Verkrijgen van ongehuwd verklaring

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Ik heb wat hulp en advies nodig bij het volgende.
Mijn vriend woont in Indonesie en ikzelf in Maleisie. Wij (man+man) willen trouwen in Nederland (daar zijn redenen voor aanwezig). Het is niet de bedoeling om ons daar te vestigen: na huwelijkssluiting gaan we gewoon terug naar de plaatsen waar we nu wonen.
Voor het sluiten van een huwelijk in Nederland is een ‚Äúongehuwd zijn‚ÄĚ verklaring noodzakelijk. Voor mij levert dat geen problemen op, voor mijn vriend (moslim) echter wel . Deze aanvraag moet goedgekeurd worden door Kantor Urusan Agama, welke een huwelijk tussen twee mannen, bovendien van verschillend geloof, nooit zal goedkeuren en de benodigde verklaring dus niet zal afgeven. Is iemand bekend met deze problematiek. Kan iemand een tip geven tot een uitweg in deze situatie? Dank, Gert-Jan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Gert-Jan, ik denk dat je met deze vraag misschien beter terecht kan bij Buitenlandse Partner.nl of bij Mixed Couples.

Voor Nederland hoef je geen reden op te geven waarom je een ongehuwd verklaring wil hebben maar voor Indonesie zou ik dat niet weten.
In principe lijkt me goedkeuring vanuit Indonesie geen sprake omdat het a.s. huwelijk in Nederland worden gesloten. Met de nadruk op lijkt..Ik zou me kunnen voorstellen dat het wellicht moeilijk gemaakt wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Annemieke, dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga je tips zeker opvolgen.

Nog ter aanvulling: wij willen dus trouwen in Nederland en daar eist men van beide partners afzonderlijk, een verklaring van niet-gehuwd zijn. Voor mijn vriend uit /in Indonesie is het onmogelijk die verklaring te bemachtigen omdat Kantor Urusan Agama niet tekent. Ik ga verder zoeken op de door jou genoemde sites. Nogmaals dank.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Waarom tekent het KUA niet? Heeft je vriend gezegd dat het voor een voorgenomen huwelijk is? Dan krijgt hij het zeker niet denk ik.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 02-10-2018 11:14 schreef ammerkate:
Deze aanvraag moet goedgekeurd worden door Kantor Urusan Agama, welke een huwelijk tussen twee mannen, bovendien van verschillend geloof, nooit zal goedkeuren en de benodigde verklaring dus niet zal afgeven.

1) Waarom zou Kantor Urusan Agama geen goedkeuring geven? Je gaat (natuurlijk) in dit soort landen niet zeggen dat je met een man wil trouwen?? Toch helemaal niet nodig?
Als ze blijven vragen: Ja, omdat ik wil gaan trouwen natuurlijk. Waarom zouden ze doorvragen; "Met een man?". "Tuurlijk niet" is dan het enige toegestane antwoord. Je staat niet onder ede.

2) Laat je wel erg goed informeren door betrouwbare partijen EN overheid in NL. Weet niet of het zo gemakkelijk is om als 2 niet NL ingezetenen "even" te trouwen.

3) Als je niet in NL wil blijven, ga je dan terug? En dan? Je kan je in dit soort landen toch niet laten registreren als getrouwd met zelfde geslacht? Wie gaat waar naar toe?

4) Is jouw vriend ook Indonesier (Indo paspoort) en jij ook Maleir (Maleisisch paspoort)? En/of andere nationaliteit(en)?

Veel vragen, zie je wel.

Heldere ziende

45havana
Gebruiker
spacer line

Misschien is dit een makkeijker oplossing.

https://www.ad.nl/buitenland/d(...)van-europa~a621527a/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

45havana,
Grappig artikel Emoticon: Laugh out loud . Nooit van gehoord.
Belgie schijnt (voor zover ik gehoord heb) een veel gemakkelijker systeem te hebben dan NL.
Wordt niet duidelijk uit artikel.
De immigrant hoeft voor Belgie geen inburgeringscursus in land van herkomst te doen in tegenstelling tot NL. Mag in Belgie. Geen idee of ze dan, allez, Belgisch leren of NL Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud . Detail.

Pierre zal er ongetwijfeld meer over weten.

Heldere ziende

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

On 03-10-2018 04:53 jakarta-snacks wrote:
Geen idee of ze dan, allez, Belgisch leren of NL Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud .

Hey, nieuwe taal! Belgisch? Nooit van gehoord! Emoticon: Party!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Dank voor jullie hulp en er zijn ontwikkelingen. De tips van Anne Mieke hebben geholpen, want op de site Buitenlandsepartner.nl bleek veel informatie te vinden te zijn. De gedachte om in Belgie of Denemarken te trouwen spreekt ons niet zo aan: ik vind het -ondanks regels die problemen opleveren- toch aantrekkelijk om in mijn moederland te trouwen en mijn partner, die een aantal malen in Nederland met vakantie is geweest, deelt die mening.

De voorlichter van het Ministerie van Justitie en Veiligheid raadde mij aan contact op te nemen met de Indonesische ambassade in Den Haag en dat is iets wat ik op dit moment juist niet moet doen. Het antwoord hielp niet en was een typisch geval van kastje...muur....kastje.

Er waren tips die meer bruikbaar waren. De ongehuwd-verklaring moet ook afgegeven worden in geval van MVV, studie, visum enz., dus niet alleen om te trouwen. En dat geeft ruimte, omdat nu niet de naam van de toekomstige echtgenoot vermeld hoeft te worden.Dus terug naar de RW om de aanvraag aan te passen (en dat moet lukken). Ik hou jullie op de hoogte. Emoticon: Bye bye

Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Op 03-10-2018 15:08 schreef ammerkate:
Dank voor jullie hulp en er zijn ontwikkelingen. De tips van Anne Mieke hebben geholpen, want op de site Buitenlandsepartner.nl bleek veel informatie te vinden te zijn. De gedachte om in Belgie of Denemarken te trouwen spreekt ons niet zo aan: ik vind het -ondanks regels die problemen opleveren- toch aantrekkelijk om in mijn moederland te trouwen en mijn partner, die een aantal malen in Nederland met vakantie is geweest, deelt die mening.

De voorlichter van het Ministerie van Justitie en Veiligheid raadde mij aan contact op te nemen met de Indonesische ambassade in Den Haag en dat is iets wat ik op dit moment juist niet moet doen. Het antwoord hielp niet en was een typisch geval van kastje...muur....kastje.

Er waren tips die meer bruikbaar waren. De ongehuwd-verklaring moet ook afgegeven worden in geval van MVV, studie, visum enz., dus niet alleen om te trouwen. En dat geeft ruimte, omdat nu niet de naam van de toekomstige echtgenoot vermeld hoeft te worden.Dus terug naar de RW om de aanvraag aan te passen (en dat moet lukken). Ik hou jullie op de hoogte. Emoticon: Bye bye

Succes !

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-10-2018 15:08 ammerkate wrote:
.....Er waren tips die meer bruikbaar waren. De ongehuwd-verklaring moet ook afgegeven worden in geval van MVV, studie, visum enz., dus niet alleen om te trouwen. En dat geeft ruimte, omdat nu niet de naam van de toekomstige echtgenoot vermeld hoeft te worden.Dus terug naar de RW om de aanvraag aan te passen (en dat moet lukken). Ik hou jullie op de hoogte. Emoticon: Bye bye
Naar zoiets was ik ook op zoek.Ik vraag me wel af hoeveel bewijs daar weer voor moet zijn (bemoeienis heet dat)
Wel nog steeds de vraag waarom het is afgewezen.

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Goed bericht. Alle "schijven" in Indonesie zijn gepasseerd, de documenten zijn goed bevonden, getekend en ook al gelegaliseerd door het Ministerie aldaar. Nu op naar de ambassade van Nederland in Jakarta. De ongehuwd verklaring voor mijzelf in Kuala Lumpur is ook verkregen met medewerking van de Nederlandse ambassade aldaar. Dit stemt positief. Emoticon: Bye bye

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dat is inderdaad al een hele horde genomen. Gefeliciteerd!
Sterkte met de verdere stappen!

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,675,953 pageviews Een website van indahnesia.com