KITAS en KITAP Lansia, waarom 5-6-7 keer duurder ?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
fredvanmidde
Gebruiker
spacer line

Kitas en Kitap Lansia. waarom 1ste aanschaf, het verlengen en van kitas naar kitap, 5-8 keer zo duur als als de standaard bedragen bij immigratie of als je een indonesische vrouw/man als sponsor hebt. Mijn sponsor vroeg om mijn Kitap voor 5 jaar te verlengen; 75.000.000 rupiah. Het bedrag bij immigratie voor deze verlenging, 10.000.000 idr. Een vriend van mij wiens vrouw sponsor is, betaalde voor dezelfde verlenging 11.750.000 idr. incl re-entry 2 jaar.. 63-64 miljoen minder dan mijn sponsor vroeg.. 6-7 keer duurder.

jstar
Gebruiker
spacer line

Tja, een kwestie van vraag en aanbod, Fred.

Vergeet niet dat, in tegenstelling tot een partner die je sponsort en met relatief lage prijzen bij Immigratie, de sponsor van een ‚Äėretirement visa‚Äô een Agent moet zijn, wat dus een commerci√ęle instelling is. Die Agent wil winst maken en vraagt dus flink wat meer dan de standaardkost bij Imigrasi. En als mensen bereid zijn dat te betalen, kan je ze moeilijk ongelijk geven...

Nog iets om rekening mee te houden; je zit er in principe wel je hele (verdere) leven aan vast hè. Verlengen na 5 jaar, rapporteren elke 5 jaar, een nieuwe MERP aanvragen elke 2 jaar, .... alles gaat via de sponsor. En veranderen is niet zo eenvoudig, ze hebben je wel een beetje bij je edele edelen.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Den e-kitap op zich kost rp5.500.000 als Ik het me goed herinner, Inc. Merp.
Maar, met een sponsor heb ik geen flauw idee.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

75 miljoen??????

Kun je hier iets mee? Snuffel maar verder rond:

imigrasi.go.id/index.php/layan(...)nggal-terbatas#biaya

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,674,980 pageviews Een website van indahnesia.com