Per Post of ingescand per email versturen?

Subforum Het visumgebeuren 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesiė gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geėxecuteerd in Indonesiė  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesiė gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Michaell
Gebruiker
spacer line

Hello All,

Een goede vriend van mij wilt over een aantal maanden op vakantie in NL. Hij zal dan bij mij verblijven en ik zal dan met hem gaan sightseeing en rondleiden in NL en wellicht andere Schengen landen.

Ik heb nu een formulier voor Garantstelling Particuliere Logiesverstrekking al bij de gemeente ondertekend en laten stempelen. Alleen bij de gemeente konden zij mij niet vertellen of ik dit formulier ook kan inscannen en per email naar mijn vriend kan versturen of dit echt per post moet.

Accepteert de ambassade in Jakarta ook ingescande formulieren of alleen originele formulieren? Weet iemand dit of kan hierover uitsluitsel geven? Alvast mijn hartelijke dank!

jstar
Gebruiker
spacer line

Volgens VFS Global* is dit wat ze nodig hebben:

If the applicant cannot prove sufficient own financial means, (s)he has to present an original letter of guarantee (sponsorship letter) or a formal obligation signed by an EU- national or resident (and legalised by the immigration authorities).

Je vindt het hier:
https://www.vfsglobal.com/neth(...)hecklist-Tourist.pdf

Dat is dus minder goed nieuws. Ik zou DHL overwegen.

* VFS is vaak -om problemen te vermijden- katholieker dan de paus. Ze zijn dus niet zo flexibel als het consulaat indertijd.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik hoorde een paarde weken geleden van een Thaise collega dat ze inderdaad het origineel naar haar familie moest sturen. Schandalig en bizar, maar doe er maar eens wat aan.
BTW: in het formulier wordt gesproken over 60 euro; sinds begin februari is dat i80 euro geworden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Michaell
Gebruiker
spacer line

On 02-03-2020 16:54 jstar wrote:
Volgens VFS Global* is dit wat ze nodig hebben:

If the applicant cannot prove sufficient own financial means, (s)he has to present an original letter of guarantee (sponsorship letter) or a formal obligation signed by an EU- national or resident (and legalised by the immigration authorities).

Je vindt het hier:
https://www.vfsglobal.com/neth(...)hecklist-Tourist.pdf

Dat is dus minder goed nieuws. Ik zou DHL overwegen.

* VFS is vaak -om problemen te vermijden- katholieker dan de paus. Ze zijn dus niet zo flexibel als het consulaat indertijd.

Ok jammer, maar het is dan niet anders.

We hebben zojuist alles online ingevuld en een afspraak online ingepland via de VFS online planner. Alleen is het eerst volgende afspraak pas mogelijk voor 1 April 2020, dus een maand later vanaf nu. Is dit ook jullie ervaring dat een afspraak inplannen zo ver weg is of is er een andere manier om een afspraak sneller in te kunnen plannen? Eventueel tegen extra betaling via een visa agency/buro of kan je ook zonder afspraak naar de VFS?

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 02-03-2020 19:01 schreef Michaell:

[quote verwijderd]

Ok jammer, maar het is dan niet anders.

We hebben zojuist alles online ingevuld en een afspraak online ingepland via de VFS online planner. Alleen is het eerst volgende afspraak pas mogelijk voor 1 April 2020, dus een maand later vanaf nu. Is dit ook jullie ervaring dat een afspraak inplannen zo ver weg is of is er een andere manier om een afspraak sneller in te kunnen plannen? Eventueel tegen extra betaling via een visa agency/buro of kan je ook zonder afspraak naar de VFS?

Geen Paniek wat betreffende kopie logies en garant verklaring.
Het VFS in jakarta accepteerd gewoon kopieƫn.
Ik heb onlangs ( 3 weken geleden) nog 3 mensen uitgenodigd en het uiteraard de logies en garant verklaringen verzorgd... de gehele papier bende ( zoals het logies en garant verklaring ) mijn arbeidscontract, 3 recente loonstrookjes kopieƫn van onze paspoorten, familie visit check list, kopie van onze huwelijks akte enz.. deze hele bende heb ik als PDF kopie in een email verzonden naar de desbetreffende personen.. vorige week hebben ze de aanvraag gedaan en vandaag konden ze hun paspoort weer ophalen voorzien van een Visa voor 3 maanden..

Dus geen paniek zaaien dat het VFS global originele documenten willen zien van de garantsteller. ze accepteren netjes kleuren kopieƫn.

Gewoon alles netjes in kleur kopie ( eventueel samenvoegen in 1 PDF file) en gewoon via mail versturen ( of als de mail MB te groot is, versturen via https://wetransfer.com/)

en nee je kunt niet zonder een afspraak naar het VFS gaan.

Dat het zo lang kan durenhangt af hoe druk het is... mijn uitnodiging was binnen twee weken gepland.. maar dit kan zomaar per dag veranderen.... en inderdaad momenteel is het erg druk aan het worden bij het VFS..

lees ook wat jstar schrijft... als diegene niet kan aantonen dat het beschikt over genoeg financiƫle middelen dan willen ze graag originele zien.. anders niet

De keizer
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 02-03-2020 19:52 schreef pierre:

[quote verwijderd]

Ik heb onlangs ( 3 weken geleden) nog 3 mensen uitgenodigd en het uiteraard de logies en garant verklaringen verzorgd... de gehele papier bende ( zoals het logies en garant verklaring ) mijn arbeidscontract, 3 recente loonstrookjes kopieƫn van onze paspoorten, familie visit check list, kopie van onze huwelijks akte enz.. deze hele bende heb ik als PDF kopie in een email verzonden naar de desbetreffende personen.. vorige week hebben ze de aanvraag gedaan en vandaag konden ze hun paspoort weer ophalen voorzien van een Visa voor 3 maanden..

Een vraagje: moet iedere genodigde afzonderlijk een interview ondergaan bij het consulaat?

Kent u een voordeligere ziektekostenverzekering dan Oom verzekeringen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 02-03-2020 19:52 schreef pierre:

[quote verwijderd]

Dus geen paniek zaaien dat het VFS global originele documenten willen zien van de garantsteller. ze accepteren netjes kleuren kopieƫn.

Gewoon alles netjes in kleur kopie ( eventueel samenvoegen in 1 PDF file) en gewoon via mail versturen ( of als de mail MB te groot is, versturen via https://wetransfer.com/)

Dat het zo lang kan durenhangt af hoe druk het is... mijn uitnodiging was binnen twee weken gepland.. maar dit kan zomaar per dag veranderen.... en inderdaad momenteel is het erg druk aan het worden bij het VFS..

lees ook wat jstar schrijft... als diegene niet kan aantonen dat het beschikt over genoeg financiƫle middelen dan willen ze graag originele zien.. anders niet

Kortom, een origineel, zoals Jstar schrijft.
Gewoon de regels volgens en afvinken wat officieel is vermeld in de link die Jstar doorgaf. Niets meer, niets minder.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 02-03-2020 18:28 schreef Anne Mieke:
Ik hoorde een paarde weken geleden van een Thaise collega dat ze inderdaad het origineel naar haar familie moest sturen. Schandalig en bizar, maar doe er maar eens wat aan.
BTW: in het formulier wordt gesproken over 60 euro; sinds begin februari is dat i80 euro geworden.

Hoezo schandalig en bizar? Dat zijn regels en die zijn er niet voor niets.
Elk persoon die Adobe een keer heeft gezien kan zo PDFs wijzigen, zodanig dat je NUL verschil ziet.

Gewoon een origineel regelen.
Per Fedex, UPS of DHL opsturen en klaar.

De checklist van VFS is kraakhelder. Helderder kun je het niet krijgen.

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

On 02-03-2020 21:46 De keizer wrote:

Kent u een voordeligere ziektekostenverzekering dan Oom verzekeringen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Er zijn er veel die online diensten aanbieden.

Bijvoorbeeld:

https://swisscare.com/en/produ(...)assistance-insurance

Een neef van mijn vrouw is deze laatst aangegaan, goedkoop en eenvoudig.

Als je het niet ziet als een formaliteit maar denkt het nodig te hebben, is dit wel belangrijk:

Legal notice : The insurer is Anker Insurance Company n.v. at Paterswoldseweg 812 at 9728 BM Groningen. Anker is registered with the Autoriteit FinanciĆ«le Markten (AFM) (the Dutch Authority for the Financial Markets) under number 12000661 and is authorised by De Nederlandsche Bank (ā€œDNBā€).

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-03-2020 02:06 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

Hoezo schandalig en bizar? Dat zijn regels en die zijn er niet voor niets.
Elk persoon die Adobe een keer heeft gezien kan zo PDFs wijzigen, zodanig dat je NUL verschil ziet.

Gewoon een origineel regelen.
Blijkbaar worden soms toch ook kopieen geaccepteerd.
Ik vind het niet normaal dat voor een garantstelling de eis gesteld wordt om een origineel te hebben wetende dat dat in veel gevallen van de andere kant van de wereld moet komen.

Je moet ook een vliegticketresevering hebben dat nul en generlei waarde heeft omdat het maar 24 uur geldig is. En tegenwoordig een reisverzekering vooraf terwijl je nog niet eens weet of het visum wordt toegekend.

Regels betekent niet altijd dat ze goed of logisch zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

De keizer
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 03:33 schreef jstar:

[quote verwijderd]

Bijvoorbeeld:

Als je het niet ziet als een formaliteit maar denkt het nodig te hebben, is dit wel belangrijk:

[quote verwijderd]

Hartelijk bedankt! Het is bijna de helft goedkoper dan Oom verzekeringen. Emoticon: Party!

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 03-03-2020 02:06 schreef jakarta-snacks:

[quote verwijderd]

...
...

Ik heb Adobe vaak gezien, maar leer graag bij, en heb geen idee, hoe je een only read PDF kunt wijzigen.

D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heƫ nuus gezaat.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Jupje, Heel simpel.
Koop op tokopedia voor pakmbeet Rp50K een licentie voor Adobe Acrobat professional.
Je krijgt code en instructie voor downloaden en installeren.

Als je PDF opent in Acrobat...

Zo, wat tekst even veranderd in Adobe Acrobat voor Jupje

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

In het zwart wat klein, maar net leesbaar toch?
"Dan ziet ook Jupje dat het kinderlijk eenvoudig is deze brochure even te veranderen".

Was een read only. Je drukt rechts gewoon op "Edit PDF". Voila

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 03:33 schreef jstar:

[quote verwijderd]

Bijvoorbeeld:

[quote verwijderd]

Waardevolle informatie en dank is groot voor het delen Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Heldere ziende

Michaell
Gebruiker
spacer line

On 02-03-2020 19:52 pierre wrote:

[quote removed]

Mijn dank voor je reactie en informatie Pierre. We gaan het dan ook zo proberen met in kleur in te scannen.

Wat betreft de afspraak bij de VFS is dan helaas niet anders.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 08:07 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Blijkbaar worden soms toch ook kopieen geaccepteerd.

Niet relevant. Er zijn regels. Worden kraakhelder omschreven en daar moet je aan voldoen.
Dat er soms iets anders gebeurt, betekent niet dat het anders kan of mag.

Ik vind het niet normaal dat voor een garantstelling de eis gesteld wordt om een origineel te hebben wetende dat dat in veel gevallen van de andere kant van de wereld moet komen.
Daar zullen ongetwijfeld redenen voor zijn. Ik heb vaak genoeg vanuit NL garantstellingen via een koerier naar Indo gestuurd. Zijn de regels. Gewoon volgen. Klaar. Nooit een probleem gehad. Ik niet. De aanvrager niet.

Je moet ook een vliegticketresevering hebben dat nul en generlei waarde heeft omdat het maar 24 uur geldig is. En tegenwoordig een reisverzekering vooraf terwijl je nog niet eens weet of het visum wordt toegekend.

Tsja. Wederom regels. Je kan je allemaal wel dingen af gaan vragen, maar daar krijg je hoofdpijn van. Regels volgen. Klaar.
Als ik me af moet vragen waarom ik in duplo dingen aan moet leveren bij een Kitas of elke keer weer foto's moet laten maken bij Imigrasi en 10x fingerprint... Hebben ze toch al?
Of elke keer weer mijn geboorteakte....
Niet nadenken. Regels volgen. Klaar.

Regels betekent niet altijd dat ze goed of logisch zijn.

Klopt. Niet nadenken. Regels volgen. Klaar.

Heldere ziende

Michaell
Gebruiker
spacer line

On 03-03-2020 03:33 jstar wrote:

[quote removed]

Bijvoorbeeld:

[quote removed]

Jstar mijn dank voor je aanvulling, dit is zeker ook waardevolle informatie!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Mensen, het moet gek gaan als de aanvrager geen visum krijgt.
Wederom:

Had ik volgens mij net al een paar keer gezegd Emoticon: Yes!

Heldere ziende

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 11:33 schreef jupje:

[quote verwijderd]

Ik heb Adobe vaak gezien, maar leer graag bij, en heb geen idee, hoe je een only read PDF kunt wijzigen.

Als je thuis op je PC een PDF pro hebt kun je elke pdf file zelf wijzigen en invullen, daarnaast hebben vele instanties tegenwoordig een on line PDF programma waar je digitaal het PDF formulier kunt invullen, uitprinten of opslaan en klaar.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 15:28 schreef jakarta-snacks:
Mensen, het moet gek gaan als de aanvrager geen visum krijgt.
Wederom:

Had ik volgens mij net al een paar keer gezegd Emoticon: Yes!

je hammert wel erg veel over regels volgen en klaar.

Ik gaf alleen maar aan hoe het in de praktijk ook kan werken,,, VFS global Jakarta accepteert gewoon heldere duidelijke kleuren kopieƫn.... klaar..
( tot nu toe)

Ik organiseer en nodig uit al 10 jaar lang mensen naar nederland. en lever al 10 jaar de nodige documenten als kopie aan... voorheen de ambassade en de laatste jaren voor VFS global, nog nooit en ik zeg nog nooit heb ik enig probleem ondervonden met het aanleveren van kopieƫn... sterker nog.. afgelopen maandag heeft het nichtje van mijn vrouw haar visum aanvraag ingediend bij het VFS global in jakarta en MET de door mij gemailde ( dus kopieƫn) documenten.... en het werd gewoon zonder gezeur geaccepteerd.. zoals ik al schreef een aantal weken geleden nog bij andere familie leden een aanvraag gedaan... ook kopieƫn aangeleverd en zij hebben inmiddels hun visa sticker in hun paspoort....

Maar iedereen moet zelf weten hoe ze dit willen doen.... dure kosten maken om originele documenten op te sturen met het risico dat dit kwijt raakt ( wat regelmatig gebeurt) of duidelijke kleuren kopieƫn aanleveren..

( het is wel zo, dat de aanvrager( ster) bij het indienen zijn of haar documenten als origineel kan tonen en een kopie daarvan inleverd.. zoals bv, het ingevulde VKV aanvraag formulier, het Checklist for a visa application Visit to family/friends formulier, de vertaling van zijn of haar KTP kaart)

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 20:00 schreef pierre:

[quote verwijderd]

Als je thuis op je PC een PDF pro hebt kun je elke pdf file zelf wijzigen en invullen, daarnaast hebben vele instanties tegenwoordig een on line PDF programma waar je digitaal het PDF formulier kunt invullen, uitprinten of opslaan en klaar.

Yep, ik maak ook invulbare PDFs voor intern gebruik en voor klanten. Easy peasy, hier en daar verplichte velden (wat ingevuld MOET worden).
Niemand hoeft verplicht Word of Excel te hebben en iedereen heeft op zijn minst Acrobat Reader, waarin een invulbare PDF wel ingevuld kan worden.
Kan niet fout.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 03-03-2020 20:16 schreef pierre:

[quote verwijderd]

je hammert wel erg veel over regels volgen en klaar.

Ik gaf alleen maar aan hoe het in de praktijk ook kan werken,,, VFS global Jakarta accepteert gewoon heldere duidelijke kleuren kopieƫn.... klaar..
( tot nu toe)

Ik organiseer en nodig uit al 10 jaar lang mensen naar nederland. en lever al 10 jaar de nodige documenten als kopie aan... voorheen de ambassade en de laatste jaren voor VFS global, nog nooit en ik zeg nog nooit heb ik enig probleem ondervonden met het aanleveren van kopieƫn... sterker nog.. afgelopen maandag heeft het nichtje van mijn vrouw haar visum aanvraag ingediend bij het VFS global in jakarta en MET de door mij gemailde ( dus kopieƫn) documenten.... en het werd gewoon zonder gezeur geaccepteerd.. zoals ik al schreef een aantal weken geleden nog bij andere familie leden een aanvraag gedaan... ook kopieƫn aangeleverd en zij hebben inmiddels hun visa sticker in hun paspoort....

Maar iedereen moet zelf weten hoe ze dit willen doen.... dure kosten maken om originele documenten op te sturen met het risico dat dit kwijt raakt ( wat regelmatig gebeurt) of duidelijke kleuren kopieƫn aanleveren..

( het is wel zo, dat de aanvrager( ster) bij het indienen zijn of haar documenten als origineel kan tonen en een kopie daarvan inleverd.. zoals bv, het ingevulde VKV aanvraag formulier, het Checklist for a visa application Visit to family/friends formulier, de vertaling van zijn of haar KTP kaart)

Ja klopt dat ik daarop hamer, want sommigen hebben last van goed lezen en interpreteren.

Nogmaals, de officiele regel = origineel , want dat staat er.
Dat iemand van VFS onofficieel prints accepteert of PDF, kan, maar dat is dus NIET de officiele regel.
Als plots bij een bezoek aan VFS een ander persoon vindt dat je het origineel moet hebben volgens de regels of VFS plots zegt: stop, alleen origineel volgens de regels, dan kun je naar huis.
Dan heb je geen argument zoals "ja maar in het verleden was print of PDF ook goed".

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Nog een "volgens de regels" ding voor mijn laatste KITAS:
Ik moest een x aantal documenten aanleveren, waarop me ik dus elke keer al afvroeg "Waarom alweer? Die heb je toch al vaker gehad??".
Ik volg de regels en neem die documenten mee.
Aan de balie, zegt de imigrasi persoon: "Nee meneer is echt niet meer nodig. Die hebben we toch al een paar keer van u gehad?", betekent niet dat ik die documenten niet meer mee hoef te nemen.
De regel is: die bepaalde documenten. Als een imigrasi persoon het allemaal wel goed vind, ja OK dan.
Ik doe dus niet de aanname dat dat volgende keer niet meer hoeft.
Elke keer bij een KITAS verlenging check ik de requirements weer. Veranderd wel eens namelijk...

Heldere ziende

Michaell
Gebruiker
spacer line

Mijn vriend heeft ondertussen zelf ook telefonisch contact opgenomen met VFS in Jakarta en de vraag direct ook aan VFS gesteld. Het antwoord wat hij kreeg is dat een ingescande sponsorletter/formulier ook geaccepteerd wordt door hun.

We zullen het wel gaan zien straks als de visa aanvraag daadwerkelijk wordt ingediend.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,770,967 pageviews Een website van indahnesia.com