Schadeclaim bij vertraging; iemand ervaring?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Ja Annemiek ik had dezelfde ervaring met airhelp, na 5 uur vertraging van een emirates vlucht vanuit amsterdam naar Jakarta, werd er niet goed van van de keren dat airhelp mijn weer eens vroeg om nogmaals kopie's van tickets en boardingpasses op te sturen en de berichten dat er aan gewerkt werd, dit heeft ook anderhalf jaar gelopen en toen airhelp maar gemailed dat ze het maar moesten vergeten ! In dubai was het rennen om de connecting vlucht nog net te kunnen halen, maar weer geboekt bij KLM en vliegen met Garuda !!! op 1 September lekker rechtstreeks voor 728 euries. Groetjes

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Mijn zoon was met de afgelopen jaarwisseling naar Solo overgekomen.
Hij had een vlucht geboekt met Saudi Airlines vanaf Frankfurt naar Jakarta, met een tussenstop in Jeddah.
Die vlucht vanaf Frankfurt was daar eerst vertraagd, en werd uiteindelijk in zijn geheel gecanceld.
Hij werd uiteindelijk overgeboekt naar een vlucht met Emirates later die dag, en kwam met een vertraging van 4 uur in Jakarta aan, waardoor hij zijn aansluiting naar Solo miste, dus een nieuwe vlucht moest boeken voor de volgende dag, en verder een gedwongen hotelovernachting in Jakarta had.
Omdat hij al vanuit Frankfurt contact had opgenomenvia de mail met Citylink over die omboeking voor die binnenlandse vlucht, kreeg hij van hun met een geringe bijbetaling een nieuwe vlucht voor de volgende ochtend.
Uiteindelijk werd dat verschil, plus de hotelkosten door de reisverzekering vergoed, so far so good.
Voor de vertraging van 4 uur naar Jakarta heeft hij een claim ingediend rechtstreeks on-line via de site van Saudi Airlines, dus zonder inschakelen van een of ander bureau, die in de regel zo'n 25 % bemiddelingskosten in rekening brengen op no cure no pay basis.
Het heeft wel enige tijd geduurd, en er was ook een paar keer mailcontact nodig geweest, maar uiteindelijk kreeg hij vrij soepel en snel, na ongeveer 2 maanden, die claim van € 600, waar je bij dergelijke vertraging recht op hebt, op zijn rekening gestort.
Dat terwijl de vlucht zelf van Frankfurt naar Jakarta maar iets van € 500 had gekost, dus uiteindelijke heeft hij een gratis vakantie gehad.
Dus een schadeclaim bij vluchtvertraging kan wel degelijk snel en rechtstreeks geregeld worden.

FAR FROM THE MADDING CROWD

totto
Gebruiker
spacer line

Om aan te geven hoe onze claim via EU claim verloopt;
Maatschappij Air Mauritius uitgevoerd door Air France. Doordat onze vlucht op Schiphol niet bij de vertrektijden stond kwamen we er achter dat hij pas de volgende nacht vertrok!
Na bellen met Parijs was het antwoord, geen probleem dan sturen we u toch een vervangend ticket!!

Vertraging van 12 uur door veranderen van vertrektijd op vertrekdag en extra vertraging in Parijs.

Juni 2018 claim ingediend bij Eu claim

Nogmaals hartelijk dank voor uw opdracht.
Wij hebben de eerste brief naar (MK,MAU) Air Mauritius gestuurd. Op het moment dat wij antwoord hebben ontvangen van (MK,MAU) Air Mauritius zullen wij dit toevoegen aan uw dossier.
Wat er nu gebeurt is afhankelijk van het antwoord van de vliegtuigmaatschappij. Onderstaand vindt u een aantal situaties:
a. Wij ontvangen geen antwoord van (MK,MAU) Air Mauritius op uw claim
Wij zullen dan zo snel mogelijk een herinnering sturen naar (MK,MAU) Air Mauritius. Deze herinnering zullen wij uiteraard ook toevoegen aan uw online dossier.
B. Wij ontvangen een betalingstoezegging van (MK,MAU) Air Mauritius
De vliegtuigmaatschappij geeft aan dat zij bereid is de financiële vergoeding te betalen. Wij veranderen de status van uw claim en wachten op het moment dat het vergoeding bedrag op onze rekening staat. Zodra wij de betaling ontvangen hebben, ontvangt u van ons een afrekening en maken wij de vergoeding zo snel mogelijk aan u over. Zorg ervoor dat uw bankgegevens bij ons bekend zijn. Via uw online dossier kunt u uw bankgegevens achterlaten.
C.Wij ontvangen een antwoord van (MK,MAU) Air Mauritius waarin wordt aangegeven dat zij niet zullen overgaan tot betaling
Wanneer wij dit ontvangen, voegen wij de brief toe aan uw online dossier. Afhankelijk van het inhoudelijke antwoord van (MK,MAU) Air Mauritius, zullen wij de zaak doorsturen naar de desbetreffende afdeling. De reactie zal uitvoerig onderzocht worden, vervolgens zullen wij vervolgstappen ondernemen. Uiteraard zal dit zichtbaar zijn voor u in uw online dossier.

Tussentijds 8 mails ontvangen betreffende de status. Kort gezegd: De maatschappij heeft nooit gereageerd.

UPDATE 7 MEI 2019; Na veel mailtjes te hebben ontvangen betreffende de stautus.
Graag willen wij u een update geven over de status van uw claim. De vliegtuigmaatschappij weigert tot op heden om uw vergoeding te betalen. Onze juristen hebben daarom een dagvaarding ingediend bij de rechtbank.
Een procedure om uw rechten als vliegtuigpassagier af te dwingen is zeer tijdrovend. Graag leggen wij de procedure aan u uit:
De vliegtuigmaatschappij krijgt de kans om te reageren op de dagvaarding door middel van een conclusie van antwoord.
Onze juristen krijgen de mogelijkheid om te reageren op de reactie van de vliegtuigmaatschappij door middel van een conclusie van repliek.
De vliegtuigmaatschappij krijgt nog een mogelijkheid om te reageren op de gerechtelijke stukken door middel van een conclusie van dupliek.
Na de schriftelijke procedure bepaalt de rechter of EUclaim en de vliegtuigmaatschappij persoonlijk moeten verschijnen voor de rechter. Aan het eind van deze procedure zal de rechtbank een uitspraak doen.

Graag maken wij u erop attent dat een procedure ook anders kan verlopen. Dit is afhankelijk van de rechter. Wilt u meer weten over de juridische procedure? Lees dan onze blog hierover.
Het is helaas niet mogelijk om aan te geven hoe lang de gehele procedure gaat duren. De duur hangt af van de hoeveelheid zaken die de rechtbank moet behandelen, de complexiteit van de zaak en het verloop van de procedure. Onze juristen denken echter eerder in maanden dan in weken en moeten u dan ook vragen bijzonder veel geduld te hebben. Gedurende de procedure wordt u op de hoogte gehouden via uw online dossier.

Toto Travel.com

jstar
Gebruiker
spacer line

Tja. En opnieuw; na een volledig jaar zit je vast in een traject van enkele jaren. Met een onbepaalde uitkomst.

En je had bij een andere keuze, binnen twee weken meer dan €300 op je rekening kunnen ontvangen. Maar nee hoor.

In het Engels noemen ze dit een 'no brainer'.

jstar
Gebruiker
spacer line

On 25-04-2019 09:20 jupje wrote:
Dus een schadeclaim bij vluchtvertraging kan wel degelijk snel en rechtstreeks geregeld worden.

Je hebt gewoon ongelofelijk geluk gehad dat Saudi één van de maatschappijen buiten de EU is, die zich wél aan de regels houdt en zelfs op hun website een klacht en refund systeem aanbiedt;

Zo zijn er niet veel hoor. Bij de maatschappijen die vanuit Europa opereren zit je wel redelijk goed, maar daarbuiten?

totto
Gebruiker
spacer line

Istar,
Ik zet dit op het forum om kennis te delen en te laten zien hoe of wat.
Als ik door jou "afgezeken"wil worden had dat misschien eenvoudiger gekund.
Verder ben ik geen masochist en begrijp steeds beter waarom mensen afhaken op dit forum.
Ik dacht dat het wat beter ging, maar helaas....

Toto Travel.com

jstar
Gebruiker
spacer line

Het gaat niet over afzeiken, het gaat erover om een mantra te blijven herhalen voor mensen die dit ooit lezen over een paar jaar; ga voor de snelle (lagere) winst tenzij het gaat over een maatschappij die een goede naam heeft v.w.b. uitbetalen. En doe je huiswerk. Er zijn tientallen traveller websites waarin soortgelijke ervaringen worden gedeeld. En het komt altijd op hetzelfde neer.

Het afhaken op dit forum is zoals overal; ze komen op, zijn populair en na een bepaalde tijd zijn mensen het beu, daarna volgen er weer nieuwe leden, het is een golfbeweging. Ik weet niet waarom je daar nu mee afkomt? De eigenwijzigheid bij velen hier is trouwens ongelofelijk, niet alleen hierover maar ook in veel andere gevallen. Had ik moeten zeggen: "oh totto, wat erg voor jou!"? Ik ben redelijk recht voor z'n raap; als iemand iets verkondigt wat niet klopt, zeg ik dat ook. En het interesseert me bitter weinig wat men dan van mij vindt; soms moet je redelijk bot zijn om iets te laten doordringen hier. En het is belangrijker dat er toch wat mensen iets van opsteken. Met mijn vrouw was dat volledig anders; die heeft velen geholpen, maar; zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-05-2019 07:00 jstar wrote:
Het gaat niet over afzeiken, het gaat erover om een mantra te blijven herhalen voor mensen die dit ooit lezen over een paar jaar; ga voor de snelle (lagere) winst tenzij het gaat over een maatschappij die een goede naam heeft v.w.b. uitbetalen. En doe je huiswerk. Er zijn tientallen traveller websites waarin soortgelijke ervaringen worden gedeeld. En het komt altijd op hetzelfde neer.

Het afhaken op dit forum is zoals overal; ze komen op, zijn populair en na een bepaalde tijd zijn mensen het beu, daarna volgen er weer nieuwe leden, het is een golfbeweging. Ik weet niet waarom je daar nu mee afkomt? De eigenwijzigheid bij velen hier is trouwens ongelofelijk, niet alleen hierover maar ook in veel andere gevallen. Had ik moeten zeggen: "oh totto, wat erg voor jou!"? Ik ben redelijk recht voor z'n raap; als iemand iets verkondigt wat niet klopt, zeg ik dat ook. En het interesseert me bitter weinig wat men dan van mij vindt; soms moet je redelijk bot zijn om iets te laten doordringen hier. En het is belangrijker dat er toch wat mensen iets van opsteken. Met mijn vrouw was dat volledig anders; die heeft velen geholpen, maar; zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
Er is op dit moment een regelmatig spot op tv
DOESLIEF
https://doeslief.sire.nl/
Dat lijkt me ook wel van toepassing op diverse postings hier. Totto plaats hier zijn ervaringen. Dat doe ik ook (ben zelfs dit topic begonnen). Een paar weken teruyg reageerde ik nog op een post. Zie hieronder.
On 23-04-2019 15:44 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Ik weet niet precies wie of wat je bedoelt. Maar even het volgende.
Ik heb nog nooit met een schadeclaim te maken gehad. Toen ik vorig jaar in januari uit Flores terugkwam kreeg ik bij terugkomst een mail van de ticketaanbieder met daarin een link voor Airhelp. Nog voor ik er zelf iets aan had gedaan en kon doen. Ik weet dan ook absoluut niet hoe deze instanties werken. Ik kan alleen niet volgen dat als je er inderdaad recht op hebt dit dan gewoon (intussen) 16 maanden duurt en eerlijkgezegd zou ik nog geen letter ingevuld hebben op het digitale formulier dat mij werd toegezonden. Intussen heb ik er al rekening mee gehouden dat er helemaal niets uitkomt. Ik weet niet eens hoeveel het bedrag uiteindelijk zou zijn.
Nooit een schadeclaim ingediend, nooit de gedachte gehad dat er meer uit zou kunnen halen en eigenlijk op de automatische piloot omdat ik de ticketaanbieder vertrouwde. Sorry maar dit is voor geen business as usual. Ik heb ook nooit de keuze gehad voor iets anders dan een procedure die is gestart.

En over vrekkigheid: ik heb ook nog nooit maar ene airmile bij elkaar gespaard (ik heb misschien een California zegeltjes trauma opgelopen die ik van mijn moeder moest plakken vroeger. Voor de goede orde: ik had al heel wat airmiles, kortingen of wat dan ook kunnen hebben (met minimaal 3 retour vluchten naar Indonesie per jaar plus gemiddeld 20 binnenlandse en Europese vluchten per jaar)

Verder was de vraag of daar hier iemand ervaring mee had. ik niet nl.
Niet iedereen is bezig met vanalles uit te zoeken. De meeste mensen maken dit soort zaken niet zo vaak mee. Hoe het met anderen is weet ik niet, maar ik heb niet de tijd om avonden te besteden om uit te zoeken wat je het best kunt doen. Zoals gezegd kreeg ik een min of meer automatisch gegenereerde mail die me uiteindelijk bij Airhelp bracht en ik er geen seconde over heb nagedacht dat dit misschien een verkeerde keuze zou zijn. De vertraging is inmiddels 17 maanden geleden. Ik heb (toevallig) vandaag bericht gekregen dat een bedrag wordt uitgekeerd van 600 euro door Emirates maar aan de bemoeienis van Airhelp zitten natuurlijk ook kosten aan verbonden. Ik hou er nu bijna 400 euro aan over, dat is prima. Het heeft (te) lang geduurd maar nogmaals, ik zou niet geweten hebben hoe ik het anders had moeten doen. De ene mens heeft hier verstand van, de andere van wat anders. Meer of minder is het niet.
En, wat aardiger hier kan zeker. Niet iedereen komt en gaat; ik ben hier 15 jaar. Het moet niet zo zijn dat mensen zich onveilig voelen voor iets wat nergens voor nodig is.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
Gebruiker
spacer line

Ok, dus na meer dan 17 maanden wachten, krijg je wat minder dan €400 i.p.v. meer dan €300 na twee weken. Duidelijk.

NB: Over 'lief' doen; nogal hypocriete reactie van iemand die anderen continu probeert terecht te wijzen (e.g. "Ten eerste is het Flores, niet Floris" [Kembang], "sommigen hier denken er verstand van te hebben" [JS & Malam]. Enz. enz.) Beetje pot verwijt de ketel verhaal...

Ook vind ik het maar normaal dat je iemand bedankt als die persoon een antwoord geeft op een vraag en daarvoor een heel epistel schrijft. Maar nee hoor, het is hier continu blame the messenger (geef de boodschapper van slecht nieuws de schuld). Het is altijd: Moet dat nu? Waarom is dat nu weer? Dat is belachelijk...of een reactie blijft totaal uit.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 11-05-2019 05:21 schreef jstar:

NB: Over lief doen; nogal hypocriete reactie van iemand die anderen continu probeert terecht te wijzen (e.g. "Ten eerste is het Flores, niet Floris" [Kembang], "sommigen hier denken er verstand van te hebben" [JS & Malam]. Enz. enz.) Beetje pot verwijt de ketel verhaal...

Ook vind ik het maar normaal dat je iemand bedankt als die persoon een antwoord geeft op een vraag en daarvoor een heel epistel schrijft. Maar nee hoor, het is hier continu blame the messenger (geef de boodschapper van slecht nieuws de schuld). Het is altijd: Moet dat nu? Waarom is dat nu weer? Dat is belachelijk...of een reactie blijft totaal uit.

Eenzelfde gedachte kwam eigenljk ook een beetje in me op toen ik AM's stukje las. Emoticon: Yes!
Ondanks af en toe wat gekrakeel over en weer, lees ik de berichten op dit forum nog met veel plezier en zie ook nog steeds veel informatieve info voorbij komen hoor.

Enfin, allemaal DOESLIEF tegen elkaar en verschillen van mening mag.

Heldere ziende

totto
Gebruiker
spacer line

Om even terug te komen op mijn bericht van 7-5-2019 betreffende vertraging van Air Mauritius en de reacties daarop van Istar..
Na veel dreigen met juridische stappen door EU claim heeft Air Mauritius inmiddels € 1200 overgemaakt aan Eu claim.
Na aftrek van kosten staat er inmiddels € 800 op mijn rekening.
Inderdaad pas na 17 maanden. Maar altijd meer dan na 2 weken € 300,- ...
Ook blijkt hieruit dat het niet belangrijk is of het een EU maatschappij is.

Toto Travel.com

jstar
Gebruiker
spacer line

^
Gefeliciteerd maar begrijp Ik het nu goed dat je de vergoeding voor twee personen met één persoon vergelijkt, Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.totto? Na aftrek van kosten werd de €600 per persoon een uitkering van €400 in jouw geval. We hebben dus een verschil van €100 over een periode van bijna 17 maanden.

Dus na een paar weken had je 2x €300 = € 600 gehad . (Dan heb Ik het nog niet over inflatie, geldontwaarding, de additionele stress, tijdverlies met e-mails, frustraties wegschrijven op diverse forums, en de potentiële inkomsten van een deposito of andere belegging over die periode van 16 maanden extra ......)

Ook heb ik nooit beweerd dat je het nooit zou krijgen bij niet-EU maatschappijen (wettelijk gezien is het bij vluchten vanuit de EU) maar wel dat het vaak veel moeilijker is. Wat hier dus weer eens bewezen is.

Even de puntjes op de i zetten...

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-11-2019 02:49 jstar wrote:
…...

Ook heb ik nooit beweerd dat je het nooit zou krijgen bij niet-EU maatschappijen (wettelijk gezien is het bij vluchten vanuit de EU) maar wel dat het vaak veel moeilijker is. Wat hier dus weer eens bewezen is.…...

Toen ik bijna 3 weken geleden naar Denpasar vertrok ontving ik een sms van NAM Air dat mijn vlucht voor de volgende dag 16:00 uur was gecanceld en dat ze mij hadden geboekt op de vlucht van 09:30 uur, 6,5 uur eerder dus. Dat ging natuurlijk niet. Die sms kwam ongeveer 10 minuten voor vertrek....
Aangekomen in Denpasar als een haas een nieuw ticket geboekt voor die middag. Daarna contact met NAM Air met verzoek om het ticket terug te betalen. Terugboeken op creditcard ging niet maar ik kon het wel op het kantoor komen ophalen. Alleen omdat de communicatie niet heel snel was zat ik toen al ingecheckt en wel in de waitingroom. Kon ook in Labuan Bajo. Alleen de dame in Labuan Bajo dacht daar anders over, ze stond in de "nee-stand". Dus gebeld naar NAM Denpasar en de telefoon aan de dame gegeven. Toen kon het in een keer wel maar pas wel de volgende dag. Was voor mij niet erg want had toch geen vast plan. Uiteindelijk werd het toch 2 dagen later, werd geappt rond 11:30 dat het geld kon komen halen tot uiterlijk 17:00 uur want dan ging het kantoor(tje) dicht. Ik vroeg of dat over een uur kon maar nee, kon pas om 16:00 uur, istirahat dulu….
Tja, klantgerichtheid wat is dat hier. Enfin rond kwart over 4 geld opgehaald. Excuses? Nee Emoticon: Nooo Maar door vasthoudenheid wel geld terug. Dat is al iets hier.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jstar
Gebruiker
spacer line

Ja, breek me de bek niet open. Iets besteld bij Tokopedia en het was al zwaar beschadigd in het kantoor van het logistiek bedrijf dus ik nam een foto en heb het niet geaccepteerd. Niet te geloven hoe moeilijk het is om geld terug te krijgen, zelfs kleine bedragen. Formulieren invullen, ze hebben het liefst een video (echt waar!), kopie identiteitskaart e.d. bijvoegen (waar ik helemaal al niet zo van hou), enz.

Bij vluchten hier sta je helemaal in de kou. Zag een paar mensen die hun vlucht misten in Semarang. Niemand meer aan de loketten, geen balie, niets. Na verloop van tijd toch iemand gevonden en die vertelde ze doodleuk dat als ze online waren ingecheckt er misschien nog iets geregeld had kunnen worden maar nu was het gewoon een nieuwe ticket kopen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je moet hier gewoon een grote bek hebben. Iets anders helpt niet.
Wat mij vooral stoort is de afwezigheid van schaamte en nul empathie.

Ja, ik weet het, voor de mogelijke slimmerikken hier. Ik kom al ruim 32 jaar in Indonesie. En, nee, ik leer het nooit,en wil dat soort dingen niet eens leren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,748,848 pageviews Een website van indahnesia.com