land huren op bali

Subforum Bali, het godeneiland 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
temanbali
Gebruiker
spacer line

ik vroeg me af als ik land huur(5 are)en houten hut bouw, moet ik dan belasting betalen ? zo ja aan wie?en moet ik dan een indo.rekening openen? en moet ik dan kitas hebben? nu woon ik hier of en on met social visa.

jstar
Gebruiker
spacer line

Nee, een verblijfsvergunning is niet nodig. De eigenaar dient bij (offici√ęle) verhuur wel een NPWP (tax ID) te hebben maar de huurder niet.

Normaal betaal je huur vooraf dus als de eigenaar akkoord gaat met cash of overmaken van je buitenlandse rekening, is dat ook niet echt een probleem. De meeste banken zullen geen rekening voor je willen openen als je een buitenlander bent en geen NPWP hebt, zelfs als Bank of Indonesia het tegenwoordig weer toestaat, bij een bedrag tussen $2.000 en $50.000 op de rekening.

Officieel heb je een bouwvergunning (IMB) nodig bij iets wat gezien wordt als constructie maar niet veel mensen houden zich daaraan. Natuurlijk wordt een buitenlander veel meer in de gaten gehouden dan een lokaal persoon.

Over taxatie; bij een verblijf van meer dan 183 dagen per jaar en een minimaal wereldinkomen word je verplicht om belastingaangifte te doen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Detail en niet super relevant, maar bankrekening kun je ook openen zonder NPWP, maar KITAS is wel vereist. Minimum bedrag op rekening is doorgaans Rp500.000

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,601,390 pageviews Een website van indahnesia.com