Pakketten versturen van NL naar Indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ik snap dat vergelijk niet met bijv. Den Haag. Ik doel dan op Windmill he.
DIe doen met name LCL/FCL naar en van Indonesia. Bak ervaring en geven kraakheldere instructies hoe informatie aan te leveren. Zij doen de rest. Uitermate transparant en zonder verrassingen.
Ik zou niet weten wat je ten opzichte van hen zou willen verbeteren. Of professioneler zijn.

Ik meende in eerste instantie dat het voornamelijk ging over luchtvracht (pakketten) van NL naar Indo. Af en toe een doosje.

De toko's "prijzen rijzen de pan uit": Ik vind het meevallen. Er zit natuurlijk behoorlijk wat logistiek en opslag aan vast he? Je bent er nog lang niet als een container in de haven staat.
Container moet uitgeklaard worden, heffingen betaald en naar een opslag.
Aldaar moet de container worden gelost en netjes ergens in de opslag staan. Die aan allerlei eisen dient te voldoen (niet zomaar een schuur).
Vanuit opslag dienen "kleine" hoeveelheden met busjes of trucks verspreid te worden over allerlei locaties.
Al dat dient grondig geregistreerd te worden. Je hebt te maken met fiks wat administratie.

En, zoals ik al eerder zei, dat gaat dan weer over import in NL met alle vergunningsplichtige poeha.

Wat ik opmaak uit je verhaal wil je je mogelijk begeven in een reeds verzadigde en gereguleerde markt waar waarschijnlijk fikse contracten aan ten grondslag liggen.
Je zou een kans maken met die luchtvracht, maar ik acht de kansen helaas erg klein.

Sorry, leuker kan ik het niet maken en er zitten hier aardig wat doorgewinterde logistieke jongens en meisjes op het forum met bakken ervaring, zowel in NL als in Indonesia (en andere delen van de wereld).

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Overigens heb ik zelf een keer de gedachte gehad om een reefer met snacks naar Indo te sturen.
Ben er snel vanaf gestapt Emoticon: Laugh out loud . BPOM etc. Forget it & dream on, Jak. Geen zin in.
Kroket of een frikadel op zijn tijd is bijzonder lekker, maar die fratsen. Nah.
Maak de meuk zelf wel af en toe als ik zin heb.

Talking about: Vandaag gaat Masterchef Jak een batch "speciaaltjes" in elkaar wringen. Die van de Febo. Die zijn me toch lekker! Die blokjes waar je het vet zo uitknijpt he. Die.

Komende week wordt het frikadellen draaien, denk ik.

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Frikandellen? Emoticon: Yummie! Zonder paardenvlees zijn ze toch niet zo lekker?. Emoticon: Devil

Mijn aangekochte voorrraad in de diepvries is op, en door de annulatie van de trip zal het wel weer even duren. Dus als je een grotere hoeveelheid maakt, laat maar weten. Ik heb een goede frietketel dus nog niet afbakken hè.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dan hoef ik je niet uit te leggen waarom er tegenwoordig zo weinig paarden meer rondlopen hier he? Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,189,029 pageviews Een website van indahnesia.com