Op zoek naar oude website over Nederlander wonende Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Giorgio
Gebruiker
spacer line

Goedemorgen allemaal,

Het moet 10 jaar geleden zijn geweest dat ik op Google zocht op Fort Willem I te Salatiga / Ambarawa.
Ik kwam toen uit op een website bijgehouden door een Nederlandse man, die allemaal reiservaring en over zijn leven schreef toen hij schijnbaar een hele lange tijd op Java woonde.

Over het fort schreef hij dat het vervallen was en nu (dus toen) gevangen in waren gedetineerd en hij heeft er ook foto's van gemaakt.

Nu probeer ik het weer terug te 'Googlen' maar ik tref nergens de website meer aan.

Weet iemand van jullie het adres van de website?

Hartelijk dank,

Sjors

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

Die Nederlandse man is in 2011 overleden, de desbetreffende website heeft nog een tijd online gestaan (tot +-2013/2014) maar is ondertussen verdwenen in de kelder of zolder van het internet.

Biarkan anjing menggonggong, kafilah berlalu.

songo
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 25-08-2020 10:27 schreef Giorgio:
Goedemorgen allemaal,

Het moet 10 jaar geleden zijn geweest dat ik op Google zocht op Fort Willem I te Salatiga / Ambarawa.
Ik kwam toen uit op een website bijgehouden door een Nederlandse man, die allemaal reiservaring en over zijn leven schreef toen hij schijnbaar een hele lange tijd op Java woonde.

Over het fort schreef hij dat het vervallen was en nu (dus toen) gevangen in waren gedetineerd en hij heeft er ook fotos van gemaakt.

Nu probeer ik het weer terug te Googlen maar ik tref nergens de website meer aan.

Weet iemand van jullie het adres van de website?

Hartelijk dank

Is dit misschien wat u zoekt vwb foto's?
Zoek op google: Benteng Fort Willem I

Benteng Fort Willem I

tujuan sama jalan yang lain aja

jstar
Gebruiker
spacer line

Er zijn natuurlijk twee forten tussen Semarang en Salatiga; Willem I en Willem II. De √©√©n is gerenoveerd de ander een ru√Įne. Ik zeg gerenoveerd en niet gerestaureerd omdat er een groot verschil is met het origineel. Het is netjes, dat wel maar men heeft moderne materialen gebruikt en er een soort conferentie centrum van gemaakt. Jammer.

Ik heb indertijd alle (ex-VOC) forten in Indonesi√ę bezocht en op de website ook flink wat foto's geplaatst. Dat is dus weg. Maar ik denk dat de vraag meer algemeen was en niet zozeer over de forten ging?

Giorgio
Gebruiker
spacer line

Op 25-08-2020 11:38 schreef Maryono:
Die Nederlandse man is in 2011 overleden, de desbetreffende website heeft nog een tijd online gestaan (tot +-2013/2014) maar is ondertussen verdwenen in de kelder of zolder van het internet.

Dank u wel! Okay, daar was ik al bang voor. Weet u nog hoe de website heette? Misschien met een archiefwebsite zoeker kan ik er nog achter komen.

Giorgio
Gebruiker
spacer line

Bedankt Songo en Jstar, bedankt voor jullie reactie. Mijn vraag gaat inderdaad meer over het terugvinden van deze website. Groetjes

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

On 26-08-2020 14:00

Dank u wel! Okay, daar was ik al bang voor. Weet u nog hoe de website heette? Misschien met een archiefwebsite zoeker kan ik er nog achter komen.

https://web.archive.org/web/*/blog%20londo.. en op die 2 puntjes komt de letter h

Biarkan anjing menggonggong, kafilah berlalu.

Giorgio
Gebruiker
spacer line

Hoi Maryono, Dank u wel! Ik ga eens stoeien ermee!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,188,808 pageviews Een website van indahnesia.com