Beamer meenemen naar Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Randolph
Gebruiker
spacer line

Reeds negen jaar ondersteunen wij als gezin een jongedame in Bali die graag Engelse lerares wilde worden. Nadat ze 4 jaar geleden haar Bachelor diploma gehaald heeft krijg ze over twee weken haar Master uitgereikt. Uiteraard ga ik erheen om deze ceremonie bij te wonen als mooie afsluiting van deze periode.
Recent is zij begonnen met Engelse les geven aan kinderen. Nu wil ik een oude beamer meenemen uit Nederland die zij daar goed kan gebruiken in haar klaslokaaltje.
De beamer heb ik tweedehands particulier gekocht en heb dus ook geen aankoopbon o.i.d. Kan ik deze beamer zomaar meenemen of krijg ik dan problemen bij de douane in Bali?
Ik heb geprobeerd antwoord te krijgen via de ambassade maar daar loop ik van het bekende kastje naar de muur en terug.

Is er iemand die hier meer over kan vertellen of mij kan vertellen waar ik de informatie kan krijgen?

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

robbert
Gebruiker
spacer line

Als je hier het antwoord niet krijgt, meldt je vraag dan ook eens bij "balitravelforum" hier zitten vele ervaren expats.
Suk6 Rob

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Geen zorgen maken en als je toch zeker wilt zijn langst Jakarta vliegen . Ik smokkel al mijn waar langst Jakarta binnen , om dan domestic in Bali te komen en geen controle te hebben .

Randolph
Gebruiker
spacer line

Op 13-08-2019 17:48 schreef robbert:
Als je hier het antwoord niet krijgt, meldt je vraag dan ook eens bij "balitravelforum" hier zitten vele ervaren expats.
Suk6 Rob

bedankt Rob

Randolph
Gebruiker
spacer line

Op 14-08-2019 00:05 schreef bulekurus:
Geen zorgen maken en als je toch zeker wilt zijn langst Jakarta vliegen . Ik smokkel al mijn waar langst Jakarta binnen , om dan domestic in Bali te komen en geen controle te hebben .

Ik heb al geboekt via Denpasar. En om nu om te boeken voor een oude beamer gaat me iets te ver. In ieder geval bedankt voor de tip.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Kan me niet voorstellen dat dat een probleem oplevert.
Ik heb zelfs ooit een flatscreen meegenomen (toen die nog erg duur waren in Indonesia).

Die beamer is voor je eigen gebruik he. Voor TV op een witte muur.
En een 2e hands ding.

En ja, wat Bulekurus zegt: beste is om via Jakarta te gaan, maar dat is al niet meer mogelijk.
Nog nooit issues gehad in Jakarta en deze malloot (moi dus) sleept echt alles mee. Alles!
Verlengsnoeren/verdeeldozen met ingebouwde zekeringen, electronica, ERG veel eten, (elektriek) keukengerei, NOG meer eten, zaaaalig dekbed, you name it.

Succes man.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb ook veel mee gesleept vorig jaar boven de 50 kilo in 2 koffers .
Moest 350 euro bij betalen en had die vrouw eens lief aangekeken aan de balie en ze gaf mij voor de helft haar goed keuring.
Had in mijn hand bagage ook nog eens te veel aan kilo's
Op Soekarno Hatta vliegveld zonder controle door kunnen lopen....... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Randolph
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal. Ik ga de projector wel gewoon meenemen in de koffer en dan zie ik het wel.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Randolph,

Laat je even weten of het allemaal is gelukt en de beamer zijn doel heeft bereikt?

Succes!

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Gewoon even een paar print-outs van een paar oude bakken aangeboden op Marktplaats meenemen.

Dat is trouwens een tip voor alle 2dehands zaken. Als je kan aantonen dat iets ‚Äėbekas‚Äô en goedkoop is, is er niets aan de hand.

Randolph
Gebruiker
spacer line

Op 30-08-2019 06:18 schreef jakarta-snacks:
Randolph,

Laat je even weten of het allemaal is gelukt en de beamer zijn doel heeft bereikt?

Succes!

De beamer is met succes afgeleverd in Bali en met heel veel plezier in gebruik genomen op de school. Emoticon: Smile Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mooi en gefeliciteerd u hebt je best gedaan, maar je eigen wel voor niets ongerust gemaakt.
Heb nog nooit bij het binnen komen iets moeten uitpakken en heb altijd met de koffers zo door kunnen lopen sinds ik van af 1994 naar Indonesi√ę ben gegaan. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

TOP, Randolph!!!!

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,787,455 pageviews Een website van indahnesia.com