Nieuwe regelgeving toegang Indonesie ivm corona virus

Subforum Andere praat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesi gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei gexecuteerd in Indonesi  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesi gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jstar
Gebruiker
spacer line

harlys
Gebruiker
spacer line

On 28-05-2020 11:34 jstar wrote:

Click to see original image

Ik zie dat er niet bij staat waar ze in quarantine moeten? Emoticon: Nooo

Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest

jstar
Gebruiker
spacer line

Voor hen die de testresultaten hebben, de zelf-quarantaine is thuis of op een vast adres natuurlijk. Voor de rest in Pademangan, JakUt. Dan hebben ze ook nog eens een 7-tal hotels aangewezen..(Op eigen kosten!)

Wisma Pademangan (meerdere woontorens) in noord Jakarta:

jstar
Gebruiker
spacer line

World Airports opening dates 🛩🛬🛫✈️*

1. Lebanon 🇱🇧 July 15, 2020
2. Bahrain 🇧🇭 June 10, 2020
3. Qatar 🇶🇦 June 10, 2020
4. Jordan 🇯🇴 July 15, 2020
5. Iraq 🇮🇶 (Air Corridor) August 1, 2020
6. Iran 🇮🇷 August 1
7. Egypt 🇪🇬 August 1
8. Saudi Arabia 🇸🇦 August 1, 2020
9. Tunisia 🇹🇳 August 1
10. sweat Baghdad 🇮🇶 first of August month
11. Japan 🇯🇵 June 15, 2020
12. Northern Macedonia 🇲🇰 June 15, 2020
13. Lithuania 🇱🇹 June 15, 2020
14. Hungary 🇭🇺 June 15, 2020
15. Poland 🇵🇱 June 15, 2020
16. Romania 🇷🇴 June 15, 2020
17. Serbia 🇷🇸 June 15, 2020
18. Netherlands 🇳🇱 June 20, 2020
19. Kazakhstan 🇰🇿 June 20, 2020
20. Albania 🇦🇱 June 22, 2020
21. Bosnia and Herzegovina 🇧🇦 June 22, 2020
22. Denmark 🇩🇰 June 22, 2020
23. Estonia 🇪🇪 June 22, 2020
24. Finland 🇫🇮 June 22, 2020
25. South Korea 🇰🇷 June 22, 2020
26. Ireland 🇮🇪 June 22, 2020
27. Kyrgyzstan 🇰🇬 June 22, 2020
28. Latvia 🇱🇻 June 22, 2020
29. Norway 🇳🇴 June 22, 2020
30. Slovakia 🇸🇰 June 22, 2020
31. Australia 🇦🇺 July 1, 2020
32. Belgium 🇧🇪 July 1, 2020
33. Belarus 🇧🇾 July 1, 2020
34. China 🇨🇳 (Beijing only) July 1, 2020
35. Sweden 🇸🇪 July 1, 2020
36. Canada 🇨🇦 July 1, 2020
37. Colombia 🇨🇴 July 1, 2020
38. Kosovo 🇽🇰 July 1, 2020
39. Malaysia 🇲🇾 July 1, 2020
40. Moldova 🇲🇩 July 1, 2020
41. Uzbekistan 🇺🇿 July 1, 2020
42. Republic of Taiwan 🇹🇼 July 1, 2020
43. Turkmenistan 🇹🇲 July 1, 2020
44. Ukraine 🇺🇦 July 1, 2020
45. Indonesia 🇮🇩 July 10, 2020
46. India 🇮🇳 July 10, 2020
47. Pakistan 🇵🇰 July 10, 2020
48. Algeria 🇩🇿 July 15, 2020
49. Morocco 🇲🇦 July 15, 2020
50. Philippines 🇵🇭 July 15, 2020
51. South Africa 🇿🇦 July 15, 2020
52. Georgia 🇬🇪 (only for Georgia City) July 15, 2020
53. UK 🇬🇧 July 15, 2020
55. Kuwait 🇰🇼 July 15, 2020
56. Libya 🇱🇾 July 15, 2020
57. Cyprus (Turkish side) June 1, 2020
58. Russia 🇷🇺 July 15, 2020
59. Bulgaria 🇧🇬 June 10, 2020
60. Brazil 🇧🇷 August 1
61. Armenia 🇦🇲 August 1, 2020
62. France 🇫🇷 August 1
63. Greece 🇬🇷 June 10, 2020
64. Germany 🇩🇪 June 15, 2020
65. Spain 🇪🇸 August 1
66. Italy 🇮🇹 August 1
67. Austria 🇦🇹 June 15, 2020
68. Azerbaijan 🇦🇿 June 15, 2020
69. Czech Republic 🇨🇿 June 15, 2020
70. USA 🇺🇸 September 1, 20
71. Switzerland 🇨🇭 June 15, 2020
72-UAE first flight to Beirut airport on 1 / 7

Data source quoted ICAO

jstar
Gebruiker
spacer line

^ niet klakkeloos aannemen want in één land kunnen verschillende luchthavens andere regels hebben.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Spannend hoor.

Wordt dit de opmaat voor de 2e golf?

Heldere ziende

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 28-05-2020 11:34 jstar wrote:

Click to see original image
ja leuk, dat dit ministerie info geeft (overigens niet sluitend, maar dat zal allemaal wel), echter worden er geen visa verstrekt, dus reizgen als je geen geldige KITAS/KITAP en MERP hebt... is eigenlijk niet mogelijk?

Ho Lee Fuk

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Iemand nog iets gelezen, gezien en/of gehoord t.a.v. eventuele verlichting van restricties Imigrasi per 1 juli 2020? Of een andere datum? Ik doel op binnenkomst Indonesia dan he.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op cekdiri.baliprov.go.id/registration_wna zie ik overigens voor Bali dat een toerist (nu nog verboden om het land binnen te komen) iemand in Indonesia moet hebben om garant te staan.
Die had ik nog niet eerder gezien.

"The system will send a token to your email"
1) Raar, dat moet je aanvinken
2) Dan is nu die tokenvraag die ik eerder had, beantwoord.

Detail: Daaronder staat dan weer in het Indonesisch (op de Engels versie van de site) "Masukan email Anda". Emoticon: Laugh out loud . Kleinigheidje heb je altijd.
Ook dat het vakje "religie" nog steeds een verplicht ding is. Gelukkig staat er geen verplicht vakje "gender" bij met die X mensjes tegenwoordig in NL. Emoticon: Laugh out loud
Wel overigens een serieuze vraag: Hoe zou Indonesia omgaan met een X? Past dat wel in het systeem?

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-06-2020 03:12 jakarta-snacks wrote:
Iemand nog iets gelezen, gezien en/of gehoord t.a.v. eventuele verlichting van restricties Imigrasi per 1 juli 2020? Of een andere datum? Ik doel op binnenkomst Indonesia dan he.
Ik hoor en lees vanalles maar dat varieert van juli, augustus, september, oktober… nou ja eigenlijk alle resterende maanden van het jaar. Op TripAdvisor worden diverse data genoemd, gesuggereerd en de een weet het nog beter dan de ander.
Er wordt ook gesproken over een plan waarbij bepaalde nationaliteiten stapsgewijs worden toegelaten. Begin van de maand ging dat over bv China als een van de eerste toeristen. Geen idee of dat doorgezet wordt ivm nieuwe besmettingen in China (die overigens zeer laag is). Ook wordt Australie genoemd als land dat als eerste welkom is maar Australie zelf verbiedt haar inwoners geloof ik. Daarnaast is er sprake van dat alleen bepaalde eilanden/gebieden opengesteld worden voor toeristen. Maar al die berichten zijn van diverse nieuwsmedia en als er eentje een bericht de wereld in stuurt dan krijg je ineens semi-kopieën of juist precies het tegenovergestelde. Het is een zootje dus.
Ik weet (uiteraard) het meeste over Flores en daar mogen eigen bewoners nog niet eens van de ene naar de andere kabupaten zonder een vergunning/brief van de autoriteiten, laat staan andere landgenoten of buitenlanders.

Voor mij is er maar één bron en dat is de website van de immigratie
https://www.imigrasi.go.id/ber(...)asi-terkait-covid-19

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Precies Anne Mieke,
We horen en lezen allerlei aannames, maar tot op heden is er nog geen verandering cq. niets concreets voor zover ik weet.

Dit wordt toch nog een behoorlijke extra nekslag voor de toeristenindustrie. Effecten komen nog. Er is erg veel hoop en op Bali bijvoorbeeld is gewoon erg veel dicht. Heel veel.
Zelfde vernam ik van een bekende omtrent Yogja (gisteren zelf geconstateerd). Zelfde laken een pak.
Ook al zouden restricties per 1 juli (groten)deels opgeheven worden dan ik het kwaad al geschied, vrees ik. Technisch kunnen dan grenzen wel open zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dan plotsklaps dezelfde hoeveelheid vliegtuigen, ramvol als in een hoogseizoen doorgaans is, hier landen. En dan heb ik het nog niet over de restricties van evt. transitlanden.

Dit wordt nog wat en beschouw dit zomerseizoen maar als vrijwel verloren.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Hee, wait:

www.imigrasi.go.id/apply_ri/tourism/

Voor een toerist voor zowel visitor visa als VOA wordt een fee berekend?
Ik zie geen andere opties waar er geen fee is.
Is dat nieuw?

Visitor visa: max 60 dagen en 4x verlengbaar met elk max 30 dagen.
VOA: 30 dagen, 1x verlengbaar met 30 dagen.

Is dat nieuw?

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik moet even in mijn geheugen graven maar volgens mij heeft de visumvrije stempel voor een verblijf van 30 dagen nooit op de website van immigratie gestaan.

Drie mogelijkheden (voor de gewone toerist)
1. Visa exemption vrij van kosten verblijf 30 dagen
2. VOA, 30 dagen verlengbaar met 30 dagen
3. Visitor visa, 60 dagen, 4 x verlengbaar

Toen ik op 17 maart aankwam was 1. er nog gewoon en tenzij ze dat in die 3 dagen tot 20 maart afgeschaft hebben. (vanaf 20 maart kan niemand meer zonder vooraf gekocht visum het land)

Ik heb wat ambassades gecheckt en de visumvrije stempel staat er nog gewoon op. Immigratie zelf, ook op de airport zijn niet erg scheutig met toeristen te wijzen op de mogelijkheden. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen in de verkeerde rij staan, een VOA kopen terwijl ze dat helemaal niet nodig hebben, voor een verblijf van 3 weken bijvoorbeeld.

Maar, het zou me niks verbazen als het visumvrije stempel afgeschaft wordt (niet alleen voor Indonesie) omdat luchthavens/landen extra geld nodig hebben om toeristen te handlen met allerlei maatregelen zoals verplichte tests etc.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Sinds mijn pensionering overwinteren wij al bijna 10 jaar elk jaar in Indonesië, en omdat dat uitstekend bevalt, willen wij dat de komende jaren wel zo voortzetten
Gewoonlijk boek ik onze vliegreis al vrij vroeg, meestal zelfs al in mei, maar om begrijpelijke reden heb ik voor dit jaar nog even afgewacht.
Momenteel staan er wel weer aantrekkelijk geprijsde vliegtickets vanaf Schiphol naar Jakarta voor 6 maanden op internet: Qatar Airways vanaf ongeveer € 530, en Turkish Airlines zelfs al vanaf ongeveer € 480, beide met één korte overstap.
En met een kleine toeslag zijn die tickets zelfs flexibel aan te passen, wat reisdata betreft.
De vraag is of het verantwoord is nu al te boeken, nu Indonesië officieel nog gesloten is i.v.m. covid-19.
Waarschijnlijk is nog verder afwachten, tot na de zomer, een veiligere optie.

D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Die aantrekkelijke prijzen nu zijn er ook omdat ze de tickets aan de straatstenen niet kwijt kunnen en daar zal weinig verandering in komen zolang er negatieve reisadviezen zijn en het land nog niet open is.

Flexibel aanpassen kan tricky zijn want dat ticket kan voor de aangepaste datum evengoed veel duurder zijn en dan is het nog maar de vraag of dat omboeken tegen het originele door jou betaalde tarief kan. Ik heb er een paar maanden geleden midden ingezeten hoe luchtvaartmaatschappijen aan het goochelen waren met prijzen en voorwaarden en daar word je niet blij van.

Ik kan het helemaal niet volgen want deze prijzen (onder de 600 euro zeg maar) staan ook voor de maand juli en augustus terwijl het nog helemaal niet bekend is wanneer Indonesie weer opengaat. En, een land kan ook weer dichtgaan. Wat dat aangaat heb ik in Indonesie de indruk dat ze het allemaal niet zo goed weten.
Bij onvoldoende passagiers wordt de vlucht dan weer gecanceld. Daarnaast zijn er juist ook tickets die extreem duur zijn.

Het kan goed zijn dat het komende half jaar, misschien zelfs langer alles onzeker is. Plus nog het feit of maatschappijen wel overeind blijven.
Ik weet niet precies wanneer je wilt gaan maar m.i. is het op dit moment niet slim om langer dan 2 maanden van te voren te boeken. Ik zou ook wachten tot Indonesie weer opengaat en die info varieert nogal.
Ik doe dat zelf iig niet en ik hou er rekening mee dat dit jaar een vlucht duurder is.

jstar
Gebruiker
spacer line

Het huidige idee is om slechts voor een aantal nationaliteiten de grenzen weer te openen; dit zijn China, Japan, Australië en Zuid-Korea. Hier gaat volgens mij niets van terecht komen.

En een ander hersenspinsel, dit keer van de minister van volksgezondheid, is om die grote plastic gezichtsmaskers verplicht te maken. Dat is natuurlijk helemaal onrealistisch en valt weer eens in de klasse 'kom af met een absurd idee waarop je wordt teruggefloten en kruip weer onder de steen'.

Wat ook constant verandert, zijn de toegelaten binnenlandse vluchten. Lion Air bijvoorbeeld, begon weer op 10 mei maar moest op 5 juni haar vluchten weer staken. Je kan er gewoon niet van op aan.

Ik denk persoonlijk niet dat ik dit jaar nog in Europa zal geraken. Lente 2021 misschien. Alhoewel Qatar Airways weer op Brussel vliegt en Dubai/Abu Dabi weer vluchten van/naar meer en meer landen aan het toelaten zijn.
Maar verplicht een masker dragen de hele vlucht?!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Maar verplicht een masker dragen de hele vlucht?!

Krijg je dan geen eten en drinken?

Shalom

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

www.channelnewsasia.com/news/c(...)id-19-cases-12873668 stemt niet bepaald hoopvol.
Sterker, dit ziet er behoorlijk ernstig uit.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

On 28-06-2020 15:43 Bokito wrote:

Krijg je dan geen eten en drinken?

Jawel. Maar je wordt wel bediend door marsmannetjes: (Of medewerkers van het geheime lab in Wuhan.)

In business hebben ze wel totale afscherming, een soort suite. Maar je krijgt een plateau met je eten zoals in economy. Minimale bediening.

En in Doha in de lounge ook nog eens het masker dragen. Als ik met de honden wandel op straat hier heb ik er al zo'n hekel aan. Het is lastig ademen, benauwend gewoon. En aan de oren doet het na een tijdje ook pijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou is Qatar ook wel een slecht voorbeeld met wereldwijd de meest besmettingen per miljoen inwoners.
Ik heb begrepen dat Emirates ook zulke maatregelen treffen.

Toen ik in april met Garuda terugvloog vond ik het wel meevallen. Masker verplicht maar dat werd niet echt gehandhaafd en van de cabincrew zelf waren er maar enkelen die een masker droegen en verder geen extra beschermende middelen (tenzij dat intussen veranderd is)

Niet fijn nee zo'n masker. Het best eentje die je achter op je hoofd kan knopen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Extract uit artikel van een nationaal dagblad:

Verslik je niet op Schiphol. Dan loop je een grote kans om niet te vliegen. Dat overkwam een passagier die onlangs met een KLM-vlucht naar Zuid-Korea wilde vertrekken. Na een proestbui bij de gate werd hij door personeel van de luchtvaartmaatschappij apart genomen en van de vlucht gehaald. Nadat uit controle bleek dat het geen covidkuch was maar een kriebelkeel, mocht de reiziger een dag later alsnog onderweg.

Je hoeft niet eens al op Schiphol te zijn om geweigerd te worden. Wie op vakantie of familiebezoek naar Curaçao, Bonaire of Indonesië wil, moet eerst – maximaal drie dagen voor de vlucht – langs bij een commerciële instelling die PCR-coronatests doet. Zonder die verklaring, kom je niet aan boord. Het nadeel van die tests: ze zijn ook positief als je corona hebt gehad maar al lang bent genezen, tot wel drie maanden later.

Zelfs als je al in het vliegtuig zit, is er nog geen garantie dat de reis ook werkelijk wordt afgemaakt. Een KLM-toestel moest begin juni terug naar de gate nadat een passagier weigerde een mondkapje voor te doen. En wie straks naar China vliegt, moet waarschijnlijk ook aan boord regelmatig worden getemperatuurd. Is de temperatuur te hoog, dan mag de reiziger meteen met de retourvlucht terug naar Nederland.

Op 1 juli maakt de luchtvaart een sprong in het diepe. KLM breidt dan het aantal vluchten en bestemmingen sterk uit, evenals Transavia dat sinds begin juni al weer voorzichtig vliegt. easyJet, sinds eind maart aan de grond, vliegt weer vanaf 2 juli.

Schiphol verwacht dat het aantal reizigers de komende weken oploopt van de huidige 10.000 naar 40.000 passagiers per dag, het aantal vluchten van 200 naar 350. Om de coronaklap te schetsen: een jaar geleden beleefde de luchthaven vrijwel de hele zomerperiode dagen met ruim 220.000 reizigers en bijna 1450 vluchten.

Het wordt wel reizen met hindernissen. Regelchaos regeert. De luchtvaartsector heeft te maken met een bijna lachwekkende opeenstapeling van regelgevers – mondiaal, Europees en nationaal. Ze trekken zelden één lijn.

De gevolgen daarvan kunnen groot zijn en het toch al wankele herstel weer omver duwen. Zo loopt de luchtvaartmaatschappij die straks toch een coronapatiënt aflevert in China de kans dat de autoriteiten de toch al beperkte vliegvergunning – vooralsnog een vlucht per Chinese bestemming per week – subiet intrekken.

De chaos beperkt zich niet tot exotische bestemmingen. Reizigers naar Groot-Brittannië moeten bij aankomst twee weken in quarantaine. Griekenland test tot nu bij aankomst alle Nederlanders – met de merkwaardige uitzondering van Groningers – waarbij het land een Europese lijst misbruikt die is uitgegeven om aan te geven uit welke landen vliegtuigen extra gereinigd moeten worden.

Ook Nederland kan in het rijtje buitenbeentjes. Terwijl in een groot aantal landen, waaronder veel EU-leden, bij reizigers de temperatuur wordt opgenomen, is dat hier niet het geval. Volgens RIVM en GGD is temperaturen onnauwkeurig, nauwelijks effectief en levert het valse verdenkingen op. Iemand die gehaast op Schiphol aankomt, kan al als coronaverdachte worden aangemerkt.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Chaos dus. Toeristenseizoen is geen sprake meer van.
Erg benieuwd wat de gevolgen zijn met ingang van ca. september dit jaar. Vrees dat bijvoorbeeld Bali onvoorstelbaar hard getroffen gaat worden (wordt het al).

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-06-2020 11:02 jakarta-snacks wrote:
Chaos dus. Toeristenseizoen is geen sprake meer van.
Erg benieuwd wat de gevolgen zijn met ingang van ca. september dit jaar. Vrees dat bijvoorbeeld Bali onvoorstelbaar hard getroffen gaat worden (wordt het al).
Niet alleen Bali, dat geldt voor de hele toeristenindustrie ook voor Lombok, Java, Noord- en West Sumatera, Noord- en Zuid Sulawesi, Flores.... enfin noem ze allemaal maar op.

Ik had een paar maanden geleden nog de hoop dat Indonesie in juli weer open zou gaan om dan in elk geval nog enigszins (buitenlands) toerisme binnen te krijgen waarbij het echt geen 100% zou zijn; veel mensen wereldwijd zijn bang of mogen hun land niet uit of zetten het land op oranje.

Met name de toeristen voor juli en augustus zijn vaak mensen die afhankelijk zijn van deze vakantieperiode. Dus de vakantie verplaatsen wordt dan meteen een jaar later.
Het is triest.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-06-2020 11:18 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Voor mij is er maar één bron en dat is de website van de immigratie
https://www.imigrasi.go.id/ber(...)asi-terkait-covid-19
Vertrouw niet altijd de info van de overheid. Ik vertrouw soms vaker de mofokoranti. Ook recent: ik moest naar Jakarta en volgens de officiele regels had ik heel wat nodig. Ik vernam uit het roddelcircuit dat dat allemaal wel meeviel en dat bleek ook zo.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,713,371 pageviews Een website van indahnesia.com