Wat is er met Garuda aan de hand?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Waanzin!

Heldere ziende

pierre
Gebruiker
spacer line

Wat een verschil aan prijzen zeg

12 maart vertrekken wij naar Jakarta en verblijven een aantal dagen aldaar, daarna willen we naar Medan, en later nog naar Padang.
Ik geloof dat wij ook maar via Singapore of Maleisië gaan vliegen als het inderdaad stukken goedkoper is.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vandaag voor een gast opgezocht:
13 juli Denpasar-Maumere (= 185 kilometer minder dan de afstand Denpasar-Jakarta) met Garuda Rp 2.532.700
Ik kan verzekeren dat hier geen 20% vanaf is gegaan!
versus
Denpasar-Jakarta Rp 1.921.100 (ook nog schandalig duur)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 16-02-2019 19:36 schreef Anne Mieke:
Vandaag voor een gast opgezocht:
13 juli Denpasar-Maumere (= 185 kilometer minder dan de afstand Denpasar-Jakarta) met Garuda Rp 2.532.700
Ik kan verzekeren dat hier geen 20% vanaf is gegaan!
versus
Denpasar-Jakarta Rp 1.921.100 (ook nog schandalig duur)

Ik heb het al eerder gezegd: Dat (naar Maumere) is geen courante route, dus waarom zouden ze?
Incourante routes zijn money makers.
Denpasar-Jakarta: tsja, redelijk duur, maar je kan ook een vlucht van 1,1 miljoen pakken.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-03-2019 16:32 jakarta-snacks wrote:

[quote removed]

Ik heb het al eerder gezegd: Dat (naar Maumere) is geen courante route, dus waarom zouden ze?
Incourante routes zijn money makers.
Denpasar-Jakarta: tsja, redelijk duur, maar je kan ook een vlucht van 1,1 miljoen pakken.

Het is/ik vind het wel een courante route. Op Maumere zijn vanuit Denpasar 2 vluchten per dag. Elke dag met Wings en daarnaast met Garuda of NAM Air.

De dichtstbijzijnde vliegvelden zijn Ende (op 4 uur rijden) en Larantuka (op 3,5 uur rijden, maar hier geen rechtstreekse vluchten vanuit Denpasar). Een aantal van de vluchten hebben op Maumere een tussenlanding van/naar Kupang. Ik heb nog nooit in een (grotendeels) leeg vliegtuig gezeten. De verbindingen zijn van lokaal belang maar ook voor het toerisme. Met dat laatste heb ik elke dag te maken. De klassieke overland route op Flores is Maumere-Labuan Bajo. Wat ik zie is dat vooral Wings gemeden wordt; deel omdat de maatschappij een slechte naam heeft, nu het bagagegedoe (en dus daardoor duur(der) wordt) en daarbij is de aankomsttijd niet ideaal omdat veel reizigers bij aankomst meteen hun trip willen starten. Dat kan veel beter met Garuda of NAM Air met een aankomsttijd beiden net voor de de middag. Veel mensen vertrouwen alleen Garuda maar omdat de prijs zo’n beetje het dubbele is zien er ook veel vanaf en kiezen uiteindelijk NAM Air. Het is natuurlijk niet slim om op deze route zulke bizar hoge prijzen te vragen. Weet even dat veel toeristen hun trip naar Flores willen inkorten of uitstellen omdat er voor vanalles en nog wat bizar hoge prijzen gevraagd wordt (vlucht, auto, boot). Het is niet zo dat toeristen tegen elke prijs willen komen.

Toeristen hebben een keuze en wellicht kunnen ze het wel betalen, maar willen het niet. blijven op Bali hangen tc etc) maar met name tov de locals vind ik het schandalig. Ook indirect want hoelanger toeristen op Flores verblijven hoemeer het de maatschappij toekomt.

Ik heb nu in een maand tijd drie keer meegemaakt dat vluchten van Garuda een paar weken vooraf geannuleerd worden. Dus toeristen hebben vertrouwen, kiezen Garuda en hebben er de (te) hoge prijs voorover en vervolgens wordt dan de vlucht een paar weken vooraf ook nog geannuleerd. Met alle gevolgen van dien. Zoals gezegd nemen mensen vaak (te) weinig tijd voor Flores en zo’n annulering (niet de wijten aan het weer, technische redenen of wat dan ook) zorgt voor veel gepuzzel. Kun je vinden dat mensen niet zo krap moeten reizen maar soms hebben mensen niet meer tijd om welke reden dan ook. Nog even en Flores gaan ten onder aan haar eigen succes. Ik vraag mij weleens af of er genoeg over dingen wordt nagedacht, in de toekomst gekeken wordt. Er wordt teveel nadruk gelegd op Komodo NP en als het met dit tempo doorgaat dan staat Flores geen zegen maar een (Bali)ramp te wachten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
Gebruiker
spacer line

Alles is relatief natuurlijk. Voor Indonesische begrippen is twee vluchten per dag zeker geen courante / drukke route.

Interessante link, Malam.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 26-03-2019 22:03 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

Het is/ik vind het wel een courante route. Op Maumere zijn vanuit Denpasar 2 vluchten per dag. Elke dag met Wings en daarnaast met Garuda of NAM Air.

DIt is de 2e keer dat je dat zegt.
Een courante route is GEEN 2 vluchten (...) per dag, my dear. Dat is monopolie positie. En vandaar die belachelijke prijzen.

Je geeft het nota bene zelf aan.

Maar goed, Dan wel courante route en gewoon blijven huilen over de tarieven.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 30-03-2019 09:50 schreef Malam:
https://finance.detik.com/beri(...)235394533.1553935497

Weet iemand of dat (al) merkbaar is?

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Nam vorige week enkeltje Amsterdam 13 juta werd de vlucht garuda over genomen door de KLM ( Ik vlieg altijd direkt)

Sjonge jonge wat een zuinige pieterige bediening blikje cola gaat open krijg je een half glaasje cola daar van.

Nu de bedienig 50 Plus

En wat een klere stoelen om 14 en half uur op te zitten.

Noooit weer KLM Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 06-02-2019 08:55 ojla240 wrote:
Bij cheaptickets zie ik ook normale prijzen.
bv. vertrek 29 april as. naar Jakarta voor € 692.99

Emoticon: Stupid normaal dan heb je de prijzen de afgelopen jaren niet goed gevolgd !

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

indisch2018
Gebruiker
spacer line

Hallo AnneMieke, leuk om deze topic van jou hier te zien. Mijn planning was om in december 2019 (net na de kerst) weer naar Indonesia te gaan. Ik zit dan ook regelmatig op de website van www.skyscanner.nl naar tickets te kijken. Het was zelfs zo dat er op een gegeven moment een ticket van Garuda (bij een ticketwebsite in Belgie) zo'n 150euro goedkoper was dan rechtstreeks bij Garuda zelf. Ik ben er erg huiverig mee om bij zo'n ticketwebsite een ticket te komen. Als er wat fouts gis of gaat, dan geven zij meestal niet thuis.
Inderdaad, de tickets van Garuda zijn erg prijzig, maar dat geldt momenteel ook voor de Emirates en China Airlines.
De laatste 2 jaren betaalde ik gemiddeld €750,00 (AMS-CGK-JOG-CGK-AMS). Tja nu zijn de ticketprijzen (ook domestik in Indonesia) stukken duurder. Afgelopen zondag heb ik dan een PROMO ticket bij Garuda gekocht, dus inclusief domestik. vertrek 29/12 en terug 23/1. Deze keer betaalde ik €781,00. vind ik toch wel een redelijke prijs. zeker vanwege het feit dat ik in 1 pakket dan ook domestik tickets heb gekocht, en dat houdt in dat ik binnenlands ook 30kg mag meenemen.
domestik tickets van bijv. Batik Air zijn nu erg prijzig, ook andere maatschappijen. Afijn nog 6 maanden en dan vlieg ik weer met de Garuda langsung ke Jakarta, aldaar een hotelovernachting en de volgende dag door naar Jogja.
Wel jammer dat je nu 35euro moet betalen om vooraf een seat te boeken/blocken. We zien wel of ik straks 24uur voor vertrek online kan inchecken en dan een goede gangpadstoel in de middelste rij kan krijgen.
Komt goed.

gr

jstar
Gebruiker
spacer line

On 02-04-2019 03:12 harlys wrote:
Nam vorige week enkeltje Amsterdam 13 juta werd de vlucht garuda over genomen door de KLM ( Ik vlieg altijd direkt)

Sjonge jonge wat een zuinige pieterige bediening blikje cola gaat open krijg je een half glaasje cola daar van.

Nu de bedienig 50 Plus

En wat een klere stoelen om 14 en half uur op te zitten.

Noooit weer KLM Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Bij de andere maatschappijen gaan de oudjes naar business class en werken de pitspoezen in economy maar bij KLM lijkt het wel andersom ja.

Ze hebben ook geen Campari meer. Bezuinigingen. Over weer week op Qatar, gelukkig wilde ze nu wel geld spenderen voor business. Zag het anders echt niet zitten.

jstar
Gebruiker
spacer line

Duur. Dat geldt momenteel ook voor de Emirates en China Airlines

Gekkie. €401 voor China Southern. Nog nooit zo goedkoop geweest.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Gewoon business SQ. 35- in plaats van 50+.
"Book the Cook", briljant concept waar je na je boeking op je dooie gemakkie online je ontbijt, lunch en diner kan samenstellen (Formidabel!!! De kreeft is errug lekkah!)
Beetje speuren en je hebt leuke promo's hoor. Hoeft geen 75+ juta te zijn.
Of je kiest een premium economy. Vooral goed voor de wat ouderen onder ons (meerendeel vrees ik Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ).

Harlys,
Enkeltje is altijd peperduur.
KLM is ruk, dat heb ik al vaker aangegeven.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Garuda rechtstreeks 9 à 10 maanden van te voren boeken, dan kom je rond de 750 Euro retour weg. Emoticon: Yes!

jstar
Gebruiker
spacer line

Garuda loopt een beetje te blunderen.

Ze kondigden aan een Vlogger te willen aanklagen omdat hij zo negatief was over de vlucht van Sydney - Bali - Jakarta.

In business Class was er onvoldoende wijn. Iets van 3 flessen champagne voor 40 man of zo en iedereen kreeg maar één glas rode en witte. Emoticon: Cry

Op zijn Indonesisch; habis! kosong! Emoticon: Bye bye

Hier is een deel van de video:
[youtube]https://youtu.be/HlbzykPHXgM[/youtube]

https://youtu.be/HlbzykPHXgM

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dit. Verzin. Je. Niet. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
"Meneer, we hebben nog wel bekertjes Aqua als u wil". Ik zie t zomaar gebeuren.

Business class.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Normaal zou ik er geen aandacht aan besteden, maar aangezien het komkommertijd in Indonesië is (wat nieuws betreft) heb ik na het aangeven van Jstar toch wat stukjes gelezen en het is eigenlijk te leuk om het te negeren, zo typisch Indonesisch. Emoticon: Wink

Vernandes en Monica vliegen business class met Garuda vanuit Australië naar Indonesië, ik begrijp dat zo reizen niet hun gewoonte is, dus ze verwachten er nogal wat van, hetzelfde als mijn Pop er altijd van heeft gedroomd om ooit eens business naar Indonesië te vliegen. Emoticon: Yeah right!
Dan krijgen ze geen gedrukte menukaart maar een handgeschreven vodje in hun handen gedrukt, volgens het Garuda wentelteefje een stukje huisvlijt van haar omdat de gedrukte menukaarten nog niet klaar waren, tja slordig voor zo'n gerenommeerde maatschappij, maar ja gef nix. Emoticon: Nooo

Maar zoals Jstar al schreef, een glaasje champagne en apies (habis kosong) dat kan je absoluut niet maken, met name de Australische passagiers waren not amused en dat begrijp ik wel want je betaal je te pletter voor business class ticket. Emoticon: Blush
Dusssss Vernandes en Monica plempen dat in de sociale media, dan denk je dat Garuda zijn excuses aan gaat bieden en beterschap beloven, nee dus, ze hebben het tweetal aangeklaagd voor laster en verknetteren van hun goede naam. Emoticon: Stupid
Nu moesten die twee vandaag bij de politie komen, maarrrrrrr toen de persjongens het management van Garuda vroegen of het nu werkelijk waar was of niet wat Vernandes had geplaatst, konden ze daar geen antwoord op geven, "dat weten we niet" was het antwoord. Emoticon: Confused

En dan als klap op de vuurpijl maakte Garuda bekend dat er in de vliegtuigen geen foto's meer mogen worden gemaakt of worden gefilmd i.v.m. de privacy van de passagiers. Emoticon: Cooool
Tja toen brak de pleuris uit, waarop ze het twee dagen later corrigeerden, het was eigenlijk intern bedoeld voor het cabinepersoneel, dat ze liever niet hadden dat er opname's worden gemaakt. Emoticon: Blush
De nationale ombudsman heeft een onderzoek ingesteld, Garuda is namelijk een staatsmaatschappij en heeft al behoorlijk wat akkefietjes achter de rug en het is in het management een chaos volgens de ombudsman. Emoticon: Devil

Waarop de zoon van Widodo Kaesang nog effe olie op het vuur gooit, die schijthuis twitterde onder een oude foto, "Wordt deze foto nu binnenkort geblokkeerd omdat het niet meer mag". Emoticon: Laugh out loud

jstar
Gebruiker
spacer line

De zwakzinnigen zouden niet eens zelf een zaak aanspannen, maar wilden hun personeelsafgevaardigden (soort syndicaat of personeelsvereniging) daarvoor gebruiken.

En Air Asia organiseert een wedstrijd; neem een selfie op het vliegtuig.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ennnnn Indonesië zou Indonesië niet zijn als er niet gelijk een stelletje wauwelend ouwe wijven die zicht expert op het gebied van marketingcommunicatie en public relations noemen er geen kritiek op zouden hebben. Emoticon: Stupid
Het is normale marketingstrategie, maarrrrrr minder ethisch of elegant, laat ik nu zeker weten dat die wauwelende aandacht zoekers de woorden uit het woordenboek hebben, want ethiek en elegantie zijn volstrekt vreemde woorden in het zakenleven van Indonesië. Emoticon: Talk to the hand

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Yep Malam, Ik heb het verhaal gelezen en gehoord. Een dijenkletser.
Inderdaad, in plaats dat Garuda een mea culpa aanbiedt en die reizigers somehow wat vergoeding geeft, gaat het volle charge in defense. Niet slim, kon elke boerenl*l raden. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Ik kan me niet voorstellen dat Garuda juridisch ook maar enige poot heeft om op te staan. En wat de uitkomst ook mag zijn (je weet het nooit in Indonesia), Garuda heeft een behoorlijk imagoprobleem.

Ik schreef een aantal dagen geleden nog de "book the cook" van Singapore Airlines. Vooraf je menu samenstellen. Voor iedereen wat wils.
Een schrijnend contrast met een handgeschreven business class menu-tje van Garuda wat je zelfs nog beter kan brengen door iets in elkaar te flansen bij Snapy printwinkels.

En dan is dat handgeschreven menu niet bepaald uitgebreid voor een duur business class ticket.

Dit verhaal gaat mega viraal en de comments zijn niet voor de poes.

Soms vraag je je af, kan het nog erger? Jazeker. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-07-2019 01:59 jakarta-snacks wrote:

Soms vraag je je af, kan het nog erger? Jazeker. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Tuurlijk, bij Garuda kan alles

simpleflying.com/garuda-indonesia-london-changes/
Garuda Indonesia Changes London Flights For The 8th Time This Year

DAT is er met Garuda aan de hand. Compleet mismanagement.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,057 pageviews Een website van indahnesia.com