Visumaanvraag Schengen via VFS Global (Bali)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 03-04-2019 06:57 schreef pierre:

[quote verwijderd]

Dit is tegenwoordig al een soort van normaal Jak. als men tegenwoordig al een keer in Nederland is geweest en je verzoekt de volgende keer om een multy entre dan krijg je het..
Een vriendin van ons is nu al voor de 5e keer geweest en heeft nu na mijn verzoek een visa voor 5 jaar... let wel de regel voor 3 maanden in Nederland en daarna 3 maanden uit nederland blijft nog steeds gehandhaafd.

Ah, dankje voor deze waardevolle informatie! Goed.

Heldere ziende

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 03-04-2019 05:51 jakarta-snacks wrote:
Ontzettend leuk om te lezen, Diem.
Van harte. Een visum is bijna een klein feestje waard hoor.

Wat ik (al wat jaren geleden) heb gezien: Iemand die een paar keer naar NL was geweest en keurig elke keer visum aanvroeg.
Let wel: het volgende was toen het nog bij de ambassade plaatsvond:
Weer een visum aanvraag, waarop de dame van de ambassade vroeg: "O u bent al wat keren naar NL geweest. Zullen we dan maar een multiple entry regelen? Is makkelijker voor en en voor ons".
En zo het geschiedde.

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb een Indonesier die geregeld bij ons over de vloer komt en die geven ze ook zonder vragen te stellen een multiple entry visum voor een jaar.

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Op 02-04-2019 21:20 schreef Diem.:

[quote verwijderd]
Dat heeft ze ook elke keer gecontroleerd, maar de status was constant in process. Tot vanmiddag. Ze kreeg bericht dat ze haar paspoort kon ophalen. Toen ze de envelop opende zat hij erin hoor, het visum Emoticon: Shiny Echt geweldig. Nu kunnen we eindelijk gaan aftellen tot ze voor het eerst naar Nederland komt en mijn familie kan ontmoeten eind volgende maand Emoticon: Party!

Fijn voor jullie, veel plezier.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-04-2019 06:57 pierre wrote:

[quote removed]

Dit is tegenwoordig al een soort van normaal Jak. als men tegenwoordig al een keer in Nederland is geweest en je verzoekt de volgende keer om een multy entre dan krijg je het..
Hoeft niet. Wij hebben meteen een multiple entry gekregen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 03-04-2019 12:53 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Hoeft niet. Wij hebben meteen een multiple entry gekregen.

Kun je dat aub iets verder verklaren? Eerste keer naar NL en direct een multiple entry? Was daar een reden voor?

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er valt niets te verklaren. Gewoon gevraagd. En gekregen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

O, bijzonder om als toerist een meteen een mulitple entry te krijgen als je nog nooit in NL bent geweest en geen track record hebt.

Ik had van iemand van ambassade begrepen dat als men een keurig "track record" heeft (netjes binnen de termijn van 90 dagen is terug gekeerd tijdens een voorgaande reis/visum) het geen probleem is om daarna een M.E. te krijgen.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-04-2019 03:23 jakarta-snacks wrote:
O, bijzonder om als toerist een meteen een mulitple entry te krijgen als je nog nooit in NL bent geweest en geen track record hebt.

Ik had van iemand van ambassade begrepen dat als men een keurig "track record" heeft (netjes binnen de termijn van 90 dagen is terug gekeerd tijdens een voorgaande reis/visum) het geen probleem is om daarna een M.E. te krijgen.

Blijkbaar niet JS. De persoon in kwestie is vandaag in Nederland aangekomen en had meer gedoe met Qatar Airways en de immigratie in Denpasar dan bij aankomst in Nederland. Blijkbaar gaat zowel Qatar als de Indonesische immigratie ervan uit dat iedereen die met deze luchtvaartmaatschappij vliegt een TKI is (want daaar kwam het gedoe nl. door)

Dit is overigens niet op zichzelfstaand. Er zijn wel meer mensen die meteen een multiple krijgen.

Hoewel het er wellicht niets mee te maken heeft is het wel zo dat Indonesiers van de buiteneilanden er wat meer voor moeten doen dan iemand van Java bijvoorbeeld. Al was het alleen maar het reizen waarmee je zo een paar honderd euro verder bent (leesd daartoe ook mijn commentaar in andere topics). Het is nl. nogal duur om "even" op en neer van Flores (of Ambon, Papua etc) te komen. Nog afgezien dat niet iedereen familie heeft op Java of Bali. Ik vind het wel gerechtvaardigd. Maar, zou zomaar kunnen dat iedereen dat gewoon krijgt,. Als je maar vraagt. Het was ook op geen moment een discussiepunt.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Alleen maar goed dit te vernemen, AM.
Denk overigens niet dat het VFS of ambassade interesseert uit welk gebied je komt en wat de extra kosten zijn t.o.v. bijv. iemand uit Jakarta, maar ze verstrekken deze multiple entry blijkbaar dus bijzonder handig.
Dank voor de info.

Heldere ziende

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 02-04-2019 07:38 koming wrote:
Mijn schoonfamilie is bezig met een visumaanvraag in Surabaya (consulaat?). Van wat ik ervan hoor gaat dat tot nu toe redelijk vlotjes. Even afwachten maar.

En inderdaad vrij vlotjes zonder problemen hebben ze een toeristenvisum gekregen. Via het consulaat in Surabaya. Binnen de afgesproken 10 werkdagen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Blijkbaar gaat zowel Qatar als de Indonesische immigratie ervan uit dat iedereen die met deze luchtvaartmaatschappij vliegt een TKI is (want daaar kwam het gedoe nl. door)

Nee, dat is meer vanuit Bali. Vanuit Jakarta is dat totaal niet het geval, er zijn zeer veel mensen die op tour gaan (dat is vnl. Europa, en was voor de 'ban' van Qatar door de ander golfstaten ook Umroh).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,732,223 pageviews Een website van indahnesia.com