Garuda: Amsterdam-Jakarta niet meer rechtstreeks

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
indisch2018
Gebruiker
spacer line

toch eerst nog even een vraagje Anne Mieke...……...hoe doe je dat toch om een deel van mijn tekst in een kader te zetten en dat als antwoord op mijn schrijven?

Afijn...…..
wat betreft Garuda vs Citilink zal ik eerst maar even afwachten wat Garuda gaat doen en ook afwachten wat hun reactie op mijn e-mail zal zijn.
En ja we zijn van de straat af hahahahahahaha. Garuda zit ook vol verrassingen ! En toch vind ik het fijn vliegen met Garuda. Zeker in de B777-300 vind ik het ruim zitten en op zo'n lange vlucht heb ik er geen moeite mee. Ben benieuwd hoe het eventueel in de Airbus zal zijn. Vorig jaar vloog ik met de Emirates en vond ik ook prettig. Behalve dan die lange overstap van 4 uurtjes in Dubai.
Volgens mij wordt het nu mijn 8ste keer met Garuda.
Trouwens 2 jaar geleden vloog ik ook met Garuda. Ik wilde van Jogja een vlucht eerder vertrekken naar Jakarta maar was erg prijzig. Afijn, kom ik op Jogja Airport en wat vroeg men mij? Apa Bapak mau ikut flight yang lebih awal (of ik dus een eerde vlucht wilde)…...ik zei direct JA. gelukkig maar, want de oorspronkelijke vlucht had flink vertraging en had ik zeker mijn aansluiting in CGK gemist.
Ik heb dus goede hoop dat ook nu Garuda zal meedenken Emoticon: Wink Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-09-2019 22:03 indisch2018 wrote:
toch eerst nog even een vraagje Anne Mieke...……...hoe doe je dat toch om een deel van mijn tekst in een kader te zetten en dat als antwoord op mijn schrijven?
Klik op quote.
Die tekst komt dan in het veld
Haal eventueel tekst weg.
Na de haakjes typ je dan je eigen commentaar
On 22-09-2019 22:03 indisch2018 wrote:
En toch vind ik het fijn vliegen met Garuda.
Trouwens 2 jaar geleden vloog ik ook met Garuda. Ik wilde van Jogja een vlucht eerder vertrekken naar Jakarta maar was erg prijzig. Afijn, kom ik op Jogja Airport en wat vroeg men mij? Apa Bapak mau ikut flight yang lebih awal (of ik dus een eerde vlucht wilde)…...ik zei direct JA. gelukkig maar, want de oorspronkelijke vlucht had flink vertraging en had ik zeker mijn aansluiting in CGK gemist.
Ik ben helemaal niet zo’n Garudafan en domestic al helemaal niet. Garuda bezorgt me regelmatig een hoop werk als vluchten van mijn gasten weer eens gecanceld of drastisch gewijzigd zijn.
Maar Garuda intercontinentaal is een van de weinige maatschappijen die het langste stuk in keer doet plus ik heb de mogelijkheid om eventueel dezelfde dag nog naar Labuan Bajo door te vliegen hoewel oostelijker me eigenlijk beter uitkomt.

Ik weet niet meer meer hoe vaak ik met Garuda gevlogen heb. Sinds ze een aantal jaren geleden weer op Schiphol mochten komen iig regelmatig, maar ook in de jaren eind 80 en 90 heel vaak. Alles bij elkaar misschien 20 keer. Ik vind Singapore Airlines eigen fijner, ook Qatar is prima. Ik heb met vanalles gevlogen Emirates, Etihad, KLM, Cathay, MAS.
Het is trouwens niet de eerste keer dat Garuda rechtstreeks op Medan vliegt. Dat heb ik in de jaren ’90 al vaker gedaan. Alleen in die tijd waren er op de heen of de terugweg meer stops.

Dat eerder kunnen vertrekken ken ik ook. Dat gebeurt nogal eens op Denpasar waar er in 3 uur tijd 4 achter elkaar zijn. Met de aansluitende vlucht van 20:15 uur is het soms maar net aan in Jakarta en als je dan wat vroeg op de luchthaven bent dan kun je een half uur eerder mee. Een aansluiting missen voor een vlucht die ze zelf voorgesteld hebben kan in principe niet. Dan moet de vlucht naar Amsterdam wachten of ze kunnen claim verwachten. Als de aansluiting niet gegarandeerd kan worden dan komt die ook niet in een vluchtschema voor. De vlucht met vertrek 20:15 uur uit Denpasar is ook vaak duurder. Dat ze passagiers met eerdere vluchten laten reizen is ook eigen belang. Hoe minder passagiers die ze snel door de terminal moeten loodsen hoe beter en hoe minder kans op vertraging.
Op alle vluchten zit een behoorlijke marge. De meesten kunnen een half uur later vertrek met gemak hebben, dan komt ie meestal nog op tijd aan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 21-09-2019 09:35 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Maar voor Ambongangers is het ook niet handig (tenzij er een betere verbinding met Denpasar komt).

Voor Ambongangers is een reis via Jakarta ook niet altijd even handig kwam ik vorig jaar achter. Naar verluidt kampt men met een gebrek aan passagiers, het is blijkbaar niet zo'n courante route, het vliegtuig zat ook nog niet voor de helft vol.

Maar dank voor de info Emoticon: Worship

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Tot op heden heb ik van Garuda nog geen reactie op mijn 2 emails ontvangen.....het is daar radiostilte. Het belachelijke is dat er op hun website nog helemaal niets over wordt vermeld, en dat terwijl het over 8 dagen alweer 1 oktober is. Ja rest ons allen geduldig af te wachten. Ben toch wel erg benieuwd met welke wijzigingen Garuda voor mijn reeds gekochte e-ticket komt.

Anne-Mieke: Voor mij wordt het dan mijn 9e reis met Garuda. Heb ook vele malen met de Emirates gevlogen. Het wordt straks mijn 27ste reis naar Indonesia en dat gerekend vanaf 1982. De laatste 7 jaar reis ik dan ook elk jaar naar Indonesia, soms 2x per jaar. Ik vind de service van Qatar erg goed, alleen de seats vind ik waardeloos krap en de armleuningen zijn wat hoger zodat je van gekheid niet weet hoe je moet zitten. hahahaha
Etihad vind ik ook goed, alleen jammer dat ze savonds zo laat in CGK aankomen. De Emirates en Garuda blijven mijn favorieten !!!!!!!!!!!!!

Dus beste mensen...‚Ķ‚Ķ...maar afwachten wat Garuda ons straks te bieden heeft en welke eventuele kostenpost daar aan verbonden zit. Ik heb ‚ā¨780 betaald voor AMS-CGK-JOG-CGK-AMS vind ik duur zat.
gegroet Emoticon: Wink Emoticon: Party! Emoticon: Wink

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Pffffff vandaag dan de wijziging op mijn vluchten/tickets gekregen. Dus (nog) geen nieuwe e-ticket.

vertrek 29/12 was AMS-CGK 11:05-06:45 uur

dit wordt: 29/12 AMS-DNP 11:05-11:05 uur
30/12 DNP-CGK 14:30-15:35 uur

vertrek 23/01 was JOG-CGK 18:20-19:50 uur
CGK-AMS 22:45-07:30 uur

dit wordt: 23/01 JOG-CGK 18:20-19:50 uur (in CGK maar 20 minuten transit time !!!!!)
CGK-KNO 20:00-22:15 uur
KNO-AMS 23:55-07:30 uur

Zoals gezegd: ik heb wel bevestigingen ontvangen maar nog geen nieuwe e-ticket.
Via de website van Garuda is nog niets te zien. Maar als ik met mijn boekingsnummer inlog dat zijn de wijzigingen wel toegepast. Via de website gaf Garuda aan dat kantoor Amsterdam NIET telefonisch bereikbaar is. Klopt, ik heb ook enkele keren gebeld, maar kom er niet door.

Ik baal echt, want:
a) ik moet eerst van AMS via KNO helemaal doorvliegen naar Denpasar. Aldaar transit 3,25uur om dan door te vliegen naar Jakarta.
Waarom in Medan geen aansluitende vlucht KNO-CG (vertrek 09:00 of 11:15) ???
b) waarom op 23/01/2018 geen eerdere vlucht van JOG naar CGK. Nu vlieg ik om 18:20 met in CGK een transit time van 20 minuten? kan toch ook gewijzigd worden van 18:20u naar 16:20u ?????

Schiet mij maar lek. ik wacht het maar weer af.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 25-09-2019 13:04 schreef indisch2018:
Pffffff vandaag dan de wijziging op mijn vluchten/tickets gekregen. Dus (nog) geen nieuwe e-ticket.

vertrek 29/12 was AMS-CGK 11:05-06:45 uur

dit wordt: 29/12 AMS-DNP 11:05-11:05 uur
30/12 DNP-CGK 14:30-15:35 uur

vertrek 23/01 was JOG-CGK 18:20-19:50 uur
CGK-AMS 22:45-07:30 uur

dit wordt: 23/01 JOG-CGK 18:20-19:50 uur (in CGK maar 20 minuten transit time !!!!!)
CGK-KNO 20:00-22:15 uur
KNO-AMS 23:55-07:30 uur

Zoals gezegd: ik heb wel bevestigingen ontvangen maar nog geen nieuwe e-ticket.
Via de website van Garuda is nog niets te zien. Maar als ik met mijn boekingsnummer inlog dat zijn de wijzigingen wel toegepast. Via de website gaf Garuda aan dat kantoor Amsterdam NIET telefonisch bereikbaar is. Klopt, ik heb ook enkele keren gebeld, maar kom er niet door.

Ik baal echt, want:
a) ik moet eerst van AMS via KNO helemaal doorvliegen naar Denpasar. Aldaar transit 3,25uur om dan door te vliegen naar Jakarta.
Waarom in Medan geen aansluitende vlucht KNO-CG (vertrek 09:00 of 11:15) ???
b) waarom op 23/01/2018 geen eerdere vlucht van JOG naar CGK. Nu vlieg ik om 18:20 met in CGK een transit time van 20 minuten? kan toch ook gewijzigd worden van 18:20u naar 16:20u ?????

Schiet mij maar lek. ik wacht het maar weer af.

Als ik nu kijk op Skyscanner, waar ik gewoonlijk mijn eigen vluchten boek, vind ik daar op de door jou genoemde data een Garuda-vlucht vanaf Amsterdam naar Yogjakarta via Medan en dan direct Jakarta, dus niet via Denpasar.
Ook is er dan bij de terugreis ruim voldoende transit tijd in Jakarta van 2.20 uur.

Neemt niet weg dat op deze manier het voordeel van Garuda met hun voorheen rechtstreeks vliegen naar Jakarta volledig weg is, en dat je net zo goed een andere maatschappij kunt nemen, met elders een tussenstop

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even zonder quote Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Indisch2018

Niemand hier kan je een zinnig antwoord geven. Dat moet echt Garuda doen. Dat je (in eerste instantie) niet op andere, logischer vluchten bent gezet kan te maken hebben met beschikbaarheid. Op de heenreis erg ruim, maar het kan goed zijn dat die vlucht van 9 uur al vol zit.
Die 20 minuten op de terugweg in Jakarta is heel erg krap, daar heb je gelijk. Er staat wel een typefout in, 19:50 moet zijn 19:40 uur. (ik heb vandaag een vrije dag en heb wat research gedaan). Ik kan zo snel niet vinden wat de minimum overstaptijd is maar de minimumtijd dat passagiers bij de gate moeten zijn voor domestic vluchten is volgens mij (rond de) 20 minuten. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat tzt onder hetzelfde vluchtnummer naar Medan wordt gevlogen. Er is in elk geval geen enkele ticketaanbieder zoals Traveloka.com of Nusatrip.com die dit als één trip naar Medan aanbiedt, dus dat geeft te denken. En mocht dat niet zo zijn dan is 18:20 misschien gekozen omdat die van 16:20 al vol zit. Voor de vluchten van Yogyakarta wordt weliswaar 1 uur en 20 minuten gerekend maar dat komt ook door het capaciteitsprobleem in Jakarta. (1 uur en 20 minuten is relatief natuurlijk lang voor zo’n piepstukje) Gerede kans dat deze vlucht tzt prio heeft en daardoor eerder aankomt. En zo niet dan zal de aansluitende vlucht moeten wachten. Dat is het risico wat ze moeten nemen/al genomen hebben om binnen zo’n korte tijd hun hele timetable op zijn kop te zetten.

Over de bereikbaarheid. Op de website staat de volgende tekst: " Op dit moment kunnen de wachttijden wanneer u belt met 020-5502600 langer zijn dan u van ons bent gewend. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak. "
Er staat dus niet dat ze helemaal niet bereikbaar zijn.

Wat je kunt doen is het volgende:
Toch proberen te bellen. Zet je toestel op luidspreker en ga intussen andere dingen doen (doe ik zo ook regelmatig op mijn werk). Wordt het te gortig dan nog twee andere mogelijkheden.
Ze proberen te bereiken via Facebook
https://www.facebook.com/garudaindonesianederland
Of een mail sturen via het contactformulier
https://www.garuda-indonesia.c(...)l/contact/index.page

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne-Mieke
Bedankt voor je leuke en spontane reactie. En inderdaad die 19:50 was een type foutje. Moet inderdaad 19:40u zijn.

In de eerste instantie (vroeg in de middag) leek het bij Garuda echt op een stroomstoring. Nu staat er op de website wat anders. Ik heb wederom gebeld en heb toets 1 voor Nederland gedaan etc. Ik krijg dan alles in bahasa Indonesia welke voor mij ook goed te begrijpen cq verstaan is. Maar hoe dan ook, je komt niet bij de ticketverkoop en informatie. Ja de lijnen zullen nu wel overbelast zijn en dat door de zo vele passagiers die duidelijkheid, opheldering en het misschien wel anders willen zien.
Wel, de ticket van AMS via KNO naar DNP en in DNP overstappen naar CGK daar heb ik wel wat vrede mee. Tis een wereldreis maar ach.
Waar het mij echt om gaat is van JOG-CGK is die idiote overstaptijd van slechts 20 minuten ! Via de website is de vliegtijd 1h:20m en de werkelijkheid is veel korter.
In januari 2019 hebben ze mijn vlucht - bij het inchecken - verschoven van 18:20 naar 16:20u. Was ik erg blij mee, want achteraf had de vlucht van 18:20 een idioot lange vertraging.

Enne ik heb geen facebook hahahahaha. Mailtjes heb ik toen al gestuurd en tot op heden geen antwoord op ontvangen. Trouwens ik zag op de website dat er nu maar 2 i.p.v. 4 reclameblokjes zijn (die schuifreclame)……….
Ik ga nu weer proberen te bellen. of ik nu 1 voor Ned of 2 voor Engels toets, je komt altijd bij een indonesisch keuze menu, en daar kom je dan ook niet verder.
nou ik ga bellen. doeg

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anne-Mieke

btw...………...wat denk je Anne Mieke, zal Garuda alsnog een nieuwe e-ticket sturen??

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-09-2019 14:45 jupje wrote:

[quote removed]

Neemt niet weg dat op deze manier het voordeel van Garuda met hun voorheen rechtstreeks vliegen naar Jakarta volledig weg is, en dat je net zo goed een andere maatschappij kunt nemen, met elders een tussenstop

Dat is nu precies wat ik ook dacht. Emoticon: Yes!
Die alternatieven die ze aanbieden slaan namelijk helemaal nergens op. Emoticon: Nooo

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-09-2019 15:52 indisch2018 wrote:
….de ticket van AMS via KNO naar DNP en in DNP overstappen naar CGK daar heb ik wel wat vrede mee. Tis een wereldreis maar ach….
Ik zou dit niet zonder meer accepteren.
Waar het mij echt om gaat is van JOG-CGK is die idiote overstaptijd van slechts 20 minuten ! …
…en deze is sowieso tricky. Wat je dus sowieso moet doen is uitzoeken wat de officiele overstaptijd is in Jakarta op domestic flight
…..Waar het mij echt om gaat is van JOG-CGK is die idiote overstaptijd van slechts 20 minuten ! Via de website is de vliegtijd 1h:20m en de werkelijkheid is veel korter. ….
Inderdaad de vliegtijd is korter. Maar, zoals ik al zei Jakarta heeft een capaciteitsprobleem. Hierdoor wordt aan alle vlucht een half uur toegevoegd. Het gebeurt regelmatig (en volgens mij dagelijks) dat het vliegtuig eerst een extra rondje moet maken om te kunnen landen omdat het gewoon te druk is. Omgekeerd vertrekken bijna alle vluchten veel later dan gepland omdat de antri voor het opstijgen gigantisch is. Het ergste wat ik heb meegemaakt was een jaar of 5 geleden naar Manado, 5 kwartier taxi√ęn, stoppen, taxi√ęn, stoppen etc etc Het is dus eigenlijk niet eens zo dat sommige vluchten op zich echte vertraging hebben maar de ‚Äúvertraging‚ÄĚ onstaat bij stijgen en landen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-09-2019 15:53 indisch2018 wrote:

btw...………...wat denk je Anne Mieke, zal Garuda alsnog een nieuwe e-ticket sturen??
natuurlijk wel. Maar het is beter om eerst op die vluchten te focussen. Dat ticket is zo gemaakt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat is eigenlijk het probleem. Emoticon: Confused
Op de eerste de beste site die ik pak, Tix zie ik een vlucht op de aangegeven data van KLM met een tussenstop in Kuala Lumpur van 1 uur en 20 minuten (Heen en terug) van 772,73 Euro. Emoticon: Blush
Dan moet er alleen nog een vlucht van Yogya naar Jkt bij worden geboekt kost ook bijna niets, dan ben je van al het gesodemieter af. Emoticon: Yes!

Rudyklinkhamer
Gebruiker
spacer line

Voor ge√Įnteresseerden:

Scoor Voordelig jouw KLM Vliegtickets naar Jakarta v/a 466

https://ticketspy.nl/deals/sco(...)aar-jakarta-v-a-466/

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne-Mieke
Ik richt je maar tot jou Anne-Mieke. Wel, ik heb vandaag heel wat gebeld naar Garuda Amsterdam en ik werd dus doorgeschakeld naar Garuda Indonesia. Ik werd daar ook super vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan.
Jihoeee !!!! ze hebben kosteloos (tanpa biaya tambahan) mijn ticket veranderd. Het wordt als volgt:

- 29/12 AMS-KNO 11:05 - 06:00+1 daarna transit KNO-CGK 09:00-11:30 (helaas beide vluchten wel op de wachtlijst)
- 31/12 CGK-JOG 13:00 - 14:20 confirmed
- 23/01 JOG-CGK 16:20 - 17:40 confirmed
- 23/01 CGK-KNO 20:00 - 22:15 confirmed
- 23/01 KNO-AMS 23:55 - 07:30 +1 confirmed

Dus in CGK geen 20 minuten overstap meer. Vreemd genoeg staan AMS-KNO en KNO-CGK op de wachtlijst. Maar ben toch wel van mening dat Garuda heel erg meedenkend en bereidwillig was om al deze wijzigingen voor mij te doen. Emoticon: Puh! Mijn complimenten hoor !
Dus geen wereldreis meer van AMS via KNO, DNP naar CGK. Emoticon: Blush Emoticon: Yes!

Goh dat ik zo maar werd doorgeschakeld naar Garuda Jakarta. Als dat maar niet in rekening wordt gebracht op mijn eigen telefoonrekening hahahahahahahaha

Nu maar geduldig afwachten op de bevestiging voor mij AMS-KNO-CGK vlucht en daarna dan eindelijk mijn e-ticket.
wordt vervolgd Emoticon: Party!

jstar
Gebruiker
spacer line

Ik zou toch niet echt staan juichen als ze mij op een wachtlijst* plaatsen. Vriendelijke mensen of niet.

* Wat in de eerste plaats dus niet zeker is, en dan ook nog eens vijf uur per trip erbij optelt.

spacer line  

Op 25-09-2019 21:42 schreef indisch2018:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne-Mieke
Ik richt je maar tot jou Anne-Mieke. Wel, ik heb vandaag heel wat gebeld naar Garuda Amsterdam en ik werd dus doorgeschakeld naar Garuda Indonesia. Ik werd daar ook super vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan.
Jihoeee !!!! ze hebben kosteloos (tanpa biaya tambahan) mijn ticket veranderd. Het wordt als volgt:

- 29/12 AMS-KNO 11:05 - 06:00+1 daarna transit KNO-CGK 09:00-11:30 (helaas beide vluchten wel op de wachtlijst)
- 31/12 CGK-JOG 13:00 - 14:20 confirmed
- 23/01 JOG-CGK 16:20 - 17:40 confirmed
- 23/01 CGK-KNO 20:00 - 22:15 confirmed
- 23/01 KNO-AMS 23:55 - 07:30 +1 confirmed

Dus in CGK geen 20 minuten overstap meer. Vreemd genoeg staan AMS-KNO en KNO-CGK op de wachtlijst. Maar ben toch wel van mening dat Garuda heel erg meedenkend en bereidwillig was om al deze wijzigingen voor mij te doen. Emoticon: Puh! Mijn complimenten hoor !
Dus geen wereldreis meer van AMS via KNO, DNP naar CGK. Emoticon: Blush Emoticon: Yes!

Goh dat ik zo maar werd doorgeschakeld naar Garuda Jakarta. Als dat maar niet in rekening wordt gebracht op mijn eigen telefoonrekening hahahahahahahaha

Nu maar geduldig afwachten op de bevestiging voor mij AMS-KNO-CGK vlucht en daarna dan eindelijk mijn e-ticket.
wordt vervolgd Emoticon: Party!

Ik had precies hetzelfde. Paar weken geleden geboekt voor begin november en gister te horen gekregen dat het AMS - KNO - DNP - CGK wordt. Vandaag gebeld en ze konden het zonder veel problemen omzetten naar AMS - KNO - CGK. Nog steeds niet ideaal, maar goed.

Verder is het echt een rare beslissing om jakarta over te slaan. Zeker zakelijke reizigers moeten daar meestal zijn en, niet onbelangrijk, daar komen de meesten ook vandaan. Waarom trekken ze die vlucht niet door naar Bali?
Voor iedereen die in Jakarta en omgeving moet zijn, is KLM nu verreweg het snelst. Het fijne van Garuda was dat die vluchten in het laagseizoen altijd vrijwel leeg waren en dat (naar mijn mening) het eten beter was.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 26-09-2019 10:03 vivantomnesvirgines wrote:

Voor iedereen die in Jakarta en omgeving moet zijn, is KLM nu verreweg het snelst. Het fijne van Garuda was dat die vluchten in het laagseizoen altijd vrijwel leeg waren en dat (naar mijn mening) het eten beter was.

Veel familieleden vonden het aangenaam in hun eigen taal aangesproken te worden en een vaderlandse trots speelde natuurlijk ook mee (ik neem aan dat dat ook redenen zijn dat KLM populair is).

Ook waren de stewardessen zeer gedienstig en namen ze het zelfs op zich om nanny te spelen. Ik zie een KLM flight attendant niet zo snel een kind in slaap wiegen. (Een heiter voor je treiter kan je krijgen.)

De vlucht met eindbestemming Bali is nog wel te begrijpen als je KLM wilt beconcurreren op een lucratieve toeristische route. Maar ik zie echt geen Indonesi√ęr eerst naar Bali of Medan gaan om een vlucht naar Europa te nemen. Dus de anderen zullen blij zijn.

jstar
Gebruiker
spacer line

Maar ik zie echt geen Indonesi√ęr eerst naar Bali of Medan gaan om een vlucht naar Europa te nemen

Dat zit natuurlijk voornamelijk in het koppie, er is geen echt verschil vanuit Makassar of Manado tussen Jakarta of de anderen als tussenstop, behalve dat er meestal naar Jakarta meer vluchten zijn...

Ik vraag me ook af hoe dat praktisch nu zal gaan; de eerste 'leg' is een nationale vlucht, en dan een internationale. Dus wanneer en hoe gaan mensen uit dat vliegtuig door de douane?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-09-2019 14:21 jstar wrote:

[quote removed]
.... Maar ik zie echt geen Indonesi√ęr eerst naar Bali of Medan gaan om een vlucht naar Europa te nemen......
Ik wel, al was het alleen maar omdat het Garuda is.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-09-2019 14:26 jstar wrote:

[quote removed]

Dat zit natuurlijk voornamelijk in het koppie, er is geen echt verschil vanuit Makassar of Manado tussen Jakarta of de anderen als tussenstop, behalve dat er meestal naar Jakarta meer vluchten zijn...

Ik vraag me ook af hoe dat praktisch nu zal gaan; de eerste 'leg' is een nationale vlucht, en dan een internationale. Dus wanneer en hoe gaan mensen uit dat vliegtuig door de douane?
Ik neem aan dat je de paspoortcontrole bedoelt.
Dat gaat heel gemakkelijk. Passagiers komen aan in het domestic deel en gaan naar een deel van de terminal die internationaal is en dus ook daar door de paspoortcontrole. Het is niet anders dan in Jakarta..

jstar
Gebruiker
spacer line

Volledig anders dan Jakarta. Het is hetzelfde vliegtuig. Alles hangt ervan af of mensen van en aan boord mogen in Medan.

Je doet wel aannames daarover maar ik weet het nog niet zo zeker; in dat geval is het wel zo dat het vliegtuig uit Bali aan de Tarmac staat in de Domestic terminal en dan dient te vertrekken vanuit de International terminal? En andersom uit Amsterdam. Dat wordt een flinke klus.

Als het gewoon even bijtanken is, is het nu gewoon een vlucht van/naar Bali. Zoals die Singapore stop indertijd. Hoef je Medan eigenlijk niet eens te vermelden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb je vraag verkeerd geinterpreteerd, dacht dat je bedoelde de passagiers die bv van Jakarta komen.

Op de heenreis is 40 minuten gereserveerd dat lijkt me te weinig voor een paspoortcontrole. het kan zijn dat GA089 Medan alleen voor uitstappers is en de GA088 alleen voor instappers en dat reizigers idd aan boord moeten blijven.

Jawel, Medan moet wel vermeld worden want daar kunnen ook passagiers uitstappen op de vlucht GA089 en instappen op de GA088 en dus worden de binnenlandse delen niet als domestic vlucht aangmerkt/verkocht. Zoiets?

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik had een ticket geboekt voor maart, retour Ams-Jak/Denp-Ams
Door de berichtgeving op dit forum in kennis gesteld van de wijziging in de dienstregeling per oktober. Wel balen, want kost meer reistijd. Ik wil met Garuda vanwege bagage 30kg.

Ik had direct bij Garuda geboekt, maar nog NIETS van hun vernomen. Vandaag zelf even gebeld, snel contact als je op het bandje kiest voor kantoor en ook de aanpassing van de ticket was snel en correct geregeld.

Gekozen voor aansluiting heen Medan- Jakarta 9.00, hopelijk is dit genoeg overstaptijd gezien de paspoortcontrole. Ben benieuwd naar de ervaringen later dit jaar van reizigers.

Maar wel raar dat je er zelf achteraan moet, als je dit forum niet leest hoe kom je het dan te weten??

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-09-2019 19:21 wereldreis wrote:
…Ik had direct bij Garuda geboekt, maar nog NIETS van hun vernomen. …..
Mijn ticket is voor 1 november maar naar Denpasar. Hoewel voor mij niets verandert in de zin dat het gunstiger is zou het toch fijn zijn dat er even contact is. Garuda weet tenslotte niet wat reizigers gaan doen na aankomst. Misschien zijn er passagiers die nu ineens wel hun beoogde aansluiting kunnen halen. Maar, ik heb ook niets gehoord, de ticketaanbieder zei begin deze week nog niet door de maatschappij op de hoogte gebracht te zijn.
Gekozen voor aansluiting heen Medan- Jakarta 9.00, hopelijk is dit genoeg overstaptijd gezien de paspoortcontrole. Ben benieuwd naar de ervaringen later dit jaar van reizigers….
De vlucht komt nu om 06:25 aan in Medan, dat moet toch tijd genoeg zijn lijkt me.
….Maar wel raar dat je er zelf achteraan moet, als je dit forum niet leest hoe kom je het dan te weten??
Ik vind het niet gek dat Garuda maar amper weet hoe ze allemaal moeten bolwerken. Lijkt me logisch dat aan de eerst vertrekkenden (vanaf dinsdag dus) prioriteit wordt gegeven en ze alles op vertrekvolgorde zowel heen als terug afwerken. Behalve dat er passagiers vertrekken volgende week zijn er natuurlijk ook die vanaf dinsdag terug gaan naar Nederland waar vanallas voor geregeld moet worden. Het bericht is afgelopen vrijdag net voor het weekend bekend gemaakt. Ik denk dat regiokantoren ook mt dit bericht zijn overvallen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,727,967 pageviews Een website van indahnesia.com