Verhuizen naar Indonesië

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Alle ruis wegknippend is er maar 1 antwoord mogelijk:

"Ja schat, je hebt gelijk".

De eerste 2 woorden kunnen desgewenst worden weggelaten, waardoor er slechts drie woorden overblijven. Scheelt nog meer CO2 en geluidsoverlast.

Klaar. Einde van elke discussie. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Op 30-09-2019 13:43 schreef jakarta-snacks:
Alle ruis wegknippend is er maar 1 antwoord mogelijk:

"Ja schat, je hebt gelijk".

De eerste 2 woorden kunnen desgewenst worden weggelaten, waardoor er slechts drie woorden overblijven. Scheelt nog meer CO2 en geluidsoverlast.

Klaar. Einde van elke discussie. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Dat is idd de manier waarop ik uiteindelijk een einde aan de discussie maak.
Geef haar maar gelijk, anders draait het straks nog op ruzie uit.
Maar dat vind t ze ook niks, want ze weet dat ik het alleen maar zeg om een einde aan de discussie te maken.

Blijft moeilijk ........ vrouwen Emoticon: Smile

jstar
Gebruiker
spacer line

On 30-09-2019 10:49 nsenada wrote:

Momenteel, heb ik al een tijdje ruzie met mijn echtgenote en ben ik wat aan het rondtrekken in Indonesië. Ik ga er vanuit, dat het allemaal wel weer goed komt. En is dat niet het geval, jammer maar helaas. Zoals ik vroeger eens gezegd heb... voor mij is het leven een avontuur.

Hoe het ook afloopt, ik blijf het grootste respect hebben voor mijn echtgenote en mijn schoonfamilie! Het zijn allen super mensen, waar ik nog nooit last mee heb gehad en die door hard werken iets gemaakt hebben van hun leven.

Mijn eega waardeert het respect wat je toont en wenst je het allerbeste, Frank. Ze zegt dat het wel goed met je zal gaan, wat er ook gebeurt.

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

nsenada wrote ;Hoe het ook afloopt, ik blijf het grootste respect hebben voor mijn echtgenote en mijn schoonfamilie! Het zijn allen super mensen, waar ik nog nooit last mee heb gehad en die door hard werken iets gemaakt hebben van hun leven
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik [ Luo ) wenst u veel sterkte in deze situatie , bon courage Emoticon: Smile Take care Emoticon: Shiny

-------------------------------------------------------------------------------------------------
jstar wrote ; ............wenst je het allerbeste, Frank
- ------------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas jstar heb ik een terechtwijzing moeten incasseren in het verleden van een medegebruiker die het NIET op prijs stelde dat er buiten met pseudoniem om werd gecommuniceerd . Emoticon: Shut up!
]
Door het vernoemen van de persoonlijke voornaam van ,, Zieleffe ,, hier op dit forum .
Ook voor u sterkte gewenst , mocht er een terechtwijzing komen van het gewaardeerde forumlid. Emoticon: Worship

Permisi zaijian

Luo Ni Emoticon: Worship

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Dank je wel, voor de wensen! En, ik wil nogmaals herhalen, dat ik kampong-mensen(wat een woord), niet in een kwaad daglicht wil stellen... in tegendeel. Met mijn Belgische vrouw is het 20 jaar geleden ook misgegaan, geen probleem.

En Luo Ni, mijn naam is Frank... ook geen probleem, dat die gebruikt wordt. Vind het zelfs straf dat hij nog onthouden is.

Fijne avond/dag gewenst,

Frank

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

Dank je Fr.... voor je respons Emoticon: Smile

Het onderstaande spreekwoord is door levenservaring ontstaan Emoticon:

Gedeelde Smart Is Halve Smart .

Dit schrijf ik bewust met hoofdletters hoor Emoticon: Yes!

En eh... a propos ..kampong mensen zijn gewoon ..mensen die een andere

levensstijl hebben .

Helaas word er vaak vaak denigrerend over gesproken door ,,mensen,, met een dikke

dompet ( ayam bertelur di atas padi ) zonder enig sociaal gevoel

Fijn avond nog , en keep smiling always Fr... Emoticon: Party!

Permisi , zaijian

Luo Ni Emoticon: I love it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach het gaat helemaal goed komen met Nsenada. Emoticon: Smile
Gezien zijn hele oeuvre hier in de loop van de jaren, waaruit zijn passie voor Indonesië en zijn levensgezellin/familie spreekt, maak ik mij helemaal geen zorgen en wens hem veel wijsheid en geluk toe in zijn komkommer tijd die we allemaal wel eens hebben. Emoticon: Yes!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 30-09-2019 16:38 schreef Luo Ni:
nsenada wrote ;Hoe het ook afloopt, ik blijf het grootste respect hebben voor mijn echtgenote en mijn schoonfamilie! Het zijn allen super mensen, waar ik nog nooit last mee heb gehad en die door hard werken iets gemaakt hebben van hun leven
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik [ Luo ) wenst u veel sterkte in deze situatie , bon courage Emoticon: Smile Take care Emoticon: Shiny

-------------------------------------------------------------------------------------------------
jstar wrote ; ............wenst je het allerbeste, Frank
- ------------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas jstar heb ik een terechtwijzing moeten incasseren in het verleden van een medegebruiker die het NIET op prijs stelde dat er buiten met pseudoniem om werd gecommuniceerd . Emoticon: Shut up!
]
Door het vernoemen van de persoonlijke voornaam van ,, Zieleffe ,, hier op dit forum .
Ook voor u sterkte gewenst , mocht er een terechtwijzing komen van het gewaardeerde forumlid. Emoticon: Worship

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Permisi zaijian

Ha Luo Ni!
JA IK Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Op een forum spreek je de mensen aan met hun pseudoniem.

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

^ nee hoor, niet als mensen zichzelf voorstellen met hun echte naam. Dan kan je ervan uitgaan dat zij daar geen problemen mee hebben. Op veel (gaming) forums maar ook op Facebook bijvoorbeeld, is het trouwens verboden valse namen en aliassen te gebruiken. Nu, als je extreme denkbeelden wilt uitdragen en niet verantwoordelijk wilt worden gehouden voor je uitspraken....

Even terugkomend op de kampung term: het wordt een beetje gebruikt voor onderontwikkeld natuurlijk. Vaak ongeschoold, niet veel gewend zijn. Boertig als je wil, of in België; die komt van ver / van over het water.

Jammer genoeg zijn er hier mensen (die zelf niet fautlooos kunne schreiven ) die er een IQ label opplakken. En gewoon staalhard beweren dat deze personen dom en achterlijk zijn en nog erger; alleen achter je geld aanzitten. Je kan natuurlijk persoonlijk die slechte ervaring hebben, maar wie is er dan eigenlijk dom, diegene die het flikt of de persoon die er intrapt?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ha ha een steek onder water maar ja we weten het dat sommige mensen kleinzielig zijn en op fouten letten.
(die zelf niet fautlooos kunne schreiven )
Dit zal je expres geschreven hebben .
Maar we hebben hier afgesproken dat men niet naar de taalfouten zouden klagen, maar op de inhoud zouden inzetten.
Ik weet het mijn taal kennis is laag, maar mijn gevoelens van levenservaringen is heel hoog.
Dus kom maar op wat heb je op je hart, laat je eigen uit, wat je dwars zit, dan kunnen we misschien je een tip geven hoe je daar mee om moet gaan. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Op 01-10-2019 08:00 schreef zieleffe:

Ik weet het mijn taal kennis is laag, maar mijn gevoelens van levenservaringen is heel hoog.

Bedankt voor de definitie van een orang kampung

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ontkenning is misschien een mogelijkheid en politiek correctheid.
Ervaringen zijn niet weg te halen uit je hoofd, velen kennis gemaakt en de conclusie is bij iedereen ze geven het zelfde aan.
Maar begrijp mij niet verkeerd er zullen best mensen er onder zitten die zich uit die omgeving hebben weg weten te komen.
Maar het is toch niet de goede plek om je te ontwikkelen.
Ook kom ik tot een duidelijk beeld dat sommigen bul zich gek maak en daardoor zich hebben laten verlijden naar zo'n jong kipje.
sorry je moet ook tegen kunnen, dat er grappen over gemaakt worden een bul met een jong kipje je ziet ze, ik ontmoete een Schotse man van rond de 65 jaar die vaak bij mij op het terras zaten, die heeft een jonge vrouw van rond 25 tot 30 jaar.
Ik ben vaak ergens ander gaan zitten als die twee er zaten en hoe ze elkaar betasten en knuffelde ik kreeg de kriebels van ik hou niet van zo iets.
Ik praat niet over liefde maar over dagelijkse dingetjes en politiek gebeuren... Emoticon: Shiny

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ter verdediging van Om Ziel... ik ben het zeker niet altijd eens met hem, en hij gaat weleens in de aanval. Maar, dat is geen reden om hem aan te vallen over hoe hij iets neerpent. Ik heb in het verleden, ook al wel eens afgegeven op hem... en had daar achteraf spijt van. Werd ik toen terecht op gewezen door Luo Ni.

Ik waardeer zijn bijdrage tot dit forum. En hoop ooit toch eens een pintje te drinken met hem, komt er nog wel van.

Langs de andere kant vind ik het soms wel amusant, hoe onze 2 'iets oudere rotten', in discussie gaan.

Allez, ik ga nog een Bintang drinken!

Ik vind het eigenlijk spijtig, maar begrijpelijk, dat de slecht afgelopen Indonesië-verhalen, nooit boven komen.

En, ik schrijf wel niet veel op het forum, maar ik lees wel elke dag wat er gaande is. En ik apprecieer, de moeite die elke dag gedaan wordt door iedereen.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 30-09-2019 10:49 nsenada wrote:
Ik ben getrouwd met een kampong vrouw uit Nganjuk. Die deden vroeger nog gewoon hun gevoeg op straat, als de nood het hoogst was. De eerste keer als die een roltrap zag, durfde ze er niet op. Pas op haar 34, voor de eerste keer een varken gezien(niet ik).... om maar een beeld te schetsen. Door hard werken heeft ze zich kunnen scholen en had een fijne job in Batam.

Door toedoen van mijn schoonvader(en mijn geld), hebben wij 2 kleine zaken kunnen beginnen en verdienen wij redelijk onze kost. Wij wonen op 5 seconden wandelen van de schoonfamilie. Die komen nooit bij ons binnen, die vragen nooit om geld! En dat zijn nog steeds kampong mensen. En ja, ik weet perfect hoeveel geld er binnen komt.

Moet 1 van de directe familie(pa, ma en zus) geholpen worden, bv. ziekenhuis, verbouwing,... dan draag ik met veel plezier mijn steentje bij. Ik heb alles wat ik wil en meer, en geld kan ik toch niet meenemen als ik dood ben.

Momenteel, heb ik al een tijdje ruzie met mijn echtgenote en ben ik wat aan het rondtrekken in Indonesië. Ik ga er vanuit, dat het allemaal wel weer goed komt. En is dat niet het geval, jammer maar helaas. Zoals ik vroeger eens gezegd heb... voor mij is het leven een avontuur.

Hoe het ook afloopt, ik blijf het grootste respect hebben voor mijn echtgenote en mijn schoonfamilie! Het zijn allen super mensen, waar ik nog nooit last mee heb gehad en die door hard werken iets gemaakt hebben van hun leven.

Nu beter kan ik het niet zeggen/verwoorden.

Moet 1 van de directe familie(pa, ma en zus) geholpen worden, bv. ziekenhuis, verbouwing,... dan draag ik met veel plezier mijn steentje bij. Ik heb alles wat ik wil en meer, en geld kan ik toch niet meenemen als ik dood ben.
Top Emoticon: Party!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 01-10-2019 05:26 jstar wrote:

Even terugkomend op de kampung term: het wordt een beetje gebruikt voor onderontwikkeld natuurlijk. Vaak ongeschoold, niet veel gewend zijn. Boertig als je wil, of in België; die komt van ver / van over het water.

Jammer genoeg zijn er hier mensen (die zelf niet fautlooos kunne schreiven ) die er een IQ label opplakken. En gewoon staalhard beweren dat deze personen dom en achterlijk zijn en nog erger; alleen achter je geld aanzitten. Je kan natuurlijk persoonlijk die slechte ervaring hebben, maar wie is er dan eigenlijk dom, diegene die het flikt of de persoon die er intrapt?

Emoticon: Party!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 01-10-2019 11:06 vivantomnesvirgines wrote:

[quote removed]

Bedankt voor de definitie van een orang kampung

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 01-10-2019 14:21 harlys
Op 01-10-2019 08:00 schreef zieleffe:

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 01-10-2019 13:58 nsenada wrote:
Ter verdediging van Om Ziel... ik ben het zeker niet altijd eens met hem, en hij gaat weleens in de aanval. Maar, dat is geen reden om hem aan te vallen over hoe hij iets neerpent. Ik heb in het verleden, ook al wel eens afgegeven op hem... en had daar achteraf spijt van. Werd ik toen terecht op gewezen door Luo Ni.

Ik waardeer zijn bijdrage tot dit forum. En hoop ooit toch eens een pintje te drinken met hem, komt er nog wel van.

Langs de andere kant vind ik het soms wel amusant, hoe onze 2 'iets oudere rotten', in discussie gaan.

Allez, ik ga nog een Bintang drinken!

Ik vind het eigenlijk spijtig, maar begrijpelijk, dat de slecht afgelopen Indonesië-verhalen, nooit boven komen.

En, ik schrijf wel niet veel op het forum, maar ik lees wel elke dag wat er gaande is. En ik apprecieer, de moeite die elke dag gedaan wordt door iedereen.

Hier sluit ik me wel bij aan.

Maar kon niet laten een reactie te geven het ging me te ver!

Ik heb een dochtertje van 7 en een hele lieve vrouw en ja helaas arme schoon ouders.

Ik had ook met de dochter van een van de groot aandeelhouders van ziekenhuizen in Indonesie ziekenhuis BMC in Bogor kunnen trouwen (tak Suharto en steenrijk)

Heb de trouwerij afgezegd en ben mijn groote liefde vrouw getrouwd en in de Bergen gaan wonen.

Alles draait om liefde begrip en hoe je wil leven maar wat is minder waardig of wat is arm?

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

harlys wrote ; Alles draait om liefde begrip en hoe je wil leven maar wat is minder waardig

of wat is arm ?
==============================

En........ respect is de kleinste vorm van liefde Emoticon: Yes!

Permisi zaijian

Luo Ni Emoticon: Smile

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 01-10-2019 13:58 schreef nsenada:

Ja, dat neem ik me ook elke keer voor: 1 pintje... bij Ziel.

Elke keer kruip ik naar een taxi Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 01-10-2019 14:30 schreef harlys:

[quote verwijderd]

Hier sluit ik me wel bij aan.

Maar kon niet laten een reactie te geven het ging me te ver!

Ik heb een dochtertje van 7 en een hele lieve vrouw en ja helaas arme schoon ouders.

Ik had ook met de dochter van een van de groot aandeelhouders van ziekenhuizen in Indonesie ziekenhuis BMC in Bogor kunnen trouwen (tak Suharto en steenrijk)

Heb de trouwerij afgezegd en ben mijn groote liefde vrouw getrouwd en in de Bergen gaan wonen.

Alles draait om liefde begrip en hoe je wil leven maar wat is minder waardig of wat is arm?

Sorry harlys dat het je persoonlijk aan trekt is jammer .
Veralgemeen het tot wie de schoen past trek het hem aan.
Maar als je het niet mag benoemen omdat enkelingen er moeite mee heeft, dat is dan jammer, maar je mag de mens toch wel waarschuwen dat het gebeurd en nog steeds gebeurd.
Het is niet iets van vandaag maar speelt al jaren, dat er huwelijken kapot zijn gegaan tussen een kapung meisje en een westers man.

Zoals Luo Ni schrijf is voor mij al jaren bekend, maar mijn gevoel is niet de liefde maar respect voor elkaar is het allerbelangrijkste wat de mens kan hebben. Emoticon: Yeah right!
Liefde gaat slijten en ook als je ouder word is dat gevrij niet meer zo aanwezig.
Zoals ik eerder schreef over die Schotse man met haar poppetje.
Hij zo vet en dik die met zijn kleine meisje elkaar zitten betasten, daar kan ik mij aan ergeren doe dat niet in het openbaar, maar ja moderne tijd ik zal er mee moeten leren omgaan...... Emoticon: Yeah right!

Als een westerse man niet goed kan communiceren met zijn vrouw, dan kom je in de toekomst in problemen. Emoticon: Confused

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

C...... ehuummm ...Zieleffe wrote :

Zoals Luo Ni schrijf is voor mij al jaren bekend, maar mijn gevoel is niet de liefde maar respect voor elkaar is het allerbelangrijkste wat de mens kan hebben.
Liefde gaat slijten en ook als je ouder word is dat gevrij niet meer zo aanwezig.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toch heb ik persoonlijk het idee dat het spreekwoord ,, Oude liefde roest niet ,, op

bovenstaande foto toch van toepassing is Ziel . Emoticon: Yes!

Permisi zaijian

Luo Ni Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zo dan, opa met bovengebit is getrouwd met oma met ondergebit om samen gezellig olienootjes te kunnen knabbelen. Emoticon: Laugh out loud

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

Malam wrote ;Zo dan, opa met bovengebit is getrouwd met oma met ondergebit om samen gezellig polinootjes te knabbelen
----------------------------------------------------------------
Na verdere informatie bleek dat beiden gedurende de huwelijksnacht ook

gebruik maakte van een plastic broekje met een plasgootje . Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

Permisi zaijian

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-10-2019 15:13 Luo Ni wrote:
Malam wrote ;Zo dan, opa met bovengebit is getrouwd met oma met ondergebit om samen gezellig polinootjes te knabbelen
----------------------------------------------------------------
Na verdere informatie bleek dat beiden gedurende de huwelijksnacht ook

gebruik maakte van een plastic broekje met een plasgootje . Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

Permisi zaijian

Waaruit dan geconcludeerd mag worden dat mocht het voortplantingsritueel op de hompiekurk wijze op enige onmacht stuiten dat kunstmatige inseminatie mogelijk is als er een kinderwens is, mits het plastic broekje van de bruidegom in de ochtend ogenblikkelijk wordt ingevroren. Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,727,758 pageviews Een website van indahnesia.com