gebruik van Simpati in Nederland

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jstar
Gebruiker
spacer line

Prober eens of je kan bellen naar 155 of 888...dit geeft (in Indonesi√ę) normaal je SIM vervaldatum en doet een Cek Pulsa.

Natuurlijk heeft spam naar je +62xxxxxxx nummer niets te maken met of je de speciale *xxx# functies kan uitvoeren.

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Harlys:
maak je geen zorgen. Soms stuurt mijn zoon wat pulsa op of ik waardeer het hier in NL op en wel via Prepaid Union. Dan kan ik ook weer wat pulsa naar mijn zoon sturen

Anne Mieke:
ja inderdaad erg raar. tot 31 dec 2018 kon het namelijk wel.
Ja als je hem op KPN zet, dan krijg je altijd een raar berichtje. Op Vodafone krijg ik hem niet gezet, wel op T-Mobile.
Volgens mij moet het echt Vodafone zijn die hier in Nederland dan Simpati ondersteunt.

Ja ik ben (nog) niet zo handig met mijn smartPhone, daarom dat ik ook geen zin heb om elke keer van simkaart te gaan wisselen. Een tablet vind ik niks, en houd het maar op mijn laptop. En op laptop lukt het mij niet om mij te registeren om bijv mijn beltegoed etc op te vragen

60plus he Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Jakarta Snacks:
Ja als je de providers in NL handmatig opzoek, dan komen er maar 3 providers uit. Ik weet dat KPN sowieso niet de ondersteunende provider is. Dus blijven Vodafone en T-Mobile over. maar zoals Anne Mieke al zei, *888# lukt gewoon niet, althans in Nederland. Afgelopen januari lukte het wel in Indonesia

tunangan
Gebruiker
spacer line

ik heb ook een simkaart van simpati wil ook graag laten registreren via telkomsel maar heb helaas geen ktp nummer hoe lost ik dit op?

bij voorbaat dank

indisch2018
Gebruiker
spacer line

jstar:

*888# en *155# werken echt niet. Zelfs Anne Mieke heeft dat bevestigd dat *888# niet werkt.

tunangan:

als je simpati nummer hier in nederland goed functioneert, dan raad ik je aan om naar de wbsite https://www.telkomsel.com/en/registrasiprabayar te gaan om aldaar je simpati kaart te registreren, dat kan ook zonder No KTP maar wel met je No paspor.. Mij lukte het toen niet, omdat mijn kaart dusdanig door telkomsel geblokkeerd was dat ik dan niet kon smssen of smsjes kon ontvangen. De website is in bahasa en engels. Zo te zien aan je naam spreek je waarschijnlijk ook de bahasa Emoticon: Smile
Ik ben bang dat het je niet gaat lukken, want vorig jaar maart ontving ik namelijk een sms van Telkomsel om mijn kaart te registreren. Ik was het toen helemaal vergeten dat te doen. Met als gevolg dat ik mijn kaart niet kon gebruiken. Na heel veel emailtjes van mij werd mijn kaart gedeeltelijk geactiveerd en kon ik via *888# wel mijn pulsa en de vervaldatum controleren. En toen ik in januari in Indonesia was, heb ik mijn kaart bij Grapari kunnen activeren.
Overigens...….kan jij in Nedeland wel je saldo/vervaldatum controleren? En zo ja...hoe? En wie heb jij hier in Nederland als roaming provider? KPN, Vodafone of T-Mobile?

Tot op heden kan ik nog steeds mijn pulsa en vervaldatum niet controleren, want *888# werkt niet. Mijn zoon in Indoensia zal de komende week nog even naar Grapari gaan om het een en ander na te vragen hoe het komt dat *888# hier in Nederland niet werkt

gr

tunangan
Gebruiker
spacer line

dan wacht ik even rustig af indisch 2018

jstar
Gebruiker
spacer line

website om aldaar je simpati kaart te registreren, dat kan ook zonder No KTP maar wel met je No paspor..

Totaal niet waar. Met je buitenlands paspoort kan je alleen registreren in de winkel. zelfs een NIK (zo heet het nummer op de KTP) van een buitenlander op KITAP werkt niet!!!

Dus het is heel eenvoudig, laat gewoon een Indonesisch staatsburger de registratie doen. Ze hebben hun NIK en KK nodig. Bij TELKOMSEL laten ze drie registraties per naam toe.

Ik word hier toch een beetje moedeloos van die eigenwijsheid; ik geef je de tip om de website te gebruiken voor de info te checken, en je doet het gewoon niet. Leeftijd heeft hier toch niets mee te maken? Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 08-03-2019 20:13 schreef tunangan:
ik heb ook een simkaart van simpati wil ook graag laten registreren via telkomsel maar heb helaas geen ktp nummer hoe lost ik dit op?

bij voorbaat dank

Naar Grapari winkel gaan met je paspoort. Geen probleem. De automaten aldaar kunnen dat niet, dus iemand daar vragen om in orde te maken.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zal het hieronder even samenvatten.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jstar
155 en 888 werken niet (meer) in Nederland.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Indisch2018
Snel een smartphone kopen. Zie ook hieronder.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Tunangan
Zie posting Jakarta Snacks. Bij GraPARI registeren met paspoort

Algemeen
Er wordt veel gerommeld met registraties. Op dit moment worden toeristen al reeds geregistreerde (?) nummers aangeboden (meestal ook tegen extra geld). Als het alleen voor een vakantie is, geen probleem. Maar als je je nummer serieus langer wilt houden dan ben ik persoonlijk geen voorstander om je nummer op naam van iemand anders te registreren. Het is allemaal niet zo moeilijk, je moet er alleen even de tijd voor nemen in Indonesie. Voor de meesten hier: wees blij dat jullie voornamelijk op Java zitten met veel GraPARI’s. Dat is op Flores wel anders, waar je eerst een uur of 3, 4 moet rijden als je pech hebt.

Terug naar het onderwerp.
Ik gebruik mijn Indonesische nummers ook in Nederland, voornamelijk om alles een beetje gescheiden te houden en dat werkt prima. Idd niet bellen of sms-en. Alle data uitzetten en gebruik via WiFi of via de hotspot van een van mijn andere Nederlandse nummers. Vooral het gebruik van Whats App is handig (en ook bellen via WA bijvoorbeeld). In principe heb je eigenlijk geen gewone telefoon meer nodig. Zelfs mijn WA gesprekken naar Flores zijn over het algemeen redelijk tot goed.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

tunangan
Gebruiker
spacer line

oh wacht even toen ik in december aankwam ben ik gelijk de volgende dag op zoek gaan naar simkaart ongeveer 10 van die toko's langs de straat vroeg gelijk naar kartu ktp dus geen simkaart maar ineens een van de toko's kan ik zo krijgen dus ik neem aan dat deze simkaart is al geregistreerd ja toch? ik zit altijd om de half jaar in indonesia

bij voorbaat dank

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb twee nummers de een is gekocht door mijn kennis hier en hij heeft zijn KTP daar voor gebruik en deze waar ik nu op in log, heb ik van TELKOMSEL zelf aangegeven met mijn Kitas.
Ik heb ook een modem van smartfren bij mij als ik buiten ben want ik heb thuis een kabel internet.
Maar velen cafe’s hebben WiFi dus geen probleem, gewoon pulsa voor het bellen wat in de meestal gedaan word via whatsapp via internet. Een geweldig systeem die snel is en ook leuk met video gesprekken gedaan word.
Wat een vooruitgang dat kon je 10 jaar geleden, niet voor mogelijk gehouden worden Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-03-2019 20:13 tunangan wrote:

bij voorbaat dank

On 09-03-2019 14:30 tunangan wrote:
oh wacht even toen ik in december aankwam ben ik gelijk de volgende dag op zoek gaan naar simkaart ongeveer 10 van die toko's langs de straat vroeg gelijk naar kartu ktp dus geen simkaart maar ineens een van de toko's kan ik zo krijgen dus ik neem aan dat deze simkaart is al geregistreerd ja toch? ik zit altijd om de half jaar in indonesia

bij voorbaat dank
Aduh.
Ik kan het niet meer volgen.
Je neemt aan dat je simkaart is geregistreerd? Dat moet je niet aannemen daar krijg je een bericht van via sms van Telkomsel. Je hebt GEEN KTP dus je bent buitenlander voor Indonesie. Dan moet je je nummer bij GraPARI registreren MET PASPOORT en niet bij een of andere toko langs de straat. En als het anders is gegaan dan grote kans dat je nummer eerdaags kwijt bent/niet meer kunt gebruiken.
Daarnaast ook zorgen dat er voldoende pulsa op zit om dat half jaar te kunnen overbruggen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

tunangan
Gebruiker
spacer line

bulan agustus ben ik daar weer ik zal even naar grapari want ik word helemaal niet goed om iedere keer maar weer een simkaart te kopen

indisch2018
Gebruiker
spacer line

beste Tunangan,
op 04/01/2019 heb ik mijn simpati kaart bij Grapari laten registreren en wel op mijn eigen naam en ook mijn eigen paspoort Nummer. Dus straks in augustus raad ik je aan om aldaar naar Grapari te gaan om je nummer te registreren. Het neemt wel een hoop tijd in beslag hoor. Toen alles achter de rug was kreeg ik eens smsje van *4444# met: Kartu anda telah aktif. Secara berkala anda diwajibkan untuk registrasi ulang sampai data tervalidasi. NAMA:...……..
Dus niet bij een Wartel of waar maar ook doen. Volgens mij zit er op Jakarta Airport/CGK een Grapari winkel op terminal 3. Zelf heb ik het in Wonosari laten doen, en succesvol.
Enne laat je niet in de maling nemen dat je een geregistreerde kaart koop of hebt gekocht. Succes straks in augustus en geniet van je voorgenomen vakantie

AnneMieke
Wel jammer he dat je hier in Nederland geen *888# meer kan gebruiken. Van de week zal ik mijn kaart weer voor rp20K pulsa opwaarderen, dan wordt de geldigheidsdatum weer voor 30 dagen verlengd.
Ja ik probeer een goedkope smartphone te kopen zodat ik ook met mijn Simpati kaart WA kan gebruiken. Nu loopt alles nog via mijn Lebara kaart en mijn huidige smartphone heeft maar 1 SIM dus geen duo SIM.

Waar zouden wij toch zijn zonder een smartphone. Heb er in Indonesia veel gebruik van gemaakt (Lebara) en uiteraard als ik Wifi heb. Op de vliegvelden is Wifi echt een crime. te veel mensen etc. Vaak moest ik even naar de grote weg, want mijn zoon woont in de bergen waar Wifi sinyal erg moeilijk is

indisch2018
Gebruiker
spacer line

beste lui,
Mijn zoon in Indonesia heeft naar Simpati gebeld. Volgens de simpati operator is mijn kaart geldig tot halverwege mei 2019. Dus vóór die tijd zal ik mijn kaart voor rp20K laten opwaarderen zodat de geldigheidsdatum weer met 30 dagen wordt verlengd.
Wel apart dat mijn zoon als "derde" deze informatie kon opvragen en krijgen. Maar hoe dan ook, ik ben blij dat ik weet tot wanneer mijn simpati kaart geldig is. Dus elke maand tot aan mijn komende vertrek in december weer elke maand rp20K opwaarderen. Komt goed.
En nogmaals...……...inderdaad kode *888# is hier in nederland niet meer geldig. Als ik een smartphone heb voor mijn simpati kaart dan zal ik zeker de simpati app downloaden etc.

gr

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-03-2019 15:26 indisch2018 wrote:
.......Volgens de simpati operator is mijn kaart geldig tot halverwege mei 2019. Dus vóór die tijd zal ik mijn kaart voor rp20K laten opwaarderen zodat de geldigheidsdatum weer met 30 dagen wordt verlengd.
........... Dus elke maand tot aan mijn komende vertrek in december weer elke maand rp20K opwaarderen. Komt goed.
Weet je zeker dat dat maar Rp 20.000 is? Het lijkt me nl nogal weinig

tunangan
Gebruiker
spacer line

Info Masa Aktif
Info masa aktif all operator selular:

Telkomsel (Simpati dan Kartu AS)
Nominal Aktif Tenggang
5000 7 Hari 30 Hari
10000 7 Hari 30 Hari
20000 15 Hari 30 Hari
25000 30 Hari 30 Hari
50000 30 Hari 60 Hari
100000 30 Hari 60 Hari
*Cek pulsa hubungi *888#

jstar
Gebruiker
spacer line

^
^^
^^^

Er is weer eens een misverstand; de vervaldatum van de kaart is niet hetzelfde als de vervaldatum van het gekozen pakket met pulsa!!!!

Hier zie je in mijn App het verschil tussen beide...

.

indisch2018
Gebruiker
spacer line

AnneMieke,
Ik heb het nog even gecontroleerd op de website

https://komunitas.sikatabis.co(...)asa-aktif-telkomsel/

en inderdaad bij Rp20K wordt de geldigheidsdatum met 30 dagen verlengd

Isi ulang pulsa simPATI (Rp)

Perpanjangan masa aktif simPATI

5.000 7 hari
10.000 15 hari
15.000 20 hari
20.000 30 hari
25.000 30 hari
50.000 45 hari
100.000 60 hari
150.000 120 hari
200.000 150 hari
300.000 180 hari

jstar:
M.i. is er geen misverstand, want ik heb geen internet op mijn Simpati kaart. Vorige week heb ik mijn pulsa met Rp20K opgewaardeerd, en is de datum (aktif) met 30 dagen verlengd. Ik doe dit al jaren zo. Eerst met rp50K (45 hari) en sinds vorig jaar met Rp20K (30 hari). Als ik veel pulsa heb dan transfer ik dat meestal naar mijn zoon in Indonesia.
Nog voor 8 mei zal ik mijn pulsa weer aanvullen, zodat het weer met 30 dagen wordt verlengd.

indisch2018
Gebruiker
spacer line

https://dblognich.wordpress.co(...)p-simpati-telkomsel/

tgl 18 januari 2019:

Masa Aktif Kartu simPATI

Beda halnya dengan AS dan Loop, Perpanjangan masa aktif kartu simpati ini sesuai dengan pengisian pulsa. Jadi setiap kita isi pulsa dengan nominal tertentu maka akan bertambah masa aktifnya, lengkapnya kalian bisa melihat gambar dibawah ini :

Rp. 5.000 = Masa Aktif Selama 7 hari
Rp. 10.000 = Masa Aktif Selama 15 hari
Rp. 15.000 = Masa Aktif Selama 20 hari
Rp. 20.000 = Masa Aktif Selama 30 hari
Rp. 25.000 = Masa Aktif Selama 30 hari
Rp. 50.000 = Masa Aktif Selama 45 hari
Rp.100.000 = Masa Aktif Selama 60 hari
Rp.150.000 = Masa Aktif Selama 120 hari
Rp. 200.000 = Masa Aktif Selama 150 hari
Rp .300.000 = Masa Aktif Selama 180 hari
Rp. 500.000 = Masa Aktif Selama 240 hari
Rp.1.000.000 = Masa Aktif Selama 330 hari

Op de website van www.telkomsel.com (Simpati) kon ik het niet zo gauw terugvinden. Maar mijn ervaring is dat toen ik dec18/jan19 in Indonesia was, dat mijn na "isi pulsa Rp. 20.000" de datum met 30 dagen werd verlengd.
Hier in Nederland doe ik het via Prepaid Union. Wel iets duurder maar ja. Uiteraard stuurt mijn zoon ook wel eens pulsa, maar die "transfer" ik direct terug. Als de datum maar weer wordt verlengd

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik gebruikt ook mijn IPhone om te interneten en dat altijd via WiFi .
En bellen via WhatsApp
Wel oneerlijke praktijken zowel in Nerderland als Indonesie het gebruikt na een tijd limiet, je geld wat niet gebruikt is kwijt bent.
Ik maak het elk jaar mee in Nederland als Indonesie
De grootste oplichting van de wereld. Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

indisch2018
Gebruiker
spacer line

zieleffe:

Ach maakt mij niet uit. Ik houd de pulsa en masa laku altijd goed in de gaten (voor mijn Simpati gebruik ik geen smartphone of wifi)………..
Tis alleen jammer dat volgens mij sinds 1 januari 2019 de kode *888# etc buiten in Indonesia - in ieder geval in Nederland - niet meer geldig is

jstar
Gebruiker
spacer line

On 17-03-2019 13:13 indisch2018 wrote:
,
Ik heb het nog even gecontroleerd op de website

https://komunitas.sikatabis.co(...)asa-aktif-telkomsel/

en inderdaad bij Rp20K wordt de geldigheidsdatum met 30 dagen verlengd

jstar:
M.i. is er geen misverstand, want ik heb geen internet op mijn Simpati kaart. Vorige week heb ik mijn pulsa met Rp20K opgewaardeerd, en is de datum (aktif) met 30 dagen verlengd. Ik doe dit al jaren zo . Eerst met rp50K (45 hari) en sinds vorig jaar met Rp20K (30 hari). Als ik veel pulsa heb dan transfer ik dat meestal naar mijn zoon in Indonesia.
Nog voor 8 mei zal ik mijn pulsa weer aanvullen, zodat het weer met 30 dagen wordt verlengd.

Dan doe je het al jaren ineffici√ęnt. Want je gebruikt de Pulsa niet.

Ik heb vroeger altijd de geldigheid van mijn SIM kaart verlengd, zonder de belwaarde te verhogen. Omdat we een paar maanden per jaar in Europa waren. Natuurlijk kost het geld, maar het is wel een methode die goedkoper was dan belwaarde! Dus je zou beter eens checken of dit nog steeds bestaat...

Ik weet nog dat ik voor 3 maanden iets van 30.000 moest betalen, 10.000 per maand dus. En daarom kreeg ik een langere 'houdbaarheidsdatum'. Dit heeft trouwens niets met wel of geen internet te maken.

Heb het gevonden. Kijk maar eens hier:
https://www.nesabamedia.com/ca(...)asa-aktif-telkomsel/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is maar hoe je ht bekijkt jstar.
Die aangevulde pulsa gebruik je toch op een bepaald moment dus je bent ze toch niet kwijt?

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,
Je hebt volkomen gelijk Anne Mieke. Emoticon: Worship Zoals ik al eerder schreef...…...ik waardeer mijn pulsa op via Prepaid Union en soms maakt mijn zoon pulsa over.
Als mijn zoon even krap zit om pulsa te kopen, dan transfer ik weer pulsa naar hem. Dus ik ben of ik raak mijn pulsa niet kwijt...……….enne mijn zoon blij en ik blij, toch?
Mijn pulsa heb ik alleen maar voor het gemak. Hier in Nederland doe ik er niks mee.

ja idd, tis maar hoe je het bekijkt jstar.

Daarom dat ik mijn huidige Simpatie kaart als sinds 2006 in gebruik heb. Ik ga bijna elke jaar voor 3,5 week naar Indonesia.

indisch2018
Gebruiker
spacer line

beste Anne Mieke,
even een vraagje: op 06-03-2019 schreef je dat jij gewoon nog *888# gebruikte om je beltegoed op te vragen? lukt het jou nog steeds via *888# ?
Ik heb inmiddels de app Telkomsel op mijn andere smartphone gedownload en aldaar geprobeerd mijn pulsa op te vragen. Echter de sms bevestiging komt via mijn ouwe Nokia binnen hahahahahahahaha

tis wel een gedoe. Heb net voor de zekerheid via Prepaid Union pulsa rp20K naar mijn simpati nummer over laten maken. Kreeg wel een sms bevestiging. Volgens mij heb ik nu zo'n rp63K aan pulsa. Als ik een ekstra smartphone heb zal ik die gebruiken met de simpati simkaart en via de app het e.e.a. regelen etc.
In mijn eigen smartphone moet ik de simkaart namelijk knippen (er zit nu een Lebara kaart in en dat is een heel klein simkaartje

Tja allemaal erg verwarrend hahahahahahahaha

Overigens mijn Simpati kaart staat op Tmobile als Nederlandse provider.

gr

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,874,440 pageviews Een website van indahnesia.com