hoeveel overbagage kosten per vliegmaatschappij

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
secret108
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal ik heb een vraagje:
Ik wil volgend jaar een reis maken vanuit Amsterdam naar de Molukken maar daarna wil ik een binnenlandse vlucht nemen naar Tual. En omdat ik al vanuit NL 30 kg meeneem en binnenlandse vlucht Max 20 kg is, is dan ook mijn vraag hoeveel per kg moet ik dan betalen als ik binnenlandse vlucht neem met 30 kg..?

En vanuit Ambon weer wil ik een reis maken naar Bali of Surabaja of Batam....?

Kan iemand mij tips of tools geven ?

Alvast bedankt

totto
Gebruiker
spacer line

Meestal maar een paar euro voor die 10 of 15 kg extra. Staat op je ticket hoeveel je mee mag nemen.
Eerst inchecken, daar krijg je een briefje, vervolgens naar een loket om te betalen. Met het betaalbewijs weer naar de incheckbalie waarna je je boardingpas krijgt.

Toto Travel.com

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Geef even aan met welke maatschappij je de binnenlandse vlucht wil doen.
Garuda is 30 kg check in en dan kun je nog een kg of 15 in je trolley (handluggage) meenemen.

En check gewoon de websites van de overige maatschappijen. Zeer waarschijnlijk staat het overal vermeld.

Heldere ziende

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Secret108
Tenzij hier iemand recentelijke ervaring heeft met een bepaalde maatschappij kan hier geen exact antwoord op gegeven worden. Het is via internet nogal een gezoek om erachter te komen wat de tarieven zijn, √°ls het al gevonden kan worden.

Ik heb veel ervaring met binnelandse vluchten en ook met overbagage. Die paar euro (Totto) kan soms behoorlijk tegenvallen. Ik heb eens Rp 300.000 (met de koers destijds 20 euro) moeten bijbetalen en dat was meer dan eenderde van de ticketprijs. (ik zeg dat ook omdat tickets Ambon-Langgur relatief duur zijn)

Op Tual (luchthaven heet Langgur) vliegt op het moment Wings en Garuda. De tarieven van Wings zijn lager maar bagagevrijdom is 10 kg. Omdat er bij Wings niet één tarief is (dat verschilt nl. per traject) kun je daarom het best de maatschappij zelf benaderen.
Het volgende voorbeeld: ik vloog een tijd terug van Larantuka naar Bajawa (beiden Flores) met een transit in Kupang. Dat was één maatschappij en één ticket. Maar er waren twee tarieven, eentje van Larantuka naar Kupang en eentje van Kupang naar Bajawa. Ook dat das behoorlijk alles bij elkaar. (en uiteindelijk ook nog hetzelfde vliegtuig)

Regels en tarieven veranderen ook regelmatig. Ticketaanbieders hebben vaak geen geupdate info, dus gewoon bij de maatschappij zelf informeren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik herinner mij dat toen ik eind 2016 van Ambon naar Langgur vloog het maximum bagagegewicht 10 kg was. Ik heb er toen voor gezorgd dat ik sowieso voor de hele reis niet boven de 10 kg uitkwam. Ga je iets heel bijzonders doen/meenemen dat je het over 30 kg bagage hebt? Ik denk dat je je bagage in Ambon ook wel kunt scheiden, er is avst op het vliegveld wel een kluis waar je voor een paar dagen de bagage kunt stallen die je voor Kei niet nodig hebt. Of anders achterlaten in hotel in Ambon. Ga je serieus rondreizen met 30 kg?

secret108
Gebruiker
spacer line

iedereen bedankt voor jullie antwoorden en bedankt dt jullie mee willen denken.
Groetjes ik ga nu ff goed plannen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2018 22:42 elsbeth wrote:
Ik herinner mij dat toen ik eind 2016 van Ambon naar Langgur vloog het maximum bagagegewicht 10 kg was. Ik heb er toen voor gezorgd dat ik sowieso voor de hele reis niet boven de 10 kg uitkwam. Ga je iets heel bijzonders doen/meenemen dat je het over 30 kg bagage hebt? Ik denk dat je je bagage in Ambon ook wel kunt scheiden, er is avst op het vliegveld wel een kluis waar je voor een paar dagen de bagage kunt stallen die je voor Kei niet nodig hebt. Of anders achterlaten in hotel in Ambon. Ga je serieus rondreizen met 30 kg?
Ik weet het niet zeker maar een locker lijkt me niet iets wat op Ambon airport aanwezig is.

Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om veel bagage mee te nemen. Voor mensen hier met familie in Indonesie of die weer voor langere tijd terug gaan naar Indonesie is dat herkenbaar denk ik. Ik neem ook altijd veel mee en zit met bagage altijd rond 22, 23 kg als ik heen ga. Zo blijft de schade beperkt en het valt niet altijd te voorspellen of uit te rekenen. Er zit verschil in de afstellingen van de weegschalen - inchecken in Labuan Bajo, bagage ophalen in Denpasar en meteen weer inchecken: verschil ruim 1 kg; een verschil van bijna 2 kg heb ik ook ooit meegemaakt. Soms gebeurt het ook dat er helemaal niets wordt gerekend (maar met Wings ALTIJD).

Zeker als je alleen reist is (ik weet niet of dat hier het geval is) het vaak (meer) puzzelen. Elke keer als ik vertrek blijven er op het laatst toch dingen achter omdat het (met name qua volume) niet past.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ben een paar maanden geleden van Jakarta naar Ambon gevlogen met Batik Air en met 30 kilo bagage inderdaad. We hadden de bagage zo verdeeld dat we 5 kilo overgewicht hadden en uit mijn hoofd gezegd heb daar 186.000 IDR voor betaald, maar ik kan het mis hebben want ik weet het niet meer zo goed
Overigens is Ambon niet zo'n courante bestemming als je zou denken, de dag dat we zouden vertrekken werd de vlucht gecancelled om onduidelijke reden (waarschijnlijk te weinig passagiers) en een dag later werden we in Makassar in een vliegtuig gezet waar nauwelijks iemand in zat. Lockers heb ik in Ambon niet gezien.
De andere kant op nl. van Ambon naar het westen zitten toestellen veel sneller vol.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Of Lion Air Cargo. Werkt uitstekend, niet duur.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Zoals Annemieke zegt: Iedereen heeft zn redenen om veel bagage mee te nemen.
Ongeveer elke NLer neemt zoveel mogelijk bagage mee.
De meesten die ik ken gaan tot de max met vooral eten. Ik ook.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ook te veel bagage 2 koffers vol een overgewicht van meer dan 10 kilo .
Kreeg een vrouw die zei mij dat ik het bij moest betalen en heb haar vriendelijk gevraagd begrip voor te hebben ik ben geen toerist .
Toen kwam ik er van af met 5 kilo bij betalen 105 euro.
Toch redelijk en belangrijk die dame zat op de juiste stoel zulke moet er meer zijn. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Fiks bedrag Ziel. Dat is dure kaas (of wat je overbagage ook was).

Als ze overbagage roepen, dan kun je spul eruit halen en als handbagage meenemen. Scheelt 105 euri.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ja J-S maar die had ik ook al vol met twee rugzakken en met een handback ... Emoticon: Yeah right!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik neem aan Ziel dat dit voor de intercontinentale vlucht naar Jakarta was?
De regel daarvoor vroeger was dat 1% van het enkele reis tarief first class was. (hoewel veel maatschappijen dat niet meer hebben)
Dat je van de 10 kg er maar 5 moet betalen komt mij bekend voor, dat heb ik ook eens gehad. Toen de meeste maatschappijen vroeger nog maar 20 kg hanteerden kwam het vaak voor dat mensen meer gewicht bij zich hadden. Vroeger werd er vaak tot 25 kg niet moeilijk gedaan. Dat veel maatschappijen naar 30 kg zijn gegaan zou daar mee te maken kunnen hebben.
Blijkbaar is er behoefte aan die 30 kg.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dat was dan wel heel vroeger A M.
KLM (20kg) zeikt al vanaf 20,5 kg
Garuda (30 kg) doet niet zo moeilijk met 33 kg (wel t maximum)

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Ziel: Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud 30 kg kaas en worst?

Heldere ziende

45havana
Gebruiker
spacer line

Ben met KLM naar indonesie gekomen op 1/5/2018 en kon 2x 23kg meenemen.Terug straks ook 2x 23kg. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Met twee"en ja dan kan het maar niet alleen of je betaald bij KLM 100euro extra voor een koffer.
Ik had dit alleen bij me, het was gewoon te gek maar ja je wilt wat meenemen gekochte spulletjes van Ection een elektrische langwerpige bakplaatje en ja veel worsten en kaas.
Dat kaas was al meer dan 10 kilo gewogen ook wel meer en die worsten 6 kilo.
Koolboxen en ja wat kleren veel onderbroeken van de Hema en van Zeeman.
Je zit zo snel aan die 30 kilo dus ja het was wel duur maar ja ik eet nu nog kaas en worst..
Maar goed ze zei dat ik 300 euro moest betalen, ze heeft mee rekening gehouden dus 5 kilo overgewicht betaald Emoticon: Yeah right!

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik mocht met Turkish Airlines, dit jaar bij wijze van uitzondering eens vanaf Amsterdam, 2 x 30 kg meenemen, maar daar had ik totaal geen behoefte aan, het werd ongeveer 2 x 18 kg.
Ik voel me niet echt geroepen als koeli op te treden, want die twee grote koffers zijn altijd voor mijn rekening, de vrouw des huizes gaat met die twee handbagage trolleys van 8 kg.
Eerst een stukje met de bus, en dan moet ik met de trein tegenwoordig ook nog eens in Utrecht overstappen, en dan nog een keer een transit in Istanbul, en in Jakarta, voor mijn binnenlandse vlucht naar Solo.
We zijn, ondanks de korte transits, toch telkens minimaal 24 uur onderweg, zelfs al neem ik Garuda.
Hoewel er 's avonds nog een late vlucht is met Citylink (we komen meestal rond 18 uur aan) prefereer ik dus toch een overnachting in de buurt van SH.
Maar met z'n twee√ęn toch nog voldoende sterke drank, kaas en olee2 voor een half jaar kunnen meenemen.
En de rest halen we wel hier bij de Giant of Carrefour.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

8 kg/trolley? Netjes.
Red ik nooit. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Heldere ziende

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 26-11-2018 10:36 schreef jakarta-snacks:
8 kg/trolley? Netjes.
Red ik nooit. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

En daar zit ook nog de laptop bij.
Ik neem in de handbagage het hoogstnoodzakelijke mee voor onderweg, en die overnachting in Jakarta.
Ik heb nooit de behoefte gehad veel mee te nemen met vliegreizen.
Ik zou bij wijze van spreken alleen met handbagage hier naar toe kunnen vliegen.
Wat verschoningen, paar bermuda's en enkele shirtjes,
Zo komt Joep Splinter door de winter.

FAR FROM THE MADDING CROWD

45havana
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zeleffe, ik reis sinds 2012 altijd alleen en heb altijd een open ticket dus 1 jaar geldig. Emoticon: Smile

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Kaas en worst is in Jakarta toch ook wel te koop?

Ik heb die regelmatig zien liggen.
Hollandse kaas en Duitse worst.
De echte, geen neppers.

Als je er zoveel voor moet betalen om ze mee te nemen ben je goedkoper uit om ze in Jakarta te kopen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 26-11-2018 17:25 schreef Erik Manado:
Kaas en worst is in Jakarta toch ook wel te koop?

Ik heb die regelmatig zien liggen.
Hollandse kaas en Duitse worst.
De echte, geen neppers.

Als je er zoveel voor moet betalen om ze mee te nemen ben je goedkoper uit om ze in Jakarta te kopen.

Ja, waardeloze "gouda" kaas of je betaalt penning 16.
Goede kazen en worsten daar nog nooit gezien.

Nog nooit extra hoeven te betalen. Gaat niet gebeuren ook.

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,432,029 pageviews Een website van indahnesia.com