Het kan nog wel even duren wie mist Indonesie al?

Subforum Andere praat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
spacer line

On 04-04-2021 13:09 Henri bogor wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys ... dat Bell Swiss hotel dat jij adviseerd ... ik heb gekeken op de website van garuda ... daar komt dit hotel in de lijst voor maar er staat niet dat deze beschikbaar is voor WNA ... hetgeen ik zie zijn 3 hotels die beschikbaar zijn voor WNA ...

Ik heb het eerst hand! nogmaals gevraagd maar wat kan er misgaan? Nummer telf is bij gevoegd van de agent die het regelt. ( ik denk dat hij je gewoon naar het beste hotel brengt alles regelt met goede faciliteiten)

Ik kreeg het zo

5,3 jt in bell swiss hotel.

Dat is incl eten, 2 x pcr test en was.

Je kan het hotel verlaten maar niet het terrein af.

Je kunt naar Starbucks en andere restaurants bij het hotel.

Dit is het nummer van een medewerker die de boekingen regelt zoals pickup v h vliegveld.

+6281322540530

Nogmaals suxses bij terug keer!
Emoticon: Party!

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-04-2021 13:09 Henri bogor wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys ... dat Bell Swiss hotel dat jij adviseerd ... ik heb gekeken op de website van garuda ... daar komt dit hotel in de lijst voor maar er staat niet dat deze beschikbaar is voor WNA ... hetgeen ik zie zijn 3 hotels die beschikbaar zijn voor WNA ...
Nou nou, maken ze daarmee ook al onderscheid?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Afgelopen week ben ik gevaccineerd in Istora Senayan, Jakarta, en daar viel het mee. Als WNA en mijn KTP van Yogya, werd ik toch netjes geholpen zonder gezeur over WNA of andere woonplaats. En zeer goed georganiseerd, behulpzaam, petje af.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik heb via de Suisse bel website proberen te boeken, maar dat was niet mogelijk. Heb ze nu email gestuurd en nu wacht ik even af. Heb ook de lijst gevonden met al de quarantaine-hotels, dus er zijn nog mogelijkheden. 23 April vlieg ik terug, hopelijk zonder problemen want in Abu Dhabi heb ik precies een speciale pcr-test nodig. Ach, daar zal het wel goedkomen.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yogya-bali

Blijkbaar maakt men onderscheidt tussen WNI dan WNA .. op de lijst met hotels bij garuda

Ik kan het ook niet mooier maken dan het is.

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys
wederom bedankt voor de info .. zal tegen die tijd contact opnemen .. met dit nummer.

ps jammer dat ik geen email van jou heb .. had een voor jou persoonlijke vraag.

harlys
Gebruiker
spacer line

On 04-04-2021 15:27 Henri bogor wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.harlys
wederom bedankt voor de info .. zal tegen die tijd contact opnemen .. met dit nummer.

ps jammer dat ik geen email van jou heb .. had een voor jou persoonlijke vraag.

Op deze kan je me bereiken

fietsbellekesEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com Emoticon: Party!

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

harlys
Gebruiker
spacer line

On 04-04-2021 14:34 Yogya-Bali wrote:
Afgelopen week ben ik gevaccineerd in Istora Senayan, Jakarta, en daar viel het mee. Als WNA en mijn KTP van Yogya, werd ik toch netjes geholpen zonder gezeur over WNA of andere woonplaats. En zeer goed georganiseerd, behulpzaam, petje af.

Ik was vandaag bij dokter Taupic in Bogor (mede eigenaar BMC) De kliniek die ze hier in Bogor hebben opgezet petje af hoor !

Je word met geduld voorgelicht! Ik heb weer eens typus of wat dan ook run op de plee en vroeg hoe zit het nu als ik de griep / Covid krijg ?

Effe de dokter uit horen! Emoticon: Puh!

Nu wat hij zei was kijk als je heel erg verwakt word door diaree blijf dan bij iedereen uit de buurt tot je aangesterkt bent want dan kan dat''griepje'' heel lastig voor je worden.

Hij accepteert dat ik de prik niet zie zitten, maar mooi dat ze mensen er mee kunnen helpen en dat het dus vergelijkbaar georganiseerd word over de verspreiding vaccinatie punten.

Kreeg anti biotica mee.

Maar hier is het dus ook prima geregeld Yogya-Bali uit een gloed nieuw gebouw!

Ze kunnen wel wat hoor alleen die verrekte corruptie overal, Heb het idee dat dit heel clean en eerlijk geregeld word waar de corruptie ratten geen vinger in de pap gekregen hebben Emoticon: Bye bye

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Als eerste beterschap ... mag je nog van geluk spreken dat je hiervoor niet opgenomen wordt .... normaal leggen ze je meteen aan een infuus en mag je drie dagen daar verblijven. wbt anti biotica ... dat schrijven ze zelfs uit als je hoofdpijn hebt .... iedereen slikt het daar heel vaak.
IK heb gelukkig nog geen ervaring met BMC ..... wel met andere RS ... ben er niet zo over te spreken wbt mijn ervaringen ... het is wel zo als je al binnen komt met een pasje van een particuliere gezondheids verzekering ... ja dan gaan er deuren open ..... militaire hospitals in bogor ... daar wil je ook niet liggen .... heb redelijke ervaring met RS Hermina bogor ... is middelmatig ... het ergste trof ik aan in Yogyakarta RS Panti Rapih (onder de bogen) ... de katten zwerven daar door het gehele ziekenhuis ... en de hygiene is daar heel slecht 8 jaar geleden.

Helaas de corruptie vindt je overal .. zal weinig aan veranderen .. alhoewel ik wel ieders keer geniet als KPK weer iemand van zijn bed licht Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou Harlys, je bent niet de enige met tyfus. Ik heb het al weken. Maar gelukkig niet al te erg omdat ik ruim een jaar geleden nog was gevaccineerd ervoor in NL. Anderzijds maakte het de medici wel moeilijk erachter te komen wat ik had. 4x artsbezoek voor men de juiste diagnose had na bloedonderzoek. Toch de Covid-vaccinatie gehad. Wellicht omdat het niet meer in een erg actief stadium was. We'll see what happens.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-04-2021 10:10 Henri bogor wrote:
.... het ergste trof ik aan in Yogyakarta RS Panti Rapih (onder de bogen) ... de katten zwerven daar door het gehele ziekenhuis ... en de hygiene is daar heel slecht 8 jaar geleden.
Ik heb daartegenover juist zeer goede ervaring met Panti Rapih in Yogyakarta. Jaren geleden hebben ze me goed opgeknapt na een zwaar motorongeluk. Zulk goed werk dat terug in NL bij een na-ingreep de dienstdoende chirurg zijn complimenten gaf over de goede manier waarop ik was geopereerd aan mijn schouder.
Alles is relatief. Hetgeen wat me nog tegen staat, is het je een poot uittrekken omdat je een bule bent. Recent nog mijn dochter met het trekken van een vergroeide verstandskies in een ziekenhuis in Bantul, DIY, was de rekening uiteindelijk 2x zo hoog als dat ze eerst voorgerekend hadden. Toen mijn dochter even weg was, heb ik ze de waarheid vertelt op een grove manier.
Vorige week weer in Jakarta met een probleempje bij mijn andere dochter: viel de rekening zelfs 3x zo duur uit als dat ze voorgerekend hadden. Allemaal extra's waarom niet was gevraagd.
Plus altijd de duurste merk-medicijnen voorschrijven voor de commissie van de arts. Zie je ze altijd vreemd opkijken als ik dan de generiek vraag. "Ja, maar de arts schrijft dit en dat voor?" "Wie is de klant en wie betaalt, de arts of de patient?"

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yogya-bali

Ik lees zojuist op de website van NOS .... dat vaccineren in indonesie verplicht is ... wie weigerd kan een boete krijgen van ong 300 euro .. klopt dit ?

harlys
Gebruiker
spacer line

On 05-04-2021 12:24 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik heb daartegenover juist zeer goede ervaring met Panti Rapih in Yogyakarta. Jaren geleden hebben ze me goed opgeknapt na een zwaar motorongeluk. Zulk goed werk dat terug in NL bij een na-ingreep de dienstdoende chirurg zijn complimenten gaf over de goede manier waarop ik was geopereerd aan mijn schouder.
Alles is relatief. Hetgeen wat me nog tegen staat, is het je een poot uittrekken omdat je een bule bent. Recent nog mijn dochter met het trekken van een vergroeide verstandskies in een ziekenhuis in Bantul, DIY, was de rekening uiteindelijk 2x zo hoog als dat ze eerst voorgerekend hadden. Toen mijn dochter even weg was, heb ik ze de waarheid vertelt op een grove manier.
Vorige week weer in Jakarta met een probleempje bij mijn andere dochter: viel de rekening zelfs 3x zo duur uit als dat ze voorgerekend hadden. Allemaal extra's waarom niet was gevraagd.
Plus altijd de duurste merk-medicijnen voorschrijven voor de commissie van de arts. Zie je ze altijd vreemd opkijken als ik dan de generiek vraag. "Ja, maar de arts schrijft dit en dat voor?" "Wie is de klant en wie betaalt, de arts of de patient?"

Je hebt het er over > generiek vraag. Emoticon: Laugh out loud

Kom ik met mijn recept vanmiddag bij de aphotheek ik zeg tidak mau obat mahal mau genrik suma.

Ook weer die blik van daar gaat mijn winst,

Komt ze terug 3 medicijnen sorry meneer maar de maag tabletten nexium hebben we helaas alleen in merk 380.000 zeg nu die hoef ik dan niet! Geef me maar een strip omaprazole van 8000 Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Totaal afreken 58000 geef haar 60.000 zegt ze ik heb geen 2000rhp meer.

Zeg ga dan maar 1000 rhp om de hoek wisselen Emoticon: Yes!

Kreng wilde me toch weer een poot uit trekken ze hebben het me eerder willen flikken met medicatie. Dan ook geen laat maar zitten!

Ze schrijven me Levofloxacine voor heb je daar ervaring mee ?

of neem jij een ander antibioticum?

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Dit komt mij allemaal heel bekend voor ...

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. yogya-bali

Dat jij goed bent nehandeld dat zal wel komen door die chirurg die daar werkt .. die heeft zijn opleiding gedaan in Groningen .... althans die persoon die 8 jaar geleden daar werkte .... hij verstond zijn vak wel ... maar de rest in het zuikenhuuis aldaar was echt kl Emoticon: Yes! te

manggis
Gebruiker
spacer line

even wat entertainment tussendoor ha ha ha

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mangis

Hier zijn pilletjes voor te krijgen ... Emoticon: Stupid

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-04-2021 12:36 harlys wrote:

[quote removed]
Ze schrijven me Levofloxacine voor heb je daar ervaring mee ?

of neem jij een ander antibioticum?
Ik kreeg cefixime als antibioticum.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-04-2021 12:53 Henri bogor wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. yogya-bali

Dat jij goed bent nehandeld dat zal wel komen door die chirurg die daar werkt .. die heeft zijn opleiding gedaan in Groningen .... althans die persoon die 8 jaar geleden daar werkte .... hij verstond zijn vak wel ... maar de rest in het zuikenhuuis aldaar was echt kl Emoticon: Yes! te
Als ik in Yogya ben, gebruik ik doorgaans Bethesda als hospitaal. Als 2e Panti Rapih. Probleem met die anderen is dat het oplichters en geldwolven zijn zonder enige medische ethiek.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-04-2021 12:26 Henri bogor wrote:

Ik lees zojuist op de website van NOS .... dat vaccineren in indonesie verplicht is ... wie weigerd kan een boete krijgen van ong 300 euro .. klopt dit ?
Klopt. Ze willen het verplicht stellen. Maar zo'n verplichting is onuitvoerbaar in een land als dit.

Henri bogor
Gebruiker
spacer line

Sterker nog .. op diezelfde website staat ook .. dat de mensen nogal sceptis zijn wbt vacinatie met sinovac .. Het MUI heeft deze idd goedgekeurd .. maar een groot gedeelte van de bevoling denkt dat deze gasten van het MUI zijn omgekocht ... ik zelf denk .. dat dit nog een staartje gaat krijgen als het blijkt dat dit ook het geval is. .. deze info is afkomstig van website NOS ...iedereen weet dat ook de journalistiek niet 100% betrouwbaar is .. zowel in NL als Indonesie

harlys
Gebruiker
spacer line

On 05-04-2021 15:34 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Klopt. Ze willen het verplicht stellen. Maar zo'n verplichting is onuitvoerbaar in een land als dit.

Klopt helemaal en ook de bereidwilligheid onder ziekenhuizen zwakt af ook bij doktoren eerst kregen ze nog geld voor elk gemeld Covid patient nu die pot is leeg Emoticon: Bye bye

harlys
Gebruiker
spacer line

On 05-04-2021 15:27 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik kreeg cefixime als antibioticum.

Cefixime is een antibioticum om bacteri√ęle infecties van het oor, luchtweginfecties en urineweginfecties te behandelen . Dit drinkmedicijn bevat cefixime-trihydraat in de vorm van tabletten en siroop.

Het cefixime-medicijn remt de proliferatie van bacteri√ęn oke mooi dat ik het weet!, maar niet van virussen. Daarom is Cefixime niet nodig om virale infecties, zoals griep, te behandelen.

Dit antibioticum is verkrijgbaar in de vorm van cefixime-trihydraat 100 mg of 200 mg. Cefixime mag alleen worden ingenomen volgens de dosering die op voorschrift van een arts wordt gegeven.

Cefixime- handelsmerken : Cefacef, Cefarox, Cefila, Cefixstar, Cefspan, Ceptik, Cerafix, Fixacep, Fixam, Fixatic, Helixim, Lanfix, Lanfix DS, Nixafen, Profim, Sporetik, Starcef, Yafix Emoticon: Confused

harlys
Gebruiker
spacer line

On 01-04-2021 15:37 madrotter wrote:
Jaartje of 11 geleden deed ik veel vrijwilligers werk voor een Yayasan in Malang, Bhakti Luhur, gehandicapte kinderen, die hebben plekken in heel Indonesie, ben toen ook wat veld werk wezen doen in Tangeran, Bekasi en dus Bogor, niet de stad maar ver weg de kampungs in, de armoede daar is onbeschrijvelijk en in die tijd zwaaide de FPI met de scepter daar, best redelijk heavy shit wel. Kan me niet voorstellen hoe heftig het daar nu wel niet zal zijn, was voor covid serieus onvoorstelbaar daar......

Blij met jouw berichten hier Harlys want ik zie hoe waanzinnig slecht het hier gaat in de gebieden rond Bandung zoals Cimahi, Padalarang enzo, hele area's waar het op zich ok ging en nu veranderd in echte ghettos waar haast niemand meer werk heeft, allemaal in een jaar tijd, kan echt niet veel langer door gaan zo.... En nu staat de Ramadhan voor de deur, altijd mijn favoriete tijd hier, maar dan stijgt de criminalteit ook altijd omdat mensen wanhopig op zoek naar geld zijn voor Idul Fitri, hou m'n hart vast voor dit jaar.....

Doe je nog steeds vrijwilligers werk?

harlys
Gebruiker
spacer line

On 05-04-2021 13:57 manggis wrote:
even wat entertainment tussendoor ha ha ha
[YouTube video removed]

Ha ha ja moet ook kunnen in deze dagen dat het voor iedereen niet gemakkelijk is.

Laten we hopen dat indonesie en Nederland weer snel het leven kan oppakken en de vakantie's die iedereen zo graag wil naar Indonesie kan hervatten.

Want de mensen alhier hebben deze steun ook nodig toerisme is een belangrijke bron maar ook cultuur gezien.

En indonesieers mogen als het er op aan komt graag met je kletsen er hangt altijd een soort eerlijke intresse om hen heen !

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,561,334 pageviews Een website van indahnesia.com