Wanneer boeken?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
104 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Diem.
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de informatie allemaal! Emoticon: Smile Dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan 1000+ euro te betalen. Ik hou het al enkele weken in de gaten, maar er zit weinig verandering in de prijs. Zelf wil ze graag een rechtstreekse vlucht, ze vindt het eng om in haar eentje over te stappen. Ze heeft pas twee keer gevlogen en dat was een rechtstreekse vlucht naar Bangkok. Nu ze voor het eerst naar Europa komt, komt er zoveel op haar af dat een rechtstreekse vlucht toch wel heel prettig voor haar zal zijn .

Op 14-01-2019 01:57 schreef jupje:

[quote verwijderd]

Rechtstreekse vluchten vanuit Jakarta naar Amsterdam v.v. zijn alleen met de nationale maatschappij Garuda mogelijk, en dus betaal je daar de hoofdprijs voor.

Op 14-01-2019 09:53 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Rechtstreek is (op dit moment nog) duur. Omgekeerde vluchten van Indonesie naar Amsterdam zijn sowieso over het algemeen duur.
Maar waarom betaal je voor een vlucht van Jakarta naar Amsterdam de hoofdprijs? Waarom zijn zulke vluchten over het algemeen duur? Waarom zou het duurder moeten zijn dan een trip van Amsterdam naar Jakarta? En dan te bedenken dat het salaris van Indonesiërs ook nog eens veel lager is.

Op 14-01-2019 20:32 schreef erwin:
Het gaat wat op en neer en het is vooral zaak er vroeg bij te zijn. Ik heb vorig jaar, half augustus geboekt met Garuda. Vertrek 29 juni! Prijs 650€! Nu vind ik diezelfde vlucht voor 800€. Vroeg boeken en datums wijzigen (indien mogelijk) kan je veel €€€ besparen.
Was dit ook van Jakarta naar Amsterdam? Zelf heb ik net een ticket gescoord voor nog minder dan 650 euro, maar dat is van Amsterdam naar Jakarta, en niet andersom.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 14-01-2019 21:38 Diem. wrote: Was dit ook van Jakarta naar Amsterdam? Zelf heb ik net een ticket gescoord voor nog minder dan 650 euro, maar dat is van Amsterdam naar Jakarta, en niet andersom.

Dat is op 29 juni Amsterdam - Jakarta en 3 weken later Jakarta - Amsterdam.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 14-01-2019 21:38 schreef Diem.:
Bedankt voor de informatie allemaal! Emoticon: Smile ...........................
[quote verwijderd]

[quote verwijderd]
Maar waarom betaal je voor een vlucht van Jakarta naar Amsterdam de hoofdprijs? Waarom zijn zulke vluchten over het algemeen duur? Waarom zou het duurder moeten zijn dan een trip van Amsterdam naar Jakarta? En dan te bedenken dat het salaris van Indonesiërs ook nog eens veel lager is.

[quote verwijderd]
.....................

Over de (non)logica van vliegticketprijzen valt ook wel een boek te schrijven.
Waarom is een KLM ticket vanaf Dusseldorf of Brussel via Amsterdam soms/vaak goedkoper dan dat rechtstreeks vanaf Amsterdam?
Waarom zijn maandtickets meestal goedkoper dan halfjaartickets?
Waarom kun je via skyscanner of momondo goedkoper boeken dan via een ander internet reisbureau?
Waarom zie je bij die zelfde skyscanner precies identieke tickets (zelfde dag, zelfde tijden, zelfde maatschappij) variëren van b.v. € 550 tot wel meer dan € 1000, afhankelijk bij welk internetreisbureau die tickets worden aangeschaft?
Het is vaak allemaal koffiedik kijken.
Soms een kwestie van vraag en aanbod, soms heeft het te maken met de winstmarge waarmee een vliegmaatschappij of internetreisbureau genoegen neemt, soms heeft men gewoon goedkoper personeel, soms wil men meer naamsbekendheid maken, of is men nieuw op de markt, etc. etc. , noem maar op, allemaal factoren die een rol spelen.
Overigens is het salaris van van die Indonesiërs die een trip naar Europa kunnen permitteren waarschijnlijk wel hoger dan dat van die Europeanen, waar zelfs mensen met een minimumloon of zelfs bijstandsgerechtigden een verre vliegreis kunnen betalen. Ik zie pak koeli of pak becak nog niet een umroh naar Mekka maken!

FAR FROM THE MADDING CROWD

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Half december geprobeerd te boeken bij Garuda Amsterdam, met vertrek op 1 september, Garuda vroeg 1145 euro !! Dag later geboekt bij KLM ook met vertrek op 1 september vooe de prijs van 724 Euro, en ook vliegen met Garuda !, Garuda hierover gebeld maar de dame kon mij hiervoor geen verklaring geven , vreemd hoor. Dus ook rechtstreeks met Garuda

Diem.
Gebruiker
spacer line

Inmiddels zijn de ticketprijzen Jakarta-Amsterdam en terug, opgelopen tot boven de 1400 euro, ongelofelijk....De komende weken moet ik toch echt boeken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Diem, op de een of andere manier zijn en blijven tickets met Garuda heel erg duur. Hoe dat ineens kan is mij ook een raadsel want tickets ook voor bv april zijn honderden euro's duurder dan ik zelfs vorige maand betaalde.
Ik zou toch serieus een andere airline overwegen. Ik heb dat nu zelf ook gedaan (640 euro met Qatar Denpasar-Amsterdam vv). Deze vlucht op dezelfde data zou met Garuda 1318 euro kosten (in beiden gevallen rechtstreeks geboekt bij de maatschappij). Dat is dus meer dan het dubbele.

Nu weet ik niet wat het probleem is dat je vriendin niet graag ergens overstapt maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Je zou ook een retour Kuala Lumpur - Amsterdam kunnen boeken en dan twee maal enkele reis Jakarta-Kuala Lumpur.
KUL-AMS is eind met met KLM rond 625 euro. (ik weet niet hoe lang ze blijft maar het ticket is iig langer dan een maand geldig).
Enkele reis met Malindo (uitgevoerd door Batik Air) is afhankelijk van datum rond de 50 euro, dus zeg maar 100 euro voor heen en terug. Totaal 725 euro (en aankomen/vertrekken van/naar KLIA). Misschien geeft een vlucht met Batik en de luchthaven Kuala Lumpur een geruster/vertrouwder gevoel, ik zeg maar wat. Aan de andere kant, ze is straks niet de enige in het vliegtuig. Genoeg mensen die weinig tot geen vliegervaring hebben.

Zoals Jupje al zei probeer niet de logica te begrijpen want die is er niet. Zo kwam ik net met puzzelen een vlucht Singapore-Amsterdam tegen via Jakarta (...) voor een paar honderd euro minder dan diezelfde vlucht die rechtstreeks vanuit Jakarta naar Amsterdam gaat.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een klein zijstapje in deze topic, de reden voor de peperdure tickets van Garuda de laatste maanden zou kunnen zijn omdat ze gigantische verliezen maken en dat ze volop in de belangstelling staan.
In 2017 was het verlies 213 miljoen Dollar, het eerste kwartaal 2018 werd afgesloten met een verlies van 64 miljoen Dollar, met het oog op de verkiezingen een stokpaardje van Prabowo, de staatsbedrijven PLN, Krakatau Steel en Garuda wat bodemloze putten zijn.
Prabowo loopt er continue op te hakken, 2 weken terug tijdens het kandidaten debat beweerde hij zelfs dat Garuda eigenlijk bankroet is.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 14-01-2019 21:38 Diem. wrote:
Bedankt voor de informatie allemaal! Emoticon: Smile Dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan 1000+ euro te betalen. Ik hou het al enkele weken in de gaten, maar er zit weinig verandering in de prijs. Zelf wil ze graag een rechtstreekse vlucht, ze vindt het eng om in haar eentje over te stappen. Ze heeft pas twee keer gevlogen en dat was een rechtstreekse vlucht naar Bangkok. Nu ze voor het eerst naar Europa komt, komt er zoveel op haar af dat een rechtstreekse vlucht toch wel heel prettig voor haar zal zijn .

Zelf heb ik net een ticket gescoord voor nog minder dan 650 euro, maar dat is van Amsterdam naar Jakarta, en niet andersom.

Zoals eerder gezegd, zijn vluchten vanuit Azië altijd duurder dan die uit Amerika of Europa. Kan je weinig tot niets aan doen.

Indonesiërs die vliegen naar Europa e.d. zijn óf rijk óf ze gaan op een tour. (De meeste niet draagkrachtigen willen trouwens alleen naar Mekka.) Die georganiseerde reizen, à la West Europa in 7 dagen, zijn zeer populair, een beetje zoals die Chinese of Japanse groepen met de gids met vlaggetje die uit de bus springen bij de Zaanse schans of in Amsterdam.

Overstappen in Doha, Hong Kong, Istanbul, etc. is heel gemakkelijk. Het zit gewoon tussen de oren.

Ook belangrijk is de dag; vliegen op een maandag is nu eenmaal goedkoper dan op een vrijdag. En feestdagen en vakanties maken het ook duurder (Lebaran, Chinees Nieuwjaar, ...)

jstar
Gebruiker
spacer line

Zo slecht is het nu toch ook weer niet:

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 31-01-2019 04:44 jstar wrote:

[quote removed]

Overstappen in Doha, Hong Kong, Istanbul, etc. is heel gemakkelijk. Het zit gewoon tussen de oren.

Inderdaad Emoticon: Yes!
Angst voor het onbekende, puur emotie

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-01-2019 04:51 jstar wrote:
Zo slecht is het nu toch ook weer niet:

Click to see original image
Nee, maar niet met Garuda zoals Diem graag wil. Inmiddels valt het me al wel een paar jaar op dat vluchten naar Jakarta tegenwoordig.. duurder zijn zijn die van-naar Denpasar

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Vlucht naar Dusseldorf (overstap Dubai) of zelfs Frankfurt wil ook vaak veel schelen. Inclusief de kosten voor trein tickets.
Check Brussel ook even. Meerdere wegen naar Rome Nederland
Kwestie van even rekenen.

Heldere ziende

Diem.
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties Emoticon: Smile Nu de prijzen zo extreem hoog zijn, zit ik er ook aan te denken om dan misschien maar een overstap voor haar in te plannen. Ze heeft nog maar twee keer gevlogen en nooit overgestapt. En als ze straks voor het eerst naar Europa komt, naar Nederland helemaal alleen, dan kan ik het me voorstellen dat ze dat een beetje eng vindt. Ze wil die overstap echt vermijden, daar ziet ze behoorlijk tegenop. Een rechtstreekse vlucht wil ik dan ook graag voor haar boeken, maar als de prijs maar blijft stijgen, dan houdt het voor mij ook een keer op. Een paar weken terug heb ik voor een rechtstreekse vlucht naar Jakarta ruim 600 euro betaald. En dan nu moet je op de datum dat ze hierheen komt meer dan 1400 euro betalen voor een vliegticket, dat vind ik echt belachelijk. Zeker als je weet dat het veel goedkoper kan en het een week geleden nog 900 euro was, dan voel ik me gewoon genaaid en zelfs een beetje opgelicht als we tegen de 1500 euro moeten betalen voor een ticket.

Helaas hebben we weinig invloed op de prijs, dus het is een kwestie van elke dag de prijs checken en hopen dat de prijs weer gaat dalen. Zo niet, dan moet ik helaas toch echt een overstap in gedachten houden als dat zeker 600 euro goedkoper is.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Diem, ik (wij hier) heb er niets mee te maken maar is dit niet een beetje absurd dat je jezelf verplicht (voelt) om een veel te duur ticket te kopen? Je kunt hier aan het schrijven blijven, het zal er niet door veranderen.Je kunt jouw/jullie probleem van de ticketprijzen niet bij de maatschappij neerleggen. Dat is zoals het is en je kunt ervoor kiezen om dat wel of niet te doen. Niemand die je verplicht om Garuda te boeken.
Ik vond het een beetje jammer, maar niet meer dan dat. Ik wist een paar weken al bij de visumaanvraag al dat Garuda gekke prijzen had en wist toen al dat het dat niet zou worden. Daar hebben we nog geen 10 seconden over nagedacht.

Ik wil niet de term “een gekregen paard…” gebruiken maar Qatar, Emirates en Etihad, KLM bijvoorbeeld zijn prima maatschappijen. Je kunt een maatschappij kiezen met voldoende overstaptijd. Zoals gezegd, ze zit niet alleen in het vliegtuig, er lopen duizenden mensen op elk van de overstapvliegvelden van de hierboven genoemde maatschappijen. Ik weet niet in hoeverre je Doha, Dubai en Abu Dhabi kent maar van deze drie zou ik Qatar (dus Doha) kiezen. Qatar, Emirates en Etihad hebben allemaal een multinationale crew, mooier kun je het niet hebben.
Daarbij, als je hier ook mee wacht dan gaan die prijzen ook weer omhoog.

Dan is er nog iets om over na te denken. Malam heeft hier gisteren gereageerd mbt Garuda, dat het misschien wel eens zou kunnen zijn dat Garuda aan de rand van een faillissement zit. Stel, dat dat zo is en jij boekt een ticket dan is het a. nog maar de vraag of je je geld terug krijgt en b. zal je vriendin dan sowieso niet anders kunnen dan overstappen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Met de toevoeging dat in Kuala Lumpur en Singapore je vriendin met haar eigen taal terecht kan, Maleis en Bahasa Indonesia is te vergelijken met het verschil tussen Nederlands en Vlaams.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Zo dan,
Kreeg net een vrij schokkend berichtje binnen.

Om het even zoekbaarder te maken voor Google:
" This airplane was very dangerous.
The cover at the back of the main wing vribrates and it seems to come off.
Most of the screws are disconnected.

Do not board.

Sriwijaya Air
SJ270 Bali to Dili
29 January 2019
"

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al die missende schroeven eruit zijn gevallen tijdens die vlucht van waarneming.
Dan rest er met een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: Gebrek aan controle, onderhoud, dus veiligheid.

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Heel België, inclusief de luchthavens, ligt trouwens plat op 13 februari a.s. Dus dan beter (ook al is het bijna Valentijnsdag) niet boeken. Zoiets heeft ook een impact op Schiphol, Parijs en Keulen/Düsseldorf.

Diem.
Gebruiker
spacer line

Op 01-02-2019 00:00 schreef Anne Mieke:
Diem, ik (wij hier) heb er niets mee te maken maar is dit niet een beetje absurd dat je jezelf verplicht (voelt) om een veel te duur ticket te kopen? Je kunt hier aan het schrijven blijven, het zal er niet door veranderen.Je kunt jouw/jullie probleem van de ticketprijzen niet bij de maatschappij neerleggen. Dat is zoals het is en je kunt ervoor kiezen om dat wel of niet te doen. Niemand die je verplicht om Garuda te boeken.
Ik vond het een beetje jammer, maar niet meer dan dat. Ik wist een paar weken al bij de visumaanvraag al dat Garuda gekke prijzen had en wist toen al dat het dat niet zou worden. Daar hebben we nog geen 10 seconden over nagedacht.

Ik wil niet de term “een gekregen paard…” gebruiken maar Qatar, Emirates en Etihad, KLM bijvoorbeeld zijn prima maatschappijen. Je kunt een maatschappij kiezen met voldoende overstaptijd. Zoals gezegd, ze zit niet alleen in het vliegtuig, er lopen duizenden mensen op elk van de overstapvliegvelden van de hierboven genoemde maatschappijen. Ik weet niet in hoeverre je Doha, Dubai en Abu Dhabi kent maar van deze drie zou ik Qatar (dus Doha) kiezen. Qatar, Emirates en Etihad hebben allemaal een multinationale crew, mooier kun je het niet hebben.
Daarbij, als je hier ook mee wacht dan gaan die prijzen ook weer omhoog.

Dan is er nog iets om over na te denken. Malam heeft hier gisteren gereageerd mbt Garuda, dat het misschien wel eens zou kunnen zijn dat Garuda aan de rand van een faillissement zit. Stel, dat dat zo is en jij boekt een ticket dan is het a. nog maar de vraag of je je geld terug krijgt en b. zal je vriendin dan sowieso niet anders kunnen dan overstappen.
Ja klopt Anne Mieke, het is een beetje een dillema tussen mijn vriendin zo comfortabel mogelijk laten vliegen met zo min mogelijk zorgen, of een goedkoper ticket met tussenstop te kiezen. Eerlijk gezegd ben ik van de huidige prijzen wel geschrokken. Maar als het in dit geval zeker 600 euro scheelt tussen wel of geen overstap, dan vind ik dat ik dit inderdaad moet overwegen, want het zijn behoorlijke bedragen. Ik zie een route met overstap in Kuala Lumpur, waarbij de overstap redelijk snel is en je maar een paar uur langer onderweg bent dan een rechtstreekse vlucht. Dat lijkt me een mooi alternatief.

Voor wat betreft een faillissement als je een vliegticket hebt gekocht: ik dacht dat je je daar tegen kan verzekeren bij aankoop van het ticket.

Op 01-02-2019 00:36 schreef Malam:
Met de toevoeging dat in Kuala Lumpur en Singapore je vriendin met haar eigen taal terecht kan, Maleis en Bahasa Indonesia is te vergelijken met het verschil tussen Nederlands en Vlaams.
Dat is zeker waar Malam, je eigen taal is dan toch wel prettig. En aangezien ik dus een vliegticket heb gevonden met een prima overstap in Kuala Lumpur, dan is dat zeker een mogelijkheid om in gedachten te houden, thanks Emoticon: Smile

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp het gemak van een rechtstreekse vlucht, zeker omdat het voor haar de eerste verre reis is alleen. Maar ze zit niet alleen in het vliegtuig.
Er zullen zeker wel 100 Indonesiërs in het toestel zitten die allemaal de zelfde reis maken. Het enige wat ze hoeft te doen is aan iemand te vragen of ze ook naar Amsterdam vliegen, en die mensen blijven volgen. Er kan dan niets geks gebeuren.

Daarnaast denk ik dat een overstap in Kuala Lumpur misschien nog iets meer zekerheid voor haar biedt omdat ze daar haar vraag in het bahasa Indonesia kan stellen.

Diem.
Gebruiker
spacer line

Ik zie dat er ook een mogelijkheid is om van Jakarta naar Amsterdam te vliegen waarbij er een tussenstop/technische stop gemaakt wordt in Kuala Lumpur om brandstof bij te tanken. Nu las ik op een site dat je dan wel het vliegtuig uit moet en eigenlijk gewoon met een ander vliegtuig verder vliegt, klopt dat? Dan maakt het in de praktijk eigenlijk weinig verschil of je een rechtstreekse vlucht boekt inclusief technische stop of dat je een overstap inplant? Dat komt een beetje op hetzelfde neer?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Niet zo moeilijk, gewoon naar het vluchtnummer van Jakarta naar Kuala Lumpur/Singapore kijken en vervolgens naar het vluchtnummer van daaruit naar Amsterdam, voor dat je ga boeken, zijn het dezelfde vluchtnummers dan is het een stop en geen overstap.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 02-02-2019 14:35 Diem. wrote:
Ik zie dat er ook een mogelijkheid is om van Jakarta naar Amsterdam te vliegen waarbij er een tussenstop/technische stop gemaakt wordt in Kuala Lumpur om brandstof bij te tanken. Nu las ik op een site dat je dan wel het vliegtuig uit moet en eigenlijk gewoon met een ander vliegtuig verder vliegt, klopt dat? Dan maakt het in de praktijk eigenlijk weinig verschil of je een rechtstreekse vlucht boekt inclusief technische stop of dat je een overstap inplant? Dat komt een beetje op hetzelfde neer?

Dat zijn de KLM vluchten tussen Amsterdam en Jakarta en Bali (tussenstops in Kuala Lumpur en Singapore).

Je moet het vliegtuig met paspoort verlaten, je tas kan bovenin de storage blijven, de stoelen worden leeggemaakt. Je krijgt bij de uitgang (meestal) een kaartje mee zodat ze zien dat je er al opzat en ze je op een lijst kunnen afvinken. Na een uurtje kom je terug naar dezelfde Gate en dan gaat het opnieuw boarden worden. Met veel nieuwe passagiers die geboekt hebben van/naar KL en een nieuwe crew.

De enige verschillen met een overstap zijn, dat je daar naar een andere Gate moet gaan en dat kan even zoeken zijn. En je krijgt zeer waarschijnlijk een ander stoelnummer. Maar op de boarding card en op de grote schermen tonen ze altijd waar je moet zijn (bijvoorbeeld E12). En dan gewoon bordjes volgen natuurlijk of vliegveldpersoneel de weg vragen.. Simpel.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Niet zo moeilijk he.

1) Je kan het al in je boeking zien (hoeveel vliegtuigen, overstaps)
2) Bij check in bij startpunt: 1 boarding pass = 1 vliegtuig. 2 passes = 2 vliegtuigen etc.
3) in KL helpdesk, op TV screens, vooraf al op internet of mogelijk zelfs een app of website van KL airport

Singapore Airlines is altijd: NL - Singapore - Jakarta en Jakarta - Singapore - NL. Zo is KLM altijd via KL (werken samen he). Malaysian airlines: via KL. Thai: via Bangkok.
Enige die direct naar JKT gaat is Garuda.

Bij Singapore Airlines is t naar een ander vliegtuig. "kleintje" van JKT naar Singapore en dan overstap naar een grotere jongen voor de vlucht naar Europa.
Kan via KL ook zo zijn, hoeft niet.

Enige waar ik bij boeken altijd naar kijk: Als er een tussenstop is en er wordt gewisseld van vliegtuig dan wil ik minimaal 1,5 uur ertussen hebben. Beetje evt vertraging, looptijd, rustig annnnnn. Dus 1,5-2,5 uur ongeveer. Dat is wel ok.
Of 3 uur als je via Dubai vliegt. Kan ook nog wel.

Heldere ziende

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Diem, is het de bedoeling dat jij de vlucht in Nederland boekt of doet je vriendin dat in Indonesie?

Je kan je eventueel op nieuwsbrieven van reisorganisaties of luchtvaartmaatschappijen abonneren, dan krijg je regelmatig de prijzen van de vluchten in je mailbox.

Als het niet uitmaakt wanneer ze naar Nederland komt let dan eens op bepaalde periodes die goedkoper zijn, dat kan honderden euro's schelen. Wij hebben vaak eind Juni goedkoop gereisd.

Een tussenstop/tankstop hoeft niet zo moeilijk te zijn, bijv. in Dubai even uitstappen, stukje lopen, nieuwe boarding pas krijgen in de wachtruimte gaan zitten en van daaruit opnieuw het vliegtuig weer in voor vertrek, kan niks mis mee gaan.

Eventueel luchthavenassistentie aanvragen voor haar? Mag aannemen dat ze ook een klein beetje Engels spreekt.

Niet teveel in de watten leggen, haar leren om een beetje zelfstandig te zijn, ze zal waarschijnlijk ook weer terug moeten.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Diem.
Gebruiker
spacer line

Bedankt allemaal voor de informatie! Emoticon: Smile

Of zij de vlucht boekt of ik moeten we nog even bekijken, dat ligt ook een aan de prijs. Het lijkt erop dat de prijs bij haar iets lager ligt, dus ik denk dat zij zal boeken. We hebben nog een paar dagen kunnen schuiven met haar reisdata, waardoor ik nu tickets heb gezien van rond de 1000 euro rechtstreekse vlucht en rond de 900 euro met alleen op de terugweg een overstap in Singapore, waar ze inmiddels voor openstaat. Alsnog flink stuk duurder dan de 600 euro die ik pas betaald heb voor een rechtstreekse vlucht naar Jakarta, maar in ieder geval een stuk acceptabeler dan die 1400 euro. Zoiets zullen we dan binnenkort gaan boeken Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,746,223 pageviews Een website van indahnesia.com