Garuda: Amsterdam-Jakarta niet meer rechtstreeks


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
51 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Kunnen we deze topic beter niet afsluiten met de conclusie dat het vliegen van af Amsterdam met de bestemming Jakarta/Java met Garuda geen optie meer is. Emoticon: Nooo

Als ik namelijk van af Rotterdam naar Schiedam moet, dan ben ik een verschrikkelijke waus om via Groningen te rijden. Emoticon: Blush

Om in jouw contreien van Anne Mieke te blijven, ga je ook niet van Eindhoven naar Breda via Rotterdam toch. Emoticon: Wink

In 2020 gaan al onze kleinkinderen met aanhang terug naar hun roots en die nemen oma (Pop) op sleeptouw, die dumpen ze bij haar familie in Bandung, ik ben min of meer de organisator vanachter mijn toverdosie omdat ik niet mee kan, wat kan wel, wat kan niet, wat is het beste en hoe vliegen ze zonder te veel belasting voor oma en het goedkoopst naar Java. Emoticon: Blush

Garuda heb ik allang geschrapt uit het lijstje van potentiële maatschappijen die zijn namelijk volledig van de pot gerukt om Jakarta te verruilen voor Medan (Sumatra). Emoticon: Bye bye



eveline
Gebruiker
spacer line
 

Ik maak alleen gebruik van Garuda voor domestic vluchten, nooit vanuit Europa.
En nu op dit moment ben ik nog op Bali en twijfel om ticket te boeken voor volgende maand van AMS, met Garuda of KLM? Prijs even duur, cheap.
Heeft iemand ervaring jarig zijn tijdens je vlucht naar Indonesië, hoe is dat?


Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

jstar
Gebruiker
spacer line
 

Wat bedoel je, dat ze bij je stoel een liedje komen zingen? Een extra gebakje? De kans is trouwens groot dat je na een paar uur vliegen alweer niet meer jarig bent.

Ik zie echt niet in waarom je niet met Qatar of Eitihad/Emirates/Turkish/Cathay/China Southern/.... zou vliegen.. Deze hebben ook altijd aanbiedingen en hebben goede verbindingen.



eveline
Gebruiker
spacer line
 

Nou nee, zingen aub liever niet. Een gebakje is wel aardig, nog meer aardig is een upgrade bijvoorbeeld. Gezien de vluchttijden op die dag zit ik dus lang jarig zijn aan boord.
Ik ben platinum member op skyteam en gold Star alliance, vlieg dus graag met maatschappij van die 2 groepen.
Vlieg regelmatig met Turkish....super met 2 chef kok aan boord, heerlijk eten geserveerd.
Als het even kan vermijd ik liever Garuda....maar Garuda is een skyteam, als ik een Rewards domestic ticket boekt dan is het helaas wel met Garuda.


Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

stekkel
Gebruiker
User icon of stekkel
spacer line
 

Beste Forum-gangers,

Inmiddels ben ik heen en weer geweest, met Garuda, via Medan, naar Jakarta.
Ook al weet ik dat de situatie ter plaatse weer kan veranderen, hierbij kort mijn ervaringen.

De heenvlucht was, met een tjokvolle airbus, eerst van Amsterdam naar Medan.
In Medan van vliegtuig wisselen. Toen ik in Medan aankwam ging het eerst naar de begane grond, daar was er een security-check, die weinig voorstelde want je handbagage ging wel door een scanner maar er werd nauwelijks op de schermen gekeken en al ging je piepend door het controlepoortje, je kon na een keer zwaaien met een handscanner gewoon doorlopen.
Daarna ging je door emigratie en kreeg je inreis-stempel in het paspoort. Vandaar ging je naar de bagageafdeling ter controle van je ingescheckte koffers. Dit was slecht aangegeven en het was onduidelijk wat nu eigenlijk de bedoeling was. Er waren slechts 2 bagagebanden zonder informatie welke koffers van welke vlucht daarop zouden komen. Het was dus de bedoeling dat je bij de bagageband bleef wachten of je koffer daar verscheen. Koffers die tijdens het scannen geen bijzonderheden opleverden gingen rechtstreeks in het toestel naar Jakarta, zagen ze wel wat tijdens de scan kwam je koffer dus op de bagageband, moest je de koffer identificeren en ermee naar de douane om hem open te maken ter controle. Tijden mijn vlucht waren er ongeveer 6 koffers die op de band aankwamen, de meerderheid van de passagiers stonden er dus bij te wachten, eigenlijk zonder dat duidelijk was wanneer het proces was afgerond. Was het koffergedoe klaar ging je, met de roltrap, naar de 2e verdieping waar de gate was voor het voor het vertrek van de inlandse vlucht (Boeing) naar Jakarta. Wachttijd ongeveer 1 uur 40 min.
De vertrekverdieping ziet er nmm. in Medan goed uit (al is terminal 3 in Jakarta natuurlijk wel andere koek), verschillende winkeltjes, eet- en koffie bars, Geldautomaat etc. Aangekomen in Jakarta ging je direct naar de bagage-banden en kon je de vertrekhal verlaten.

De terugreis was wat meer organisatie. Het probleem was dat mijn vrouw haar ticket eerder had gekocht en al in Indonesië was en we samen terug wilden vliegen. In zo'n geval worden er dus geen stoelen naast elkaar gereserveerd. Tijdens het inchecken dus het verzoek of het mogelijk was om in de vliegtuigen naast elkaar te kunnen zitten. Dat was werd lastig omdat blijkbaar de stoelindeling vooraf al vastligt en men in Jakarta geen wijzigingen kon aanbrengen in de stoelindelingen van de vlucht van Medan naar Amsterdam. We werden door de incheck-dame naar de serviceafdeling van Garuda in Jakarta verwezen. Er is, niet in het minst door mijzelf, nogal gemopperd op Garuda door de wijzigingen in het vluchtplan, maar ik moet de medewerkers van Garuda ter plaatse toch een compliment maken hoe ze dit hebben opgelost. Ze hadden gemakkelijk kunnen zeggen dat 2 stoelen naast elkaar niet mogelijk was, maar ze zijn bijna een uur voor ons bezig geweest om via via, met medewerking van verschillende afdelingen, het zo te plooien dat er 2 stoelen naast elkaar uitrolden. Wat mij betreft hiervoor en dikke pluim.
Bij de terugreis, ga je eerst via een inlandse vlucht van Jakarta naar Medan (Airbus), met wachttijd in Medan van 1 uur 45 min. In Jakarta alleen de gebruikelijke security-checks. In Medan kom je dan aan op de 2e verdieping, dan loop je via gangen langs een bali van Garuda waar de tickets worden gecontroleerd, dan een security-check, even doorlopen naar de emigratie-balies, voor je uitreis-stempel. Dan naar de gate, waar ook nog eens een security-check is en dan wachten op het vliegtuig, dat ook weer bomvol bleek. We kwamen rond 22:00 uur aan in Medan en dan is de 2e verdieping op het vliegveld uitgestorven, alle winkeltjes dicht een geen kip te bekennen behalve de passagiers naar Amsterdam. Verder een goede rustige vlucht gehad (Airbus), met nmm. prima verzorging.

Ik wens een ieder die dezelfde kant opgaat een goede behouden reis.




harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line
 


On 03-11-2019 08:11 stekkel wrote:
Beste Forum-gangers,

Inmiddels ben ik heen en weer geweest, met Garuda, via Medan, naar Jakarta.
Ook al weet ik dat de situatie ter plaatse weer kan veranderen, hierbij kort mijn ervaringen.

De heenvlucht was, met een tjokvolle airbus, eerst van Amsterdam naar Medan.
In Medan van vliegtuig wisselen. Toen ik in Medan aankwam ging het eerst naar de begane grond, daar was er een security-check, die weinig voorstelde want je handbagage ging wel door een scanner maar er werd nauwelijks op de schermen gekeken en al ging je piepend door het controlepoortje, je kon na een keer zwaaien met een handscanner gewoon doorlopen.
Daarna ging je door emigratie en kreeg je inreis-stempel in het paspoort. Vandaar ging je naar de bagageafdeling ter controle van je ingescheckte koffers. Dit was slecht aangegeven en het was onduidelijk wat nu eigenlijk de bedoeling was. Er waren slechts 2 bagagebanden zonder informatie welke koffers van welke vlucht daarop zouden komen. Het was dus de bedoeling dat je bij de bagageband bleef wachten of je koffer daar verscheen. Koffers die tijdens het scannen geen bijzonderheden opleverden gingen rechtstreeks in het toestel naar Jakarta, zagen ze wel wat tijdens de scan kwam je koffer dus op de bagageband, moest je de koffer identificeren en ermee naar de douane om hem open te maken ter controle. Tijden mijn vlucht waren er ongeveer 6 koffers die op de band aankwamen, de meerderheid van de passagiers stonden er dus bij te wachten, eigenlijk zonder dat duidelijk was wanneer het proces was afgerond. Was het koffergedoe klaar ging je, met de roltrap, naar de 2e verdieping waar de gate was voor het voor het vertrek van de inlandse vlucht (Boeing) naar Jakarta. Wachttijd ongeveer 1 uur 40 min.
De vertrekverdieping ziet er nmm. in Medan goed uit (al is terminal 3 in Jakarta natuurlijk wel andere koek), verschillende winkeltjes, eet- en koffie bars, Geldautomaat etc. Aangekomen in Jakarta ging je direct naar de bagage-banden en kon je de vertrekhal verlaten.

De terugreis was wat meer organisatie. Het probleem was dat mijn vrouw haar ticket eerder had gekocht en al in Indonesië was en we samen terug wilden vliegen. In zo'n geval worden er dus geen stoelen naast elkaar gereserveerd. Tijdens het inchecken dus het verzoek of het mogelijk was om in de vliegtuigen naast elkaar te kunnen zitten. Dat was werd lastig omdat blijkbaar de stoelindeling vooraf al vastligt en men in Jakarta geen wijzigingen kon aanbrengen in de stoelindelingen van de vlucht van Medan naar Amsterdam. We werden door de incheck-dame naar de serviceafdeling van Garuda in Jakarta verwezen. Er is, niet in het minst door mijzelf, nogal gemopperd op Garuda door de wijzigingen in het vluchtplan, maar ik moet de medewerkers van Garuda ter plaatse toch een compliment maken hoe ze dit hebben opgelost. Ze hadden gemakkelijk kunnen zeggen dat 2 stoelen naast elkaar niet mogelijk was, maar ze zijn bijna een uur voor ons bezig geweest om via via, met medewerking van verschillende afdelingen, het zo te plooien dat er 2 stoelen naast elkaar uitrolden. Wat mij betreft hiervoor en dikke pluim.
Bij de terugreis, ga je eerst via een inlandse vlucht van Jakarta naar Medan (Airbus), met wachttijd in Medan van 1 uur 45 min. In Jakarta alleen de gebruikelijke security-checks. In Medan kom je dan aan op de 2e verdieping, dan loop je via gangen langs een bali van Garuda waar de tickets worden gecontroleerd, dan een security-check, even doorlopen naar de emigratie-balies, voor je uitreis-stempel. Dan naar de gate, waar ook nog eens een security-check is en dan wachten op het vliegtuig, dat ook weer bomvol bleek. We kwamen rond 22:00 uur aan in Medan en dan is de 2e verdieping op het vliegveld uitgestorven, alle winkeltjes dicht een geen kip te bekennen behalve de passagiers naar Amsterdam. Verder een goede rustige vlucht gehad (Airbus), met nmm. prima verzorging.

Ik wens een ieder die dezelfde kant opgaat een goede behouden reis.


Nu vlieg wel over Singapore dit is mij allemaal te omslachtig met Garuda Emoticon: Bye bye

Jammer vloog altijd rechtstreeks wel 5 keer per jaar Emoticon: Blush


roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 01-11-2019 07:38 schreef jstar:
Wat bedoel je, dat ze bij je stoel een liedje komen zingen? Een extra gebakje? De kans is trouwens groot dat je na een paar uur vliegen alweer niet meer jarig bent.

Ik zie echt niet in waarom je niet met Qatar of Eitihad/Emirates/Turkish/Cathay/China Southern/.... zou vliegen.. Deze hebben ook altijd aanbiedingen en hebben goede verbindingen.


Met sommige airlines ben je nog lang niet jarig Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Zonder dollen:
Qatar (ietsie minder), Etihad (niks mis mee), Emirates (top), Turkish (no comment..), Cathay (prima), China Southern (geen idee). En ja, veel goedkoper.



Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 03-11-2019 11:17 schreef harlys:

[quote verwijderd]


Nu vlieg wel over Singapore dit is mij allemaal te omslachtig met Garuda Emoticon: Bye bye

Jammer vloog altijd rechtstreeks wel 5 keer per jaar Emoticon: Blush


Sluit me daar volledig bij aan. Via Singapore of Dubai = niets mis mee.

Moest wel lachen in Dubai:
Kwam de slurf uitlopen, draai mijn hoofd naar rechts:
"Victoria Secrets" met heel uitdagende dingetjes Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .
Heineken volop vertegenwoordigd. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Was even geleden.


Heldere ziende

indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.stekkel
Bedankt voor je relevante informatie en ervaring. Ja ik ben echt benieuwd hoe straks mijn ervaring via KNO zal zijn. Toen ik voor het eerst op Terminal 3 CGK aankwam/, was het ook even wennen. Allereerst een flinke wandeling naar de imigrasi etc. En eerlijk gezegd, stelde de bagage controle daar ook niks voor. Op de terugweg (ik verbleef toen in Jakarta) waren ze wel wat secuurder en strenger. Ik had nog ruim genoeg tijd over om buiten (Gate 5) nog even te gaan roken etc. Helaas was de wifi op CGK Term 3 echt waardeloos, dus veel smssen. Maar dit even terzijde.

Ach, of ik nou via Singapore vlieg of via Medan naar CGK vlieg, dat maakt mij niet zo uit. Alles is beter dan die wereldreis die ik eerst had, namelijk AMS-KNO-DNP transit-CGK. Van AMS naar CGK dus 24 uur onderweg.
Ik zal eerst mijn komende Garuda ervaring maar afwachten. Volgend jaar misschien toch maar weer met de Emirates of desnoods China Airlines/Cathay. Als ik maar tussen 12:00 en 16:00 in CGK aankom.

gr




Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik ben afgelopen vrijdag vertrokken.
GA089 check in om 08:30, tot mijn verbazing niet druk. Toestel Airbus 330-220, stoelen 2-4-2
Vertrek 11:20 (moest 11:05 uur zijn). Aankomst Medan 05:20 uur, 40 minuten vroeger dan schema. Met de vertrekvertraging erbij een ruime marge dus. Reistijd dus 12 uur (bijna precies).
Vertrek Denpasar 06:40 uur (moest 06:30 uur zijn)
Aankomst Denpasar 10:45 uur, 20 eerder dan gepland.
In Medan veel uitstappende passagiers, ongeveer de helft ging door naar Denpasar.
Er is overigens wel een USB aansluiting onder de stoelen (voor opladen mobiele telefoon). Geen voetsteunen, filmaanbod was erg mager. Eten is echt achteruit gegaan bij Garuda. Na ongeveer twee uur dus rond 13:30 uur Nederlandse tijd een warme maaltijd. Ontbijt ongeveer 2 uur voor aankomst, rond 21:30 Nederlandse tijd. Tussendoor geen personeel dat met een blad met water of jus langskwam. Passagiers konden achterin koekjes, chips of chocola halen. De popmie was halverwege de vlucht al op. Geen sterke drank, alleen wijn en bier (…)

Al met al is het voor een vlucht naar Denpasar goed te doen maar ik weet niet of dit een volgende vlucht nog een keer zou doen. Vooral om de wel zeer snelle verandering van de dienstregeling. Ik sprak een stel dat in februari al vluchten had geboekt naar Labuan Bajo. Eerst werd de vlucht Jakarta-Labuan Bajo eruit gehaald (er ging een rechtstreekse vlucht van Jakarta naar Labuan Bajo) en daarna weer deze verandering. Ze gingen nu verder met Wings naar Labuan Bajo (en daar word je niet blij van als je van 30 kg bagage naar alle bagage betalen moet)

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Stekkel, waarom heb je je stoelen niet zelf herkozen bij het online inchecken?



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


Op 03-11-2019 15:18 schreef indisch2018:
Als ik maar tussen 12:00 en 16:00 in CGK aankom.

Zodat je midden in het spitsuur verder kan?
Ik geef voorkeur aan late aankomst.


Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Ja, eten bij Garuda gaat sneller achteruit dan het licht vooruit.


Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM: Mocht je in Medan in het toestel blijven zitten of moest je even van boord (à la KLM in KL)?



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 04-11-2019 14:05 jstar wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM: Mocht je in Medan in het toestel blijven zitten of moest je even van boord (à la KLM in KL)?
Nee, we moesten juist aan boord blijven (kunnen ze ook niemand kwijtraken Emoticon: Very funny )


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jakarta-snacks
Voor mij is dat geen probleem, want ik blijf altijd 1 nacht in een hotel niet ver van CGK, en dat om de volgende dag dan door te vliegen naar JOG. Ik vind dit relaxter dan direct door te vliegen naar JOG. Na aankomst vlieg ik de volgende dag door naar JOG (Garuda 13:00u) en bij aankomst in JOG verblijf ik of in Jogja (1 nacht) of ik reis direct door naar Semanu/Wonosari. Hangt er van af hoe moe ik ben, want het tijdverschil speelt natuurlijk ook mee.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne-Mieke
Bedankt voor je verslag. Ja ik hou nu zo'n beetje de vertrektijden van mijn vluchten bij. Van AMS naar CGK en de volgende dag naar JOG daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
Het gaat mij om de terugweg naar Nederland. Dus 1) JOG-AMS 16:20-17:40 2) CGK-KNO 20:00 22:35 en daarna 3) KNO-AMS 23:55-07:30
Ik vind de transit tijd in KNO nogal kiele kiele. We wachten af.
Blij te horen dat je een goede reis heb gehad. Goh apart zeg dat de bediening en de maaltijden aan boord stukken minder zijn. Ik vind 2 maaltijden tussen AMS-KNO wel genoeg hoor. Van KNO naar CGK toch ook weer een maaltijd (lunch??)

Bij de Emirates zijn er ook minder maaltijden. Overigens eet ik aan boord nooit zo veel, ik krijg altijd een opgeblazen gevoel aan boord. En ik slaap ook veel, zelfs tijdens het tv kijken.
Zoals ik altijd zeg: we wachten gewoon af.

gr



jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 

Ik was vorige week vanaf Schiphol naar Jakarta gevlogen met Qatar, na jaren met Turkisch Airlines te zijn gevlogen (vanaf Brussel, Dusseldorf, Keulen, Luxemburg en Schiphol).
Vond Qatar niet echt beter, o.a. matiger eten, korte stoelzittingen, geen voetensteun en beperkter aanbod entertainment,
Maar wel gunstigere aankomsttijd in Jakarta, zodat die zelfde dag, met 3 uur tussenstop, doorgevlogen kon worden naar Solo.
Met TA en KLM is de aankomst rond 18 uur, en is doorvliegen naar Solo praktisch niet meer haalbaar, en is een overnachting in Jakarta noodzakelijk.
Ticketprijzen, ook voor 180 dagen tickets, zijn gunstig, ik betaalde ongeveer € 550, al geboekt begin mei, zodra deze beschikbaar waren (met het oog op de terugvlucht eind april).
Met Garuda had dat ongeveer € 750 gekost, bovendien is het vroege vertrek van Garuda (11 uur) ongunstiger voor mij, dan moet ik al met de eerste trein voor dag en dauw naar Schiphol vertrekken.


FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 05-11-2019 11:30 jupje wrote:
……., bovendien is het vroege vertrek van Garuda (11 uur) ongunstiger voor mij, dan moet ik al met de eerste trein voor dag en dauw naar Schiphol vertrekken.
Geldt voor mij ook, Alleen was dat deze keer wat tircky ivm met de werkzaamheden aan zowel weg als spoor. Moest dan in Amsterdam CS overstappen en dat wil je niet in de spits rond kwart voor 8 met bagage en smalle perrons. Dus nu maar een keer in de buurt van Schiphol geslapen.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 05-11-2019 14:53 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Geldt voor mij ook, Alleen was dat deze keer wat tircky ivm met de werkzaamheden aan zowel weg als spoor. Moest dan in Amsterdam CS overstappen en dat wil je niet in de spits rond kwart voor 8 met bagage en smalle perrons. Dus nu maar een keer in de buurt van Schiphol geslapen.

Er bestaan bovendien alleraardigste treintickets enkel reis vanaf elk willekeurig station naar Schiphol voor € 10,50 p.p.
Dan is b.v. Schin-op-Geul - Schiphol wel heel voordelig.
Alleen zijn die doordeweeks niet geldig in de ochtendspits, dus pas vanaf 9.00 uur.
Daar ben ik pas mee op Schiphol na 12.00 uur, dus voor mij geen Garuda of Singapoor Airlines, maar b.v. Qatar, met vertrek om 15.15 is dan goed te doen.


FAR FROM THE MADDING CROWD

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 

Heel netjes. Wist ik niet. Bedankt voor de tip Jupje.


Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ja klopt, maar ik reis nog goedkoper Emoticon: Puh!
Van deze tickets zijn sommigen ook niet geldig tussen 16:00 en 18:30 uur en dat is weer onhandig voor de avondvluchten.
Flixbus kan ook nog.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jupje
Bedankt voor de tip !! Het scheelt mij weer een tientje !



pelaut
Gebruiker
spacer line
 

Beste Eveline, wij hebben idd ervaring met jarig zijn tijdens een vlucht van AMS to CGK: Vorig jaar was mijn vrouw jarig, een paar uur na vertrek, verder nergens op gerekend, maar er kwamen wel een paar KLM stewardessen met een versnapering, zang en kadootje, vond het wel heel erg attent van ze. Daarna met 20 man de verjaardag nog echt gevierd in een goed vis restaurant in Noord Jakarta in Ancol, met biertorens, live muziek en vooral heel erg veel verse vis (levend geschept vanuit de aquaria).



jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line
 


Op 05-11-2019 15:58 schreef Anne Mieke:
.........Van deze tickets zijn sommigen ook niet geldig tussen 16:00 en 18:30 uur en dat is weer onhandig voor de avondvluchten.....

Die Schiphol treintickets van € 10,50 zijn wel degelijk geldig in de avondspits, alleen niet in de ochtendspits, dus vóór 09.00 uur.
Overigens bestaan die ook voor de vliegvelden Rotterdam en Eindhoven, maar die hebben geen directe treinverbinding, en de kaarten zijn niet geldig voor het busgedeelte.

Goedkope enkele reis (€ 10,50) naar Schiphol, Rotterdam en Eindhoven
Vlieg je vanaf Schiphol, Rotterdam of Eindhoven? Of breng je een meerdaags bezoek aan genoemde steden? Dan kun je nu bij Actie van de Dag extra voordelig een enkele reis kopen. Voor slechts 10,50 euro koop je een enkele reis van of naar deze steden.
Doordeweeks na 9:00 uur



FAR FROM THE MADDING CROWD

jstar
Gebruiker
spacer line
 


On 05-11-2019 11:30 jupje wrote:
Ik was vorige week vanaf Schiphol naar Jakarta gevlogen met Qatar, na jaren met Turkisch Airlines te zijn gevlogen (vanaf Brussel, Dusseldorf, Keulen, Luxemburg en Schiphol).
Vond Qatar niet echt beter, o.a. matiger eten, korte stoelzittingen, geen voetensteun en beperkter aanbod entertainment


Ik wil er geen welles/nietes spelletje van maken, en het is allemaal heel persoonlijk, maar ik vind TA nu net één van de mindere. Ik haat Instanbul met die stinkende wc's en de honderden zo niet duizenden asociale Russen, en een voetsteun is voor mij met m'n 1,82 meter heel ongunstig. Maar ja, zoals gezegd; iedereen moet maar doen wat ie het beste vindt.


On 05-11-2019 23:19 pelaut wrote:
een goed vis restaurant in Noord Jakarta in Ancol, met biertorens, live muziek en vooral heel erg veel verse vis (levend geschept vanuit de aquaria).


Bandar Jakarta? Hmm Emoticon: Nooo
De schelpen en schaaldieren stinken naar olie (diesel, geen arachide). En ik heb nog nooit visite met zo'n zware diarree gezien als na een bezoek daar. Zelfs de katten die naast je op de kade zitten weigeren de vis....in hun filiaal in Pluit Bay Walk is het een beetje beter maar zelfs daar...

Voor diegenen die goede vis in Jakarta willen eten, heb ik nog wel wat (niet zo commerciële) adresjes.



pelaut
Gebruiker
spacer line
 

Idd J Star Bandar Jakarta. Maar we hebben zelf nog nooit last gehad van schijterij na een bezoek en zijn er toch door de jaren heen veel geweest met grote groepen (verjaardag daarvoor van mijn vrouw > 50 man). Al moet ik zeggen dat we er meestal met Indonesiers zitten en die hebben wss wat meer weerstand. Zelf ben ik tweemaal na een bezoek aan Sate Senayan (MKG) ongelofelijk aan de diaree geweest, maar ik kom er trouwens nog steeds en gaat alweer jaren goed. Mss teveel ijsblokjes in het toetje of ben ik gewoon ongemerkt toch al ziek, zwak en misselijk geweest van iets anders. Het is wat massaal bij Bandar Jakarta maar als je jarig bent komt er een compleet orkest aan tafel en ik hou wel van de drukte en de sfeer daar. Maar ieder zijn meug natuurlijk.



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,721,839 pageviews Een website van indahnesia.com