Heffingskorting AOW-ers woonachtig in het buitenland

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bronbeek
Gebruiker
spacer line

Jan van Toor schreef:
FF iets anders, mijn zus woonachtig in Duitsland kreeg een brief van het SVB dat zij met ingang van 1 Januari gekort gaat worden op haar AOW vanwege het feit dat zij in Duitsland haar domicile heeft, ik heb even gebeld met het SVB hierover en die konden dit beamen ,dus alle AOW ers woonachtig in het buitenland krijgen een korting die wel op kan lopen to 150 euro per maand, dit omreden dat voor deze groep de algemene heffingskorting is komen te vervallen, zijn de AOW ers op dit forum en woonachtig buiten Nederland hier allemaal van op de hoogte ?

Misschien heeft het met de heffingskorting te maken die sinds 1 januari 2015 is ingegaan
Als men geen aktie heeft ondernomen sinds die datum dan moet het te veel ontvangen AOW worden terug betaalt

Hieronder een link uit thailandblog waarin uitvoerig wordt ingegaan op dit probleem

https://www.thailandblog.nl/ex(...)ionados-in-thailand/

50 reacties

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Nee Bronbeek, heb inmiddels het artikel gevonden, het komt er op neer dat AOWers uitgeschreven uit Nederland ingaande 1 Januari 2019 geen recht meer hebben op de Algemene heffingskorting waardoor zij dus per saldo minder ontvangen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jan heeft gelijk dat is allemaal gewoon betaald aan iedere AOW maar zins 1 januari 2019
Betalen ze het niet meer uit.

met heffingskorting ---------- zonder heffingskorting
Bruto * ‚ā¨ 1.215,81----------- ‚ā¨ 1.215,81
Loonheffing ‚ā¨ 0,00------------ ‚ā¨ 227,75
Bijdrage Zvw ‚ā¨ 69,30---------- ‚ā¨ 69,30
Netto ‚ā¨ 1.146,51------------- ‚ā¨ 918,76

Zo hebben ze de ouderen weer te pakken nog meer mensen die goed bezig zijn hun eigen behelpen en zelfstandig te zijn om die af te straffen
Dus meer illegale dingen doen omdat ze niet willen luisteren zo maken ze de ouderen een dief , maar een dief van zich zelf, als hij niet illegaal werkt.
De mensen moet blij zijn dat ze niet extra op de onkosten van de gemeenschap leven maar hun eigen broek op houden. zelf redzaam zijn dat kleine beetje stelen ze ook nog van de hard werkende generatie....... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bronbeek
Gebruiker
spacer line

Jan van Toor schreef:
Nee Bronbeek, heb inmiddels het artikel gevonden, het komt er op neer dat AOWers uitgeschreven uit Nederland ingaande 1 Januari 2019 geen recht meer hebben op de Algemene heffingskorting waardoor zij dus per saldo minder ontvangen.

Ik blijf bij mijn standpunt dat :
AOWers uitgeschreven uit Nederland ingaande 1 Januari 2015 geen recht meer hebben op de Algemene heffingskorting waardoor zij dus per saldo minder ontvangen.
Ik zelf heb toendertijd deze datum gehanteerd toen het officieel werd aangegeven.

Lees alle reacties op de link van mijn eerste posting.
Dan wordt alles duidelijker en hoef ik geen verdere ‚Äúja en nee‚ÄĚ reacties meer op te voeren

Succes

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jullie spreken langs elkaar heen, maar bedoelen hetzelfde.

Kort gezegd, de SVB mocht uit zich zelf de heffingskorting niet stoppen, mensen die in het buitenland wonen en uitgeschreven zijn in Nederland kregen dus als zij niet aan de bel trokken gewoon heffingskorting, wat achteraf dan weer door de belastingdienst werd teruggevorderd.

Dat is in alle gevallen misschien (nog) niet gebeurd, het is namelijk een zootje bij de belastingdienst.

Nu per januari heeft de SVB het recht gekregen om van mensen die uitgeschreven zijn automatisch de heffingskorting in te houden.

bronbeek
Gebruiker
spacer line

Bedankt Malam voor het meedenken in klare taal

Ik dacht dat het SVB tot 1 Januari 2019 om de 1 of andere reden zo'n 4 jaar lang heeft zitten suffen.
Doch de SVB mocht uit zich zelf de heffingskorting niet stoppen.
Da's een nieuw geluid, maar wel jammer voor degene die nu in de terugvordering vervallen van het teveel ontvangen AOW bedrag over de laatste 4 jaar.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 29-01-2019 08:39 schreef bronbeek:
maar wel jammer voor degene die nu in de terugvordering vervallen van het teveel ontvangen AOW bedrag over de laatste 4 jaar.

Dat "jammer" kan wel eens een onvoorstelbare strop worden voor diegenen.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

https://www.telegraaf.nl/nieuw(...)enpot-mogelijk-maken
Onderzoek naar AOW-leeftijd

Kabinet wil flinke opname uit pensioenpot mogelijk maken

Ik plaats het hier maar, want er gaat heel veel veranderen .
De afgunst heeft zijn intrede gedaan bij die generatie die nu aan het bewind zijn.
Wat moet je als je ouder word steeds meer rekening houden met anderen.
Je moet niet roken
Alcohol is slecht.
En als dat alle twee doet dan ga je eerder dood .
Wat willen die gajes!!!! nou...... lang leven word afgestraft met langer werken, in de hoop dat je dan ook zo snel dood gaat. Emoticon: Stupid

Terwijl de ouderen die nooit gewerkt hebben, * zoals ambtenaren in hun zetel jaren zijn vast geroest, te lang leven en daardoor dat ze hun pensioenen mogen gebruiken bij het met pensioen gaan.
Moet je dan leven met de AOW bedragen die ze voor je in petto hebben.
Begrijpen doe ik het niet meer schiet mij niet dood, maar lek, Emoticon: Talk to the hand dan kan er nog iets er uit sijpelen... Emoticon: Frustrated
De jaren dat we zo zuinig zijn geweest hard hebben gewerkt is dit het resultaat.
Schamen maar dan ook echt schamen zouden ze moeten,dus hoe moet ik nog solidair zijn met de jongeren generatie, die dat de ouderen aan doen.
*P.S Deze man Wouter Koolmees was ooit ook ambtenaar..

bronbeek
Gebruiker
spacer line

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja ja Bronbeek, ze maken er weer een geweldig puinhoop van, op zich zou er niet zoveel veranderen, SVB houdt nu gelijk in, in plaats dat de Belastingdienst dat achteraf doet.(De voorlichting daar over was trouwens om te huilen). Emoticon: Yes!
Maar ze doen het precies op het moment dat het bij de belastingdienst ook een puinhoop is, dat gaat voor mensen die later op de radar komen van de belastingdienst een nekklap worden, die kunnen 3 jaar terug gaan betalen, alleen maar omdat niet duidelijk is/was wat ze allemaal liepen te klooien. Emoticon: Angry

Ik wil gelijk nog even terug komen op dit bericht van jou Ziel. Emoticon: Wink

On 02-02-2019 05:12 zieleffe wrote:

Ik plaats het hier maar, want er gaat heel veel veranderen .
De afgunst heeft zijn intrede gedaan bij die generatie die nu aan het bewind zijn.
Wat moet je als je ouder word steeds meer rekening houden met anderen.

Ziel je weet ik heb een geheugen van een olifant, ik kan me nog een discussie van enkele jaren terug herinneren die ik met jou had over wat we moesten stemmen. Emoticon: Confused
Toen gaf ik aan te kiezen voor 50+ omdat dit de partij is/was die het meest voor mij kon betekenen. Emoticon: Nice
Daar ging jij te vuur en te zwaard tegen in, jij noemde dat ego√Įstisch omdat 50+ een eenzijdige oudere partij is/was die geen ruk voor de jeugd deed/doet.
Hoe sta je daar nu tegenover, nu dat je naar eigen zeggen de klep op je neus krijgt Ziel. Emoticon: Blush

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam daar sta ik nog steeds het zelfde tegen over.
50+ heeft wel goede dingen in zijn partij politiek, maar niet voor mij omdat het een stelletje ruziemakende ouderen zijn die niet mijn mentaliteit heeft.
Ik ben voor om samen met de jongeren de zorg op je te nemen om voor hen een goede toekomst en voor ouderen een zekerheid op te bouwen.
Wat de generatie Rutte heeft gedaan is de ouderen tegen over de jongeren een wicht te brengen door ons niet dat te gunnen wat wij ook later de jongeren die ook oude worden dat te gunnen en zeg mij niet dat het financieel niet mogelijk is dat is de grootste leugen die ze maken ook jij malam geld heeft hier niets mee te maken het is gunnen .
Als je zelf iets gunde dan gun je dat ook later anderen die ook die leeftijd ooit krijgen. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny .

Ik moet nu weg naar Hotel Indie om Imlek te gaan vieren en lekker zuurkool met worst te gaan eten en Duits bier te drinken bij jou tegenstander al wel geen vriend van je ....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

DE kindjes stonden al in een rij klaar..... Emoticon: Party!

Eerst even voor behandeling een ondergrond inbrengen. Emoticon: Party!

Met braadworst als versteviging. Emoticon: Yummie!

Zo heb ik ze weer jaloers gemaakt geweldig...... Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Laten we terug keren naar de berichten waar het pensioen om gaat. Emoticon: Shut up!
https://www.telegraaf.nl/finan(...)ljoenen-nederlanders
Dan weer ineens als een duiveltje uit een doosje dit bericht. Emoticon: Cry
https://www.jcsuurmond.nl/pens(...)UEAEYASAAEgJ2d_D_BwE

Wat gaat er nog meer komen buitenom dat je in het buitenland zit dit voor je voeten gegooid word, zonder dat ze weten hoe je omstandigheid in het buitenland kan zijn. Emoticon: Angry

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Pensioen (geen AOW), maar toch maar even in dit topic :

"Pijnlijk pensioengat miljoenen Nederlanders"

Inpakken of neemt u 'm zo mee?

www.telegraaf.nl/financieel/31(...)ljoenen-nederlanders

Een grote puinzooi maakt Den Haag ervan. Niks meer. Afkeurvee voor bedrijfsleven.

Heldere ziende

bronbeek
Gebruiker
spacer line

Regering gijzelt alle pensioendeelnemers

De regering wil van het huidige pensioenstelsel af en brengt de inwoners van Nederland bewust in verwarring. Want dat is de beste voedingsbodem voor het opleggen van ongewenste veranderingen.
Aldus Peter van der Spoel, uw vertegenwoordiger in het ABP Verantwoordingsorgaan.

In het hele pensioendebat zit een heel raar en kennelijk niet op te lossen raadsel, edoch het is veel eenvoudiger dan u denkt.
In Nederland is meer dan 1400 miljard spaargeld in pensioenen belegd. Dit zit in heel veel potjes die beheerd worden door de besturen van pensioenfondsen voor de huidige en latere gepensioneerden. Al die fondsen hebben verschillende ‚Äėdekkingsgraden ľ, sommige hoog, sommige laag. Maar de meesten net voldoende.

Dit doet de rekenrente:
Die dekkingsgraden worden bepaald door 1 ding en niets anders. De rekenrente. En die wordt bepaald door de wetgever met zijn regels. Die rekenrente regelt alleen hoe je kijkt naar de spaarpot en niet hoeveel je in moet leggen aan premie (andere rente) of hoeveel er wordt verdiend met beleggen (% hogere winst). Maar juist die laatste twee bepalen hoe het fonds presteert en de rekenrente van de regering bepaalt wat je mag doen met je eigen geld.
Feitelijk zegt de regering. Je moet altijd een reserve aanhouden en die mag je nooit opmaken, dik je in op de reserve dan moet je hem aanvullen.

De strop aantrekken
De regering bepaalt hoe strak de strop om de geldpot zit en niemand anders.
Maar waarom viert de regering de teugels dan niet zoals door alle deskundigen wordt aangegeven of hanteert men niet het beleggingsrendement of bijvoorbeeld het percentage waarop de premie wordt bepaald?
De reden is simpel: de regering wil een ander pensioenstelsel.
Een stelsel waarbij de mensen het zelf uit moeten zoeken, waarbij de kosten minder bij de werkgevers liggen en zo de loonkosten omlaag gaan. Daarmee wordt Nederland concurrerender in Europa en - niet te vergeten ‚Äď vreten we met zijn allen de pensioenpot leeg die anders maar staat te staan en gaat het geld terug de economie in.

Oneerlijke premie?
Dat lijkt een uitleg die gebaseerd is op complot of vingerwijzend naar de ander. Maar dat is niet zo. Alle argumenten die worden gebruikt om het ‚Äėoneerlijke‚Äô stelsel aan te vallen zijn gebaseerd op randverschijnselen. Bijvoorbeeld de doorsneepremie. Zolang de werkgever flink meebetaalt aan de premie is dat gewoon een kleine vereffening binnen de arbeidsvoorwaarden. Het verschil tussen jong en oud is veel kleiner dan bijvoorbeeld tussen man en vrouw (jongeren leven langer en profiteren langer, vrouwen leven langer en profiteren langer).
Vroegpensioenregelingen zijn gebaseerd op afspraken uit het verleden. Die afspraken zijn gemaakt in onderhandelingen waarbij beide partijen iets gekregen hebben en iets gelaten. Dan kun je nu niet eenzijdig een deel van de afspraken opzeggen omdat het je uitkomt. Door de afspraken zijn het (individuele) rechten geworden en die dient men te respecteren. Zonder dat respect is er geen basis voor nieuwe afspraken.

Verdeel en heers
Alle fondsen zijn verschillend samengesteld en de solidariteit is alleen binnen fondsen geregeld en niet alle over alle Nederlanders. ZZP ľers (voor zover ze kunnen kiezen natuurlijk maar dat is een ander probleem veroorzaakt door de privatiseringen en het aangepaste arbeidsrecht) kiezen voor zelfstandigheid en zijn kennelijk zo gewild in de markt dat zij hun eigen leven inclusief sparen vormgeven. Dat ging jarenlang via koopsompolissen van de verzekeraars die wel met standaard 4% rekenen (moeten dat ook volgens dezelfde pensioenwetgeving), maar die maken daar enorme winsten op in tegenstelling tot de pensioenfondsen die van de mensen zijn en waar alle winst terugvloeit naar het fonds. Ook heeft de regering de AOW pensioenleeftijd verhoogd (niets met fondsen te maken) en de jaarlijkse opbouw wettelijk verlaagd, waardoor je langer moet sparen! Ja dan wordt je pensioen automatisch slechter, moet je langer door en wantrouw je alle anderen. Wie heeft dat gedaan? De regering als wetgever in het wisselende coalitiespel van de grote partijen, simpel als wat.

Verwarring zaaien
Door de #pensioenbashing van en in de media en een keur aan vooral populistisch door slechts één belang gedreven auteurs, zijn mensen in de war gebracht en dat is het moment waarop deze regering zat te wachten om eenzijdig hun politieke belang door te drukken.
Het bewijs:
Wat zou er gebeuren als een rekenrente werd toegepast die overeenkomt met de rendementen (jaarlijkse winsten) van de fondsen? Dan zouden de dekkingsgraden veel hoger zijn en is er geen enkele reden om het pensioenstelsel aan te passen. Weg probleem, weg kans voor deze regering die iets anders wil.

Door de rekenrente bewust laag te houden en heel veel negativiteit te verspreiden alsmede de onderlinge solidariteit ter discussie te stellen krijg je een voedingsbodem om het stelsel te wijzigen. Dat is de reden voor de lage dekkingsgraden.
Wat denkt u nu echt? Dat als de regering de wet verandert de 1400 miljard ineens 1600 miljard wordt? Nou nee hoor. Er is nog net zo veel of net zo weinig, hoe u dat ook wilt zien. Maar de regering heeft zijn langverwachte en gedroomde stelselwijziging die bepaalde partijen voordeel oplevert. Alleen zijn dat niet de inwoners van Nederland en al helemaal niet de deelnemers in pensioenfondsen of gepensioneerden.

dinsdag, 05 februari 2019 10:56

Peter van der Spoel,
Wettelijk gekozen Lid Verantwoordingsorgaan ABP
van het Ambtenarencentrum

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is al genoeg reden om mensen en vooral ouderen op te roepen, niet meer op de huidige partijen te gaan stemmen maar stem hen weg .
Beginnen met de provinciale staten verkiezingen Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

76,431,863 pageviews Een website van indahnesia.com