Trouwen in Indonesie.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
J10002
Gebruiker
spacer line

Beste Leden,

Ik heb wat vragen omtrent huwelijk in Indonesie, ik ben nu 4 maanden woonachtig in Bali indonesie, via het backpacken hier me verloofde leren kennen en een baan gevonden waar ik in een korte periode aan de slag kan.
Ook omdat wij beiden moslim zijn willen wij graag zo snel mogelijk trouwen om te gaan werken aan ons gezin.

Nu willen wij graag gaan trouwen maar ik loop tegen een paar dingen aan, waarbij de ambassade me niet mee kan helpen.

Ik sta nog ingeschreven in Nederland en heb voor het huwelijk een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig.

Voor deze aanvraag heb ik een Persoonsregister en een uittreksel geboorteregister nodig, nu zijn deze documenten online aan te vragen dus nog weinig problemen.

Voor de verklaring van huwelijksbevoegdheid vraagt mijn gemeente (Zoetermeer) dat ik deze persoonlijk moet aanvragen en ophalen maar ik zit met het probleem dat ik niet graag heen en weer wil reizen naar Nederland voor een papiertje, zowel zou het me budget schade voor me volgende vakantie naar Nederland. Als het niet anders kan dan is het niet anders maar ik vroeg me af wat andere oplossingen zijn.

Ook vroeg ik me af of deze documenten vertaald moeten worden naar Indonesisch of dat Engels goed is en moeten deze gelegaliseerd worden?

Graag hoor ik verhalen van mensen met ervaring.

Bij voorbaat bedankt, Jeffrey

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Yup, moeten vertaald worden... dus kan je het net zogoed in bahasa Indonesia doen en ja, alles laten legaliseren.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

jstar
Gebruiker
spacer line

Normaal wordt de verklaring van huwelijksbevoegdheid opgesteld door de Nederlandse ambassade/consulaat in Indonesi√ę. Wat je nodig hebt van je woonplaats, is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) waaruit de burgerlijke staat blijkt. (Dus een soort verklaring van ongehuwdheid.)

Ik heb geen idee of dat Nederlandse gemeenten dit tegenwoordig ook online aanbieden, waarschijnlijk niet dus. Vergeet niet dat je op twee manieren gesponsord kan worden voor de KITAS; door je werkgever en door je echtgenote. Laatste heeft als voordeel dat als je ontslag neemt/krijgt, je toch in het land kan blijven. Maar je moet het wel zelf betalen natuurlijk.

Je moet echt checken bij de KUA waar je gaat trouwen wat ze nodig hebben. Vaak zijn ze nogal flexibel met legalisatie, soms is vertaling voldoende.

spacer line  

Ik heb twee jaar geleden het Nederlandse gedeelte helemaal digitaal kunnen doen en niks hoeven vertalen, maar hangt af van de lokale KUA.
Het izin untuk menikah wordt door de Nederlandse ambassade in Jakarta afgegeven in het Indonesisch. Hiervoor heb je o.a. nodig:

- Uittreksel geboorteregister
- Uittreksel GBA
OF
- verklaring huwelijksbevoegdheid (soort ondertrouw en daarvoor heb je ook allerlei documenten van de buitenlandse partij nodig)

https://www.nederlandwereldwij(...)en-in-het-buitenland

Lodewijk35
Gebruiker
spacer line

Het kan dus wel, het antwoord is dus eigenlijk:neem contact op met Zoetermeer!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,296 pageviews Een website van indahnesia.com