Meerdaagse wandeling op Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ramrod
Gebruiker
spacer line

Hallo, ik zie dat het Bali forum niet echt actief meer is daarom mijn vraag maar hier .

Wij , 4 personen, gaan volgend jaar eind mei naar Bali voor 3 weken ,willen er voor 2 weken wel een doe vakantie van maken . We willen graag een meerdaags trekking doen maar wat ik tegen kom zijn 1 daagse wandeltochten .

Bestaan er meerdaagse wandeltochten op Bali , zo ja dan zou ik daar graag informatie over krijgen . Is dit eventueel ook ter plekke te regelen met lokale gidsen in plaats door een gelikt reisbureau , graag ontvang ik dan contact gegevens .

Alvast bedankt , Willem

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Welk Bali forum bedoel je Willem?
Er zijn er toch echt die behoorlijk actief zijn zoals op Facebook Vrienden van Bali.

Een meerdaagse trekking echter lijkt me meer iets voor fora zoals Thorn Tree van Lonely Planet https://www.lonelyplanet.com/t(...)-peninsula/indonesia

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ramrod
Gebruiker
spacer line

Ik bedoelde het Bali forum hier , ik zit niet op Facebook en wil dat ook zo houden ...

Zal eens op de LP site kijken , thx

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Voor een meerdaagse trekking moet je niet op Bali zijn maar op Kalimantan of Sumatra. Hier is geen jungle!

jstar
Gebruiker
spacer line

Wandeling (zie titel) lijkt me wel wat minder heftig dan trekking. Maar in de buurt van Ubud en meer in het noorden zijn er zeker wel leuke trajecten.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je moet er maar zin in hebben in een snik heet land je eigen zo op te offeren een wandel route van meerdere dagen te willen ondergaan.
Ja je bent jong en je wil wat..
Maar dan spot je wel met je gezondheid ook al ben je jong en denkt dat je het aan kan..
Er word al vele inspanningen gevraagd in die warme landen daar moet je op participeren. Emoticon: Yes!
Je eigen aanpassen is dan een eis van je zelf en daar heb je rekening mee te houden.
Zodat andere mensen je niet als dood op hoeven rapen en je in veiligheid te brengen Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Jstar in zijn inleiding spreekt hij over een meerdaagse trekking

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-10-2019 04:28 jstar wrote:
Wandeling (zie titel) lijkt me wel wat minder heftig dan trekking. Maar in de buurt van Ubud en meer in het noorden zijn er zeker wel leuke trajecten.

On 27-10-2019 08:59 zieleffe wrote:
Je moet er maar zin in hebben in een snik heet land je eigen zo op te offeren een wandel route van meerdere dagen te willen ondergaan.
Ja je bent jong en je wil wat..
Maar dan spot je wel met je gezondheid ook al ben je jong en denkt dat je het aan kan..
Er word al vele inspanningen gevraagd in die warme landen daar moet je op participeren. Emoticon: Yes!
Je eigen aanpassen is dan een eis van je zelf en daar heb je rekening mee te houden.
Zodat andere mensen je niet als dood op hoeven rapen en je in veiligheid te brengen Emoticon: Bye bye

On 27-10-2019 09:30 bulekurus wrote:
Jstar in zijn inleiding spreekt hij over een meerdaagse trekking
Wandelen, trekking en hiking worden door elkaar gebruikt en heeft voor iedereen een andere betekenis. Laten we het erop houden dat een meerdaagse trip wordt bedoeld waarbij gelopen wordt.
Daarvoor hoef je overigens niet oud of jong te ziijn Ziel, het gaat om de interesse van mensen. Daarbij is het niet overal zo heet. Er zijn talloze treks, hikes, wandelingen whatever te maken in Indonesie. Op 500 meter hoogte is het al veel minder warm dan op zeeniveau en er zijn ook genoeg plekken waar het (veel) hoger is. Ubud is al genoemd, dat ligt al hoger dan Kuta of Sanur. Ook het gebied rondom de meren en vulkaan in het noorden zijn een optie. Rustig aan doen is ook nog een mogelijkheid. Dood op hoeven rapen? Aduh? Kan het wat positiever? Lopen op wat voor manier dan ook is juist goed voor een mens.
Ik loop indien enigszins mogelijk naar kantoor (45 minuten). Daar word je niet slechter van.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ramrod
Gebruiker
spacer line

Dank voor de reacties en helaas ook een wat trieste reactie van zieleffe , whats in a name ...

Ik ben eerder op Bali geweest , zo,n 20 jaar geleden alweer en heb toen 2 of 3 1 daagse wandelingen gemaakt en vond dat erg fraai . Daarom lijkt het mij leuk om een meerdaags wandeling te doen , het gaat niet om de zwaarte maar om het wandelen en dingen te zien onderweg . Mijn ervaring is dat je met meerdaagse wandelingen toch net wat andere dingen ziet als met een afgemeten 1 daagse .

Ik heb zelf dit gevonden Belimbing ‚Äď Wang Aye Gede/ Jatiluwih - Jatiluwih ‚Äď Tamblingan - Munduk ‚Äď Ambengan - Puncak Mangu ‚Äď Plaga

Is dit een mooie en afwisselende route ?
Hoe kom ik eventueel in contact met "gidsen" die deze wandeling kunnen organiseren ?

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ben persoonlijk niet bepaald een loper (waarom zou je met een scooter Emoticon: Laugh out loud ), maar regio Ubud is gewoon prachtig!

En dan wil ik wel wat wandelen. Me één maal laten verleiden door af te zakken in een dal met gewoonweg adembenemende sawa's. WOW.
Echter elk voordeel heb z'n nadeel.
De klim naar boven was vele malen meer adembenemend! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . WAS KAPOT.
Direct aan infuus van Coca Cola. Koud, bruis en had per direct suikers nodig! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! . Verder zitten en apatisch voor me uitstarend of ik het wel of niet zou overleven. Invloeden van buitenaf pikten mijn synapsen niet meer op.

Wat ik persoonlijk ook zeer fraai vind is de regio ten Westen van Gunung Agung. WOW.
Meteen die tempel meepakken. Zeer de moeite waard, vooral bij helder weer.
Temperatuur is zalig (om te wandelen).

Even voor je opgezocht: De Besakih Tempel.

Misschien een idee om zowel te fietsen als wandelen. Velen huren fietsen daar en dan bestrijk je toch een groter gebied en kun je nabij bruggen de fiets in het riet gooien en even afzakken (o jee, gaan we weer) naar een waterval. Plenty. Ik zocht er niet eens naar.
Zie je fietsen of wat scooters nabij brug, dal: Afstappen en verkennen. Verrassend.

Wandelen in jungle klinkt als een avonturen film, maar vind ik doorgaans dus geen ruk aan.

Ken helaas geen gidsen. Niks op google te vinden?

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 27-10-2019 03:35 schreef bulekurus:
Voor een meerdaagse trekking moet je niet op Bali zijn maar op Kalimantan of Sumatra. Hier is geen jungle!

Dat bedoel ik dus.
Met wandelen wil ik géén jungle zien, maar in wat verte kunnen kijken.

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

On 02-11-2019 08:05 ramrod wrote:

Hoe kom ik eventueel in contact met "gidsen" die deze wandeling kunnen organiseren ?

On 02-11-2019 08:34 jakarta-snacks wrote:

Ken helaas geen gidsen. Niks op google te vinden?

Deze bieden redelijk veel trips aan:

https://www.balitrekkingtour.com/contact/

De meeste zijn wel maar één dag, dit is een uitzondering:

https://www.balitrekkingtour.c(...)ur-sunrise-trekking/

Misschien is iets 'op maat' mogelijk? Informeer eens...

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ramrod
Echt gaaf hoor om in of op Bali te gaan wandelen. Het is daar werkelijk genieten van de natuur en het uitzicht. Vooral in heuvel of bergachtig gebied is het een lust voor het oog. Tja dat het wandelen vermoeiend is, dat is normaal lijkt mij. Niet te veel rugzak bagage meenemen, maar uiteraard wel genoeg te drinken. Tussendoor even lekker wat eten in een warung en hupla weer verder wandelen. Jaren geleden heb ik echt van zo'n wandeling genoten. Je ziet en ervaar nog eens wat.
Ik ben ook eens met de motor rond getrokken (je moet wel als een Balinees gaan rijden hoor), en dat helemaal naar Uluwatt etc. Ik vond het schitterend !
ramod…………….geniet er straks maar van ! Het is immers jouw/jullie vakantie welke je zelf mag en kan gaan invullen. Elke dag op het strand is ook niks en verbonden aan niets doen, toch?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AnneMieke
Ik sluit mij helemaal bij je aan ! Mijn zoon woont in de bergen (hoe hoog weet ik niet), met de motor is het van de jalan raya ruim 10 minuten. Ik heb het ook eens lopend gedaan en dat was ruim een half uur. Het is een schitterende wandeling door de desa's. Hier en daar nog een babbeltje met de plaatselijke bevolking, met daarbij ook een hoop humor zoals: "wah si jawa bule lagi keluyuran' hehehehehehe. Toen ik in de dusun kwam had ik een aardig tintje opgelopen en mijn zoon vroeg nog "Pa, met wie ben je mee gereden?" ik zei "meegereden??? dari jalan raya papa jalan kaki" ……….oh je had de gezichten moeten zien.
Afijn het was goed voor mijn conditie. Het was niet idioot warm en ik had genoeg water bij me !
Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Smile

gr

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Wat indisch2018 dus zegt + zonnebrandcreme.

Heldere ziende

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jakarta-snacks
Ja ja ! een goede sunblok is altijd nodig. Ik neem altijd factor 35 mee. Ik heb ooit op Bali een flinke verbrande hoofd gehad. De vellen hingen erbij. Het was gewoon smerig. Ik vergat mijn pet op te zetten, dus vandaar mijn rode bolletje ……….. Emoticon: Laugh out loud ………..het is dus: voorkomen is beter dan genezen.
Petje op en voor de rest goed insmeren !!!!!!!!!!!!!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,089 pageviews Een website van indahnesia.com