Garuda: Amsterdam-Jakarta niet meer rechtstreeks


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
59 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesi gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei gexecuteerd in Indonesi  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesi gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.pelaut
Iya pelaut, fijn dat je je ticket al heb geboekt. Ik heb zelf ook een Frequent Flyer kaart van Garuda en Emirates. Het heeft zijn voordelen, zeker als je al silver member bent. Vaak ook nog 5 kg extra bagage. 5kg extra aan kleding om dat te geven aan de mensen in Indonesia. Ze zijn daar altijd dankbaar met kleding uit Holland.
Volgend jaar overweeg ik om met China Airlines te gaan vliegen. Voor de binnenlandse vluchten vlieg ik dan wel met Batik Air (bisnis/30kg)……..heb goede ervaringen met Batik Air.

salam



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik wil het hier toch graag opnemen voor diegenen die de nieuwe bagageregel van KLM niet doorhadden. Voor minder doorgewinterde reizigers kunnen de dingen nogal verwarrend zijn. Ooit hadden we de regel dat de boeker in een oogopslag moest kunnen zien wat zijn ticket kost maar met de komst van nieuwe en telkens veranderende bagageregels gaat dat dus niet en moet je eerst doorklikken naar de betreffende aanbieder of maatschappij. En dan is KL ineens niet meer zo concurrerend als in eerste instantie lijkt.

Ik durf het voor mijn volgende trip niet meer aan met Garuda. zoals hier al gezegd, wie weet wordt over een paar maanden weer eea veranderd.

Als het over bagage gaat dan moet je tegenwoordig sowieso goed oppassen bij wie je boekt en dan heb ik het nu specifiek over binnenlandse vluchten hier. Bij Air Asia bv is het ook niet echt duidelijk. Bij de ene is het ticket inclusief 15 kg bagage en bij de andere niet, maar WEL met bijna dezelfde prijs. Een andere aanbieder verkoopt het ticket inclusief 20 kg bagage wat volgens Air Asia niet eens mogelijk is. Een derde verwijst naar de maatschappij als je al op het punt staat te boeken. Daarbij is het kopen van (extra) bagage verschillend of je dat online of op de luchthaven boekt. De ene carrier weeg en meet alles, Air Asia en NAM hebben wel een cabinbagagebeleid maar manen je vervolgens om overbagage in je handbagage te overhevelen (… Emoticon: Confused ). In Denpasar is een speciale repackruimte ingericht want blijkbaar gaan meer mensen hier regelmatig mee de mist in.
Je moet dus ontzettend goed opletten wat wel/niet is inbegrepen.
Het zou volgens mij allemaal een stuk gemakkelijker kunnen. Bv mag je voor een vlucht 10, 20, 30 kg etc meenemen, cabinebagage met een maximale afmeting en het niet uitmaakt hoe het gewicht wordt verdeeld. Dus bv Garuda 30 kg plus 7 kg is 37 kg totaal: incheckbagage bv 25 kg en handbagage bv 10 kg maar binnen de maximale afmetingen. Iedereen blij (ik in elk geval wel).
En dan liefst ook nog alle maatschappijen hetzelfde.

Voor binnenlandse vluchten niet alleen Skyscanner zoeken maar op Nusatrip.com, Tiket.com, Traveloka.com en Trip.com.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
Gebruiker
spacer line
 

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat Air Asia géén 15 kilo is (bij binnenlandse vluchten), Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke.

De laatste tijd gebruik ik geen één van die websites meer trouwens. Voor Air Asia en Qatar en sommige anderen gebruik ik hun App, en in het algemeen gewoon via Google. Ik merk eigenlijk geen verschil met Skyscanner e.d.

Voorbeeld:




jstar
Gebruiker
spacer line
 

Je toetst dus gewoon 'flight luchthaven1 luchthaven2' in en daarna kan je nog veranderen van data, retour of enkel, enz.



jstar
Gebruiker
spacer line
 


On 19-11-2019 13:46 indisch2018 wrote:
……..heb goede ervaringen met Batik Air.


Toch zij niet die nu op de vlucht naar Kupang zaten. Piloot werd onwel en kreeg een black-out. Ze moesten het vliegtuig wegslepen van de landingsbaan en hij ging op een brancard van het vliegtuig.



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 20-11-2019 09:36 schreef Anne Mieke:
Als het over bagage gaat dan moet je tegenwoordig sowieso goed oppassen bij wie je boekt en dan heb ik het nu specifiek over binnenlandse vluchten hier. Bij Air Asia bv is het ook niet echt duidelijk. Bij de ene is het ticket inclusief 15 kg bagage en bij de andere niet, maar WEL met bijna dezelfde prijs. Een andere aanbieder verkoopt het ticket inclusief 20 kg bagage wat volgens Air Asia niet eens mogelijk is. Een derde verwijst naar de maatschappij als je al op het punt staat te boeken. Daarbij is het kopen van (extra) bagage verschillend of je dat online of op de luchthaven boekt. De ene carrier weeg en meet alles, Air Asia en NAM hebben wel een cabinbagagebeleid maar manen je vervolgens om overbagage in je handbagage te overhevelen (… Emoticon: Confused ). In Denpasar is een speciale repackruimte ingericht want blijkbaar gaan meer mensen hier regelmatig mee de mist in.
Je moet dus ontzettend goed opletten wat wel/niet is inbegrepen.
Het zou volgens mij allemaal een stuk gemakkelijker kunnen. Bv mag je voor een vlucht 10, 20, 30 kg etc meenemen, cabinebagage met een maximale afmeting en het niet uitmaakt hoe het gewicht wordt verdeeld. Dus bv Garuda 30 kg plus 7 kg is 37 kg totaal: incheckbagage bv 25 kg en handbagage bv 10 kg maar binnen de maximale afmetingen. Iedereen blij (ik in elk geval wel).
En dan liefst ook nog alle maatschappijen hetzelfde.

Voor binnenlandse vluchten niet alleen Skyscanner zoeken maar op Nusatrip.com, Tiket.com, Traveloka.com en Trip.com.


Snap je punt niet AM.
Ik zie zowel op tiket.com als traveloka kraakhelder en vooraf hoeveel bagage ik in kan checken. En dat klopt altijd met de regels die ik zie bij de check in balies.


De ene carrier weeg en meet alles

Ja en? Als je je zelf vooraf aan die regels houdt die ik hierboven beschreef, maakt dat toch niet uit?




Heldere ziende

indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jstar en JS
Ik ben van mening dat AnneMieke over haar eigen ervaring(en) spreekt. Ze zal het zeker zelf op bepaalde websites geconstateerd hebben.
Wat betreft het veschil tussen de A330-200 of B777-300ER van Garuda Airlines kan ik niet veel zeggen, want ik heb nog geen ervaring met de A330-200. Tot op heden ben ik nog steeds positief over de B777-300ER. Dus ik spreek of kan straks dan spreken over mijn eigen ervaring.

wat betreft het boeken van Internationale tickets geef ik nog altijd de voorkeur aan het boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf. Binnenlandse Indonesia tickets lukt niet om online bij de Indonesische maatschappijen te boeken, want meestal accepteren ze geen buitenlandse creditcards. Dit is dan mijn ervaring.
Dus binnenlandse vluchten boek ik dan toch wel via www.tiket.com of www.nusatrip.com, en goddank tot op heden altijd goed gegaan. Internationale tickets via bookingsites in NL etc daar heb ik 1x een rotervaring mee gehad. Maar daar wil ik mij verder niet over uitweiden.
gr





Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 20-11-2019 11:23 jstar wrote:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat Air Asia géén 15 kilo is (bij binnenlandse vluchten), Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne Mieke.

De laatste tijd gebruik ik geen één van die websites meer trouwens. Voor Air Asia en Qatar en sommige anderen gebruik ik hun App, en in het algemeen gewoon via Google. Ik merk eigenlijk geen verschil met Skyscanner e.d.

Voorbeeld:

Click to see original image
Iki bemoei me nog niet zo lang met Air Asia maar het zou zomaar eens kunnen dat die de overgrote markt overnemen op de route Denpasar-Labuan Bajo. Ik moest 4 dagen voor vertrek kiezen tussen Air Asia en NAM en ik "gokte" verkeerd in die zin dat allebei de maatschappijen de laatste weken regelmatig vluchten cancelen of omzetten naar een andere vlucht. Maar, aangezien Air Asia meer gewaardeerd wordt door toeristen dan andere Indonesische maatschappijen (buiten Garuda) heb ik me daar meer in verdiept. Daarbij kwam ik ineens voor een voldongen feit te staan. Het gekke is dat "regels" met de dag lijken te veranderen. Was er bijna 3 weken geleden nog geen problemen bij het boeken van mijn tickets naar Denpasar volgende week stond ik in de oopletmode. Vraag me niet waarom want ik was er ook niet opgekomen. Maar, het is echt waar. Alsjeblieft, hieronder geknipt en geplakt. Deze is van Trip.com, volgens mij de enige buiten Air Asia zelf die deze tickets verkoopt.
Bagasi Terdaftar: Tidak ada batas muatan bagasi gratis.
Silakan hubungi maskapai untuk detail ketentuan bagasi.
Bagasi Kabin: 7 kg per orang.
Setiap bagasi tidak boleh melebihi ukuran 56*36*23CM.
of
Checked Baggage: no included baggage
Please contact airline for detailed baggage regulations.
Carry-on Baggage: 7 kg per person
Each piece cannot exceed 56*36*23CM in size.


Toen ik doorklikte (je kunt het niet in 1 keer vinden) bleek dat ze verschillende tarieven hebben, maar het is hoe dan ook niet duidelijk dus kan me voorstellen dat mensen hier de meest mee in gaan. Ik ben ook al website met 20 kg tegengekomen. En Air Asia (bij incheckbalie Denpasar) zelf zegt dat ze alleen met 15 kg bagage verkopen. Dus zeg jij het maar...
Ik heb nog niet geprobeerd om via Air Asia zelf te boekenl. Ik hoor vaak dat dat gedoe geeft en dat is iets wat ik met slecht internet niet moet hebben.
Op Skyscanner staan niet alle vluchten vermeld dat is zeker. Nu ben ik voornamelijk geconcentreerd op vluchten in het oosten, dus diverse plaatsen op Flores en de reswt van NTT, Sulawesi en Maluiku. Echter ook op Trip.com, Tiket.com, Traveloka.com en Nusatrip staat niet alles. Op een staat bv NAM Air niet, de andere Air Asia weer niet etc.
Het is dus zaak om diverse websites te checken. Misschien is dat voor het westen van Indonesie anders, dat weet ik niet.
Hier op Flores zijn de veranderingen niet bij te houden



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 20-11-2019 12:14 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]


Snap je punt niet AM.
Ik zie zowel op tiket.com als traveloka kraakhelder en vooraf hoeveel bagage ik in kan checken. En dat klopt altijd met de regels die ik zie bij de check in balies.
…...

Mijn punt is dat er geen eenduidigheid is en dat je vooral goed op moet letten bij wie je boekt. Zie hierboven.
Tiket.com en Traveloka.com verkopen geen Air Asia. Nusatrip.com dan weer wel en dan weer niet en hier stond deze een paar dagen geleden met 20 kg terwijl dat dat helemaal niet kan (volgen Air Asia). Verder moet je bij Traveloka eerst alle data invullen voordat je weet hoeveel je voor je bagage moet betalen (bv Wings en Lion Air). Zo ook bij Tiket.com maar die link doet het vaak niet eens. En kun je weer van voren af gaan beginnen bij een andere ticketaanbieder. Noem dat maar kraakhelder. Ik in elk geval niet bij een andere ticketaanbieder.
Bij Nusatrip oa. is dat veel gemakkelijker, daar kun je het meteen toevoegen.
Al deze providers hebben niet alle vluchten in hun pakket, daarnaast heeft de een (als voorbeeld Air Asia) de vlucht aan incl 15kg bagage, de ander incl 20 kg bagage en weer andere helemaal geen bagage.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Toen ik maanden geleden een ticket kocht aan de balie van Air Asia om naar Bali te gaan.
Heb ik uren moeten wachten omdat zo lul mijn bankpas had gescand op die pin automaat, i.p.v. de chip te gebruiken.
Ik zag op mijn smartphone dat het afgeschreven was maar ik kreeg geen ticket ze bleven wachten dat het bij hen was gestort maar dat deed het niet.
Toen hebben ze het geld terug gestort en via die chip weer gewoon betalen en toen was het wel over gekomen op hun rekening.
Ik kon alles volgen via mijn bank dus het terug gestorte geld en het weer betalen van die ticket.
Zo was het toch weer een gebeuren waarop je kwaad kan worden door die domme medewerker, je zo lang te laten wachten op je ticket.
Een waarschuwing betaal niet met je pas via de zwarte strook door te halen op die pinautomaat.... Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line
 

^ Huh? Emoticon: Confused Klok en klepel verhaal.

Die magneetstrip op een pas zit er nog op zodat je kan betalen in landen waar de kassa terminals de chip (nog) niet ondersteunen.

Als het geld gelijk afgeschreven werd van je rekening werkte het dus prima!
En hoe kunnen zij geld terugstorten als ze het nooit hebben ontvangen? Emoticon: Nooo

Er was dus gewoon iets fout met het systeem om een ticket te genereren, het had niets met de betaling an sich te maken...



ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line
 

Veel is al gezegd hiervoor, maar wil toch onze ervaring nog even onze ervaringen delen :-).
Waarom Garuda ?
Wij vliegen bijna altijd vanuit Amsterdam door naar Makassar. En meerdere binnenlandse vluchten.
Doordat we altijd telefonisch/rechstreeks boeken bij Garuda kregen we altijd 50% korting op de binnenlandse vluchten.
En hierdoor ook 30kg bagage mogelijkheid op deze binnenlandse vluchten.
Nu 35kg ivm frequent flyer silver member.

We vertrokken met een Boeing 777-300ER vanuit Amsterdam om 12:05.
Ik denk dat het vliegtuig 80% vol zat. Dus wij hadden de 3-4-3 combinatie, waarvan wijzelf op de 3 stoelen zaten. 1 stoel vrij tussen ons in.
Bij aankomst in Medan ging 80% van de passagiers eruit ! Wij konden in het vliegtuig blijven. En je kon ook van het toilet gebruik blijven maken.
We vlogen met hooguit 50 passagiers door naar Bali !
We moesten 1:30 uur wachten op Medan.

Afgelopen zondag 24 november weer vertrokken uit Bali, vertrek 20:25.
3 uur reistijd tot Medan.
Nu was het een Airbus A330-200, met 2-4-2 stoel combinatie.
De bezetting was nu wat voller, ik denk dat 60% bezet was.
In Medan moesten we nu 2 uur wachten (tanken, schoonmaken/bijvullen voorraad vliegtuig, binnenkomende passagier).
Het vliegtuig was 100% bezet, had ik het idee.
Uiteindelijk kwamen we 1 uur later dan verwacht (was 07:25 gepland) om 08:15 op Schiphol aan.

Resumé: ik denk niet dat wij weer Amsterdam->Indonesië met Garuda boeken.
De tussenstop in Medan is voor ons (Jakarta/Bali is nooit onze bestemming) heel onlogisch geworden.




indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ojla240
Fijn om je ervaring hier te lezen. Goh je vloog dus nog met de B777-300ER? Zelf vind ik dit een fijn vliegtuig met ruime seats. Terugweg met de A330-200...…...hoe was je ervaring met dit vliegtuig? Ervaarde je nog een duidelijk verschil tussen de B777 en A300??
Toch niet normaal dat er van KNO naar DPS maar 50 passagiers in het vliegtuig zitten, en op de terugweg slechts 60%.

Nog 4 weken en dan vertrek ik met Garuda naar Indonesia, AMS-KNO-CGK hotelovernachting CGK-JOG-CGK-KNO-AMS. Ik ben benieuwd hoe mijn ervaring straks zal zijn.
Mijn gevoel zegt ook dat ik eind volgend jaar niet meer met Garuda zal gaan vliegen. Het zal wel China Airlines of Emirates worden. En domestik dan met Batik Air (bisnis, ivm 30 kg)
Ik zit er nog over na te denken om voor straks een seat AMS-KNO te gaan reserveren, dat is iets van 35 euro. Ik prefereer namelijk een gangpad stoel.

Ik houd nu zo'n beetje de (aansluitende) vluchten bij, dit ivm met de transittime. Vooral voor de terugweg naar AMS, omdat ik dan twee keer moet overstappen (CGK en KNO) het zal mij benieuwen straks.

Dank voor je melding/ervaring
gr





ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line
 


Op 29-11-2019 13:18 schreef indisch2018:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ojla240
Fijn om je ervaring hier te lezen. Goh je vloog dus nog met de B777-300ER? Zelf vind ik dit een fijn vliegtuig met ruime seats. Terugweg met de A330-200...…...hoe was je ervaring met dit vliegtuig? Ervaarde je nog een duidelijk verschil tussen de B777 en A300??
Toch niet normaal dat er van KNO naar DPS maar 50 passagiers in het vliegtuig zitten, en op de terugweg slechts 60%.



We zaten op de heenweg bij de nooduitgang, dus sowieso veel ruimte.
Nadeel daarvan is wel dat mensen voor je staan te wachten, totdat het toilet vrij is. Dus moet je ook nog rekening mee houden als je je benen uitstrekt :-).
Terugweg met de A330-200 heb ik ook redelijk goed gezeten.
Ben zelf 1.90 lang, en niet 1 van de dunsten :-)
Vind het persoonlijk wel lekker dat het 2 stoelen naast elkaar zijn ipv 3.

Wat ik sowieso in dit hele verhaal met Garuda raar vind, is dat Garuda vorig jaar (2018) de vluchten vanuit Amsterdam naar Jakarta vervroegd heeft, om de aansluiting naar Ambon te optimaliseren. Heel veel Nederlanders gaan door naar Ambon.
En dat is ineens niet meer relevant.



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 30-11-2019 12:13 ojla240 wrote:

[quote removed]
......Wat ik sowieso in dit hele verhaal met Garuda raar vind, is dat Garuda vorig jaar (2018) de vluchten vanuit Amsterdam naar Jakarta vervroegd heeft, om de aansluiting naar Ambon te optimaliseren. Heel veel Nederlanders gaan door naar Ambon.
En dat is ineens niet meer relevant.
Heb ik dan een andere Garuda gehad al die jaren? Volgens is dat al een aantal jaren geleden.

Er zijn passagiers die doorgaan naar Ambon maar ook naar veel andere bestemmingen waar (geen) rekening mee wordt gehouden.
Met de laatste berichten lijkt het er meer op dat Garuda kat in het nauw sprongen aan het maken is. Ik zou voorlopig helemaal niet meer met Garuda boeken.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line
 


Op 30-11-2019 12:28 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Heb ik dan een andere Garuda gehad al die jaren? Volgens is dat al een aantal jaren geleden.

Er zijn passagiers die doorgaan naar Ambon maar ook naar veel andere bestemmingen waar (geen) rekening mee wordt gehouden.
Met de laatste berichten lijkt het er meer op dat Garuda kat in het nauw sprongen aan het maken is. Ik zou voorlopig helemaal niet meer met Garuda boeken.


Gelukkig bestaat er google.
Bericht van februari 2018:
https://www.upinthesky.nl/2018(...)bon-molukken-garuda/



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 30-11-2019 12:13 ojla240 wrote:

[quote removed]


Wat ik sowieso in dit hele verhaal met Garuda raar vind, is dat Garuda vorig jaar (2018) de vluchten vanuit Amsterdam naar Jakarta vervroegd heeft, om de aansluiting naar Ambon te optimaliseren.
Dit is wat je schijft. Echter vlucht GA089 Amsterdam - Jakarta (en sinds kort via Medan naa Denpasar) vertrekt al een aabtal jaren om 12.00 uur in onze zomertijd en om 11.05 uur in onze wintertijd. Voorheen was dat respectievelijk rond 16.30 en 15.30 uur maar dat is al een aantal jaren geleden en zeker niet sinds vorig jaar.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Bovendien AMS-KNO-DPS is maar een paar keer per week, dus voor iemand die aan het zoeken is naar een vakantie compleet onlogisch. 1 vanwege de bizarre route, 2 vanwege de niet dagelijkse vluchten.

Garuda was niet mijn favoriet, want duurder als zelfs SQ op de route CGK-AMS vv, maar nu is er helemaal geen haar op m'n hoofd die er nog aan denkt om GA te vliegen. En nee, ben niet kaal.

Er zijn zoveel goeie alternatieven, het is toch om te lachen eigenlijk wat GA aan het doen is.

Je kunt prima met Malaysian en Thai (al zouden die genationaliseerd/verkocht kunnen worden op korte termijn, dus beetje uitkijken), maar SQ is een prima alternatief voor een beetje extra. Lufthansa en KLM zijn ook niet mijn favorieten, maar als het tig uur scheelt vanwege het WEL hebben van een normale route, dan hoor je mij niet klagen.

Voorbeeldje; had tickets Cebu Pacific voor Guam - Manila en Manila - Jakarta. Low cost in de aanbieding, dus kost geen drol, want extra's boek je pas kort voor vertrek om goed uit te mikken wat je nodig hebt.

Guam - Manila werd even later geannuleerd; logisch, incourante route kennelijk. Maar Manila - Jakarta heb ik ook maar laten gaan, deels vanwege die annulering. Heb een oplossing met China Airlines gevonden. Ja, veel duurder, maar daarvoor kan ik naar Taipei ipv Manila, want dat is toch maar een veredeld Jakarta kennelijk. Emoticon: Laugh out loud

Gewoon pragmatisch denken; dus GA lekker links laten liggen. De dag dat ze stoppen met op Amsterdam vliegen komt wellicht toch sneller dan we nu denken. (volgend jaar ergens, denk ik dus)



Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

Yurun wrote ;Gewoon pragmatisch denken; dus GA lekker links laten liggen. De dag dat ze stoppen met op Amsterdam vliegen komt wellicht toch sneller dan we nu denken. (volgend jaar ergens, denk ik dus)
------------------------------------------------------------------------------------------
Free Accommodation
Service Commitments Baggage ServiceFree AccommodationTransit LoungeFlight Misconnection Guide24-hour Stay Permit144-hour Visa-free TransitTransit Free HotelTransit Flow
Ⅰ.Requirements and Standards
Requirements
1.Passengers flying with:



Connected passenger tickets for the combined transport via China Southern flights, China Southern international code-sharing flights or China Southern international/China Southern international code-sharing flights (Carriers are limited to Chongqing Airlines Co., Ltd. and Xiamen Airlines Co., Ltd.) are included.

2.Connecting time:

8-48hours(included) for international-to-international,international-to-domestic,domestic-to-international

domestic-to-domestic:no connecting flight available before 12:00PM, the scheduled arrival time after 11:00PM and the onward flight departure time after 6:00AM the next day, connecting time less than or equal to 24 hours

(Please go to China Southern Airlines Accomodation Counter near Gate No.50 on the 1st floor of Bai Yun International Airport Terminal 2 for hotel reservation.)

3.Transit in Guangzhou

Dit is incl. gratis ontbijt naar keuze . Emoticon: Yummie!

Thats all folks Emoticon: Yawn

Permisi Zaijian

Luo Ni Emoticon: Worship



Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Luo Ni, 144 uur transit-free (=6 dagen) dat is ruim hoor. Wist ik niet, en dus een reden om ook die maatschappij op te nemen in de mogelijkheden, want ze staan niet slecht aangeschreven.



jstar
Gebruiker
spacer line
 

China Southern is inderdaad niet slecht maar cf. onze zoon wordt je bij de overstap wel gigantisch en vaak gecontroleerd. Kost je veel tijd.

Lijkt een beetje op Moskou, daar werd ik bij een overstap op Aeroflot ook bijna uitgekleed.



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


On 04-12-2019 07:45 jstar wrote:
China Southern is inderdaad niet slecht maar cf. onze zoon wordt je bij de overstap wel gigantisch en vaak gecontroleerd. Kost je veel tijd.

Lijkt een beetje op Moskou, daar werd ik bij een overstap op Aeroflot ook bijna uitgekleed.
Dat rigoreuze ben ik wel gewend, doen ze in de VS ook. En als je dan per ongeluk een muntje vergeet, ben je helemaal de sjaak. Emoticon: Laugh out loud

Leuke is dat je van de VS naar Canada kunt lopen (via officiele border crossing dan natuurlijk) en weer terug zonder enige controle, behalve paspoort dat word ingezien. Ook wel eens een keer leuk.





Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

jstar wrote : Lijkt een beetje op Moskou , daar werd ik bij een overstap op Aeroflot ook bijna uitgekleed .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb persoonlijk de indruk na diverse keren via Moskou gevlogen te hebben , dat het wel streng kan zijn maar het ligt er ook aan welke shift er aan het werk is .
Wij hadden n.l ook de pech dat wij compleet gecheckt werden .
Maar dit was na de metro aanslagen in Moskou
Mede doordat wij uiterlijke totaal verschillend zijn ( Europees / Chinees )
Men moet ook niet verwachten dat je met vlag en wimpel word ontvangen , en begeleid word over de rode loper en militaire parade naar de gate . Emoticon: Nooo


Permisi , Zaijian

Luo Ni


Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

Yerun wrote ; Luo Ni, 144 uur transit-free (=6 dagen) dat is ruim hoor .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klopt Yerun maar er zijn diverse mogelijkheden ook b.v vanaf 24 uur tot 144 uur .
Met b.v China Southern , China Eastern zijn er tal van mogelijkheden vanaf 24 uur transit met free visa (temporary transit stay ) .
Terugkomend van Tanah Air is dit m.i een leuke mogelijkheid om de omgeving te bezichtigen mits de bodem van de dompet niet in zicht is . Emoticon: Wink

Permisi , Zaijian

Luo Ni Emoticon: Smile





Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Ja, er moet wel geld voor zijn, maar ik zou best op basis van 6 dagen visum-free eens in die regio een langere transit dan een paar uur willen hebben.



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,422 pageviews Een website van indahnesia.com