Garuda: Amsterdam-Jakarta niet meer rechtstreeks


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
55 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 


Op 10-10-2019 15:33 schreef Capristo:
Eerste vlucht Medan - Amsterdam

youtu.be/x3smlEwfWnw


De mensen laten zich zo gemakkelijk gebruiken op die reclame filmpje van Garuda dit is allemaal nep.
Mijn vlucht met de Garuda laats was een gesprek met de stewardess ook dat ze het vreemd vond, mijn naaste buur sprak ook dan is dit de laatste keer geweest.
Dus ben benieuwd hoe lang dat ze dit volhouden.
Met de prijs zal het duurder worden er komt een prijs er bij van Medan naar Jakarta dat is hun winst en hopen teven dat die lijn elke keer volgeboekt word..



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line
 

Amateurisme ten top als je die home video ziet. Je krijgt wel een lekker kopje koffie uit de percolator daar in Medan. Mmmm.



totto
Gebruiker
spacer line
 

Luchtvaartnieuws.nl

GARUDA INDONESIA MET AIRBUS A330NEO NAAR SCHIPHOL
11 oktober 2019 | Door: Klaas-Jan van Woerkom
SCHIPHOL - Garuda Indonesia zet vanaf 12 december de Airbus A330neo in op vluchten richting Schiphol. “We zijn daarmee de eerste” zegt Rick Wouters, Sales Manager Europe. De A330neo wordt in eerste instantie afwisselend met de A330-200 gebruikt, maar komt later structureel tot inzet.


Toto Travel.com

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

indische 2018 wrote ; Ik kan er niet om lachen ! Er zijn nu veel gedupeerden die zo veel moeite (moeten) doen om hun tickets en komende reis in goede banen te leiden. Een beetje empathie is wel op zijn plaats
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De empathie heeft u bij deze ,, Mea Culpa 2 ......mea maxima Culpa . Emoticon: Smile

Maafkan Saya Emoticon: Worship .

Garuda verdiend hiermee de loden leeuw , en is voor mij gedegradeerd tot een onbetrouwbare maatschappij. Emoticon: Talk to the hand
De bodem van de toverdoos van deze maatschappij is nog lang niet in zicht. Emoticon: Shut up!

Kortom vlieg in de toekomst naar dat prachtige land ..en veilig weer terug ( p.p ) met een maatschappij welke klantvriendelijk en betrouwbaarder is . Emoticon: Yes!
Het bewijs van chaos , onmacht , disrespect , is reeds aangetoond bij Garuda Emoticon: Yawn
Daarnaast kan het u ook heel wat zenuwen, hoofdpijn en uang schelen , Emoticon: Party!
Permisi, zaijian
Luo Ni Emoticon: I love it


Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Met een reductie van 75% van het aantal verkoopbare stoelen op deze route (enkele keren per week met een veel kleiner toestel vliegen) vergeleken met die vanaf Jakarta naar Amsterdam lijkt me toch dat dit niet lang gaat duren. Dus.... het is wachten op een volgende schandalige wijziging, Emoticon: Party!



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

En vliegen via Kuala Lumpur of Bangkok is op deze manier ineens een heel stuk aantrekkelijker. Singapore was altijd al aantrekkelijk natuurlijk.




Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 12-10-2019 12:30 Yerun wrote:
...... Dus.... het is wachten op een volgende schandalige wijziging, Emoticon: Party!
Ik had eigenlijk vorige maand al voor februari willen boeken maar dat is om een of andere reden nog niet gebeurd. Gelukkig maar want wat ik er tot nu allemaal over hoor daar wordt je niet blij van. Idd was is het volgende. Maar niet meer afwachten wellicht.



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Je kan er op wachten dat een stelletje topbestuurders en boekhoudkundie verduisteraars incl. de CEO van Garuda Ari Askhara die in september 2018 werd aangesteld de bajes in gaan, Garuda zit al enkele jaren in zwaar weer. Emoticon: Yes!

In 2017 was er een verlies van 261,5 miljoen Dollar, huuh huuk huuk barbatruc, afgelopen januari werd de jaarrekening bekend over 2018 en was er een winst van 809.500 Dollar. Emoticon: Worship

Of toch niet. Emoticon: Confused

Specialisten doken er in en constateerden dat de jaarrekening was gemanipuleerd, nix winst van 809.500, maar een verlies van 175 miljoen Dollar en de pest brak uit, zo'n beetje de halve top van Garuda en een stelletje financiële grobbekuikens werden gesanctioneerd. Emoticon: Devil

Dat is gegarandeerd nog niet klaar, mensen die op basis van die jaarrekening aandelen kochten, zijn keihard besodemieterd.





Bagus
Gebruiker
User icon of Bagus
spacer line
 

Kami berharap bahwa garuda akan baik-baik saja . Emoticon: Shiny



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 12-10-2019 18:24 Bagus wrote:
Kami berharap bahwa garuda akan baik-baik saja . Emoticon: Shiny


Pasti Garuda nanti baik baik saja Bu, tentunya jika menteri BUMN nanti menggantikan semua direksi. Emoticon: Laugh out loud



Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line
 

Bagus wrote : Kami berharap bahwa Garuda akan baik-baik saja .

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Mudah..... mudahan Bu . Emoticon: So funny

Permisi , zaijian

Luo Ni Emoticon: I love it


Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

Bagus
Gebruiker
User icon of Bagus
spacer line
 

ya itu lebih baik bagi kita Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Betul Ya tentu saja berjalan baik dengan Garuda.
Jika Anda percaya pada Tuhan, semuanya akan baik-baik saja di Indonesia, tetapi kemudian dengan cara Indonesia.

Omdat het over Indonesië gaat kan ik mij wel voorstellen dat men bahasa gebruikt.
Maar we zitten op Indahnesia.nl dus Hollandse taal is hier graag aanbevolen. Emoticon: Stupid Emoticon: Devil

Ja natuurlijk gaat het goed met de Garuda
Als je in God gelooft, komt in Indonesië alles goed, maar dan wel op zijn Indonesische


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

tunangan
Gebruiker
spacer line
 

het duurt nog wel even, maar het komt wel weer goed met garuda hoor.



harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line
 

Na een paar gerichte arrestatie's zal het vast beter gaan sayang Emoticon: Worship


roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 13-10-2019 09:29 zieleffe wrote:


Omdat het over Indonesië gaat kan ik mij wel voorstellen dat men bahasa gebruikt.
Maar we zitten op Indahnesia.nl dus Hollandse taal is hier graag aanbevolen. Emoticon: Stupid Emoticon: Devil


Ik moest er even over nadenken Ziel, doe ik het of doe ik het niet, maar ik doe het toch maar wel, want ik ben zo'n beetje nog de enige die jou af kan/wil stoppen omdat anderen waarschijnlijk denken laat maar gaan, als je weer een tegenstrijdige/rare opmerking plaatst. Emoticon: Frustrated
Zo'n kleine zijstap van ibu Bagus in het Indonesisch waar een paar mensen op in gaan met een kort antwoord in het Indonesisch waarop jij ogenblikkelijk de behoefte voelt om corrigerend op te treden. Emoticon: Stupid

Heb jij enig idee hoeveel keren jij zelf offtopic bent in alle topics en zelfs in deze topic. Emoticon: Blush
Dit commentaar slaat absoluut nergens op, aangezien je zelf als een ongelikte beer door alle topics heen loopt met berichten die totaal niets hebben te maken met het onderwerp. Emoticon: Nooo
Vluchten van Garuda die veranderen wat enorm problematisch is voor mensen, terwijl jij een heel verhaal op gaat hangen over de problemen die je hebt om je rijbewijs te verlengen in deze topic is daar een sprekend voorbeeld van. Emoticon: Confused

Wat is dat nu toch met jou, waar komt dat corrigerende gedrag tegen over andere mensen en die negativiteit van jou tegen alles en iedereen wat jou niet bevalt of wat niet in jou straatje past vandaan, terwijl je in het dagelijks leven een aaibare Balou de beer bent waar iedereen zo plezier mee heeft (ook ik Emoticon: Yes! )
Is dat de anonimiteit van het internet waar je frustraties die je in het dagelijks leven niet kwijt kan ventileert. Emoticon: Confused
Je bent overigens niet de enige, ik heb meerdere mensen ontmoet die op de digitale snelweg over kwamen als kwaaie katers met scherpe nagels en die bij een persoonlijke ontmoeting een poesje bleken te zijn. Emoticon: Blush

Zo ben ik dus ook zo offtopic als de pest, dus ik hou het hierbij voor gezien, genoeg topics om antwoord te geven, omong kosong misschien. Emoticon: Wink





tunangan
Gebruiker
spacer line
 

berikan kedamaian kesempatan zou ik zeggen



Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Kreeg gisteren een verhaal van hoe het nu in de praktijk gaat.
In Denpasar was het allereerst niet duidelijk of de vlucht nu vanaf domestic of vanaf international gaat. Het blijkt het laatste te zijn. Dat betekent dat de vlucht Denpasar-Medan niet bestaat in de zin dat daarvoor (ook) tickets kunnen worden gekocht.

Het was bij aankomst in Medan niet duidelijk of passagiers nu wel of niet van boord mochten/moesten. Uiteindelijk niet. De vraag is nu wat de technische stop inhoudt. Tanken? Dan is het vreemd dat passagiers aan boord mogen blijven. Ik kan geen officiele verordening (via een officiele website) daarvan vinden maar tanken terwijl passagiers aan boord zijn mag toch niet?

Of het goed komt met Garuda betwijfel ik.
Het leek de goede kant op te gaan een paar jaar geleden maar alles wat ik er de afgelopen jaren ervan heb mee gekregen is verre van professioneel. Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken welke maatschappij het in zijn hoofd haalt om binnen 10 dagen een routewijziging door te voeren.

Skyscanner ziet de GA088 en GA089 niet als een directe vlucht naar Denpasar maar wordt gepubliceerd met een overstap.
Zojuist wat prijzen gecheckt heen in februari, terug in maart.
Amsterdam-Medan € 801,00
Amsterdam-Denpasar € 781,00
Amsterdam-Jakarta € 796,00

Dit betekent dat een vlucht die het verste weg is het goedkoopst is en omgekeerd. Niet dat er ticketprijzen enige logica zit en ook niet dat er grote verschillen zijn maar deze vind ik wel bijzonder. Tarieven zijn origineel Garuda (dus niet via een ticketaanbieder).

Maar, we gaan het meemaken.
De volgende stap. Garuda een halal maatschappij? In die zin geen drankjes meer aan boord? Je weet het maar nooit.

Ik laat over een paar weken weten hoe het mij vergaat



Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

indisch2018
Gebruiker
spacer line
 

Toch blijf ik het jammer vinden dat Garuda niet meer met de B777-300 naar Indonesia vliegt. Wat ik zelf fijn vond is dat je in de B777-300 (in economy) dan ook een ACpower punt heb. Weliswaar tussen de stoelen in, waarbij het zicht wat beperkt is hahahaha
Ik vraag mij af economy A330-200 ook een ACpower point heeft. Altijd wel handig om tussendoor even je HP of tablet op te laden. Heeft iemand al ervaring met de Garuda 330-200??? Dan hoor ik het graag

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AnneMieke
Ik had toen begin juli 2019 mijn tickets gekocht AMS-CGK-JOG en wel voor €780. Ik ben echt een fan van Garuda en de Emirates. Toen ik telefonisch via Garuda Jakarta mijn tickets liet omzetten/wijzigen, vond ik het toch wel fijn en eigenlijk niet meer dan billijk dat er geen wijzigingskosten in rekening werden gebracht. En dat terwijl ik heb vernomen dat het via een ticket agent/bureau vaak wel het geval is. Kennissen van mij moesten €300 per ticket bij betalen.
Zelf moet ik in KNo overstappen naar CGK. Dank God niet eerst naar DNP ! Mijn aansluitende vlucht in KNO is om 09:00uur en dan kom ik rond 11:30u in CGK aan. Zoals je zegt AM: we gaan het meemaken. Ik hoop in ieder geval op een voorspoedige vlucht naar mijn roots, en dat alweer voor de 9e keer met Garuda. Nog 11 weken !!!! : Emoticon: Yes!

Ik vraag mij echt af of er al mensen zijn die deze maand oktober al een Garuda ervaring hebben gehad. Laat het even weten

gr



asepers
Gebruiker
spacer line
 

" REL="nofollow">
">


In de weekenden wordt er met Boeing 777-300 gevlogen,door de weeks met kleinere toestellen.



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


On 13-10-2019 20:34 Anne Mieke wrote:
Kreeg gisteren een verhaal van hoe het nu in de praktijk gaat.
In Denpasar was het allereerst niet duidelijk of de vlucht nu vanaf domestic of vanaf international gaat. Het blijkt het laatste te zijn. Dat betekent dat de vlucht Denpasar-Medan niet bestaat in de zin dat daarvoor (ook) tickets kunnen worden gekocht.


Dus men laat een vlucht vertrekken tussen Medan en Denpasar waar geen andere passagiers bij of af kunnen? Bizar... deze route zou juist wel goed gebruikt moeten worden, als concurrentie van de vluchten van Lion Air via (nu) Kertajati). Maar ja, wie ben ik.

Het was bij aankomst in Medan niet duidelijk of passagiers nu wel of niet van boord mochten/moesten. Uiteindelijk niet. De vraag is nu wat de technische stop inhoudt. Tanken? Dan is het vreemd dat passagiers aan boord mogen blijven. Ik kan geen officiele verordening (via een officiele website) daarvan vinden maar tanken terwijl passagiers aan boord zijn mag toch niet?

Bij tanken aan boord blijven zal wel mogen. Recentelijk bij vertrek in New York met Cathay Pacific zat ik ook al in m'n stoel toen ze nog gingen tanken. Wel werd gezegd dat de gordel los moest, en kwam men dit ook controleren. Dus denk meer dat het is 'liever niet aan boord, maar aangezien het veel tijd kost, laat ook maar'. En dat zal wel wereldwijd zo'n beetje zijn. Heb hier in Indonesie ook regelmatig in een toestel gezeten dat nog moest tanken.



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


On 14-10-2019 01:52 asepers wrote:

[url=
[url=https://i.ibb.co/F8d8qfZ/DPS-AMS.jpg]Click to see original image

[/url]]Click to see original image[/url]


In de weekenden wordt er met Boeing 777-300 gevlogen,door de weeks met kleinere toestellen.
Die 777-300 gaan er binnenkort ook uit, als er een nieuw kleiner toestel is afgeleverd bij Garuda. Althans. dat was de planning vorige week. Emoticon: Very funny



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Ook frappant, naar mijn mening. GA 88 vliegt NU direct over IRAN, terwijl de meeste maatschappijen omvliegen uit veiligheidsoverwegingen.

" REL="nofollow">


Dit lijkt me toch NOG een goede reden om geen GA te vliegen, als er problemen zijn moet men daar landen... Norwegian Air weet hoe vervelend dit kan zijn

https://www.bloomberg.com/news(...)finally-arrives-home

Die kist heeft 3 maanden in iran gestaan omdat Boeing geen onderdelen kan leveren naar Iran. Buiten nog alle reizigers die er toen gestrand zijn. Ongewenst een stempel of 2 van Iran in je paspoort. En bedankt!



jstar
Gebruiker
spacer line
 


On 13-10-2019 22:18 indisch2018 wrote:
Ik ben echt een fan van Garuda en de Emirates.


En die twee scoren nu net het slechtste op stoelbreedte. ( 17" ) Waar jij zo hoog over opgeeft.

https://www.seatguru.com/chart(...)longhaul_economy.php

V.w.b. de vluchten van West Europa naar Zuid Oost Azië: In de middengroep die een klein beetje beter scoren zitten Qatar, KLM, Etihad, China Southern en Turkish Airlines. ( 17-17,5" )

En bovenaan staan Cathay Pacific, Lufthansa en Singapore Airlines. ( > 18" )

NB: Het hangt allemaal van de route en het gebruikte vliegtuig af. Normaal gesproken is Lufthansa bijvoorbeeld helemaal niet goed, maar voor de vlucht naar Singapore wordt de grote A380 gebruikt, met een zeer ruime stoel.



jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line
 


On 14-10-2019 04:48 jstar wrote:

[quote removed]


En die twee scoren nu net het slechtste op stoelbreedte. ( 17" ) Waar jij zo hoog over opgeeft.

https://www.seatguru.com/chart(...)longhaul_economy.php

V.w.b. de vluchten van West Europa naar Zuid Oost Azië: In de middengroep die een klein beetje beter scoren zitten Qatar, KLM, Etihad, China Southern en Turkish Airlines. ( 17-17,5" )

En bovenaan staan Cathay Pacific, Lufthansa en Singapore Airlines. ( > 18" )

NB: Het hangt allemaal van de route en het gebruikte vliegtuig af. Normaal gesproken is Lufthansa bijvoorbeeld helemaal niet goed, maar voor de vlucht naar Singapore wordt de grote A380 gebruikt, met een zeer ruime stoel.


Dus als ik t goed begrijp maak je een score op enkel de stoel breedte?

Ben persoonlijk niet zo onderhevig aan de zwaartekracht in de breedte. Ik kijk naar diverse parameters. Beenlengte, ergonomie stoel (sommige zitten als houten kruk), service, kwaliteit eten, temperatuur etc.

Ik geef Emirates absoluut de voorkeur boven KLM!


Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,235 pageviews Een website van indahnesia.com