Iemand op Raja Ampat geweest?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wereldreis
Gebruiker
spacer line

Is er iemand onlangs nog op Raja Ampat geweest en wat zijn de ervaringen?

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Jawohl.

Afgelopen voorjaar, en ook drie jaar geleden.
Even wat punten:
1. Raja Ampat is heel erg groot, de meeste mensen gaan naar het eiland Waigeo. Daar is het al heel mooi, maar het is ook erg mooi op Batanta en Misool (ben ik zelf niet geweest). Beide zijn lastiger bereikbaar, met name Misool.
2. Je moet 1 miljoen IDR aftikken aan locale belasting
3. Er komen steeds meer overnachtingsmogelijkheden. Daardoor neemt de keus toe.
4. Eten kun je alleen bij de accommodatie. Meestal op basis van "vol pension". In Waisai zijn wel wat eettentjes maar vaak zijn de ingredienten op of ze zijn dicht en de keuze is er niet reuze.
5. De natuur is echt fantastisch, zowel onder water als erboven.
6. Je kunt met het vliegtuig vanuit Sorong naar Waisei (Trigana en Wings) en met de boot vanuit Sorong naar Waisei, twee keer per dag. Vanuit Waisai moet je je eigen vervoer regelen, sommige accommodaties hebben daar iets voor.
7. In Waisai is een ATM maar die doet het niet altijd dus neem cash mee
8. Brandstof is peperduur dus openbaar vervoer ook
9. Kwaliteit van wifi is soms opvallend goed, soms zelfs midden op zee

Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ik heb geboekt via stayrajaampat.com, kijk daar eens rond

jstar
Gebruiker
spacer line

Ja, om te vissen en te duiken. Mooi maar duur.

NB: gigantisch gebied is trouwens natuurpark en ontoegankelijk om te vissen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Niet OP, maar IN Raja Ampat geweest. Meerdere keren, meerdere locaties. Voor allemaal geldt: Lastig te bereiken / heel gedoe om er te komen, erg duur, heel mooi en apart.

If you have nothing to loose, you can risk everything

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de info! Het plan is om daar oa te gaan snorkelen, niet om te gaan duiken. Heeft daar iemand ervaring mee? Ik las dat snorkelen vaak mogelijk is direct vanaf het strand. Ik hoop ook mooie schelpen te zien, nee, ik laat ze liggen hoor Emoticon: Smile

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ja snorkelen kan op veel plaatsen direct vanaf het strand, dat kan al in Waiwo dat je per auto kunt bereiken vanaf Waisai.
Maar omdat er zoveel vis is die op 2 centimeter voor je duikbril zwemt, zie je bijna niets. Heel veel vis dus en ze zijn heel mak. Ik had er een beetje moeite mee om ver te kijken omdat die visjes zo nieuwsgierig zijn en heel dicht op je duikbril zwemmen maar dat is een luxeprobleem.
Ook in de haven van het eiland Arborek vind je heel veel vis. Wil je manta's zien of zeekoeien dan moet je wat verder.
Wij zaten in Sawinggrai, het was 20 minuten lopen naar een plaats waar we paradijsvogels hebben kunnen spotten.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 01-02-2019 09:48 koming wrote:

6. Je kunt met het vliegtuig vanuit Sorong naar Waisei (Trigana en Wings) en met de boot vanuit Sorong naar Waisei, twee keer per dag. Vanuit Waisai moet je je eigen vervoer regelen, sommige accommodaties hebben daar iets voor.

Sorry, Trigana en Wings moet zijn: Susi en Wings

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,807,340 pageviews Een website van indahnesia.com