdat er geen animo is voor vaccinatie. Welnu, ik heb nu dus 3 keer bij zo'n straat gestaan (2 voor mijzelf en 1 voor de leidinggevende), elke keer was het druk toen ik aankwam, maar kon ik redelijk snel door.

Maar eenmaal buiten stond er een lange rij. Dat zal komen omdat ik ontzettend traag ben en de boel ophoudt zal de oplettende lezer denken, maar mijn vrouw is wel een rappe en daar gebeurde het ook. Ergo; het is gewoon hartstikke druk op de priklocaties waar ik was.

Alles staat nu ook in het gele boekje en vannacht (dan is de boel niet overbezet) was de CoronaCheckApp geregeld. Dus ik heb én goed bereik met mijn dubbele chip én heb de papieren in orde. Op het werk gaat de mondkap ook af volgende week. Ik heb wel wat ik ook soms in de media en omgeving hoor, dat het wat snel gaat met het loslaten van de restricties nu allemaal, maar het is ook hoog tijd.

On 24-06-2021 19:49 jstar wrote:
...

Zou de zwaarlijvige vrouw in het zwarte t-shirt nu echt niet beseffen dat ze een gigantische kans heeft te overlijden als ze de ziekte oploopt? En denkt ze nu echt dat de kans op een probleem na de vaccinatie groter is? En beseft ze niet dat ze de patiënten in het ziekenhuis kan besmetten of is dat niet belangrijk?

-knip-

Ik denk dat je (en 'we' ook regelmatig (ik sowieso)) de denkfout maken dat voor sommige mensen ratio minder belangrijk is dan de gedachte dat hun vrijheid wordt ingeperkt. Sommige mensen gaan liever dood aan vrijheid dan dat ze betutteld willen worden. Dus geen of weinig overheid, geen dwang in welk opzicht, geen bemoeienis, etc ...

Ik kan mij er weinig bij voorstellen, maar als je het echt allemaal beklemmend vindt, dan ga je kennelijk met je emotionele hoofd de vrijheidsstrijd aan. Moet kunnen enerzijds, al vind ik dat je altijd een bepaalde verantwoordelijkheid naar je omgeving houdt. En uitgerekend dáár zit nu de crux bij een pandemie.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-06-2021 23:23 Kongkalikong wrote:

[quote removed]
Moet kunnen enerzijds, al vind ik dat je altijd een bepaalde verantwoordelijkheid naar je omgeving houdt. En uitgerekend dáár zit nu de crux bij een pandemie.
En dat is exact wat er ontbreekt hier in Indoland, 2 zaken: initiatief en verantwoordelijkheidsgevoel. 2 grondhoudingen die juist hard nodig zijn tijdens een pandemie. Met het gevolg dat het nu uit de hand loopt. Wordt al gelijkgesteld met landen als India en Brazilië. Ik ben reeds gevaccineerd maar toch huiverig om naar buiten te gaan, zeker hier in Jakarta. Enig verantwoordelijkheidsgevoel naar elkaar toe is afwezig. Tevens beseft men nog steeds niet goed wat er aan de hand is, na een jaar nog niet. Omdat de "vijand" onzichtbaar is. En wat men niet ziet dat is er niet (behalve natuurlijk de goden en demonen).
Ook de religieuze leiders kennen hun verantwoordelijkheid niet en zijn 1 van de grootste boosdoeners, m.n. nu met de huidige enorme uitbraak.
De overheid doet genoeg om de bevolking gevaccineerd te krijgen maar het volk neemt zelf weinig initiatief. Afwachten maar. Maar zelf iets ondernemen? Zelden en meestal op de verkeerde manier. Als ik geen initiatief had getoond, was ik nu nog steeds niet gevaccineerd.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Dat is precies de spijker op zijn kop.
Als je zelf geen initiatieven neem dan gebeurd er ook niets.
Dat is al jaren bekend in dit land.
Nu zie je wel dat de terrassen ook minder bezet zijn.
Y-B weet wel waar ik over schrijf.
Toch zitten er mensen bij elkaar en vooral Chinezen.
Ze zuipen er oplos en feesten of er niets aan de hand is.
Maar ik blijf zo veel mogelijk weg, ook vooral na de waarschuwing heb gekregen van de Nederlandse artsen.
Heel enkele keer dat ze mij vragen, dan wil ik wel eens een tapje calsberg gaan drinken.
Ben ook ingeënt dus denk ik dat je niet vatbaar voor die virus hoef te zijn ??.

https://nl.imgbb.com/
Foto's plaatsen heeft ook zijn tijd gehad lijkt er op dat het niet meer gaat. Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line

On 24-06-2021 17:39 Malam wrote:
Jstar als ik het Indonesische nieuws bekijk lijkt het wel of er nu echt een explosie van covid is met heel veel besmettingen en doden, wellicht heb jij daar beter zicht op. Emoticon: Confused

Ja, we zitten echt in de penarie.

Wat niemand geweten wil hebben is dat het hier eigenlijk helemaal niet veel beter is dan in India of zo. Er zijn meer gevallen per miljoen mensen dan daar. Gelukkig nog niet op het niveau van Brazilië of Colombia omdat daar de sterftecijfers wel absurd hoog liggen. Hoe dan ook, Indonesië heeft een toename van 40% in één week, dat is flink wat natuurlijk. We zitten op zo’n 350 doden per dag. In Wisma Atlet, die speciaal toegewezen appartementsgebouwen, komen er 700 patiënten per dag bij en zijn de bedden voor meer dan 90% gevuld. Mensen worden al naar hotels gestuurd, op kosten van de staat alles inclusief.

Het is dus paniek in de tent. En nu willen ze naar 2 miljoen vaccinaties per dag . Terwijl het huidige streven, de 1 miljoen, niet eens gehaald wordt want ze zaten nu op 600.000 per dag.

PS: In veel ziekenhuizen word je gewoon weggestuurd als je je daar aanmeldt met een noodgeval. Een tante die was gevallen met een bloedende hoofdwond is na twee afwijzingen maar naar huis gegaan.

jstar
Gebruiker
spacer line

De 2 miljoen vaccinaties per dag zouden moeten ingaan in augustus.

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

On 27-06-2021 06:34 zieleffe wrote:

Ben ook ingeënt dus denk ik dat je niet vatbaar voor die virus hoef te zijn ??.

Ik zou inderdaad wat terughoudend blijven om Ziel, ondanks de vaccinatie. De kans op besmetting en op ernstig verloop neemt aanzienlijk af, maar is wel mede afhankelijk van het vaccin wat u heeft gekregen.

In Nederland (ook op mijn werk) gaan nu alle remmen eraf, ik ben nog wat terughoudend. Kies restaurants uit war die anderhalve meter gegarandeerd is en in plaatsen als de supermarkt draag ik voorlopig nog een mondkap, ondanks dat de dubbele Pfizer in mijn arm.

In Indonesië vind ik het allemaal een stuk kritischer, daar zou ik 2 stappen achteruit doen. Niet per sé uit angst, maar vooral uit voorzorg, waarom zou je de kat op het spek binden toch?

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Zeker helemaal gelijk.
Ben ook tweemaal ingeënt met Pfizer.
Buiten de eigenaar was ik de enige klant die dat tapje bier nuttigde.
Dus geen mensen dicht bij mij .
Wat wel zo is, heb na al die ellende vanaf vorig jaar maart niet meer zo gezellig samen gezeten.
Nu 14 dagen geleden mijn vrienden kwamen opzoeken, ik een gelukkig mens was.
Als je zo je einde moet doormaken thuis zitten en afwachten is geen leuk leven meer.
Dus even een keer per week er op uit mijn benen strekken is ook goed voor een mens.
GA altijd met mondkapje en een plastiek scherm op onderweg er naar toe. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-06-2021 16:44 Malam wrote:
Ik had de huisarts wel een kippenhok vol willen geven voor mijn vaccinatie. Emoticon: Yes!

Ik ben al vanaf begin februari bezig, 73 jaar met longziekte copd, pas 28 april kreeg ik mijn eerste injectie met AstraZenica nadat ik hemel en aarde had bewogen.

Mijn 79 jarige Pop die door haar herseninfarct zo onstabiel als de pleuris is moest met onze zoon in een rolstoel vanaf Hoogvliet naar Oud Beijerland drie dagen erna en die heeft twee weken geleden haar 2e gehad in Oud Beijerland.

Volgens de papieren die ik in april van de pillendraaier kreeg zou ik op 22 juni mijn tweede prik krijgen, niet dus ik zag en hoorde nix de op 22e. Emoticon: Confused

De 23e gebeld, foutje in de communicatie bedankt, het wordt 7 juli. Emoticon: Angry
Nou, dan is mijn ervaring gelukkig beter alhier. Waar ik ben gevaccineerd werkt het organisatorisch gezien goed. Uiteraard niet vlekkeloos maar redelijk goed als ik de berichten uit NL hoor. Alleen er moet wel enig initiatief worden getoond hier en dat ontbreekt er wel eens aan. Mijn eerste prik was een gewone spontane "walk-in" en voor de 2e prik kreeg ik netjes een dag vooraf een SMS gestuurd ter herinnering. De behandeling tijdens het proces was ook een 10 waard.

jstar
Gebruiker
spacer line

Het rare hier is dat er nu pas een circulaire uit is gekomen van de centrale overheid waar staat dat buitenlanders gevaccineerd mogen worden. Als ze ouder dan 60 zijn, of lesgever, of in een rood gebied wonen, of ….. of …. én ze moeten een verblijfsvergunning hebben.

Emoticon: Stupid

Totaal achter de feiten aanlopend en het zal alleen maar extra problemen creëren voor diegenen die hier permanent wonen en tot nu toe gewoon met de lokale partner mee mochten doen.

Ondertussen moeten de shopping malls sluiten om 5 uur ‘s avonds en zijn alle restaurants verplicht dicht, behalve voor afhalen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Je hebt wellicht gelezen dat er weer een nieuw wondermiddel is: Ivermectine.

Dit is een anti-parasitair geneesmiddel dat werkzaam is tegen de meeste darmwormen (maar niet tegen lintwormen), mijten en luizen. Vooral populair in derdewereldlanden en in de diergeneeskunde (voor paarden e.d.) en in Afrika wordt het verstrekt tegen een rivierblindheid die ontstaat door infecties, het virus wordt overgebracht door muggen die bij het water leven.

Het is praktisch overal uitverkocht. Zoals al eerder gebeurde zijn velen ervan overtuigd dat het een geneesmiddel tegen Covid is. Het probleem is echter dat de dosis zodanig hoog is die je dan moet nemen, dat je in het ziekenhuis belandt (en niet door Covid-19).

Om klaarheid te scheppen worden er nu klinische studies met het medicijn gestart, ook in Indonesië.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Wat Ivermectine betreft.... En zowiezo, Bret (en zijn broer Eric) Weinstein, altijd goeie interviews Emoticon: Smile

In Australie gaan dokters de gevangenis in als ze het voor schrijven vanaf deze week lees ik net ergens....

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

https://jakartaglobe.id/news/b(...)as-covid19-treatment

Goeie zaak.... Weinstein, in de video hier boven, zegt dat onderzoek in America heeft uit gewezen dat Ivermectine zo'n 85% werkzaam is tegen covid (en hij is gebanned op youtube en twitter omdat hij dat, in interviews met TOP virulogen heeft gezegd, go figure....) ....

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Dina81
Gebruiker
spacer line

Covid testing:

It only works 7 procent of the cases

Boris Johnson says that 93% of the tests don't work so why are people still taking them?
You'd be better off flipping a coin, at least you'd be right 50% on average.

https://twitter.com/Crescen219(...)878905796841475?s=20

jstar
Gebruiker
spacer line

Nou, daar is ons wappie weer.

Dat heeft Boris Johnson helemaal niet gezegd natuurlijk. Wat hij wel heeft gezegd, is dat het zou kunnen dat bij testen bij aankomst op het vliegveld na de vlucht, je misschien slechts 7% van de positieve gevallen eruit zal halen.

Dat baseert hij op een simulatie van Public Health England , die ik al eerder vermeldde bij de studies. Het voert veel te ver om daarop in te gaan maar wie echt geïnteresseerd is, moet maar eens zoeken op Monte Carlo-methode.

En dan komen we bij het punt waar het eigenlijk om gaat; het verklaart waarom men bijvoorbeeld in Indonesië heeft gekozen voor de 5-daagse quarantaine en de twee testen; één aan het begin en één aan het einde van de quarantaine.

Volgens die Monte Carlo methode, zijn dit de kansen dat je de besmette gevallen eruit haalt:

Dus onze Boris had het over de eerste lijn die ik geel heb gemaakt. Dit komt door mensen die heel recent besmet raakten. En dan heb je ook nog ‘last minutes’ met een negatieve PCR test op zak; denk maar aan hen die nog tot het laatste moment werkten, even gingen winkelen, die afscheid van de familie namen, zij die het opliepen op weg naar de luchthaven in de trein, of in de lounge op het vliegveld én in het vliegtuig zelf. Bij hen is de kans heel klein dat je de Covid gevallen er direct uithaalt. Het duurt namelijk altijd even totdat de test het opmerkt.

Neem je echter de dubbele test af zoals de tweede regel aanduidt, direct én na 5 dagen, zit je redelijk goed. Gelijk haal je dan 85% van de besmette personen eruit. Het kan nóg beter, vandaar dat men een langere quarantaine (van 2 weken) overweegt, vooral vanuit risico landen.

Vergeet niet dat je ook pas 5-6 dagen ná de besmetting symptomen begint te vertonen. Vandaar dat (thuis)quarantaine belangrijk is. Er is dus tijd nodig voor het testen én voor de mensen zelf.

NB: Eigenlijk is een lange vlucht ‘voordelig’ omdat de kans groter wordt dat je de besmette gevallen eruit haalt.

Dina81
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor uw uitleg. U lijkt mij een aardige man.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Kan alleen maar vertellen wat ik zie en hoor hier in Bandung.... Meningen geef ik niet, geen zin in, zie ze mekaar de tent uitschelden op sociale media al meer dan een jaar, mensen die al 20, 30 jaar de beste vrienden zijn die mekaar ontvrienden, noem maar op... En ik kan trouwens die term "wappies" echt niet uitstaan Emoticon: Smile

Eergisteren een flinke demonstratie bij Kota Madia, Centrum Bandung.... Wat ze zeggen is dat iedereen die sterft in een ziekenhuis, en dan vooral klas A een doods verklaring krijgt die overleden aan covid zegt, of ze nou sterven aan een hartaanval, kanker, dengue of wat dan ook en dat het ziekenhuis dan geld krijgt voor die verklaringen (zolang die verklaring maar covid vermeld)...

Of dat echt waar is kan ik niet beoordelen, ik meld slechts wat ik hoor....

Wat ik wel kan zeggen is dat ik op facebook echt elke dag flink wat voorbij zie komen, die is gestorven, die is dood, sommigen covid maar echt heel veel hart aanvallen en beroertes, nog nooit zoveel gezien en echt veel jongere mensen, 30, 40, 50 jaar oud....

Paar dagen geleden enorme trouwerij bij de buren naast ons, echt enorm, sommige dragen een masker en een heleboel niet.... De hele dag oorverdovende dangdut... Na afloop komt er een brandweer wagen, echt waar, een grote brandweer wagen en die spuit dan de hele boel onder met ontsmettings middel.... Logica ontgaat me een beetje... Bapak bupati kwam ze feliciteren en een speech op een podium, de lokale baas van de politie ook... Ze zijn nu weer een echt enorme tent aan het bouwen voor weer een huwelijk over een paar dagen voor ons huis....

Op straat zie je veel mensen met maskers, heel veel slechts over de mond, neus vrij maar ik schat dat zeker de helft gewoon zonder masker rond loopt.... Alleen de motor rijders, die dragen allemaal een masker maar dat is vanwege de politie razia's, geen masker 200.000 boete, onmiddelijk betalen anders stnk in beslag.....

Familie van vriendin van mijn vrouw pas, allemaal covid, allemaal isolatie thuis, 1 dochter die astma had overleden, na isolatie allemaal vaccinatie, eentje die daarna totaal verlamd is nu, al week of twee dat komt niet meer goed ben ik bang....

In de ene krant lees ik paar dagen geleden dat het niet de nieuwe variant is die zo heerst maar "gewoon" de oude variant en dat die zo hard gaat vanwege de toch reizen tijden Idul Fitri periode in andere kranten lees ik dat het allemaal komt door de nieuwe variant....

Er is geen touw aan vast te knopen.... Ik/wij zitten lekker thuis, boeken, muziek, vermaak me prima Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-07-2021 14:36 madrotter wrote:
…..
Eergisteren een flinke demonstratie bij Kota Madia, Centrum Bandung.... Wat ze zeggen is dat iedereen die sterft in een ziekenhuis, en dan vooral klas A een doods verklaring krijgt die overleden aan covid zegt, of ze nou sterven aan een hartaanval, kanker, dengue of wat dan ook en dat het ziekenhuis dan geld krijgt voor die verklaringen (zolang die verklaring maar covid vermeld)...

Of dat echt waar is kan ik niet beoordelen, ik meld slechts wat ik hoor....
Dit heb ik ook eerder gehoord. Reden zou zijn dat het ziekenhuis dan meer subsidie zou krijgen (?). Mensen schijnen daar soms zelfs geld voor geboden gekregen te hebben.
Maar, zoals het alles daar je weet nooit wat wel en wat niet waar is. Maar, ik zie ze ervoor aan.
…..
Paar dagen geleden enorme trouwerij bij de buren naast ons, echt enorm, sommige dragen een masker en een heleboel niet.... De hele dag oorverdovende dangdut... Na afloop komt er een brandweer wagen, echt waar, een grote brandweer wagen en die spuit dan de hele boel onder met ontsmettings middel.... Logica ontgaat me een beetje... Bapak bupati kwam ze feliciteren en een speech op een podium, de lokale baas van de politie ook... Ze zijn nu weer een echt enorme tent aan het bouwen voor weer een huwelijk over een paar dagen voor ons huis....

Op straat zie je veel mensen met maskers, heel veel slechts over de mond, neus vrij maar ik schat dat zeker de helft gewoon zonder masker rond loopt....
En komen we op het cruciale punt; geen discpline. Dat in combinatie met een gezondheidszorg die niet altijd even goed is is funest.

In de ene krant lees ik paar dagen geleden dat het niet de nieuwe variant is die zo heerst maar "gewoon" de oude variant en dat die zo hard gaat vanwege de toch reizen tijden Idul Fitri periode in andere kranten lees ik dat het allemaal komt door de nieuwe variant....
Nog even en we hebben de Indonesische variant, als die intussen al niet bestaat. Reizen na Idul Fitri/mudik met over een paar weken Idul Adha op komst.
Mensen zullen toch echt moeten veranderen want anders gaat dit jaren duren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

On 01-07-2021 14:53 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dit heb ik ook eerder gehoord. Reden zou zijn dat het ziekenhuis dan meer subsidie zou krijgen (?). Mensen schijnen daar soms zelfs geld voor geboden gekregen te hebben.
Maar, zoals het alles daar je weet nooit wat wel en wat niet waar is. Maar, ik zie ze ervoor aan.
[quote removed]
En komen we op het cruciale punt; geen discpline. Dat in combinatie met een gezondheidszorg die niet altijd even goed is is funest.
[quote removed]
Nog even en we hebben de Indonesische variant, als die intussen al niet bestaat. Reizen na Idul Fitri/mudik met over een paar weken Idul Adha op komst.
Mensen zullen toch echt moeten veranderen want anders gaat dit jaren duren.

Werd ook al aantal maanden geleden verteld door Harly's voordat hij gebanned werd hier, dat hij uit Holland terug kwam en een griep had, test, geen covid, gewoon een beetje zware griep en dat zijn dokter hem toen zei dat als hij covid zou melden dat hij dan 2,5 jt zou krijgen voor die ene melding, en ja, zoals jij zegt, dat zou me niks verbazen hier Emoticon: Smile

jstar
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk doen er veel geruchten de ronde. Ook bij overlijdens, want dat krijgt de priester/iman/… die door het ziekenhuis wordt opgeroepen om bij het lijk te bidden, een soort van gevarengeld. Men heeft het over 500.000 rupiah. Maar daar valt eigenlijk weinig te sjoemelen want de Covid gevallen moeten ze direct aanmelden. Ze konden dus nooit bewijzen dat familie werd omgekocht om een lichaam als Covid slachtoffer te laten behandelen.

Hier hoeft een patiënt niet te betalen en wordt de zorggever vergoed door de overheid. Als ik kijk op de officiële website van de Administratie voor Gezondheid en Sociale Zekerheid (BPJS; bpjs-kesehatan.go.id), zijn er nauwelijks criteria voor patiënten waarvoor ze behandelingskosten kunnen claimen: ze moeten natuurlijk patiënten zijn die positief zijn voor Covid-19, maar Indonesiërs en buitenlanders, wel of niet verzekerd, bij ziekenhuizen die wel of niet bij BPJS zijn aangesloten, het maakt allemaal niet uit. Dus dat werkt misbruik wel in de hand,

Ze beschrijven ook de procedure: De Covid-19-declaratie begint bij het ziekenhuis dat een gecombineerd declaratieverzoek via e-mail indient bij de directeur-generaal van het Ministerie van Volksgezondheid, met kopie naar de BPJS Kesehatan voor verificatie. Bij de claimaanvraag moeten wel bewijsstukken ter verificatie worden ingediend. Het Ministerie van Volksgezondheid kan een voorschot verstrekken tot 50% van het ingediende claim bedrag.

Nu zal BPJS Kesehatan de claims verifiëren in overeenstemming met de bepalingen in de technische instructies voor het claimen van vergoeding van behandelingskosten. Dat klinkt gewichtig maar het stelt door de makkelijke criteria niet veel voor. Na verificatie zal BPJS een verificatierapport over de betaling van serviceclaims afgeven aan het Ministerie van Volksgezondheid. BPJS Kesehatan krijgt 7 (zeven) werkdagen de tijd om de claim te verifiëren.

Dan zal het Ministerie van Volksgezondheid, na indiening van het verificatierapport, de declaratie aan het ziekenhuis uitbetalen onder aftrek van het eerder verstrekte voorschot. Het declaratiebedrag wordt binnen 3 (drie) werkdagen door het Ministerie van Volksgezondheid op de rekening van de aanvragende instantie (ziekenhuis) gestort.

🤷🏼‍♂️

Dus zo te zien krijgen ze na twee weken hun geld. Daar kunnen de Europese overheden nog een puntje aan zuigen.

Ik zou trouwens nooit mijn medewerking aan zoiets verlenen. In de eerste plaats zijn consultaties e.d. niet zó duur, bij het bezoek aan een specialist zijn we voor z’n tijd niet meer dan 500.000 rupiah kwijt. En onterecht op een lijst belanden met Covid positieve gevallen lijkt me ook niet echt verstandig. Verplichte opname of quarantaine wil je toch niet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

101,928,298 pageviews Een website van indahnesia.com