Gezocht oude schilderijen uit Indonesië Nederlands Indië

Subforum Gezocht & Aangeboden 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
EdwinT
Gebruiker
spacer line

Schilderijen uit Indonesië Nederlands Indië,

Gezien mijn Indonesische achtergrond en interesse in bepaalde oude schilderijen uit Indonesië / Nederlands Indië, ben ik op zoek naar zulks soort schilderijen ter uitbreiding van mijn verzameling.
Heeft u misschien oude schilderijen (o.a portretten, landschappen) uit Indonesië / Nederlands Indië op zolder of in de kelder staan, welke staan te verstoffen of ben u erop uitgekeken, dan kom ik heel graag met u in contact.
Via e-mail tempeEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.live.nl
U kunt telefonisch contact met mij opnemen voor het nummer gaarne even een reactie sturen.
Vriendelijke groeten & Selamat siang,
Ed

jstar
Gebruiker
spacer line

Interessant Ed. Ik spaar zelf oude (VOC en atlas) plattegronden en zie dat ze samen met de schilderijen steeds duurder worden op de Jl. Surabaya en in Bartele z'n winkel en zo. Ook veel veilingen tegenwoordig waar ze vaak oudere schilderijen aanbieden.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Eens de kans gehad; toen ik voor het eerst Bali bezocht zo'n 35 jaren terug in die tijd stond er in Sanur op het strand een kleine bale waar de dochter van de in de jaren 50 overleden Belgische schilder Le Mayeur voor een prikkie zijn werken verkocht (uit armoede) zijn specialiteit was het schilderen van Balinese dames met blote boezems , en hij schilderde doorgaans op een soort kleine tikars, zijn stijl had wel wat weg van die van Paul Gaugin, had ik er toen maar een stuk of tien van haar gekocht !!

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Ik heb rond die tijd wel wat mooie stukken laten schilderen in Ubud, maar dat is natuurlijk wat anders dan de werken uit de tempo doeloe tijd.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Op 26-02-2019 04:05 schreef jstar:
Interessant Ed. Ik spaar zelf oude (VOC en atlas) plattegronden en zie dat ze samen met de schilderijen steeds duurder worden op de Jl. Surabaya en in Bartele zn winkel en zo. Ook veel veilingen tegenwoordig waar ze vaak oudere schilderijen aanbieden.

Misschien heel wat anders Istar maar zelf ben ik ook veel met VOC geschiedenis bezig en in het nationaal archief kan men online veel documentatie bekijken zoals scheeps journalen en bemanningslijsten en rechtspraak gerelateerde zaken, ik heb in de bemanningslijsten enkele voorvaderen van mij gevonden van zowel mijn vader als moeders kant, interesssant zeker voor mij als gepensioneerde "zeebonk"en woonachtig in een voormalige VOC stad.

jstar
Gebruiker
spacer line

Ah ja, leuk hè.

Ik ben tot Jacob in 1648 kunnen teruggaan. Jammer genoeg zit ik in de verkeerde tak van de stamboom; de Ver huell lijn heeft het veel beter gedaan Emoticon: Cry

Veel zaten in de VOC, maar eigenlijk meer in de Kaap dan N.I., dat kwam pas later. Dus ik heb vnl. kaarten van Kaap de Goede Hoop en Batavia.

Over schilderijen gesproken; ik heb een veiling hier bijgewoond een paar maanden geleden. Ze hadden er wat werken van Suleiman, Eland en Van der Does. Gingen niet goedkoop, ca 5-6 juta (excl. veilingkosten).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,540,013 pageviews Een website van indahnesia.com