Niet trouwen met een Indonesische moslima

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kyokucing
Gebruiker
spacer line

Hallo Peterek,

Ik ben zelf geboren in Oost-Java en later naar Nederland geëmigreerd. Nu woon ik weer in Indonesië (Bengkulu - Sumatra) en getrouwd met ook een javaanse vrouw. Ik heb mijn nederlandse nationaliteit behouden en zij houd gewoon haar indonesische nationaliteit. Heeft zeer veel voordelen voor ons beiden. Materiele zaken staan op haar naam en mocht er problemen zijn in Indonesië dan kan ik haar bij de hand nemen. Wij zijn beiden christenen.

Ik ken de cultuur dus zeer goed en spreek ook de taal goed (vanaf vroeger altijd bijgehouden).

De fout die jij en zovelen maken is dat je de cultuur niet kent, de taal niet spreekt en wat zeer belangrijk is de moslim wetten niet kent.

Als je met een moslim (man of vrouw) trouwt dan moet je op die bewuste plechtigheid in het bijzijn van een hoge moslim persoon (imam) een bepaalde tekst opzeggen dat je trouw bent en ook ook bekeerd tot moslim. Want anders is deze huwelijk NOOIT mogelijk. Aangezien jij de taal niet spreekt en de moslim wetten niet kent MOET zij dus deze tekst voor jou uitspreken.
Dus jij bent moslim geworden zonder dat je het in de gaten hebt. Want een moslim mag NOOIT met een persoon trouwen die een ander geloof heeft. Dus hoe je het went of keert.... je bent nu ook moslim geworden. En ik weet niet waar je het vandaan hebt om 3x het woord talak te zeggen maar ik ken dit niet en mocht het zo zijn dan heeft het totaal geen waarde om dit te zeggen.

De cultuur in Indonesië is zo dat vroeger wonen de kinderen bij de ouders en als de ouder(s) niet meer in hun levensonderhoud kunnen voorzien dan dient 1 van de kinderen hun in huis te nemen. Want in Indonesië is het respectloos dat de ouders.... zoals Nederland dit kent dat de ouder(s) in een verzorgingsflat gestopt worden.

Wat de echtscheiding betreft dit zal zeer moeilijk worden als de partner moeilijk doet. Dit wordt een zeer langdurige en vooral zeer kostbare aangelegenheid. Dit weet de rechter in Indonesië ook. En bovenal is Indonesië de grootste moslim land ter wereld. Dus ook bij de echtscheiding zal hier dan ook een hoge moslim persoon aan te pas moeten komen. Dus spijtig zit jij in een zeer moeilijke situatie.

Ik wens je daarom heel veel sterkte INSYAALLAH (als God het wil). Ik kan je alleen het advies geven om deze band met je vrouw en haar familie te herstellen en proberen op een vriendelijke manier alles naar jou toe te trekken.

En voor anderen wil ik dus het advies geven..... als je met iemand van een andere nationaliteit trouwt of emigreerd...... BEZOEK REGELMATIG HET LAND, LEER DE CULTUUR EN SPREEK DE TAAL en ga niet over 1 nacht ijs maar neem de tijd (dit kost soms jaren).

Frans

jstar
Gebruiker
spacer line

Wel goed advies Frans.

Echtscheiding is natuurlijk afhankelijk hoe je getrouwd bent; bij een Moslim (KUA) huwelijk moet men naar de Islamitische rechtbank. Tevens zijn de regels m.b.t. kinderen en eigendom wel wat anders.

Want een moslim mag NOOIT met een persoon trouwen die een ander geloof heeft.

In Indonesië geldt dit voor ELK geloof; je mag hier nooit trouwen met iemand van een andere religie. Ik denk dat er bij de meeste 'bekeerlingen' anders ook geen sprake was geweest om Moslim(a) te worden. Als je dat echt een probleem vindt, moet je naar het buitenland. ( Het rare is dat het dan wél acceptabel is. )

harlys
Gebruiker
spacer line

On 21-06-2020 12:01 jstar wrote:
Wel goed advies Frans.

Echtscheiding is natuurlijk afhankelijk hoe je getrouwd bent; bij een Moslim (KUA) huwelijk moet men naar de Islamitische rechtbank. Tevens zijn de regels m.b.t. kinderen en eigendom wel wat anders.

[quote removed]

In Indonesië geldt dit voor ELK geloof; je mag hier nooit trouwen met iemand van een andere religie. Ik denk dat er bij de meeste 'bekeerlingen' anders ook geen sprake was geweest om Moslim(a) te worden. Als je dat echt een probleem vindt, moet je naar het buitenland. ( Het rare is dat het dan wél acceptabel is. )

Het kan wel dan moet je het afkopen.

Maar standaard ben je Moslim en als je trouwt blijf je ook moslim als je er niets tegen doet.

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,203,664 pageviews Een website van indahnesia.com