|
|
|
|
|
Toch even een vraagje
Wie heeft er een prettige of misschien wel onprettige ervaring met China Airlines?? ik hoop wat van jullie te mogen horen
jStar: Hoezo was de overstap in Guangzhou minder prettig dan Dubai?
Ja ik vind Dubai Airport ontiegelijk groot. Ik ben er al zo vaak geweest. De overstap op de heenweg naar Jakarta is iets meer dan 4 uur. Ondanks de mensenmassa verveel ik mij daar altijd rot. Meestal ga ik wel in de buurt van de gate (DUB-CGK) zitten en heb ik wel aanspraak met orang Indonesia.
NB: als het gaat om mijn tiket AMS-CGK dan hoop ik de prijs tussen 600-650 ligt. Vind ik overigens een goede prijs, vooraal met Garuda en/of Emirates.
|
|
|
|
In de volksrepubliek China heb je normaal gesproken een ‘transfer visa’ nodig. Zo zijn er trouwens wel meer landen. Deze is wel gratis maar je moet toch wel weer in de rij staan. Guangzhou is een mooie luchthaven en niets mis met China Southern, tegenwoordig zijn ze vergelijkbaar met de rest.
Als je Dubai al (te) groot vindt, ga dan zeker niet via Doha. Dat is immens. Maar ongelofelijk goede lounges.
Istanbul was vuil en er zijn zeer veel Russen maar er is een nieuwe grotere luchthaven. En TA vluchten zijn altijd bij de goedkoopste. Ook gunstig bij hen is dat de tweede ‘leg’ veel langer duurt dan de eerste; je kan langer slapen o.i.d.
Bij Qatar/Emirates/Etihad/Oman zijn beide segmenten ongeveer even lang. Bij KLM en Malaysian is het ook wel redelijk gunstig dat je bijna aan het einde (of begin) van de rit er even uit moet. Je kan je opfrissen. Ik heb nooit zo’n amateuristische en langdurende controle gezien als in Frankfurt, voor mij dus geen Lufthansa meer.
|
|
|
|
|
|
|
|
Op 14-04-2019 14:04 schreef indisch2018: Hallo jstar,
Ik zal je zeggen dat ik eens met Qatar Air via Doha heb gevlogen. Ik vond Doha reuze meevallen en dat in vergelijking met Dubai Airport. In Doha vond ik de afstanden minder ver dan in Dubai.
Ik hoop eind december 2019 weer te gaan, en mijn voorkeur gaat toch weer uit naar Garuda (AMS-CGK-JOG) ..……….. maar ben wel eerlijk om te zeggen dat ik wel uitga van de ticketprijzen. Ik wil nog altijd een nachtje in Jakarta blijven om de volgende dag dan door te vliegen naar Jogja.
Als ik bijv toch nog met de Emirates of een andere maatschappij vlieg dan hoop ik een ticket rond de €650,= te krijgen, plus nachtje hotel plusm €25,= en een binnenlandse retourvlucht. Tot op heden ben ik altijd rond de €750,= kwijt geweest (AMS-CGK, 1 nacht hotel CGK plus nog een domestik flight CGK-JOG)…………...mooie prijs toch €750,00
Ik vlieg ook graag met Batik Air(bisnis) en dat vanwege de 30kg bagage. Als ik alsnog met de Garuda vlieg dan is domestik ook 30kg, mits de binnenlandse ticket direct met internationaal is geboekt.
|
Met Qatar Air is inderdaad weinig mis.
Ben er ooit mee gevlogen toen ze nog vrij nieuw op de markt waren, vanaf Düsseldorf naar Jakarta, eind jaren 90.
Het is bovendien een van de weinige vliegmaatschappijen, naast Turkisch Airlines, die ook voor de lange termijn retourvluchten (tot 180 dagen) voordelige ticketprijzen aanbied, b.v Amsterdam-Jakarta v.v. heen 14 oktober, terug 9 april, voor het luttele bedrag van € 535. met korte stop-over in Doha. Bovendien door de aankomsttijd in de namiddag even na 15 uur, gunstigere mogelijkheden om de zelfde dag nog door te vliegen naar Solo, b.v. Lion of Sriwidjaya rond 20 uur
T.A. heeft vaak vergelijkbare prijzen, maar komt pas om 18 uur aan, dan is de tijd om direct door te vliegen te krap.
|
D'r Herjot hat de tsiet jemaat, va tsauwe hat Heë nuus gezaat.
|
|
|
|
On 15-04-2019 16:09 jupje wrote:
Met Qatar Air ........
Bovendien door de aankomsttijd in de namiddag even na 15 uur, gunstigere mogelijkheden om de zelfde dag nog door te vliegen naar Solo, b.v. Lion of Sriwidjaya rond 20 uur
T.A. heeft vaak vergelijkbare prijzen, maar komt pas om 18 uur aan, dan is de tijd om direct door te vliegen te krap.
|
Ik neem nu de vroege ochtendvlucht uit Brussel. Na een overstap van iets meer dan 2 uur, kom ik in Jakarta aan om 7.45 uur.
|
|
|
|
Doha:
Dan kom je waarschijnlijk aan in een waardeloze RUKterminal. Die ronde. Klein, kan niet missen.
Je kan een minuut of 3-4 lopen naar de andere terminal waar je alles hebt EN lekkere stoelen met normale bak koffie en wat bekijks.
Doet ongeveer niemand en je ziet mensen gebroken in die plastic kuipstoelen wachten op aansluitende vlucht. Onvoorstelbare aanfluiting.
|
Heldere ziende
|
|
|
|
Nee joh, die Hamad Airport (2014) is heel mooi geworden. Supergroot ook, met veel zitruimtes.
De Brussel vlucht was zwaar vertraagd; geen probleem voor de Jakarta connectie maar die voor Denpasar hadden pech. Het was sowieso maar 50 minuten die ze hadden.
Ik heb trouwens nog nooit zulke mooie lounges gezien als daar. Wel redelijk abnormaal is dat QA wel lid is van OneWorld maar dat je er veel sneller mijlen en een hogere status krijgt bij hun eigen programma dan iemand die bijvoorbeeld bij British Airways of American Airlines zit. Dan duurt het heel lang voordat je een lounge binnen mag.
|
|
|
|
|
Heldere ziende
|
|
|
|
On 18-04-2019 08:29 jakarta-snacks wrote: Doha:
Dan kom je waarschijnlijk aan in een waardeloze RUKterminal. Die ronde. Klein, kan niet missen.
Je kan een minuut of 3-4 lopen naar de andere terminal waar je alles hebt EN lekkere stoelen met normale bak koffie en wat bekijks.
Doet ongeveer niemand en je ziet mensen gebroken in die plastic kuipstoelen wachten op aansluitende vlucht. Onvoorstelbare aanfluiting.
|
Soms veranderen dingen. Het is nl. (een van) de beste aiport(s) ter wereld.
https://www.forbes.com/sites/a(...)-world/#4f5c60191c2b
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|