Visum voor Nederland, consulaat op Bali of Ambassade?

Subforum Het visumgebeuren 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sanneh
Gebruiker
spacer line

Goedenavond allemaal,

Ik heb me even aangemeld op deze site omdat ik helaas niet de juiste informatie kan vinden op het internet en telefonisch hebben wij ook niet de antwoorden kunnen verkrijgen waar wij op hoopte.

Ik wil mijn Partner uit Indonesi√ę/Lombok voor vakantie over laten vliegen naar NL zodat hij er bij kan zijn tijdens de geboorte van ons kindje.
Nu ging ik ervan uit dat hij naar de ambassade in Jakarta zou moeten om daar het visum te maken, maar ik hoorde van verschillende bronnen dat het ook mogelijk is om het visum aan te vragen bij het consulaat op Bali. (Wat in ons geval makkelijker zou zijn).
Mijn partner heeft al verschillende telefoontjes gepleegd naar het consulaat met helaas weinig succes, ook via de website kom ik er niet uit.
Mijn partner heeft het nummer gebeld van het consulaat op Bali (wat ik op een site heb gevonden) maar de mensen die daar werken zeggen dat het daar niet mogelijk is om het visum te maken, maar dat het wel mogelijk is bij een ander Nederlands consulaat op Bali. Echter geven zij mijn partner een nummer wat verder niet werkt en meer informatie krijgt hij niet van hun (erg vervelend en helaas zijn ze niet zo behulpzaam)
Nu is het ons ook onduidelijk of hij van te voren een afspraak moet maken, ook hier vind ik niet de juiste informatie over.
Nu hebben wij besloten dat hij a.s. maandag naar Bali gaat om te gaan kijken waar hij het visum aan kan vragen, maar dit is dus zonder afspraak.
Om teleurstellingen te voorkomen hoop ik dus via hier antwoorden te krijgen op mijn vragen.

- Bij welk consulaat op Bali kan je een aanvraag voor een visum naar Nederland doen?
- Moeten wij van te voren een afspraak maken, of kan mijn partner zonder afspraak terecht?
- Is het uberhoud wel mogelijk om het visum aan te vragen op Bali of zou mijn partner beter naar de ambassade in Jakarta kunnen gaan?

BVB Dank, ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen! Emoticon: Smile
Groetjes Sanne

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Het consulaat op Bali is slechts een honorair consulaat, dus geen echt consulaat met ambassade personeel. Het is een reisbureau dat ook op free-lance basis consulaire zaken behartigd mocht dat nodig zijn.

Hieronder de contact gegevens:
https://www.nederlandwereldwij(...)igingen-in-indonesie

Deze honoraire vertegenwoordiger zal zelf geen visum kunnen verstrekken, alleen als een soort tussenloket dienen die de aanvraag in ontvangst neemt en controleerd of alles compleet is. Vervolgens zal die de aanvraag naar de ambassade in Jakarta doorsturen waar het visum al dan niet wordt verstrekt. Dit wordt daarna weer terug gestuurd naar het consulaat.

Er is dus niet nog een ander Nederlands consulaat op Bali.

Toen ik nog in de Minahasa woonde was ik ook consulair vertegenwoordiger voor de ambassade. Ik hield elke week spreekuur voor de ambassade en kon toen ook visumaanvragen in ontvangst nemen. Na controle stuurde ik dan de hele zwik door naar Jakarta en kreeg na een tijdje de paspoorten met visa weer terug. Kon de aanvrager z'n visum bij mij afhalen. Het was een extra service van de ambassade zodat mensen die op eilanden ver weg van de ambassade woonden niet extra naar Jakarta hoefden te reizen, maar wat meer in de buurt de aanvraag konden indienen en ophalen.

Hoe nu alles verloopt weet ik niet. Met name het interview is nu veel belangrijker dan vroeger. Als je toen je papieren maar in orde had, was het al gauw goed.

asepers
Gebruiker
spacer line

http://www.vfsglobal.com/netherlands/indonesia/

echt alle papieren op orde hebben en kan alleen op afspraak via internet.
zomaar langs gaan kan niet,wordt geen toegang verleend.

jstar
Gebruiker
spacer line

Inderdaad. Veel landen, niet alleen Nederland, gebruiken de diensten van VFS Global trouwens. In Bali zitten ze in Benoa Square, dat is redelijk dicht bij de luchthaven, op de weg naar Jimbaran. Kijk uit met Google Maps want ik denk dat die een verkeerd adres geeft.

Naar Jakarta gaan heeft eigenlijk alleen zin als de Nederlandse echtgeno(o)t(e) erbij is. Dan kan je namelijk (nog) wél op de ambassade/consulaat terecht. Anders is het VFS Global in Kuningan City. De beveiliging van VFS doet trouwens gigantisch moeilijk; ze laten echt alleen de persoon door die de aanvraag doet. Maar het is redelijk hypocriet want (reis)agenten met een stapel paspoorten worden wél doorgelaten.

Als de Nederlander garant staat, hebben ze bij VFS een standaard document dat door de persoon moet worden ingevuld en getekend. Zeker een document opstellen met het doel* van de reis!!! Door jouzelf geschreven, liefst in het Nederlands en eronder in Engels of Bahasa! Zorg ervoor dat de (terug)vlucht geboekt is.

*Vermeld de bevalling!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een visum via VFS Global in Kuta?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,610,572 pageviews Een website van indahnesia.com