Enig idee hoe ik de ziekenhuis rekening kan verifiëren?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Erik Manado
Gebruiker
spacer line

Uiteindelijk blijkt een groot deel van haar verhaal wel te kloppen. Waarbij er velen er van uit gingen dat het allemaal gelul en geldklopperij was, is het nu wel echt om ziektekosten van een operatie in het ziekenhuis te doen.

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw heeft nog steeds koorts.
Zij heeft 35 juta van haar huishoudgeld opgenomen en 30 juta van haar broertje geleend Ik ben benieuwd hoeveel alles gekost heeft...

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Ik heb de galstenen vandaag in een plastic bekertje gezien...

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Siloam ziekenhuis schijnt erg veel te kosten..Zij heeft nog steeds koorst en moet in het ziiekenhuis blijven...

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

FQQuote
(Edited) Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 21-09-2018 10:00

Mijn vrouw heeft nog steeds koorts.
Zij heeft 35 juta van haar huishoudgeld opgenomen en 30 juta van haar broertje geleend Ik ben benieuwd hoeveel alles gekost heeft...

Je schreef eerst dat jullie vandaag naar Lombok gingen, dat heb je dus weer weggehaald, ik dacht al...................... Emoticon: Stupid Dat was dus ook niet verstandig geweest.
Nu maar hopen dat ze snel geneest en dat het ziekenhuis haar niet onnodig laat liggen en een torenhoge rekening schrijft.
Beterschap en hopelijk nog een fijne vakantie in het vooruitzicht.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

https://www.siloamhospitals.co(...)pitals-surabaya.html

Kijk hier maar even wat een kamer kost.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Hartelijk bedankt 4yoke4
Ik heb vanochtend de arts gesproken. Eerst leek alles in orde maar nu moet zij 5 tot 6 dagen in het ziekenhuis blijven. De koorts is vandaag van 36¬į naar 39¬į gestegen. Er komen nog wat juta's bij vermoed ik ...( toch niet omdat de arts een witte indiaan zag Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 4yoke4 Hartelijk bedankt!! De prijzen vallen wel mee zo te zien..
Mijn vrouw heeft een kamer met 4 andere patienten..
Nu nog wachten op alle nota's...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je zal geen buil vallen aan het tarief van de ziekenhuiskamer, wat aan gaat tikken, infuus, zakken vol medicijnen, injecties en de dokterbezoekjes aan het bed.
Dokter Bernard komt binnen "En ibu hoeistie, nog koorts zie ik, we zullen een ander medicijn geven, tot morgen". Emoticon: Bye bye
Kassaaaa 120.000, de chirurg, de narcotiseur, de internist ze komen allemaal regelmatig even langs, het lijkt wel of ze aan het collecteren zijn. Emoticon: Laugh out loud
Nee voor niets opereren doen ze niet, maar een pati√ęnt uitknijpen als een citroen, met bedbezoek en tassen vol medicijnen (ze krijgen namelijk fee van de fabrikant) is een geliefkoosd spelletje van die pillendraaiers. Emoticon: Yes!
Je kan gewoon een gespecificeerde rekening krijgen, waar je alles op kan zien.

Dokter Bernard ik maak me zorgen, hoe is het nu met haaaaaaaaar.
Beste Belanda maak je maar geen zorgen en trek je dompet nu maaaaaar. Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Dokter Bernard komt binnen "En ibu hoeistie, nog koorts zie ik, we zullen een ander medicijn geven, tot morgen". Emoticon: Bye bye
Kassaaaa 120.000, de chirurg, de narcotiseur, de internist ze komen allemaal regelmatig even langs, het lijkt wel of ze aan het collecteren zijn. Emoticon: Laugh out loud
Nee voor niets opereren doen ze niet, maar een pati√ęnt uitknijpen als een citroen, met bedbezoek en tassen vol medicijnen (ze krijgen namelijk fee van de fabrikant) is een geliefkoosd spelletje van die pillendraaiers.

Ha, ha, ja ik ken die spelletjes ook, gelukkig ben ik altijd goed verzekerd.
Even aan de arts of apotheker vragen wat voor middel het is, waarvoor en wat erin zit en niet alleen een dure merknaam. Ze mogen ook graag vitamines en mineralen voorschrijven of een injectie die overal goed voor is maar wat erin zit krijg je niet te horen.
Ik heb gelukkig een achterban waar ik even terecht kan om te vragen wat ze gegeven hebben want ik slik echt niet alles.
Ik weet nog dat ook elk pleistertje berekend wordt, vingerprikje = pleistertje bijv.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Yoke je leert die dingen in de loop van de tijd, waarbij natuurlijk de taalkennis en het hebben van een betrouwbare achterban in Indonesi√ę ook een belangrijke rol speelt. Emoticon: Yes!

Voor Belanda een goede les, geen voorbarige conclusies trekken, ook al heb je een aantal slechte ervaringen weg, eerst persoonlijk checken. Emoticon: Cooool
Mijn vrouw en ik hebben in het verleden mijn zieke zwager gesupport, we gaven maandelijks geld, het probleem als we in Nederland waren, hebben we opgelost door een tweede rekening te openen bij de ING en het pasje aan mijn schoonzus te geven.
Enkele dagen voor het einde van de maand zette ik het bedrag wat ze mocht halen op die rekening via internet een fluitje van een cent, meer kon ze dan ook niet uit de flappentapper halen. Emoticon: Nooo
De ervaring had ons namelijk geleerd dat als we geld voor 4 maanden achterlieten dat dit na anderhalve maand op was, want Indonesi√ęrs en geld is namelijk water en vuur, als je dat weet dan leg je je daar bij neer en pas je de methode aan om dat soort toestanden te vermijden. Emoticon: Talk to the hand

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Nog steeds een heleboel vragen. Ook na dit topic nogmaals doorgelezen te hebben:
een paar:
1) Waarom geen enkel onderzoeksresultaat vooraf gecommuniceerd?
2) Waarom is een selfie of door moeder of door verpleegster niet mogelijk?
3) Galstenen wel/niet/wel/niet/wel?
4) Hoe zit t met de nieren en hart? Hoor daar niks meer over
5) Galsteen behandeling is normaliter een dagbehandeling. Waarom zo lang in ziekenhuis
6) BPJS? Kan me niet voorstellen dat BPJS een simpele galsteeningreep niet vergoedt.
7) Waarom bij voorbaat in duur(der) ziekenhuis?
8) Waarom worden bepaalde financiele beslissingen genomen zonder jou te informeren/vragen?
9) Kloppen al die bedragen?
10) 4 zakken bloed nodig geweest? Heeft chirurg een aorta geraakt of zo?
11) De infectie van een mix van medicijnen???

Er zit blijkbaar wel een kern van waarheid in het verhaal, maar ik blijf ultra sceptisch. De hele chronologie doesn't make sense voor zover ik heb kunnen lezen.
Heel erg ,maar ik zou toch echt wel eens kritische vragen stellen, zoals bovenstaande.
Nog erger: Zijn die galstenen in dat bekertje wel van haar?

Wat 4yoke4 zegt: Ze schrijven het liefst capsules voor in transparante zakjes. Niemand heeft enig idee wat dat is. multivitamines en crap meestal. Hoofdprijs berekenen en geen enkele Indonesier durft de arts te vragen wat het is. Meanwhile wel hoofdprijs betalen.

Als de kern inderdaad blijkt/is dat ze galsteentjes had dan is ze daar in ieder geval van verlost. Maar vele vragen blijven dus nog open (en vooral alle kosten..).

Gezien het flappentap verhaal wat aan dit ziekenhuis epistel vooraf ging, zou ik dus zeer kritisch blijven.

Zeer bijzonder verhaal en nog niet ten einde.

Heldere ziende

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

FQQuote
(Edited) Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 22-09-2018 05:13

Nog steeds een heleboel vragen. Ook na dit topic nogmaals doorgelezen te hebben:
een paar:
1) Waarom geen enkel onderzoeksresultaat vooraf gecommuniceerd?
2) Waarom is een selfie of door moeder of door verpleegster niet mogelijk?
3) Galstenen wel/niet/wel/niet/wel?
4) Hoe zit t met de nieren en hart? Hoor daar niks meer over
5) Galsteen behandeling is normaliter een dagbehandeling. Waarom zo lang in ziekenhuis
6) BPJS? Kan me niet voorstellen dat BPJS een simpele galsteeningreep niet vergoedt.
7) Waarom bij voorbaat in duur(der) ziekenhuis?
8) Waarom worden bepaalde financiele beslissingen genomen zonder jou te informeren/vragen?
9) Kloppen al die bedragen?
10) 4 zakken bloed nodig geweest? Heeft chirurg een aorta geraakt of zo?
11) De infectie van een mix van medicijnen???

Die vragen blijven mij ook door het hoofd spelen J-S

In Ned. ga je na een dag weer naar huis na een galsteen/blaas verwijdering, daarom heb ik ook de link gestuurd waarin beschreven staat hoe het in Ned. gaat maa Indonesie is Ned. niet. Als het een grote buikoperatie was dan gaat het natuurlijk langer duren en we weten niet wat voor operatie ze heeft gehad. Ook de vraag of de galstenen van haar zijn is nog maar de vraag maar goed het zou kunnen en na een grote operatie kan er altijd wel een infectie bij komen.
Een gedeelte van het verhaal berust m.i. dus op waarheid maar het erom heen gedraai doet vermoeden dat er toch op een of andere manier gesjoemeld wordt.
Het is voor Belanda nu al moeilijk genoeg en ik hoop dat hij begrijpt dat hij goed moet kijken en luisteren naar hetgeen er nu allemaal nog staat te gebeuren. Laat de artsen gewoon uitleggen wat ze gedaan hebben, waarvoor en waarom er bepaalde dingen zijn gebeurd zodat ze weten dat ze niet met een domme Hollander te maken hebben die toch wel gaat betalen.

In Indonesie schrijven artsen wel vaker hogere rekeningen uit, Assuransi bajar jaaaaa, Pak!!! Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-09-2018 10:26 Belanda69 wrote:
Siloam ziekenhuis schijnt erg veel te kosten..Zij heeft nog steeds koorst en moet in het ziiekenhuis blijven...

En.... hoe gaat het vandaag met met je vrouw Belanda69, nog steeds koorts? Ik hoop voor haar dat ze snel geneest na de operatie en dat er voor jou duidelijkheid komt. Sterkte ermee

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Op Bali in 2011 had ik een fikse voedsel vergiftiging opgelopen.....

Ik eiste antibiotica....kreeg het wel met vele andere troep erbij wat ik niet wilde hebben c.q.

innemen......Een gepeperde rekening moest ik betalen.....en weet je wat die arts/ dokter

zegt...?? Jullie Belanda's zijn zó goed verzekert dat je deze rekening volledig vergoed

krijgt en d√°√°r leef ik van......en ik ben volledig ge√Įnformeerd door de Belanda's zelf !! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ta.....w√°t kan je hierop antwoorden....??? Gelijk hebben ze toch ?? Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 22-09-2018 15:20 schreef Kembang:
Op Bali in 2011 had ik een fikse voedsel vergiftiging opgelopen.....

Ik eiste antibiotica....kreeg het wel met vele andere troep erbij wat ik niet wilde hebben c.q.

innemen......Een gepeperde rekening moest ik betalen.....en weet je wat die arts/ dokter

zegt...?? Jullie Belandas zijn zó goed verzekert dat je deze rekening volledig vergoed

krijgt en d√°√°r leef ik van......en ik ben volledig ge√Įnformeerd door de Belandas zelf !! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ta.....w√°t kan je hierop antwoorden....??? Gelijk hebben ze toch ??

Kleine van mij lang geleden.
Ziek. Ook voedselvergiftiging (gek he, in dit land Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud )
Ziekenhuis.
Kwam op een kamer "Super Executive Gold VIP".
Serieus, niet verzonnen. Alle superlatieven uit de kast gehaald.
Bed was zo groot dat we de kleine moesten zoeken.
Zitkamer erbij.
Keuken
Dagelijks verse fruitmand.
Bedden voor degene die ook wilde blijven slapen.
Leek wel een resort.
"Want NL verzekering betaalde toch wel".

En inderdaad zoals iemand anders al beschreef: Op de rekening stond elke pleister, handschoentjes etc.

Terug naar topic: Ok, er is een bepaalde kern van waarheid, maar daaromheen kan mega gesjoemeld worden met geld, termen, mogelijk aangedikt. Sluit me weer aan bij 4Joke.
Dus verwijs weer naar mijn bovenstaande vragen.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 20-09-2018 22:31 schreef Erik Manado:
Waarbij er velen er van uit gingen dat het allemaal gelul en geldklopperij was..

Denk ik nog steeds.

Heldere ziende

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 19-09-2018 17:15 Belanda69 wrote:

Wij zouden elkaar op Bali ontmoeten.. daarna haar verjaardag vieren op Lombok.
Zelfs als ik ter plaatse in het ziekenhuis zou zijn weet ik nog niets.. Men kan mij alles wijs maken.

Buiten dat Belanda de taal niet machtig is, staat zijn assertiviteit ook op een laag pitje als ik het bovenstaande lees. Emoticon: Blush
Ik vraag ik mij daarbij ook af wat er te vieren valt op Lombok, waar na de aardbeving eind juli en de vele naschokken die volgden de hele boel in puin ligt. Emoticon: Confused
Nu zal ongetwijfeld het antwoord komen dat het plan om naar Lombok te gaan van voor de aardbeving was, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom Belanda dan toch naar Bali is gevlogen en niet naar Surabaya waar zijn vrouw in het ziekenhuis lag/ligt.
Waar naar alle waarschijnlijkheid dan op geantwoord gaat worden dat die vlucht al vast stond Emoticon: Blush
Waarop mijn vraag dan is, waarom heb je dan 4 of 5 dagen op Bali gewacht om naar Surabaya te vliegen om persoonlijk de situatie te gaan bekijken. Emoticon: Confused
Misschien niet aardig wat ik schrijf, maar er zitten te veel hiaten in het hele verhaal die ik absoluut niet kan plaatsen. Emoticon: Nooo

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Belanda is niet degene die geopereerd is of ziek, in dat geval zou er met ned. contact gezocht worden door de reisverzekering of de zorgverzekering die de opname rechtstreeks betalen en......ze blijven contact houden met de patient. In het geval dat het een doktersbezoek betreft zonder opname is er niet direct contact met ned. nodig, in dat geval de nota eerst voorschieten en later weer terug ontvangen van zorgverz. of reisverz. daar wordt over het algemeen niet moeilijk over gedaan. Voor zover het een Nederlander
betreft.
Het probleem is de Indonesische vrouw van Belanda69 die (basis)verzekerd is in Indonesie voor ziekte of opname. Getrouwd met een belanda, die toch niet alles snapt en dus wel eventjes een poot uitgetrokken kan worden door de artsen of de familie. Belanda ontvangt geen cent terug van welke verzekering dan ook, hij zal dus "moeten" dokken want hij laat zijn vrouw niet met het geldprobleem zitten. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen hoor, in lief en leed getrouwd en alles delen, hij een beetje meer als zij maar ja daar is over heen te komen tenzij je zelf nattigheid voelt en door de bomen het bos niet meer ziet en de twijfel toeslaat....................

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Deze dame is 9 september al opgenomen Yoke. Emoticon: Blush

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 22-09-2018 18:55 Malam wrote:
Deze dame is 9 september al opgenomen Yoke. Emoticon: Blush

jam karet Emoticon: Party!

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Op 22-09-2018 05:13 schreef jakarta-snacks:
een paar:
1) Waarom geen enkel onderzoeksresultaat vooraf gecommuniceerd? Mijn vrouw weet zelf niets en accepteert wat de dokter haar verteld.
2) Waarom is een selfie of door moeder of door verpleegster niet mogelijk? Later heb ik wel foto's van haar situatie gekregen.
3) Galstenen wel/niet/wel/niet/wel? Deze zijn mu verwijdert.
4) Hoe zit t met de nieren en hart? Hoor daar niks meer over. Ik hoor er ook niets meer over. De nieren en hart zijn goed.
5) Galsteen behandeling is normaliter een dagbehandeling. Waarom zo lang in ziekenhuis. Wegens de infectie. De zus van haar moeder moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven na de operatie en die had geen infectie.
6) BPJS? Kan me niet voorstellen dat BPJS een simpele galsteeningreep niet vergoedt. Ik ook niet maar mijn vrouw was te laat met het wijzigen van klas 3 naar 1. De hele familie moet dan naar klas 1 voor acceptatie is mij verteld. Een wijziging duurt 1 tot 2 maanden is ons verteld.
7) Waarom bij voorbaat in duur(der) ziekenhuis? De zus van haar moeder heeft hier ook een operatie gehad. Ook voor galstenen.
8) Waarom worden bepaalde financiele beslissingen genomen zonder jou te informeren/vragen? Zij heeft geld opgenomen van haar huishoudgeld en haar broertje zou alles betalen.
9) Kloppen al die bedragen? Geen idee. Alleen de rekening van de Ct- acan gezien van 3.4 juta.
10) 4 zakken bloed nodig geweest? Heeft chirurg een aorta geraakt of zo? Dat had ze nodig zegt de dokter. Mijn vrouw krijgt nog steeds 2 zakken bloed per dag. Volgens mij totaal niet nodig
Maar ja, ik ben geen dokter
11) De infectie van een mix van medicijnen??? Van haar dokter gekregen om te kijken of de galstenen zouden verwijderen. Dat is niet helemaal gelukt geloof ik.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Er zit blijkbaar wel een kern van waarheid in het verhaal, maar ik blijf ultra sceptisch. De hele chronologie doesnt make sense voor zover ik heb kunnen lezen.
Heel erg ,maar ik zou toch echt wel eens kritische vragen stellen, zoals bovenstaande.
Nog erger: Zijn die galstenen in dat bekertje wel van haar? Ik heb haar operatiewond nog niet gezien, dat komt later wel.

Wat 4yoke4 zegt: Ze schrijven het liefst capsules voor in transparante zakjes. Niemand heeft enig idee wat dat is. multivitamines en crap meestal. Hoofdprijs berekenen en geen enkele Indonesier durft de arts te vragen wat het is. Meanwhile wel hoofdprijs betalen.

Als de kern inderdaad blijkt/is dat ze galsteentjes had dan is ze daar in ieder geval van verlost. Maar vele vragen blijven dus nog open (en vooral alle kosten..).

Gezien het flappentap verhaal wat aan dit ziekenhuis epistel vooraf ging, zou ik dus zeer kritisch blijven.

Zeer bijzonder verhaal en nog niet ten einde.

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Op 22-09-2018 18:24 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Buiten dat Belanda de taal niet machtig is, staat zijn assertiviteit ook op een laag pitje als ik het bovenstaande lees. Emoticon: Blush
Ik vraag ik mij daarbij ook af wat er te vieren valt op Lombok, waar na de aardbeving eind juli en de vele naschokken die volgden de hele boel in puin ligt. Emoticon: Confused
Nu zal ongetwijfeld het antwoord komen dat het plan om naar Lombok te gaan van voor de aardbeving was, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom Belanda dan toch naar Bali is gevlogen en niet naar Surabaya waar zijn vrouw in het ziekenhuis lag/ligt.
Waar naar alle waarschijnlijkheid dan op geantwoord gaat worden dat die vlucht al vast stond Emoticon: Blush KLOPT
Waarop mijn vraag dan is, waarom heb je dan 4 of 5 dagen op Bali gewacht om naar Surabaya te vliegen om persoonlijk de situatie te gaan bekijken. Emoticon: Confused Mijn vrouw zei:" blijf maar in Bali k kom later wel"
Misschien niet aardig wat ik schrijf, maar er zitten te veel hiaten in het hele verhaal die ik absoluut niet kan plaatsen. Emoticon: Nooo
Ik ook niet maar de toekomst zal alle vragen beantwoorden Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Belanda69
Gebruiker
spacer line

Op 21-09-2018 10:45 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Je schreef eerst dat jullie vandaag naar Lombok gingen, dat heb je dus weer weggehaald, ik dacht al...................... Emoticon: Stupid Dat was dus ook niet verstandig geweest.
Nu maar hopen dat ze snel geneest en dat het ziekenhuis haar niet onnodig laat liggen en een torenhoge rekening schrijft.
Beterschap en hopelijk nog een fijne vakantie in het vooruitzicht.
Hartelijk bedankt Yoke. Ik ga morgen naar Lombok. Alles is betaald en NO REFUND! Mijn vrouw komt later als zij helemaal beter is.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,062,352 pageviews Een website van indahnesia.com