KITAP verlenging op Lombok

Subforum Het visumgebeuren 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ankec
Gebruiker
spacer line

Mijn vader woont al lange tijd op Lombok samen met zijn Indonesische vrouw. Zijn vrouw heeft mij net laten weten dat zijn KITAP verlengd moet worden en dat de kosten 90 !! miljoen zijn. Vijf jaar geleden waren de kosten 45 miljoen, waarvan ik twijfel of dit niet al te veel was, maar 90 miljoen...
Woont er iemand op Lombok en kan jij mij dit bedrag bevestigen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat is NIET correct. Een KITAP regelen kost 10.200.000 bij de imigrasi (gebaseerd op het feit dat hij nu KITAP heeft en getrouwd is, waardoor hij voor een KITAP zonder einddatum kan gaan). Aangezien verder alles gratis is, zijn dat de totale kosten. Maar persoonlijke kosten als reiskosten zitten hier niet bij natuurlijk. Het wachten op het hele proces ook niet, en dat zal wel vertraagd worden als er iemand keihard 90 miljoen roept.

Het proces is al enkele jaren geheel online, alsmede ook de betaling hiervoor als niet-belasting opbrengsten voor de staat, inclusief bonnetje en uniek betaalnummer. Kan niet fout.

6 maanden voor aflopen (ideaal, max 3 kan ook) zelf papierwinkel aanslingeren bij de lokale imigrasi en gaan met die banaan.

(plaatje geleend van jakarta-snacks elders op dit forum)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En voor de duidelijkheid, voor 45mil doe ik het ook nog wel regelen. Die paar keer dat ik dan vanuit Jakarta moet komen is prima af te schrijven als korte vakantie, want er zal verdomde weinig gedaan moeten worden bij de imigrasi.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 08-05-2019 22:27 schreef ankec:
Mijn vader woont al lange tijd op Lombok samen met zijn Indonesische vrouw. Zijn vrouw heeft mij net laten weten dat zijn KITAP verlengd moet worden en dat de kosten 90 !! miljoen zijn. Vijf jaar geleden waren de kosten 45 miljoen, waarvan ik twijfel of dit niet al te veel was, maar 90 miljoen...

Dan worden ze onvoorstelbaar genaaid!

Zie bovenstaand plaatje en voorstel van Yerun om het voor 45 miljoen te regelen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Het stelt geen donder voor. Gewoon de voorwaarden afvinken, wat geduld en klaar.

Heldere ziende

ankec
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reacties. De vrouw van mijn vader denkt dat het prijsverschil komt door het volgende proces:

1. The agent is in Bali.
2. He has to take the form for yourr father in Lombok. Of course he need transportation and accomodation during this process.
3. He has to go back to Bali to get signature from directure/boss of the agent and continued process of the visa, back again to Lombok.
4. When process in bali and lombok complete he has to send all doc.to Jakarta

Dus inderdaad alle reiskosten. Overigens heeft de agent zijn prijs nu verlaagd naar 75 miljoen, maar volgens mij worden we gruwelijk opgelicht. Zijn eerste KITAP kostten 45 milj en verlenging kost nu het dubbele.

Mijn vader is geestelijk niet meer 100% in orde, vandaar dat ik vanuit Nederland zijn administratie probeer te regelen. In de afgelopen 10 jaar dat hij op Lombok woont treffen we de ene oplichting na de andere. Het is om moedeloos van te worden.

jstar
Gebruiker
spacer line

Weet je zeker dat het om een KITAP gesponsord door de echtgenote gaat? Als Ik de stappen in die opsomming zo lees, klinkt het meer als een KITAP Lansia, dus gepensioneerd gesponsord door de agent?

Dan ben je wel genaaid natuurlijk, want een verlenging MOET dan door die agent. Een oplossing zou kunnen zijn om de KITAP stop te zetten dmv een EPO, het land verlaten en een KITAS aanvragen met daarna direct een KITAP gesponsord door zijn vrouw. Veel werk en waarschijnlijk niet doenbaar als hij niet helemaal goed meer is.

Als het wél een KITAP gesponsord door de vrouw is, zit je aan 12 miljoen voor een DIY project (inclusief MERP) en dan nog wat voor de KTP OA. Maar als zijn vrouw ook al op leeftijd is, begrijp ik wel dat ze dat helemaal niet ziet zitten...

jstar
Gebruiker
spacer line

Op zich wel logisch dat ze het dubbele vragen. Omdat de prijs ook dubbel is. Emoticon: Wink

Onzin natuurlijk maar zo redeneren ze hier wel...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben vandaag weer eens naar de Immigratie kantoor geweest en ik was er half 11 in de morgen de teller stond op 65 en ik kreeg het nummer 102 dus moest te lang wachten voor dat ik aan de beurd was kon het laat in de middag zijn.
Ik dacht krijg de pleuris maar ik ga wel naar, die mij elk jaar aan die kitas heeft geholpen, die moet het maar voor mij verder regelen.
Ik dacht eerst dat kan ik zelf wel, ik zag dat de bureau veranderd was en daar dames achter de balie zaten met veel goud aan hun borsten hangen en gouden strepen op hun schouders stonden..... Emoticon: Worship Emoticon: Confused

Ik ga niet een halve dag zitten om alleen de papieren af te geven.
Belachelijk systeem weer eens duidelijk hoe ze het hier nooit leren.
Heb vandaag mijn papieren aan iemand gegeven om die te laten bewerken. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-05-2019 09:17 schreef ankec:

1. The agent is in Bali.
2. He has to take the form for yourr father in Lombok. Of course he need transportation and accomodation during this process.
3. He has to go back to Bali to get signature from directure/boss of the agent and continued process of the visa, back again to Lombok.

1. Ja, so what?
2. Kan ook opgestuurd worden. Kost ca eur1. Welke transportation? Transportation and accomodation voor de agent??
3. Hij hoeft niet terug, want formulier opsturen en terugsturen is samen eur2. Dus geen reiskosten terug. reizen is allemaal gelul, want daar hebben we Tiki of JNE voor
4. Process de spullen: ok. Send to Jakarta: Kost max eur2-3.

Klaar.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-05-2019 12:09 schreef zieleffe:
Ik ben vandaag weer eens naar de Immigratie kantoor geweest en ik was er half 11 in de morgen de teller stond op 65 en ik kreeg het nummer 102 dus moest te lang wachten voor dat ik aan de beurd was kon het laat in de middag zijn.
Ik dacht krijg de pleuris maar ik ga wel naar, die mij elk jaar aan die kitas heeft geholpen, die moet het maar voor mij verder regelen.
Ik dacht eerst dat kan ik zelf wel, ik zag dat de bureau veranderd was en daar dames achter de balie zaten met veel goud aan hun borsten hangen en gouden strepen op hun schouders stonden..... Emoticon: Worship Emoticon: Confused

Ik ga niet een halve dag zitten om alleen de papieren af te geven.
Belachelijk systeem weer eens duidelijk hoe ze het hier nooit leren.
Heb vandaag mijn papieren aan iemand gegeven om die te laten bewerken. Emoticon: Wink

Ziel, wees blij dat het organized is met nummertjes. Was vroeger chaos.
Nummertje trekken, geduldig wachten en neem een boek mee of ga, bij lang wachten, elders even wat eten en drinken.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

En wat ik vergat:

ZORG dat je daar al bent om half 8! Als eerste naar binnen stampen en al die kleine rotzakken (agentjes) wegwuiven. Die willen meteen een hele trits nummers.
Als je om 9 uur of later binnen komt kakken dan heb je inderdaad nummertje heel veel.

Tenminste: Mijn ervaring. Heb daar al een keer leergeld mee betaald. Was maar 1 keer Emoticon: Laugh out loud .

Vertrek je daar? Neem dan meteen wat formulieren 24 en 25 mee (als ik t goed heb) en een roze map voor de volgende keer. Die kun je dan ingevuld al menemen. Scheelt weer tijd anders moet je dat ding eerst invullen voordat je nummer krijgt.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 09-05-2019 09:17 schreef ankec:
Bedankt voor jullie reacties. De vrouw van mijn vader denkt dat het prijsverschil komt door het volgende proces:

1. The agent is in Bali.

Dus inderdaad alle reiskosten. Overigens heeft de agent zijn prijs nu verlaagd naar 75 miljoen, maar volgens mij worden we gruwelijk opgelicht. Zijn eerste KITAP kostten 45 milj en verlenging kost nu het dubbele.

Mijn vader is geestelijk niet meer 100% in orde, vandaar dat ik vanuit Nederland zijn administratie probeer te regelen. In de afgelopen 10 jaar dat hij op Lombok woont treffen we de ene oplichting na de andere. Het is om moedeloos van te worden.

Hey Ankec,
Ik denk dat Yerun het nog steeds doet voor 45 miljoen incluis "accomodatiekosten" en reiskosten. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Heldere ziende

bandaneira
Gebruiker
spacer line

Heeft het eigenlijk zin om een klacht in te dienen?

Ik werd eerst geweigerd bij Kantor Imigrasi omdat ik een T-Shirt aan had.Het moet een blouse zijn. Maar zelf zag ik tenminste 7 " ambtenaren" met sandalen lopen!

Laatst wilde ik mijn Visa on arrlval verlengen Ik doe dat nooit via een makelaar en geef ook nooit geld aan een ambtenaar.. Nu kwam een ambtenaar met een verhaal, dat de "baas" twee weken naar een meeting is, ik kon dus niet op tijd mijn Visa verlengen.

Ik heb een Email gestuurd naar: humasEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.imigrasi.go.id Uiteraard geen reactie gekregen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Of het helpt weet ik niet.
Wel weet ik dat je netjes gekleed moet zijn, kleding voorschriften, een korte broek kom je niet binnen, ook in Jakarta is dat zo bij de immigratiekantoren. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line

In een kantoor als Jimbaran op Bali geen probleem; de meesten komen daar binnen met shorts en flipflops.

In Jakarta zou ik het niet proberen.

Er is trouwens wel een ombudsman/vrouw:
https://www.ombudsman.go.id/pe(...)kan-calo-di-imigrasi

bandaneira
Gebruiker
spacer line

Hartelijk bedankt, jstar!.

Op de luchthaven vertelde ik tegen de vrouwelijke douanebeambte, dat mijn Visa niet werd verlengd en ik voor 7 mei Indonesi√ę uit moest. Zij vonden het erg merkwaardig. Ik moest maar eens met de baas gaan praten die zou uitleggen waarom. Na 10 minuten wachten werd ik geroepen. Ik zag een jong, stoer, manneke die zei:"Er is een nieuw onlinesysteem.Je kan een Visa on Arrival niet meer verlengen. De enige mogelijkheid is na een maand Indonesi√ę verlaten en dan terug komen. Je moet dan wel steeds 35 dollar betalen om de Visa on Arrival te kopen anders kom je Indonesi√ę niet binnen. . Totale onzin natuurlijk!

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

On 08-05-2019 22:27 ankec wrote:

Wat verschrikkelijk om dit te lezen. Emoticon: Cry
Die kutwijven zullen hun oude buitenlandse man ook altijd uitbuiten he!
Een Kitap kost 5,5 miljoen en een verlenging iets minder. Kan zijn vrouw zelf simpel regelen.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 15-05-2019 17:46 salina wrote:
[
Een Kitap kost 5,5 miljoen en een verlenging iets minder.

Nee dus.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nou jawel dus. Ik heb een kitap

jstar
Gebruiker
spacer line

^ Nog nooit verlengd zeker?

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Nee heb eerst een kitas gehad al die tijd. Dus eerste keer kitap.
Bij immigratie zeiden ze dat verlenging iets goedkoper zou zijn en daarna (de derde keer) gratis. Maar ik zie wel of dat zo is als ik terug moet over 4,5 jaar want dan zal dat intussen wel veranderd zijn.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Ah in het berichtje van Yerun zie ik dezelfde prijs staan voor de verlenging. Al zal dat wel wat hoger zijn over een aantal jaar.

jstar
Gebruiker
spacer line

Ok.

Nu die verlenging heeft me dus ca. 10 juta gekost. Voor de doe-het-zelf aanvraag van de unlimited versie. Maar dat is eigenlijk ook een beetje nep want je moet je nog wel steeds elke 5 jaar aanbieden bij het Immigratie kantoor. En dan nog eens de MERP elke twee jaar (door je sponsor laten) verlengen. Wel een voordeel voor de e-KTP natuurlijk en ook wel SIM.

De 5-jaarse KITAP verlenging is volledig nieuw. Die bestaat pas vanaf begin deze maand. Dus niemand kan die al gedaan hebben, ik weet dus ook niet wat de consequenties zijn.

salina
Gebruiker
User icon of salina
spacer line

Misschien heb je dan toch nu een unlimited? Want dat is 10 juta volgens het prijzenlijstje van Yerun.

jstar
Gebruiker
spacer line

Ja die heb ik zeker. Ik hoet dus nooit meer betalend te verlengen.

Maar maar maar: Zelfs met eentje die nooit* meer verloopt moet je je wel aanmelden elke vijf jaar bij Immigratie. Het is een beetje absurd maar ze willen zeker weten dat je nog leeft en zo.

En de MERP (die is verplicht om het land te kunnen verlaten en terug te keren) is er alleen in 6 maand, 1 jaar en 2 jaars versie. Dus mijn vrouw, de sponsor, moet nog steeds elke twee jaar naar Immigratie om een nieuwe MERP voor mij aan te vragen. Dat is dus ook meer dan 4 juta per vijf jaar.

* nooit is ook relatief: Als je wat uitvreet of meer dan een jaar in het buitenland zit, kunnen ze altijd de KITAP intrekken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,732,110 pageviews Een website van indahnesia.com