Rechtstreeks vliegen van Denpassar naar Sydney

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
wereldreis
Gebruiker
spacer line

Weet iemand met welke maatschappij ik rechtstreeks en voor een redelijke prijs van Denpassar naar Sydney kan vliegen? Het gaat om een retour. Met Garuda is het nog vrij duur.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 07-09-2018 18:28 schreef wereldreis:
Weet iemand met welke maatschappij ik rechtstreeks en voor een redelijke prijs van Denpassar naar Sydney kan vliegen? Het gaat om een retour. Met Garuda is het nog vrij duur.

Ook Jetstar vliegt die route, afhankelijk van de data voor ongeveer 60% van de Garuda prijs.
.Zie Skyscanner

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-09-2018 18:28 wereldreis wrote:
Ik weet niet precies wat je bedoeling is, maar volgens mij kun je beter 1 ticket kopen waarmee je een stopover (of zowel heen als terug) kunt maken in Denpasar. Of is het niet voor jezelf?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Antwoord geven op je vraag is vrij lastig, want je vraag is niet compleet:
1) Wat is redelijke prijs?
2) Wat is nog "vrij duur"?
3) Van wanneer tot wanneer wil je gaan?
4) Ben je bereid om in de low low low budget te vliegen (geen beenruimte, geen eten etc)?
5) Heb je flexibiliteit in data?
6) Wat is je budget?
7) Wensen ten aanzien van gewicht check in luggage (30 kg vs 20 kg)?

Check Skyscanner, Traveloka, Momondo etc.

Ik zie hier al directe vluchten vanaf 5,8 miljoen (Jetstar). Geen geld.
Qantas (ook direct) voor 7,6 miljoen. Vind ik nog geen geld, maar ja, wat is je budget, wat zijn je wensen?

Heldere ziende

jstar
Gebruiker
spacer line

Jetstar is een low cost, beetje vergelijkbaar met Ryan Air of zo. Dus het wordt wel afzien, vooral met al die Bule Kampung van Australië aan boord. Bij een Garuda of Qantas heb je dat veel minder, vergelijk het met een SA of KLM.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Allemaal bedankt voor de reactie. Ik ga maart/april 8 weken naar Indonesie, opeens kwam het plan op om tussendoor een weekje naar een kennis te gaan in Sydney omdat ik dan in de buurt ben Emoticon: Smile Ik wil dus voor de snelste route kiezen, vanuit Denpassar ,maar dan zit je met Garuda al snel op 400 voor een retour rechtstreeks. Maar als ik voor comfort kies zal dit het wel moeten worden ... of Quantas.

Dan heb ik nog een vraag over een visum. Als ik binnen 30 dagen vanuit Indonesië, ik kom in Jakarta binnen, naar Sydney ga en dan na 1week weer via Denpassar terug kom in Indonesie, heb ik dan toch een visum nodig voor 60 dagen?

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 08-09-2018 08:37 schreef wereldreis:
Allemaal bedankt voor de reactie. Ik ga maart/april 8 weken naar Indonesie, opeens kwam het plan op om tussendoor een weekje naar een kennis te gaan in Sydney omdat ik dan in de buurt ben Emoticon: Smile Ik wil dus voor de snelste route kiezen, vanuit Denpassar ,maar dan zit je met Garuda al snel op 400 voor een retour rechtstreeks. Maar als ik voor comfort kies zal dit het wel moeten worden ... of Quantas.

Dan heb ik nog een vraag over een visum. Als ik binnen 30 dagen vanuit Indonesië, ik kom in Jakarta binnen, naar Sydney ga en dan na 1week weer via Denpassar terug kom in Indonesie, heb ik dan toch een visum nodig voor 60 dagen?

Als je een Garuda of Qantas retourvlucht van Denpasar naar Sydney vindt voor € 400, mag je in je handen knijpen.
Waarschijnlijk zit je eerder op € 500.
Jetstar rechtstreeks is in die periode momenteel ongeveer € 315 (en met een belachelijk lange tussenstop misschien nog € 50 voordeliger).

Als je binnen 30 dagen Indonesië weer verlaat, is je 60 dagen visum meteen verlopen.
Als je al in bezit bent van dat ticket van Bali naar Sydney kun je in dat geval beter 2 maal een gratis 30 dagen VOA bij aankomst in Indonesië nemen.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Ik heb een ticket geboekt Amsterdam- Jakarta,aankomst 3 maart. Vertrek naar Amsterdam vanaf Denpassar 24 april. Dan zou ik dus een visum aan moeten vragen omdat het verblijf >30 dagen is.

Het plan is 1 april naar Sydney voor een week, dus binnen 30 dagen even Indonesie uit. Dan kom ik na een week Indonesie weer in, weer VOA.

Begrijp ik dan goed dat ik bij aankomst 3 maart een VOA kan krijgen voor 30 dagen, ondanks dat ik een retourticket heb >30 dagen? Ik kan wel een visum aantonen voor Australië. Ik heb geen zin in gedoe Emoticon: Angry

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 08-09-2018 11:48 schreef wereldreis:
Ik heb een ticket geboekt Amsterdam- Jakarta,aankomst 3 maart. Vertrek naar Amsterdam vanaf Denpassar 24 april. Dan zou ik dus een visum aan moeten vragen omdat het verblijf >30 dagen is.

Het plan is 1 april naar Sydney voor een week, dus binnen 30 dagen even Indonesie uit. Dan kom ik na een week Indonesie weer in, weer VOA.

Begrijp ik dan goed dat ik bij aankomst 3 maart een VOA kan krijgen voor 30 dagen, ondanks dat ik een retourticket heb >30 dagen? Ik kan wel een visum aantonen voor Australië. Ik heb geen zin in gedoe Emoticon: Angry

Een visum voor Australië volstaat officieel niet, je moet een bewijs hebben, dat je het land weer verlaat binnen 30 dagen, dus een ticket van Denpasar naar Sydney eind maart, of uiterlijk 1 april.
In de praktijk wordt er misschien helemaal niets gevraagd in Jakarta, maar zeker is zeker.
In dat geval kun je dus 2 maal een gratis VOA krijgen, 1 maal in Jakarta, en 1 maal in Denpasar bij terugkomst begin april.
En is de gang naar de Ambassade in Den Haag voor een 60 dagen visum overbodig.
Nogmaals, dit 60 dagen visum verliest zijn geldigheid bij het verlaten van het land, het is een z.g. single entry visum.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met welke maatschappij heb je dat ticket gekocht: Als dat met Garuda is kun je het ticket dan niet omzetten met een stop op de heenweg in Jakarta en op de terugweg in Denpasar? Maar mogelijk kan dat met andere maatschappijen ook.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 08-09-2018 11:48 schreef wereldreis:
IIk kan wel een visum aantonen voor Australië. Ik heb geen zin in gedoe Emoticon: Angry

Een visum? Een Nederlander hoeft helemaal geen visum te hebben voor Australia, alleen een ETA aanvraag die goedgekeurd is (goedkeuring krijg je ongeveer 30 seconden na versturen van de aanvraag..). Dat is geen visum.

Handigst lijkt mij
Indonesia: gratis VOA 30 dagen
Australia
Indonesia: gratis VOA 30 dagen
Echterrr... Zal inderdaad waarschijnlijk bij binnenkomst Indonesia worden gevraagd wanneer je het land verlaat.
Dat hoeft GEEN retourticket te zijn.
Kortom: Je laat je tickets NL-Indonesia-NL en Indonesia-Australia-Indonesia zien.
Daarmee heb je aangetoond dat je binnen de eerste 30 dagen Indonesia verlaat. Klaar.

Heldere ziende

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jakarta snacks

Zoals je het schrijft ga ik doen. Ik heb mijn ticket Amsterdam-Jakarta Denpassar Amsterdam al geboekt.
Ik ga in NL de ticket Denpassar Sydney boeken vv , zodat ik dat kan aantonen.
En en ETA regelen voor Australië

Bedankt voor het advies.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

ETA Australia is online, gratis en binnen een paar minuten gebeurd.

T.a.v. de gratis VOA:
Laat je niet misleiden door de grote gele VOA borden en desks zodra je de hal binnenkomt vanuit t vliegtuig. Tenminste, dat herinner ik me van arrival terminal 2. Gewoon helemaal doorlopen tot het einde en aansluiten in de rij. Alleen daar is t gratis.
Die VOA desks is namelijk WEL betalen, wat dus voor 30 dagen niet nodig is.
Dat doe je dus de 1e maal en de 2e maal als je uit Aussie terugkomt.

Heb je Garuda, dan kom je aan in arrival terminal 3. Weet niet hoe t daar geregeld is.

Heldere ziende

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben al via die terminal 3 binnen gekomen, ik heb alleen de doaune gezien waar je langs moet komen. Emoticon: Yeah right!
En net voor de uitgang staat er een doaune persoon die je ingevulde formuliertje in ontvangst neem. Emoticon: Cry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jstar
Gebruiker
spacer line

Dat is het aangifte formulier voor de douane. Het probleem met terminal 3 is dat toen ik er doorging, er geen onderscheid werd gemaakt tussen buitenlanders op VOA/KITAS/KITAP.

Alle internationale vluchten in Soekarno Hatta verhuizen naar terminal 3. Maar zoals gewoonlijk hier, wordt de planning totaal niet gehaald. Ik kreeg een SMS met waarschuwing van gate wijziging naar terminal 3 en daarna op de dag van de vlucht; oh nee sorry nog steeds terminal 2. Leuk hoor. Maar SkyTrain werkt wel goed.

Niets maar dan ook helemaal niets van fruit of zo meenemen naar OZ, want je wordt zwaar gepakt!

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Ow, fruit van Oz en je hangt? Wow.

Geen idee, wat ik wel weet is dat ik altijd afgeladen met eten aankom in Indo. Keurig op formuliertje aangeef dat ik eten bij me heb, mannetje dat formulier in ontvangst neemt en er nog nooit naar gekeken heeft en ik nog nooit problemen heb gehad bij controle. Lees: Heb slechts 1 x controle gehad in vele vele jaren op en neer reizen. En dat was geen enkel probleem. Mocht er controle zijn en een "probleem", kunnen ze me in ieder geval niet naaien op onwaarheid vertellen of op dat papiertje "foutief" ingevuld. Want daar ga je formeel pas echt mee voor gaas.

Jammer te vernemen dat er geen onderscheid wordt gemaakt op terminal 3 tussen VOA/KITAS/KITAP. Is verrekt handig op terminal 2. Hele rijen bij VOA, niks bij KITAS.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 10-09-2018 15:42 schreef jakarta-snacks:

Inderdaad NIETS meenemen naar Oz, tenzij echt door fabriek verpakt (indien niet nodig NIET DOEN) EN ALTIJD de waarheid invullen op OZ formulier!

Wat ik wel weet is dat ik altijd afgeladen met eten aankom in Indo. Keurig op formuliertje aangeef dat ik eten bij me heb, mannetje dat formulier in ontvangst neemt en er nog nooit naar gekeken heeft en ik nog nooit problemen heb gehad bij controle. Lees: Heb slechts 1 x controle gehad in vele vele jaren op en neer reizen. En dat was geen enkel probleem. Mocht er controle zijn en een "probleem", kunnen ze me in ieder geval niet naaien op onwaarheid vertellen of op dat papiertje "foutief" ingevuld. Want daar ga je formeel pas echt mee voor gaas.

Jammer te vernemen dat er geen onderscheid wordt gemaakt op terminal 3 tussen VOA/KITAS/KITAP. Is verrekt handig op terminal 2. Hele rijen bij VOA, niks bij KITAS.

Heldere ziende

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Loop weer te etteren met WIJZIG bericht en quote Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Anyway, mn quote eronder is dus de wijziging van VAN OZ naar NAAR OZ.

Klopt idd. Geen gefuck in Oz. In Indo maakt t ongeveer geen donder uit.

Heldere ziende

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,676,127 pageviews Een website van indahnesia.com